Miten olette lannoittaneet mustaherukkapensaita? Entä mitä voisi laittaa juureen, jotta rikkaruohot/ nokkoset eivät valtaisi koko aluetta? Minulla siis 8 pensasta tiiviissä rykelmässä kahdessa rivissä, enkä millään viitsisi sinne väliin kaivautua koukkimaan nokkosia (laiska kun olen). Onko siis jotain keinoa, jolla pysyisivät siistinä? Kenties jotain juurikangasta ja oksasilppua/kariketta?
Mustaherukkapensaan lannoitus?
4
2333
Vastaukset
- multapeukalo
Mä laitan hevosenlantaa lannoitteeksi ja puuhaketta estämään rikkaruohot.
- kun olen
Itse laitan nurmikon leikkuujätteet, laiskana kun ostin keräävän leikkurin eikä tartte kannella kompostiin asti. Hyvin toimii....
- mummeli
laita pensaitten ympärille 4-8siv. sanomalehtiä kerroksittain ja niitten päälle heinäsilppua tai kompostia.ym,,
- kylli
Itse lannoitan vain noin kourallinen tuhkaa, jos on ja viherkatetta , jos viitsi nyhtää ruohikosta , helpompi konsti on laittaa vaikka mustaa katekangasta pensaan ympärille ja päälle muutama kivi ja on siisti eikä nokkoset pistele; et varmaan tarvitse lannoitusta, jos alla kasvaa nokkosata, nokkonen ei kasva kuin vajvassa maassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408