Olen kuullut että ovat erittäin laadukkaita verrattuna vaikkapa Oraksen muovihanoihin. Onko kellään kokemuksia? Entä hinta?
Hansgrohen tuotteet?
11
5389
Vastaukset
- Paasikivi
Laadukkaita ovat ja ostaahan myös Oras kalliimmat suihkunsa Hansgrohelta, joka on maailman suurin suihkuvalmistaja. Kooltaan Hansgrohe on noin 4 kertaa Oraksen kokoinen ja Euroopan toiseksi suurin vesikalusteiden valmistaja. Hintahaitari on laaja ja parhaiten Hansgrohe on tunnettu kalliimmista design-hanoistaan mutta esim. edullisin pasuallashana bidet-suihkulla maksaa 110€ ja edullisin suihkusetti on 39€.
- Ebba
mitä tietämättömän ihmisen puhetta. Ihan itse se Oras ne hanansa valmistaa, jos et usko niin ilmoittaudu hanaopistoon niin pääset tehdaskierrokselle. Ne tekee ne hanat alusta lähtien itse. Ja sitä paitsi Grohe on ajanut koko euroopan tehtaansa alas ja valmistaa kaikki hanat Kiinassa. Oras jopa valmistaa osia alihankkijana toisille "hanatehtaille".
- peukku68
hanoja valitessa kyllä putkari ja putkitukku molemmat sanoi että oras on ainoa jolta ei tule takuuvaihtoja yms vikoja, muilta kyllä enemmän tai vähemmän. toisaalta onhan noissa hintaeroakin..
- mtd
Kyllä tuo on puppua, ettei Oraksen tuotteita takuuseen vaihdeta. Jatkuvasti törmää viallisiin huulitiivisteisiin ja säätöosiin, siis uusissa hanoissa. Valitettavasti Oras ei ole enää samaa tasoa valmistajana kuin 20 vuotta sitten. Eli ruotsalaiset/saksalaiset ovat menneet ohi ja kovaa.
Ja hintaerosta, ei Oraksen hana sen hinnakkampi ole, toisaalta muovisena varmasti kilohinnaltaan ykkönen.
Eli kyllä itsekin Hansgrohen uskaltaisin valita. Varsinkin Axor-mallistoissa on todella hienoja hanoja. - lvi-asentaja pohjanmaalt
mtd kirjoitti:
Kyllä tuo on puppua, ettei Oraksen tuotteita takuuseen vaihdeta. Jatkuvasti törmää viallisiin huulitiivisteisiin ja säätöosiin, siis uusissa hanoissa. Valitettavasti Oras ei ole enää samaa tasoa valmistajana kuin 20 vuotta sitten. Eli ruotsalaiset/saksalaiset ovat menneet ohi ja kovaa.
Ja hintaerosta, ei Oraksen hana sen hinnakkampi ole, toisaalta muovisena varmasti kilohinnaltaan ykkönen.
Eli kyllä itsekin Hansgrohen uskaltaisin valita. Varsinkin Axor-mallistoissa on todella hienoja hanoja.kuulostaa aiva rohen kauppiaalta olen 7 vuoden ajan laittanut pelkästään oraksen hanaa kun meni hermot nuohin ulkomaalaisiin hanoihin. Sitä vain ihmettelen kun minulla on ollut kovin hyvä tuuri kun en ole joutunut tekemään viälä yhtäkään takuukeikkaa oraksen hanan takia ja kun ajattelee sitä hana määrää mitä vuodessa laitan kiinni niin olen erittäin ihmeissäni kun 300-400 hanaa pelaa moitteettomasti ja sulla ei ole pelannut vissiin monikaan. Kummallista puhetta tuo oraksen muovihana höpinä
- Tyytyväinen
Ostin saku raanat ja priima kamaa on. Hyvin on toiminu ja ei tiputtele. Tuurinkylästä ostin herä-
teostona kaikki kamat uusiksi kun oli halpaa. Ei
tule enää suomalaisia vipstaakkeja minun asuntoihin. - huolto
Ulkomaisissa hanoissa on vain se vika että mistäs löydät varaosia hanaan. Orakseen löytyy varaosat rautakaupasta ku rautakaupasta.
- mtd
Totta, Orakseen löytyy varaosia miltei maitokaupoistakin. Liekö syynä se, että niiden menekkikin on hyvä? ;)
Hansgrohen, Moran ja Gustavsbergin hanoihin saa kyllä varaosia. Mutta rautakaupoista niitä on turha kysellä, lvi-liikkeet lie asiantuntevampia. Ja eipä Oraksen hanoihinkaan saa läheskään kaikkia varaosia muuten kuin tehdastoimituksena. - mikseri
Hansgrohen hanoihin on jälleenmyyjillä perusvaraosat varastossa ja erikoisemmat varaosat tulevat 1-2 päivässä Helsingistä myymälään. Ei Oraksellakaan kaikkia varaosia hyllyssä ole. Ja kukaan ei tiedä mikä on varaosien saanti vaikka 15 vuoden kuluttua. Siihen mennessä Oras jo ehditty myymään jo monta kertaa;)
- Onnellinen
Kyllä varaosia löytyy muihinkin kuin Oraksen hanoihin. Esimerkiksi Grohen Saksalaisiin hanoihin löytyy varaosia tukkuliikkeestä, ja sitä kautta myös kaikista hyvinvarustetuista vesijohtoliikkeistä. Varaosia vain tarvitaan harvemmin !
- Ennemmin toimivaa
Tuli hankittua Hansgrohelta tyylikäs joutsenkaulahana keittiöön. Suomalaiseen toimivuuteen tottuneelle on melkoinen yllätys, ettei hanaa voi käyttää muotoilun vuoksi tiskaamiseen juoksevalla vedellä, koska korkean kaulan vuoksi vesi roiskuisi ympäri keittiötä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351