Pikkuauton tarve olisi ja A-sarjan auto kiinnostaisi kovasti. Kyseessä on A 170 DCi Elegance, jossa mukana: Automaatti, ilmastointi, Webasto, vakionopeussäädin. Auto on 1999 mallia ja ajettu 130 tkm. Huoltokirjakin löytyy. Hintaa pyytävät 13500... Sopiva hinta (?), oletan, mutta minkälaisen auton tästä saan? Kokemuksia? Mitä kannattaa autosta tarkastaa ennenkuin ostopäätöksen tekee? Ai niin, paljon tämmöinen vie satasella?
A 170 CDi Elegance, kokemuksia / hinta-arvio
10
6402
Vastaukset
- BabyBenz
Erittäin mukava ajaa kaupungissa automaattina,moottorissa vääntöä todella riittävästi,helppo havannoida muuta liikennetta korkeammalta,vaivaton pysäköidä.Kulutus maantiellä 4,6 kaupungissa 7,9. Etupään kallistuksenvakaajan pystytangot kulutustavaraa,ei muita murheita. Osta pois.
- Kombi
Parasta 170 CDI.ssä on moottori,jossa vääntöa kuin pienessä kylässä.Istuimia irrottamalla tavaraakin saa hyvin kuljetettua.En vaihtaisi kaupungissa ajettaessa isompiin malleihin.Ei jäänyt autobahnallakaan jalkoinin.
- common rail
A 170 CDI:n vahva moottori automaattilaatikon kanssa hyvä yhdistelmä.Yksi tyyppivika on etupään alapallonivelet.
- Masari
Ajoin jokunen kuukausi sitten kyseistä vuokrabiiliä saksan baanoilla ja kyläteillä ja täytyy sanoa että hämmästyin tuota konetta. Heppojahan siihen ilmoittavat alle 100 mutta se vääntö on kyllä todella reipasta. Ja autobaanalla tuo otti 170-180 helposti, loppuivat selvästi vaihteet kesken. Kulutusta en meinannut uskoa mutta pakkohan se oli kun moneen kertaan laskin. Reilusti alle 6 l satasella ja annoin kenkää kyllä ihan säälimättä.
Ikävämpi puoli on se joka suuntaan huojuva kori. Tuntui kuin istuisi paalun nokassa joka heiluu koko ajan joka puolelle. Ajoa tämä ei haitannut, mutta loi vaan kummallisen fiiliksen. En tiedä sitten millaista tuolla on ajaa suomen nopeuksilla ja kynnöspelloilla.
Nämä olivat siis kokemuksia edellisen korimallin uudesta autosta syksyllä 2004 Saksan olosuhteissa. - Pieni ulkoa
Masari kirjoitti:
Ajoin jokunen kuukausi sitten kyseistä vuokrabiiliä saksan baanoilla ja kyläteillä ja täytyy sanoa että hämmästyin tuota konetta. Heppojahan siihen ilmoittavat alle 100 mutta se vääntö on kyllä todella reipasta. Ja autobaanalla tuo otti 170-180 helposti, loppuivat selvästi vaihteet kesken. Kulutusta en meinannut uskoa mutta pakkohan se oli kun moneen kertaan laskin. Reilusti alle 6 l satasella ja annoin kenkää kyllä ihan säälimättä.
Ikävämpi puoli on se joka suuntaan huojuva kori. Tuntui kuin istuisi paalun nokassa joka heiluu koko ajan joka puolelle. Ajoa tämä ei haitannut, mutta loi vaan kummallisen fiiliksen. En tiedä sitten millaista tuolla on ajaa suomen nopeuksilla ja kynnöspelloilla.
Nämä olivat siis kokemuksia edellisen korimallin uudesta autosta syksyllä 2004 Saksan olosuhteissa.Yllätyin myös Saksan baanoilla enkä ollut uskoa että on vain 1,7 litrainen turbodiesel.En kyllä huomannut mitään huojuntaa,johtuikohan siitä,etta oli Avantgarde -malli,jossa on erilainen alusta.
- A Klasse
Järkevin valinta käytetyistä A-sarjasta on juuri
A 170 CDI. Sen tehokas,vääntävä ja taloudellinen
moottori tekee autosta ihan eriluonteisen kuin
mallisarjan bensiinimoottoriauto on.Uusi vastaava,elegance tai avantgarde -malliversio ja automaattivaiheisto,on lisävarusteineen suhteellisen kallis.Ovat pitäneet hintansa melko hyvin Saksassakin.Käytettiin kuulemma jonkin verran hinnanalennusta myytäessä vuosituhannen
vaihteessa Skandinaviaan(hirvenväistökokeet)- CDI
Avantgarde -malliversiossa on ns. urheilualusta,
joka on jäykempi ja auto on kaarteissa vakaampi.
Tehdas myi Suomeen ja Ruotsiin mallia suhteellisesti edullisemmin ja sen takia suhteellinen hinnanero valmistusmaassa ja täällä
oli pienempi kuin esim C-sarjassa.
Kaupunkiajoon automaattivaihteisena A 170 CDI on
loistava peli.
- A-luokan mies
Itsellä A170 CDI automaatti -00, ei Elegance vaan "vakio" malli. Omia kokemuksia:
Hyvää:
- Vahva kori. Koko pohja koteloitu. Ei ruostu helposti.
- Tehokas, taloudellinen ja kestävä moottori
- Hyvä varustelu
- Sisätilat hyvin muunneltavissa
Huonoa/ongelmia
- Automaattilaatikko vaihdettu kerran alle 100t km ja uusikin vaihtanut vapaalle muutaman kerran kesken ajon ja mennyt vikatilaan.
- Kallistuksenvakaajan pystytangot kulutus tavaraa
- Takajousia menee usein poikki
- Takajousituksen nivelet/saranat kuluvat
- Etupenkit narisee
- Kone käy kylmänä kuin vanha Zetor
- Valtava kääntösäde (about senaatintori :-))
- Kone ja putkisto karstoittuu varsinkin automaatissa. Pitää puhdistaa välillä isoilla kierroksilla ajamalla.
Noin yleisesti ottaen minusta ihan laadukas pikkuauto ja vähän kalliita vikoja. Todennäköisesti pitkäikäinen auto.- Automatgetriebe
Veholla kertovat,etteivät tiedä yleisemmin auto-
maattilaatikoiden rikkoutumisesta,koska A-sarjan
dieselautomaatteja on tuotu niin vahän Suomeen.
Vaihdettiin uusi laatikko ohjausyksikköineen ja myös alussa joskus vaihtoi vapaalle kesken ajon ja virheilmoitus.Oliko Veholla antaa joku selitys
silloin tälle vialle. Tiedä uuden autotronic -vaihteiston lastentaudeista. - Error
Kysymyksessä on ilmeisesti tyyppivika,vaikka Veho
eikä tehdas sitä myönnäkään.Ehkä laatikko ei kestä moottorin voimia. Tosiaan,Autotronic -vaih-
teiston kestosta ei ole vielä kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693