Miten olette lannoittaneet mustaherukkapensaita? Entä mitä voisi laittaa juureen, jotta rikkaruohot/ nokkoset eivät valtaisi koko aluetta? Minulla siis 8 pensasta tiiviissä rykelmässä kahdessa rivissä, enkä millään viitsisi sinne väliin kaivautua koukkimaan nokkosia (laiska kun olen). Onko siis jotain keinoa, jolla pysyisivät siistinä? Kenties jotain juurikangasta ja oksasilppua/kariketta?
Mustaherukkapensaan lannoitus?
4
2350
Vastaukset
- multapeukalo
Mä laitan hevosenlantaa lannoitteeksi ja puuhaketta estämään rikkaruohot.
- kun olen
Itse laitan nurmikon leikkuujätteet, laiskana kun ostin keräävän leikkurin eikä tartte kannella kompostiin asti. Hyvin toimii....
- mummeli
laita pensaitten ympärille 4-8siv. sanomalehtiä kerroksittain ja niitten päälle heinäsilppua tai kompostia.ym,,
- kylli
Itse lannoitan vain noin kourallinen tuhkaa, jos on ja viherkatetta , jos viitsi nyhtää ruohikosta , helpompi konsti on laittaa vaikka mustaa katekangasta pensaan ympärille ja päälle muutama kivi ja on siisti eikä nokkoset pistele; et varmaan tarvitse lannoitusta, jos alla kasvaa nokkosata, nokkonen ei kasva kuin vajvassa maassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_242532Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581893Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup181544Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua151162Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3011139- 2591012
- 63975
- 146913
- 51882
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113847