Hansgrohen tuotteet?

Hans

Olen kuullut että ovat erittäin laadukkaita verrattuna vaikkapa Oraksen muovihanoihin. Onko kellään kokemuksia? Entä hinta?

11

6229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paasikivi

Laadukkaita ovat ja ostaahan myös Oras kalliimmat suihkunsa Hansgrohelta, joka on maailman suurin suihkuvalmistaja. Kooltaan Hansgrohe on noin 4 kertaa Oraksen kokoinen ja Euroopan toiseksi suurin vesikalusteiden valmistaja. Hintahaitari on laaja ja parhaiten Hansgrohe on tunnettu kalliimmista design-hanoistaan mutta esim. edullisin pasuallashana bidet-suihkulla maksaa 110€ ja edullisin suihkusetti on 39€.

• Ebba

mitä tietämättömän ihmisen puhetta. Ihan itse se Oras ne hanansa valmistaa, jos et usko niin ilmoittaudu hanaopistoon niin pääset tehdaskierrokselle. Ne tekee ne hanat alusta lähtien itse. Ja sitä paitsi Grohe on ajanut koko euroopan tehtaansa alas ja valmistaa kaikki hanat Kiinassa. Oras jopa valmistaa osia alihankkijana toisille "hanatehtaille".

• peukku68

hanoja valitessa kyllä putkari ja putkitukku molemmat sanoi että oras on ainoa jolta ei tule takuuvaihtoja yms vikoja, muilta kyllä enemmän tai vähemmän. toisaalta onhan noissa hintaeroakin..

• mtd

Kyllä tuo on puppua, ettei Oraksen tuotteita takuuseen vaihdeta. Jatkuvasti törmää viallisiin huulitiivisteisiin ja säätöosiin, siis uusissa hanoissa. Valitettavasti Oras ei ole enää samaa tasoa valmistajana kuin 20 vuotta sitten. Eli ruotsalaiset/saksalaiset ovat menneet ohi ja kovaa.

Ja hintaerosta, ei Oraksen hana sen hinnakkampi ole, toisaalta muovisena varmasti kilohinnaltaan ykkönen.

Eli kyllä itsekin Hansgrohen uskaltaisin valita. Varsinkin Axor-mallistoissa on todella hienoja hanoja.

• lvi-asentaja pohjanmaalt
        mtd kirjoitti:

Kyllä tuo on puppua, ettei Oraksen tuotteita takuuseen vaihdeta. Jatkuvasti törmää viallisiin huulitiivisteisiin ja säätöosiin, siis uusissa hanoissa. Valitettavasti Oras ei ole enää samaa tasoa valmistajana kuin 20 vuotta sitten. Eli ruotsalaiset/saksalaiset ovat menneet ohi ja kovaa.

Ja hintaerosta, ei Oraksen hana sen hinnakkampi ole, toisaalta muovisena varmasti kilohinnaltaan ykkönen.

Eli kyllä itsekin Hansgrohen uskaltaisin valita. Varsinkin Axor-mallistoissa on todella hienoja hanoja.

kuulostaa aiva rohen kauppiaalta olen 7 vuoden ajan laittanut pelkästään oraksen hanaa kun meni hermot nuohin ulkomaalaisiin hanoihin. Sitä vain ihmettelen kun minulla on ollut kovin hyvä tuuri kun en ole joutunut tekemään viälä yhtäkään takuukeikkaa oraksen hanan takia ja kun ajattelee sitä hana määrää mitä vuodessa laitan kiinni niin olen erittäin ihmeissäni kun 300-400 hanaa pelaa moitteettomasti ja sulla ei ole pelannut vissiin monikaan. Kummallista puhetta tuo oraksen muovihana höpinä

• Tyytyväinen

Ostin saku raanat ja priima kamaa on. Hyvin on toiminu ja ei tiputtele. Tuurinkylästä ostin herä-
      teostona kaikki kamat uusiksi kun oli halpaa. Ei
      tule enää suomalaisia vipstaakkeja minun asuntoihin.

• huolto

Ulkomaisissa hanoissa on vain se vika että mistäs löydät varaosia hanaan. Orakseen löytyy varaosat rautakaupasta ku rautakaupasta.

• mtd

Totta, Orakseen löytyy varaosia miltei maitokaupoistakin. Liekö syynä se, että niiden menekkikin on hyvä? ;)

Hansgrohen, Moran ja Gustavsbergin hanoihin saa kyllä varaosia. Mutta rautakaupoista niitä on turha kysellä, lvi-liikkeet lie asiantuntevampia. Ja eipä Oraksen hanoihinkaan saa läheskään kaikkia varaosia muuten kuin tehdastoimituksena.

• mikseri

Hansgrohen hanoihin on jälleenmyyjillä perusvaraosat varastossa ja erikoisemmat varaosat tulevat 1-2 päivässä Helsingistä myymälään. Ei Oraksellakaan kaikkia varaosia hyllyssä ole. Ja kukaan ei tiedä mikä on varaosien saanti vaikka 15 vuoden kuluttua. Siihen mennessä Oras jo ehditty myymään jo monta kertaa;)

• Onnellinen

Kyllä varaosia löytyy muihinkin kuin Oraksen hanoihin. Esimerkiksi Grohen Saksalaisiin hanoihin löytyy varaosia tukkuliikkeestä, ja sitä kautta myös kaikista hyvinvarustetuista vesijohtoliikkeistä. Varaosia vain tarvitaan harvemmin !

• Ennemmin toimivaa

Tuli hankittua Hansgrohelta tyylikäs joutsenkaulahana keittiöön. Suomalaiseen toimivuuteen tottuneelle on melkoinen yllätys, ettei hanaa voi käyttää muotoilun vuoksi tiskaamiseen juoksevalla vedellä, koska korkean kaulan vuoksi vesi roiskuisi ympäri keittiötä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      35
      4360
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      51
      2334
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      48
      1422
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      89
      1246
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1178
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      26
      1177
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1110
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      965
    9. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      60
      911
    10. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      899
    Aihe