Venlafaxinin lopetus ties monettako kertaa.. Lääkärin päätös laittaa mielialatasaaja (absenor)

Anonyymi

Tilalle. Onko ihan normi käytäntö? Mulla todettu viime vuonna epävakaa persoonallisuushäiriö. Ei kaksisuuntaista siis.. Vastustan tällä hetkellä kaikkia mielialalääkkeitä syötyäni niitä 10 vuotta. (snri/ssri plus unilääkkeet)

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi siis alat syömään Absenoria? Ei sinun tarvitse syödä mitään lääkkeitä, jos et halua. Sinun keho, sinä määräät. Hoida itseäsi
      - ulkoilemalla ja olemalla luonnossa
      - lopetat kahvin (kofeiinin vuoksi) ja alkoholin juomisen, tupakoimisen
      - lopetat sokerin käytön
      - vähennät sosiaalista mediaa

      • Anonyymi

        Niinpä, minun elimistöni. Tämä uusi lääkäri ei ole minua nähnytkään, puhelimessa vain noita lääkitysasioita hoitanut. Oon niin kova kimma et kyllä mä kestän Venlavierotuksen ilman tasaajia ja varsinkaan tuohon höpöhöpö "diagnoosiin" kuin epävakaus, en ala uutta lääkettä popsimaan ja taas stressaamaan että mitähän oloja siitä nyt tulee..
        Alkoholi on kyllä ongelma viikonloppuisin. Millä ihmeellä sen saisi aisoihi.. Olen 29-v nainen ja minulla menee illassa sellainen. 15 annosta alkoa. Kerran viikossa siis juon tuon määrän mikä on ihan liikaa.


      • Anonyymi

        Tuossahan tuli sopivat "lääkkeet" melkein kaikkeen.
        Kun lääketeollisuudella on isot rahat pelissä,niin näitä tauteja keksitään vaikka tyhjästä.
        Milloinkohan kekstitään kolmisuuntainen mielialahäiriö ?
        Vahinko,kun Markku Myllykangas jäi eläkkeelle.Hän kertoi tosiasiat hyvin tästä kieroilusta.


    • Anonyymi

      Mulle on tuttuakin tutumpaa menneisyydestä tuo että lääkkeitä vaihdetaan jatkuvasti ja lisäillään uusia päällekkäin.

      Siis noin oli ennen, ei enää.
      Itse kun olin 29-vuotias olin ihan tokkurassa monista päällekkäin menevistä lääkkeistä.
      Käytin siihen aikaan myös todella runsaasti alkoholia.
      Sinulle nuori nainen sanoisin että ei vielä paha jos pystyt ottamaan alkoa vain kerran viikossa mutta silti olisi parempi jos sitä menisi vähemmän.

      Tiedän omalta kohdaltani kuinka herkästi sekin lähtee lipsumaan ajan myötä.
      Ja lääkkeitä ja alkoholia ei kannata missään nimessä sotkea sekaisin, siinäkin käy niin että ajan myötä menee koko elämä sekaisin.

      Jos olet avohoidossa niin lääkityksiin ei ole edes pakko suostua, lääkärille voi aivan hyvin sanoa jos niitä ei halua käyttää ja olisi hyvä jos vielä pystyy perustelemaan miksi niitä ei halua käyttää.

      Mullakin on ollut yli 20 vuotta tuo epävakaan diagnoosi eikä se ole enää elämää haitannut. Silloin haittasi kun käytin viinaa ja lääkkeitä, tekeehän ne ihmisestä epävakaan ilman diagnoosiakin.

      Kun ikää on karttunut niin ainakin itsestäni olen huomannut että paras olotila, etenkin henkisesti on silloin kun en syö lääkkeitä enkä ota alkoholia, eli toisinsanoen selvinpäin oleminen tuntuu parhaalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe