Onko kanan jauheliha hyvää?

Anonyymi

Siis onko? On Lidlissä tarjouksessa alkavalla viikolla. Kannattaako ostaa?

29

2677

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ihan hyvää. Osta ihmeessä jos on kerran tarjouksessa.

    • Anonyymi

      Jos tykkää kanasta, rakenteessa on eroa tietysti verrattuna kokolihaan.

    • Anonyymi

      Maku on kamala. Yök.

      • Anonyymi

        Makuasioista ei voi kiistellä....


    • Anonyymi

      Ehkä parempi vaihtoehto olisi sittenkin broilerin tai kanan maustamattomat leikkeet tai suikaleet. Silloin ainakin tietää mistä tekee ruokansa. Jauhelihaan on voitu pistää mukaan ihan mitä vaan.

      • Jauhelihalla on eri käyttötarkoitus kuin suikaleilla. Itse teen jauhelihasta esimerkiksi lihapullia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jauhelihalla on eri käyttötarkoitus kuin suikaleilla. Itse teen jauhelihasta esimerkiksi lihapullia.

        ” Itse teen jauhelihasta esimerkiksi lihapullia.”

        Kuuluuko kanan jauheliha normaaliin ruokavalioosi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ” Itse teen jauhelihasta esimerkiksi lihapullia.”

        Kuuluuko kanan jauheliha normaaliin ruokavalioosi?

        Juu. Varsinkin lihapullat tomaattikastikkeessa ovat hyviä. Samaten pastakastike ja jauhelihakeitto. Syön muutenkin paljon broileria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Itse teen jauhelihasta esimerkiksi lihapullia.”

        Kuuluuko kanan jauheliha normaaliin ruokavalioosi?

        Miksi kanan jauheliha ei kuuluisi normaaliin ruokavalioon?
        Minusta se sopii hyvin jokaiselle milloin vain!


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu. Varsinkin lihapullat tomaattikastikkeessa ovat hyviä. Samaten pastakastike ja jauhelihakeitto. Syön muutenkin paljon broileria.

        Syön broileria tai kanaa aika paljon, mutta lihapullat teen vain naudan paistijauhelihasta. Ei ole tullut mieleenkään käyttää kanan jauhelihaa, varmuuden vuoksi koska naudanlihassakin on riskinsä jauhettuna saatika kanassa.

        Broilerin/kanan suikaleita ja jopa rintaleikkeitä/-fileitä voi käyttää monipuolisesti eri ruuissa. Taannoin ostin edullisesti useamman kilon laatikollisen leikkeitä ja paistoin ne uunissa kaikki kerralla. Sen jälkeen yksittäispakastin ne ja esimerkiksi nyt yksi pussi on sulanut jääkaapissa ja odottaa ruuaksi laittoa. Olen kokeillut myös valmiiksi yksittäispakattuja rintafileitä ja todennut ratkaisun hyväksi, kilohinta on vaan turhan korkea pakkaustavan vuoksi.

        Syön niitä sellaisenaan tai paloittelen erilaisiin ruokiin, keittoon, kiusauksiin, patoihin ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön broileria tai kanaa aika paljon, mutta lihapullat teen vain naudan paistijauhelihasta. Ei ole tullut mieleenkään käyttää kanan jauhelihaa, varmuuden vuoksi koska naudanlihassakin on riskinsä jauhettuna saatika kanassa.

        Broilerin/kanan suikaleita ja jopa rintaleikkeitä/-fileitä voi käyttää monipuolisesti eri ruuissa. Taannoin ostin edullisesti useamman kilon laatikollisen leikkeitä ja paistoin ne uunissa kaikki kerralla. Sen jälkeen yksittäispakastin ne ja esimerkiksi nyt yksi pussi on sulanut jääkaapissa ja odottaa ruuaksi laittoa. Olen kokeillut myös valmiiksi yksittäispakattuja rintafileitä ja todennut ratkaisun hyväksi, kilohinta on vaan turhan korkea pakkaustavan vuoksi.

        Syön niitä sellaisenaan tai paloittelen erilaisiin ruokiin, keittoon, kiusauksiin, patoihin ym.

        Broilerin tai kanan kanssa voi olle monenlaista pelleilyä, marinadit ja valmiiksi suolaaminen ovat kuluttajan harhauttamista.

        https://kuluttaja.fi/vertailut/luvattua-vahemman-lihaa/

        Muutenhan kana on oiva tuote.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syön broileria tai kanaa aika paljon, mutta lihapullat teen vain naudan paistijauhelihasta. Ei ole tullut mieleenkään käyttää kanan jauhelihaa, varmuuden vuoksi koska naudanlihassakin on riskinsä jauhettuna saatika kanassa.

        Broilerin/kanan suikaleita ja jopa rintaleikkeitä/-fileitä voi käyttää monipuolisesti eri ruuissa. Taannoin ostin edullisesti useamman kilon laatikollisen leikkeitä ja paistoin ne uunissa kaikki kerralla. Sen jälkeen yksittäispakastin ne ja esimerkiksi nyt yksi pussi on sulanut jääkaapissa ja odottaa ruuaksi laittoa. Olen kokeillut myös valmiiksi yksittäispakattuja rintafileitä ja todennut ratkaisun hyväksi, kilohinta on vaan turhan korkea pakkaustavan vuoksi.

        Syön niitä sellaisenaan tai paloittelen erilaisiin ruokiin, keittoon, kiusauksiin, patoihin ym.

        Kanan lihapullat ovat oikein hyviä mutta vain kastikkeessa. Niitä ei siis paisteta ensin. Muuten tulee aika kuivaa. Minulla pullat ovat lisäksi kuutioita.

        Itse syön naudanliha aika vähän sekä raudan että ekologisuuden takia.

        Minä irtopakastan sekä koipireisiä (nahattomina) että jauhelihaa paistettuna. Aika monesti riivin koipireisistä lihat erikseen ja pakastan tarjottimella ja pakkaan suht isoon pussiin. Nahat ja luut keitän vielä uudestaan niin saa kanalientä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Broilerin tai kanan kanssa voi olle monenlaista pelleilyä, marinadit ja valmiiksi suolaaminen ovat kuluttajan harhauttamista.

        https://kuluttaja.fi/vertailut/luvattua-vahemman-lihaa/

        Muutenhan kana on oiva tuote.

        Joo. Rypsiöljy ja paprikajauhe ovat kehno lisuke. Minä valutan ns. marinadin pois. Koska en syö nahkaa niin tuo riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Broilerin tai kanan kanssa voi olle monenlaista pelleilyä, marinadit ja valmiiksi suolaaminen ovat kuluttajan harhauttamista.

        https://kuluttaja.fi/vertailut/luvattua-vahemman-lihaa/

        Muutenhan kana on oiva tuote.

        Juuri siksi brileria tai kanaa ei kannata ostaa kuin maustamattomana. Kannattaa joskus laskea marinoidun kanan kilohinta pakkauksessa. Tuoteselosteessa on mainittava kuinka paljon esimerkiksi 400 g pakkauksessa on kanaa. Sitten voi laskea kilohinnan ja se voikin olla jopa suurempi kuin maustamattomassa. Miksi maksaisi vedestä ja öljystä mausteilla höystettynä, kun ne voi lisätä vasta kotona.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo. Rypsiöljy ja paprikajauhe ovat kehno lisuke. Minä valutan ns. marinadin pois. Koska en syö nahkaa niin tuo riittää.

        En osta marinoituja niin vältän tuo siivoamisen. Haluan maustaa itse. Lääkäri on kieltänyt jo aikoja sitten minulta kanannahan syönnin, onneksi enää harva tuote on nahallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi brileria tai kanaa ei kannata ostaa kuin maustamattomana. Kannattaa joskus laskea marinoidun kanan kilohinta pakkauksessa. Tuoteselosteessa on mainittava kuinka paljon esimerkiksi 400 g pakkauksessa on kanaa. Sitten voi laskea kilohinnan ja se voikin olla jopa suurempi kuin maustamattomassa. Miksi maksaisi vedestä ja öljystä mausteilla höystettynä, kun ne voi lisätä vasta kotona.

        Tuo vaan ei ole aina mahdollista. Kodin lähikaupan valikoimissa ei ole marinoimattomia koipireisiä. Aika usein tuleekin ostettua broilerjauhelihaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuo vaan ei ole aina mahdollista. Kodin lähikaupan valikoimissa ei ole marinoimattomia koipireisiä. Aika usein tuleekin ostettua broilerjauhelihaa.

        Marinoitu kanan koipireisi on sisäänheittotuote ja paketin halpuudesta huolimatta tuotteesta saatavan kananlihan nettomäärän kilohinta aika korkea. En osta koskaan koipireisiä, vaan aina rintaleikkeitä tai suikaleita. Maustamaton kanan paistisuikale lienee netto kilohinnaltaan edullisin tuote ja ainakin omasta mielestäni oikein hyvää.

        Syön erittäin harvoin ravintoloissa, mutta esimerkiksi Virossa kylpylämatkoilla olen huomannut että siellä käytetään broilerruuissa usein kananreisiä (koipinuijia harvoin) ja ne olen todennut myös mainioksi vaikka sisältääkin luita. Suomalaisissa kaupoissa ei ole saatavissa pelkkää reisiosaa, se myydään aina koipireisi palana. Koska kaupoissa löytyy myös erillisinä koipinuijia ja siipiä (nämä jos mitkään todella huonoja nettohinnaltaan), ilmeisesti reisiosat menee ravintolakäyttöön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marinoitu kanan koipireisi on sisäänheittotuote ja paketin halpuudesta huolimatta tuotteesta saatavan kananlihan nettomäärän kilohinta aika korkea. En osta koskaan koipireisiä, vaan aina rintaleikkeitä tai suikaleita. Maustamaton kanan paistisuikale lienee netto kilohinnaltaan edullisin tuote ja ainakin omasta mielestäni oikein hyvää.

        Syön erittäin harvoin ravintoloissa, mutta esimerkiksi Virossa kylpylämatkoilla olen huomannut että siellä käytetään broilerruuissa usein kananreisiä (koipinuijia harvoin) ja ne olen todennut myös mainioksi vaikka sisältääkin luita. Suomalaisissa kaupoissa ei ole saatavissa pelkkää reisiosaa, se myydään aina koipireisi palana. Koska kaupoissa löytyy myös erillisinä koipinuijia ja siipiä (nämä jos mitkään todella huonoja nettohinnaltaan), ilmeisesti reisiosat menee ravintolakäyttöön.

        No minä pidän koipireidestä enemmän kuin rinnasta. Luut ja nahka eivät mene hukkaan kun keitän niistä lientä. Viimeksi oli 4 koipireittä 2 € ilman marinadia ja tuosta tuli 5 ateriaa kun tein keittoa. Harmi kun ei ole painekattilaa duunikämpällä, voisi kyllä tuoda sellaisen kesämökiltä niin pääsisi tekemään useammin kanakeittoa.

        Siivet ja ribsit ovat todella kalliita. Kun olin lapsi niin meillä syötiin usein ribsejä koska ne olivat suunilleen ilmaisia. Maustamisesta ei kylläkään ollut hajuakaan. Lapissa poron pikkuluut olivat myös liki ilmaisia ja niistä sentään syntyy maailman paras lihakeitto.


    • Anonyymi

      Ihmisille myytävä kanan jauheliha on täyttä ravintoa ja laadukasta, lyhyesti sanoen hyvää.

      Siitä valmistetun ruoan hyvyys riippuu omista ruoan valmistustaidoistasi.

      • Anonyymi

        Sen rakenne on omalta kannaltani katsottuna vetinen ja vastenmielinen. Itse jauhamalla koivista ja rintaleikkeistä saa aivan erilaisen.


      • Käy tosissaan hyvin laihduttajalle kun on kevyttä, edullista ja helppokäyttöistä. Siitä pitäisi tulla erinomaista kievin kanaa vaan se ei oikein laihduttajalle sovi.

        Kanaleikettäkin siitä saa kun jauhaa hyvin hienoksi. Kypsennys elmukelmussa.


    • Anonyymi

      Entä onko sinihomejuusto Roquefort AOP Papillon Taste Noir hyvää? Siis onko? On Cittarin juustotiskillä päivittäin, alkavallakin viikolla. Kannattaako ostaa?

    • Anonyymi

      Onko hanhenmaksa, (Foie Grass d'Oie, Entier, Perigord, Ranska) hyvää? Siis onko? On Cittarin säilykehyllyllä päivittäin, alkavallakin viikolla. Kannattaako ostaa?

    • Anonyymi

      Onko sammen mäti hyvää? Siis onko? On Cittarin säilykehyllyllä päivittäin, alkavallakin viikolla. Kannattaako ostaa?

      • Anonyymi

        Sammen mäti on suolaista sekä sisällöltään että hinnaltaan, joten sinun tulee välttää sitä, jotta et joudu vararikkoon ja terveytesi ei vaarantuisi.


    • Anonyymi

      Broilerin jauheliha on rasvatonta

      • Anonyymi

        Kaipa sinne jauhetaan mukaan kaikki ja kyllä kanassa/broilerissakin on jonkunverran rasvaa enkä usko että niitä leikattaisiin pois ennen jauhelihaksi jauhamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaipa sinne jauhetaan mukaan kaikki ja kyllä kanassa/broilerissakin on jonkunverran rasvaa enkä usko että niitä leikattaisiin pois ennen jauhelihaksi jauhamista.

        Muistaakseni on 4% rasvaa. Vaikuttaisi siis olevan tehty nahattomasta koipireisistä.


    • Anonyymi

      Olisihan se rasvaton liha aika hemmetin pahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe