Bi-nainen, millaista suhdetta etsit/toivot?

Anonyymi

Mitä odotat suhteelta?

152

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etsin oikeaa parisuhdetta. Minulle oikean ihmisen kanssa, naisen tai miehen.
      En halua heti "saman katon alle" mutta luotettavan parisuhteen kuitenkin. En etsi seikkailuja siis.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä toivoisin löytäväni ihmisen ( mielummin naisen) jonka kanssa perustaa loppuelämän suhteen ja perheen.
      Olen ihan yksiavioinen ja uskollinen , vaikka bi olenkin.
      En kaipaa molempia, vaan joko tai. Enemmän naisiin päin kallellaan.

    • Anonyymi

      Toivon löytäväni loppuelämän kestävän parisuhteen. Odotan suhteelta molemminpuolista rakkautta, toimivaa vuorovaikutusta, toistensa tukemista ja saatavilla oloa, eli aikaa. Nämä ovat välttämättömiä asioita, joista en voi joustaa. Jos suhteessa on vielä muutakin positiivista, niin sitä parempi.

      Asumisjärjestelyt ja suhteen virallistaminen ovat asioita, joita haluan suunnitella rauhassa ajan kanssa.

      En ole toistaiseksi tehnyt mitään löytääkseeni parisuhteen, mutta olen ajatellut aktivoitua kunhan koronatilanne on ohi.

      • Anonyymi

        Samoja mietteitä kuin muillakin. Yhteinen aika ja läsnäolo on tärkeintä. Sitoutuminen, halu olla yhdessä hyvinä ja huonoina hetkinä. Rakkaus, kiintymys, uskollisuus. Yhdessä tekeminen ja suhteen rakentaminen kestäväksi.

        Loppuiäksi tosiaan, eikä siihen heppoisilla perusteilla lähdetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja mietteitä kuin muillakin. Yhteinen aika ja läsnäolo on tärkeintä. Sitoutuminen, halu olla yhdessä hyvinä ja huonoina hetkinä. Rakkaus, kiintymys, uskollisuus. Yhdessä tekeminen ja suhteen rakentaminen kestäväksi.

        Loppuiäksi tosiaan, eikä siihen heppoisilla perusteilla lähdetä.

        Kuulostaa hyvältä.


    • Anonyymi

      Syö tekemääni ruokaa mukisematta.

      • Anonyymi

        😁 tää voi olla liikaa, riippuen mitä ruokaa teet ja miten yleensä onnistut. Olen kyllä hyvin kaikkiruokainen, noin pääasiassa, mutta ihan kaikki ei kumminkaan uppoa.


    • Anonyymi

      Palstalta on näköjään hävinneet ne tyypit jotka haki sivusuhteita ja jankkasi niistä monissa ketjussa.

      • Anonyymi

        Tietää, ettei ole yksin. Hän on , se tärkein. Se riittää.


      • Anonyymi

        Onneksi, ei kaivata. Sivusuhteet ovat emotionaalista hyväksikäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietää, ettei ole yksin. Hän on , se tärkein. Se riittää.

        Et ole yksin. Sinä olet tärkein.


    • Anonyymi

      Nyt ei kannata etsiä mitään koska korona. Noin yleisesti, meitä bi-naisia on monenlaisia. Itselläni on jo kumppani, nainen, koska tunnetasolla naiset on aina sytyttäneet enemmän. Miehet eivät saa aikaan yhtä voimakkaita ja syviä tunteita. Seksuaalisesti pidän sekä naisista että miehistä.

      Sivusuhteiden kehitteleminen on vaarallista peliä, siinä satuttaa väistämättä. Jos tarvitsee parisuhteen lisäksi muita virityksiä, parempi pysyä puhtaasti seksissä ja toimia siten, että tilanne on alusta lähtien selvä kaikille osapuolille.

      • Anonyymi

        Vaikea käsittää noita seksisuhteitakaan, mutta onhan se kaikille reilumpaa kuin joku sivusuhdeviritelmä.


      • Anonyymi

        Miksi jotkut haluavat seksiä vielä muidenkin kanssa kumppanin lisäksi? Itse koen että sooloseksi on parasta, vaikka kumppaninkin kanssa saisi orgasmin. Pariseksi ei kuitenkaan ole mikään kovin voimakas elämys, joten miksi jotkut vaivautuvat hakemaan sitä monelta suunnalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jotkut haluavat seksiä vielä muidenkin kanssa kumppanin lisäksi? Itse koen että sooloseksi on parasta, vaikka kumppaninkin kanssa saisi orgasmin. Pariseksi ei kuitenkaan ole mikään kovin voimakas elämys, joten miksi jotkut vaivautuvat hakemaan sitä monelta suunnalta?

        Samasta aiheesta muutamia kertoja puhuttu ystävien kesken. Toiset saa isompia orgasmeja masturboidessa kuin kumppanin tai ylipäätään partnerin kanssa, jolloin ei tietenkään tule mieleen etsiä seksiseuraa ja parisuhdeseksikin voi olla aika vähäistä. Kai seksiseuraa etsivät lähtökohtaisesti nauttivat seksistä parin kanssa enemmän kuin masturboimisesta ja odottavat näin tapahtuvan satunnaistenkin partnerien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta aiheesta muutamia kertoja puhuttu ystävien kesken. Toiset saa isompia orgasmeja masturboidessa kuin kumppanin tai ylipäätään partnerin kanssa, jolloin ei tietenkään tule mieleen etsiä seksiseuraa ja parisuhdeseksikin voi olla aika vähäistä. Kai seksiseuraa etsivät lähtökohtaisesti nauttivat seksistä parin kanssa enemmän kuin masturboimisesta ja odottavat näin tapahtuvan satunnaistenkin partnerien kanssa.

        Hyvä keskustelunaihe. Omalla kohdalla voin sanoa, että sooloseksillä olen aina saanut voimakkaamman orgasmin kuin kumppanin kanssa riippumatta kumppanin sukupuolesta. Olen jo keski-iässä ja suhdekokemusta yhteensä kuuden kanssa.

        Mielestäni toisaalta aika itsestään selvää, että itse osaa taitavammin koskettaa kuin toinen ja ihmettelen kuinka kukaan voi saada paremman orgasmin kumppanin kanssa. En sitä silti valheeksi epäile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä keskustelunaihe. Omalla kohdalla voin sanoa, että sooloseksillä olen aina saanut voimakkaamman orgasmin kuin kumppanin kanssa riippumatta kumppanin sukupuolesta. Olen jo keski-iässä ja suhdekokemusta yhteensä kuuden kanssa.

        Mielestäni toisaalta aika itsestään selvää, että itse osaa taitavammin koskettaa kuin toinen ja ihmettelen kuinka kukaan voi saada paremman orgasmin kumppanin kanssa. En sitä silti valheeksi epäile.

        Kiinnostava näkökulma.. itse kyllä päinvastoin koen sooloseksin olevan aika vaatimaton kokemus verraten seksiin partnerin kanssa. Kumppanin kanssa rakasteluun yhdistyy intensiivinen tunnekokemus ja tuntemattomienkin kanssa jonkintyyppinen vuorovaikutus, mikä puuttuu sooloseksistä. Ja noin fyysiseltä kannaltakin tilanne on monipuolisempi, sooloseksissä mahdollisuuksia rajoittaa jo ihan käytännön esteet.

        Partneri/kumppani voi opetella koskettamaan taitavammin, eikö sen pitäisi olla itsestään selvä halukin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostava näkökulma.. itse kyllä päinvastoin koen sooloseksin olevan aika vaatimaton kokemus verraten seksiin partnerin kanssa. Kumppanin kanssa rakasteluun yhdistyy intensiivinen tunnekokemus ja tuntemattomienkin kanssa jonkintyyppinen vuorovaikutus, mikä puuttuu sooloseksistä. Ja noin fyysiseltä kannaltakin tilanne on monipuolisempi, sooloseksissä mahdollisuuksia rajoittaa jo ihan käytännön esteet.

        Partneri/kumppani voi opetella koskettamaan taitavammin, eikö sen pitäisi olla itsestään selvä halukin..

        Olisit ehkä muuten oikeassa, mutta tuo ei toimi käytännössä siitä syystä, ettei sellaista kumppania olekaan reaalitodellisuudessa. Ihmisiä ei kiinnosta opetella noita asioita, vaan toimitaan jonkun alunperin opitun kaavan mukaan. Muutenkin kaikkinainen opettelemalla yrittäminen on aika tuskaa jossain rakastelutilanteessa. Oman kokemukseni mukaan kumppanin kanssa voi saada lievän orgasmin ja joskus vähän isommankin, mutta ei se sooloseksillä saatuja orgasmeja ylitä. Mutta mitä väliä, eihän parisuhdetta aloiteta seksin vuoksi joten vähempikin riittää sillä areenalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit ehkä muuten oikeassa, mutta tuo ei toimi käytännössä siitä syystä, ettei sellaista kumppania olekaan reaalitodellisuudessa. Ihmisiä ei kiinnosta opetella noita asioita, vaan toimitaan jonkun alunperin opitun kaavan mukaan. Muutenkin kaikkinainen opettelemalla yrittäminen on aika tuskaa jossain rakastelutilanteessa. Oman kokemukseni mukaan kumppanin kanssa voi saada lievän orgasmin ja joskus vähän isommankin, mutta ei se sooloseksillä saatuja orgasmeja ylitä. Mutta mitä väliä, eihän parisuhdetta aloiteta seksin vuoksi joten vähempikin riittää sillä areenalla.

        Kun kirjoitin orgasmi, tämä laite yritti koko ajan tyrkyttää sanaa origami. Kai se on yleisemmin käytetty sana suomen kielessä. Aika kiinnostavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoitin orgasmi, tämä laite yritti koko ajan tyrkyttää sanaa origami. Kai se on yleisemmin käytetty sana suomen kielessä. Aika kiinnostavaa.

        Suomalaisia selkeesti kiinnostaa japanilainen paperintaittelu enemmän kuin seksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisia selkeesti kiinnostaa japanilainen paperintaittelu enemmän kuin seksi!

        Onhan se vähän hassua, vaikka itsellänikin menee muut asiat seksin edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit ehkä muuten oikeassa, mutta tuo ei toimi käytännössä siitä syystä, ettei sellaista kumppania olekaan reaalitodellisuudessa. Ihmisiä ei kiinnosta opetella noita asioita, vaan toimitaan jonkun alunperin opitun kaavan mukaan. Muutenkin kaikkinainen opettelemalla yrittäminen on aika tuskaa jossain rakastelutilanteessa. Oman kokemukseni mukaan kumppanin kanssa voi saada lievän orgasmin ja joskus vähän isommankin, mutta ei se sooloseksillä saatuja orgasmeja ylitä. Mutta mitä väliä, eihän parisuhdetta aloiteta seksin vuoksi joten vähempikin riittää sillä areenalla.

        Minä taas en ole koskaan saanut lievääkään orgasmia kenenkään kanssa. Ja olen silti aloittanut parisuhteen, montakin. Nytkin olen suhteessa. Parisuhteessa todellakin painottuu ihan muut asiat kuin seksi ja orgasmi. Mitä suhteesta tulisi, jos pyörittäisiin vain seksin ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en ole koskaan saanut lievääkään orgasmia kenenkään kanssa. Ja olen silti aloittanut parisuhteen, montakin. Nytkin olen suhteessa. Parisuhteessa todellakin painottuu ihan muut asiat kuin seksi ja orgasmi. Mitä suhteesta tulisi, jos pyörittäisiin vain seksin ympärillä.

        Hienoa että teidän suhde toimii hyvin ja jokainen parihan määrittelee itse mitä hyvään suhteeseen kuuluu. Olen kanssasi samaa mieltä muuten, mutta en kyllä halua sellaista seksiä ollenkaan mistä ei ole itselleni yhtään mitään iloa. Mieluummin olen kokonaan ilman seksiä niin kuin nytkin olen, itse asiassa se on ihan helppoa. Oikeastaan voisin olla vaikka platonisessa parisuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että teidän suhde toimii hyvin ja jokainen parihan määrittelee itse mitä hyvään suhteeseen kuuluu. Olen kanssasi samaa mieltä muuten, mutta en kyllä halua sellaista seksiä ollenkaan mistä ei ole itselleni yhtään mitään iloa. Mieluummin olen kokonaan ilman seksiä niin kuin nytkin olen, itse asiassa se on ihan helppoa. Oikeastaan voisin olla vaikka platonisessa parisuhteessa.

        En lähtisi platoniseen suhteeseen, miksei sitten pysytä ystävinä vai eroaako se jotenkin ystävyydestä?

        Orgasmista taas, kaikki eivät saa sitä edes masturboidessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lähtisi platoniseen suhteeseen, miksei sitten pysytä ystävinä vai eroaako se jotenkin ystävyydestä?

        Orgasmista taas, kaikki eivät saa sitä edes masturboidessa.

        En tiedä kun en ole sellaisessa suhteessa ollut. Tarkoitin että mieluummin kokonaan ilman seksiä kuin niin huonoa seksiä, ettei se tunnu yhtään miltään. Eikö rakastelun pitäisi olla ainakin lievästi miellyttävää? Tiedän etteivät kaikki saa orgasmia millään keinolla, mikä on tietysti tosi ikävää. Silloin ei varmaan ole kauheasti motivaatiota koko asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostava näkökulma.. itse kyllä päinvastoin koen sooloseksin olevan aika vaatimaton kokemus verraten seksiin partnerin kanssa. Kumppanin kanssa rakasteluun yhdistyy intensiivinen tunnekokemus ja tuntemattomienkin kanssa jonkintyyppinen vuorovaikutus, mikä puuttuu sooloseksistä. Ja noin fyysiseltä kannaltakin tilanne on monipuolisempi, sooloseksissä mahdollisuuksia rajoittaa jo ihan käytännön esteet.

        Partneri/kumppani voi opetella koskettamaan taitavammin, eikö sen pitäisi olla itsestään selvä halukin..

        Tällaista etsin ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaista etsin ;)

        Samaistun kirjoittajaan. On innostavaa opetella mistä toinen kiihottuu ja mikä saa halun polttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaistun kirjoittajaan. On innostavaa opetella mistä toinen kiihottuu ja mikä saa halun polttamaan.

        Olisi ihanaa päästä kokeilemaan monenlaista kivaa ja (mulle) uutta juttua pehmeästä raffimpaan kosketukseen..


      • Anonyymi

        Huh huh


    • Anonyymi

      Haluan intohimoisen sivusuhteen rakastamani naisen kanssa. Minulla on mies ja lapset, joiden kanssa haluan elää saman katon alla. Mies on kaverini ja huoltajuuskumppani ilman seksiä. Naisen kanssa haluan jakaa ystävyyttä, romantiikkaa ja seksuaalisuutta. Haluan antaa hänelle arvostusta, hyväksyntää ja ihailua, rakkautta. Olen luotettava ja pitää asiat mahdollisimman pienessä piirissä.

      • Anonyymi

        Eipä ole hääppöinen tarjous, vaikka yritätkin kietoa asian sokerikuorrutukseen. Että heterokulissit loppuun asti. 😌


      • Anonyymi

        Miten rakastamasi nainen on vastannut ehdotukseesi? Useimmat naiset haluavat monogaamisen suhteen tai muun kokonaisvaltaisen suhdemuodon, mutta poikkeuksia löytyy ja ehkä hänkin etsii sivusuhdetta.


      • Anonyymi

        Tällaisena aikuisenpana henkilönä ymmärtää että ystävyys pitää monesti sisällään suuria tunteita ja siihen voi jos henkilöt ovat oikeat, ottaa mukaan myös seksuaalisen puolen. Avoimet suhteet arkipäiväistyvät ja yksinasuminen yleistyy. Miten muuhun edes on aikaa tai jaksamista? Perheellisenä en välttämättä halua ottaa uusia ihmisiä kovin lähelle, eikä moni edes uudeksi äitipuoleksi halua ryhtyä, jos vaikka eroaisinkin. Aikuisilla ihmisillä on monesti oma elämä, omat ystävät ja omat rutiinit. Seksuaalisuuden saattaa jakaa luotettavan ystävän kanssa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisena aikuisenpana henkilönä ymmärtää että ystävyys pitää monesti sisällään suuria tunteita ja siihen voi jos henkilöt ovat oikeat, ottaa mukaan myös seksuaalisen puolen. Avoimet suhteet arkipäiväistyvät ja yksinasuminen yleistyy. Miten muuhun edes on aikaa tai jaksamista? Perheellisenä en välttämättä halua ottaa uusia ihmisiä kovin lähelle, eikä moni edes uudeksi äitipuoleksi halua ryhtyä, jos vaikka eroaisinkin. Aikuisilla ihmisillä on monesti oma elämä, omat ystävät ja omat rutiinit. Seksuaalisuuden saattaa jakaa luotettavan ystävän kanssa :)

        Hei tehän olisitte täydellinen mätsi, molemmat haluaa samanlaisen sivusuhteen. Siitä vain profiilia tekemään ja yhteyttä ottamaan, teikäläiset on sen verran harvassa naisten keskuudessa että kannattaa tarttua joka tilaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei tehän olisitte täydellinen mätsi, molemmat haluaa samanlaisen sivusuhteen. Siitä vain profiilia tekemään ja yhteyttä ottamaan, teikäläiset on sen verran harvassa naisten keskuudessa että kannattaa tarttua joka tilaisuuteen.

        Joo sama tuli mieleen. Naiset ei yleensä halua soittaa toista viulua, mutta tossahan se voi onnistua kun molemmilla on sama tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisena aikuisenpana henkilönä ymmärtää että ystävyys pitää monesti sisällään suuria tunteita ja siihen voi jos henkilöt ovat oikeat, ottaa mukaan myös seksuaalisen puolen. Avoimet suhteet arkipäiväistyvät ja yksinasuminen yleistyy. Miten muuhun edes on aikaa tai jaksamista? Perheellisenä en välttämättä halua ottaa uusia ihmisiä kovin lähelle, eikä moni edes uudeksi äitipuoleksi halua ryhtyä, jos vaikka eroaisinkin. Aikuisilla ihmisillä on monesti oma elämä, omat ystävät ja omat rutiinit. Seksuaalisuuden saattaa jakaa luotettavan ystävän kanssa :)

        Mä oon aina ajatellut ettei pelkkiä seksi tai satunnaistapailusuhteita. Kuitenkin mun elämään ehkä istuisi vielä muutamien vuosien ajan helpoiten sellainen suhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisena aikuisenpana henkilönä ymmärtää että ystävyys pitää monesti sisällään suuria tunteita ja siihen voi jos henkilöt ovat oikeat, ottaa mukaan myös seksuaalisen puolen. Avoimet suhteet arkipäiväistyvät ja yksinasuminen yleistyy. Miten muuhun edes on aikaa tai jaksamista? Perheellisenä en välttämättä halua ottaa uusia ihmisiä kovin lähelle, eikä moni edes uudeksi äitipuoleksi halua ryhtyä, jos vaikka eroaisinkin. Aikuisilla ihmisillä on monesti oma elämä, omat ystävät ja omat rutiinit. Seksuaalisuuden saattaa jakaa luotettavan ystävän kanssa :)

        Miksi muiden pitäisi asua yksin, jos et itsekään asu? Mitenkä suhteenne onnistuisi, jos et pysty päästämään ketään lähellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muiden pitäisi asua yksin, jos et itsekään asu? Mitenkä suhteenne onnistuisi, jos et pysty päästämään ketään lähellesi?

        Samaa ihmettelen. Minkäänlainen suhde lukuun ottamatta yhden yön juttuja ei tule onnistumaan, mikäli ei kykene emotionaaliseen läheisyyteen tai ei ole jostain syystä siihen halukas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ihmettelen. Minkäänlainen suhde lukuun ottamatta yhden yön juttuja ei tule onnistumaan, mikäli ei kykene emotionaaliseen läheisyyteen tai ei ole jostain syystä siihen halukas.

        Samaa mieltä, turvallisuus on suhteessa ensisijaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon aina ajatellut ettei pelkkiä seksi tai satunnaistapailusuhteita. Kuitenkin mun elämään ehkä istuisi vielä muutamien vuosien ajan helpoiten sellainen suhde.

        Näin minullekin on käynyt, ei ole kuulunut suunnitelmiin, romantikko kun olen. Kuitenkin sellainen suhde tuntuu tähän hetkeen sopivalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minullekin on käynyt, ei ole kuulunut suunnitelmiin, romantikko kun olen. Kuitenkin sellainen suhde tuntuu tähän hetkeen sopivalta.

        Parhaiten onnistuisi vakituinen tapailusuhde, jonka voi antaa edetä muuhun, jos siltä alkaa tuntua muttei ole pakko edetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaiten onnistuisi vakituinen tapailusuhde, jonka voi antaa edetä muuhun, jos siltä alkaa tuntua muttei ole pakko edetä.

        Tuolle on jo nimi, kutsutaan seurusteluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle on jo nimi, kutsutaan seurusteluksi.

        Mietin samaa, eikö suhde aina etene noin, ensin tapaillaan ja katsotaan sovitaanko yhteen, sitten jos synkkaa tarpeeksi hyvin suhde muuttuu vakituiseksi parisuhteeksi. Jos huomataan ettei sovitakaan yhteen, suhde päättyy. Eli seurustelu/tapailu on välivaihe, josta tilanne kääntyy jompaan kumpaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin samaa, eikö suhde aina etene noin, ensin tapaillaan ja katsotaan sovitaanko yhteen, sitten jos synkkaa tarpeeksi hyvin suhde muuttuu vakituiseksi parisuhteeksi. Jos huomataan ettei sovitakaan yhteen, suhde päättyy. Eli seurustelu/tapailu on välivaihe, josta tilanne kääntyy jompaan kumpaan suuntaan.

        Tapailu ei tosiaan voi jatkua staattisena tilana loputtomiin. Sikäli sanapari "vakituinen tapailusuhde" on käsittääkseni mahdoton. Suhde on dynaaminen, se etenee väistämättä tiettyjen vaiheiden kautta eteenpäin jos ei katkea jossakin kohtaa. Jos tunteet eivät syvene tai muuten suhteen kehitys on mahdotonta, se katkeaa tai kuihtuu omaan olemattomuuteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapailu ei tosiaan voi jatkua staattisena tilana loputtomiin. Sikäli sanapari "vakituinen tapailusuhde" on käsittääkseni mahdoton. Suhde on dynaaminen, se etenee väistämättä tiettyjen vaiheiden kautta eteenpäin jos ei katkea jossakin kohtaa. Jos tunteet eivät syvene tai muuten suhteen kehitys on mahdotonta, se katkeaa tai kuihtuu omaan olemattomuuteensa.

        Olen samaa mieltä, vaikea kuvitella suhdetta joka ikään kuin jämähtäisi ikuiseksi tapailuksi. Oman kokemukseni perusteella jo muutaman kuukauden sisällä tulee jonkinlainen käännekohta, jolloin suhde muuttuu vakavammaksi tai todetaan, ettei tapailua kannata jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaiten onnistuisi vakituinen tapailusuhde, jonka voi antaa edetä muuhun, jos siltä alkaa tuntua muttei ole pakko edetä.

        Tällainen ois tosi jees elämäntilanteeseeni. Mistäköhän tällaisen kumppanin löytäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon aina ajatellut ettei pelkkiä seksi tai satunnaistapailusuhteita. Kuitenkin mun elämään ehkä istuisi vielä muutamien vuosien ajan helpoiten sellainen suhde.

        Varmasti toimiva järjestely jos asioista ja tunteista ym. voidaan puhua rehellisesti ja kuvio sopii kaikille osapuolille, myös sille miehelle.


    • Anonyymi

      Kiintymystä, sitoutumista, luottamusta, asioiden jakoa ja sukat pyörii jaloissa. Tunnetta siitä, että juuri hänen kanssaan haluaa olla ja kaikki esteet voittaa. Sellaista, että yhdessä on hyvä olla. Olkoon sitten nainen tai mies kumpaan sattuu ihastumaan.

      • Anonyymi

        Sitoutuminen, luottamus ja arjen jakaminen. Siinä olennaisimmat suhteen osatekijät. Onneksi olen löytänyt kumppanin , joka näkee elämän samoin.


      • Anonyymi

        Huh huh


    • Anonyymi

      Näissä keskusteluissa on ongelmana, että rakkaus tarkoittaa ihmisille eri asioita. Toisille rakkaus merkitsee syvää tunnesuhdetta, huolenpitoa, läsnäoloa, vastuuta ja epäitsekästä toisen ihmisen hyvän edistämistä. Toisille rakkaus taas merkitsee seksiä ja muuta yhteistä huvittelua. Näin erilaisista näkökulmista lähtien on mahdoton ymmärtää toisiaan.

      • Anonyymi

        Nimenomaan ja sama koskee ystävyyttä, näköjään mielletään hyvin eri tavoin. Joillakin siihen kuuluu seksuaalisuus tai nimittävät seksikumppaneitaan ystäviksi, vaikea saada selvää kummasta kyse. Valtaosalla taas ystävyys ei ole seksuaalinen tai romanttinenkaan suhde ja ystävät ja kumppani ovat eri henkilöitä.

        Ei ole ihme, että nykyään on jatkuvia väärinkäsityksiä ja vuorovaikutusongelmia useiden erilaisten alakulttuurien takia. Ehkä kaikki kuitenkin löytävät itselleen sopivaa seuraa jostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan ja sama koskee ystävyyttä, näköjään mielletään hyvin eri tavoin. Joillakin siihen kuuluu seksuaalisuus tai nimittävät seksikumppaneitaan ystäviksi, vaikea saada selvää kummasta kyse. Valtaosalla taas ystävyys ei ole seksuaalinen tai romanttinenkaan suhde ja ystävät ja kumppani ovat eri henkilöitä.

        Ei ole ihme, että nykyään on jatkuvia väärinkäsityksiä ja vuorovaikutusongelmia useiden erilaisten alakulttuurien takia. Ehkä kaikki kuitenkin löytävät itselleen sopivaa seuraa jostakin.

        Luulisi että nykypäivänä löytyy joka asiaan kiinnostuneita vähintään isommista taajamista. Eiköhän jokainen muutenkin liiku omantyylisissään porukoissa, turha mennä merta edemmäs kalaan, noin yleensä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi että nykypäivänä löytyy joka asiaan kiinnostuneita vähintään isommista taajamista. Eiköhän jokainen muutenkin liiku omantyylisissään porukoissa, turha mennä merta edemmäs kalaan, noin yleensä..

        Näin on, pääasia että suhteen osapuolet ovat tasa-arvoisessa asemassa keskenään, eikä ketään hyväksikäytetä. Yleensäkin oikeudenmukaisuus on tärkeää parisuhteessa ja muissakin ihmissuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, pääasia että suhteen osapuolet ovat tasa-arvoisessa asemassa keskenään, eikä ketään hyväksikäytetä. Yleensäkin oikeudenmukaisuus on tärkeää parisuhteessa ja muissakin ihmissuhteissa.

        Joo, ei vallankäytölle tai muulle välineelliselle voi suhdetta perustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei vallankäytölle tai muulle välineelliselle voi suhdetta perustaa.

        Täällähän on hyviä keskusteluja. Näkisin hyväksi, että heti tapailun alkuvaiheessa molemmat osapuolet toisivat esiin selvästi mitä käsittävät suhteella. Jos toisen lähestymistapa on välineellinen (esim. seksi) ja toisen kokonaisvaltainen, suhteella ei voi olla tulevaisuutta. On epäviisasta siirtää avointa keskustelua myöhempään. Itse olen sivusta nähnyt erittäinkin riitaisia ja dramaattisia seurauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän on hyviä keskusteluja. Näkisin hyväksi, että heti tapailun alkuvaiheessa molemmat osapuolet toisivat esiin selvästi mitä käsittävät suhteella. Jos toisen lähestymistapa on välineellinen (esim. seksi) ja toisen kokonaisvaltainen, suhteella ei voi olla tulevaisuutta. On epäviisasta siirtää avointa keskustelua myöhempään. Itse olen sivusta nähnyt erittäinkin riitaisia ja dramaattisia seurauksia.

        Ehdottomasti, itsekin tiedän useampia dramaattisiin välienselvittelyihin johtaneita tilanteita, joissa osapuolilla on ollut eri käsitys suhteen laadusta. Omalla kohdallani vastaavaa ei voi tapahtua yksinkertaisesti siksi, että en lähde mukaan mihinkään epämääräiseen alunperinkään. Arvostan avointa keskustelua ja selkeyttä näissä(kin) asioissa.


      • Anonyymi

        Toisille rakkaus ja parisuhde merkitsee kaikkia noita asioita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisille rakkaus ja parisuhde merkitsee kaikkia noita asioita...

        Niinpä, ihmeissäni luen näitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ihmeissäni luen näitä...

        Mitä te ihmettelette, ettekö tiedä ennestään tai huomaa näistä keskusteluista, että osalla on pelkkä seksi mielessä kun suhteita etsivät? Bi-naisista osa kuuluu tähän ryhmään, mutta suurempi osa on kiinnostunut kokonaisvaltaisista suhteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä te ihmettelette, ettekö tiedä ennestään tai huomaa näistä keskusteluista, että osalla on pelkkä seksi mielessä kun suhteita etsivät? Bi-naisista osa kuuluu tähän ryhmään, mutta suurempi osa on kiinnostunut kokonaisvaltaisista suhteista.

        Varmaan samassa suhteessa osa bi-naisista kuuluu mainitsemaasi ryhmään kuin esim. heteronaisista tai -miehistä. Tai lesboista ja homoista. Ei kai tuo mikään uutinen ole kenellelään että kaikki eivät hae aina vakavaa pari suhdetta.

        Asian voi ilmaista että ihmisistä osa kuuluu tähän ryhmään, mutta suurempi osa on kiinnostunut kokonaisvaltaisista suhteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan samassa suhteessa osa bi-naisista kuuluu mainitsemaasi ryhmään kuin esim. heteronaisista tai -miehistä. Tai lesboista ja homoista. Ei kai tuo mikään uutinen ole kenellelään että kaikki eivät hae aina vakavaa pari suhdetta.

        Asian voi ilmaista että ihmisistä osa kuuluu tähän ryhmään, mutta suurempi osa on kiinnostunut kokonaisvaltaisista suhteista.

        Asian voi ilmaista, että älä viitsi esittää tyhmää. Tiedät hyvin että tarkoitin bi-naisia, jotka hakevat nimenomaan naisista pelkkiä seksisuhteita ja miehistä oikeita suhteita siten, että jonkun miehen kanssa on jo parisuhde ja siihen etsitään lisäksi näitä seksikumppaninaisia. Koskee nimenomaan osaa bi-naisista eikä suinkaan lesboja tai heteroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asian voi ilmaista, että älä viitsi esittää tyhmää. Tiedät hyvin että tarkoitin bi-naisia, jotka hakevat nimenomaan naisista pelkkiä seksisuhteita ja miehistä oikeita suhteita siten, että jonkun miehen kanssa on jo parisuhde ja siihen etsitään lisäksi näitä seksikumppaninaisia. Koskee nimenomaan osaa bi-naisista eikä suinkaan lesboja tai heteroita.

        Kyllä osa heteroista ja lesboista hakee myös seksisuhteita parisuhteen rinnalle, mutta heillä suhteet on yhden sukupuolen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä osa heteroista ja lesboista hakee myös seksisuhteita parisuhteen rinnalle, mutta heillä suhteet on yhden sukupuolen kanssa.

        Nimenomaan, siinä ei sentään ole tuota sukupuolidiskriminaatiota, joka taas näillä bi-naisilla on jotka näkevät naisen miestä vähempiarvoisena ja pelkkään seksiin kelpaavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, siinä ei sentään ole tuota sukupuolidiskriminaatiota, joka taas näillä bi-naisilla on jotka näkevät naisen miestä vähempiarvoisena ja pelkkään seksiin kelpaavana.

        Riippuu ihan naisesta. Ei kaikki bi naiset näe naista vähempiarvoisena kuin mies. Ei kaikki bi naiset halua samaan aikaan suhteita eri sukupuoliin. Osa elää lähes koko ikänsä naisen kanssa ja osa miehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan naisesta. Ei kaikki bi naiset näe naista vähempiarvoisena kuin mies. Ei kaikki bi naiset halua samaan aikaan suhteita eri sukupuoliin. Osa elää lähes koko ikänsä naisen kanssa ja osa miehen kanssa.

        Siitähän tässä nimenomaan oli kyse, että on bi-naisia on erilaisia, kun tuossa aikaisemmin kaksi kirjoittajaa sitä ihmetteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän tässä nimenomaan oli kyse, että on bi-naisia on erilaisia, kun tuossa aikaisemmin kaksi kirjoittajaa sitä ihmetteli.

        Siis bi-naisia on erilaisia, siitä oli kyse ja tässäkin ketjussa tulee hyvin esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, siinä ei sentään ole tuota sukupuolidiskriminaatiota, joka taas näillä bi-naisilla on jotka näkevät naisen miestä vähempiarvoisena ja pelkkään seksiin kelpaavana.

        Huh huh, aika kova väite, kukaan ei ole tällaista täällä esittänyt. Tää on ihan sun omaa tulkintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh, aika kova väite, kukaan ei ole tällaista täällä esittänyt. Tää on ihan sun omaa tulkintaa.

        Lue uudelleen, tässäkin ketjussa heitä löytyy ja elämänkokemuksen perusteella myös muualla. Etkö kestä tosiasioiden ääneen sanomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh, aika kova väite, kukaan ei ole tällaista täällä esittänyt. Tää on ihan sun omaa tulkintaa.

        Vuoden vitsi. Just äskettäin oli ketjukaupalla tarinaa, varatut (miehen kanssa) haki seksiseuraa naisista. Ja tässäkin ketjussa on ainakin yksi näitä. Eikä se vielä mitään, naapuripalstalla ei nykyään muita taida ollakaan, ainakaan lesboista siellä ei ole enää tietoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, siinä ei sentään ole tuota sukupuolidiskriminaatiota, joka taas näillä bi-naisilla on jotka näkevät naisen miestä vähempiarvoisena ja pelkkään seksiin kelpaavana.

        Sovinistisuus juuri on vastenmielisintä, nähdään naiset välineellisesti jonkinlaisina käyttöesineinä. Miehiä arvostetaan ihmisinä ja elämänkumppaneina, heidän kanssaan jaetaan elämän merkittävät osa-alueet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden vitsi. Just äskettäin oli ketjukaupalla tarinaa, varatut (miehen kanssa) haki seksiseuraa naisista. Ja tässäkin ketjussa on ainakin yksi näitä. Eikä se vielä mitään, naapuripalstalla ei nykyään muita taida ollakaan, ainakaan lesboista siellä ei ole enää tietoakaan.

        Taitaa olla niin, että asiallinen ja aikuisempi keskustelu on siirtynyt tälle palstalle. Eihän tuo nyt haittaakaan ainakaan omalla kohdalla, palsta kuin palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että asiallinen ja aikuisempi keskustelu on siirtynyt tälle palstalle. Eihän tuo nyt haittaakaan ainakaan omalla kohdalla, palsta kuin palsta.

        Minäkin olen lakannut lukemasta sitä palstaa jo aikaa sitten, varmaan moni muukin. Tämä palsta on asiallisempi nykyään.


    • Anonyymi

      Täällä on monia naisia, jotka esiin luotettavaa, liikunnallista hymyilevää naista, enempi naisellista. Onkos teistä moni pääkaupunkiseudulta? Kun mäkin oon täältä. Keski-ikäinen, vapaa, naisen kanssa kokematon, luonnollinen, iloinen, toki lyhyt hiuksinen, mutta en jätkämäinen, paljon liikuntaa harrastava. Joka etsii ikäistään tai kohtuullisesti nuorempaa ihmistä elämäänsä... Mutta mistä löydän?

      • Anonyymi

        Vaikka tästä :), pääkaupunkiseudulla vaikutan. Olen naisellinen pidempihiuksinen liikunnallinen reilu 40 v nainen. Kuulostat mielenkiintoiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tästä :), pääkaupunkiseudulla vaikutan. Olen naisellinen pidempihiuksinen liikunnallinen reilu 40 v nainen. Kuulostat mielenkiintoiselta.

        No sitten vaikka joku päivä yhdessä hölkkä--/juoksulenkille? Muutkin innokkaat.. Niin ja kyllä kävelykin käy. Sillai matalalla kynnyksellä, että tutustutaan ja katsotaan, miltä asiat alkavat näyttää. Ehkä ilmaantuu romansseja ja pysyviä suhteita, mutta ainakin ystäviä ajatusten jakamiseen.
        Mutta lähden mä kahdenkin, vaikka sanoinkin, että isompikin porukka voisi kokoontua. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten vaikka joku päivä yhdessä hölkkä--/juoksulenkille? Muutkin innokkaat.. Niin ja kyllä kävelykin käy. Sillai matalalla kynnyksellä, että tutustutaan ja katsotaan, miltä asiat alkavat näyttää. Ehkä ilmaantuu romansseja ja pysyviä suhteita, mutta ainakin ystäviä ajatusten jakamiseen.
        Mutta lähden mä kahdenkin, vaikka sanoinkin, että isompikin porukka voisi kokoontua. 😉

        Joo, sehän kuulostaa kivalta. Ehkä reippaalle kävelylle niin ehtisi tutustuakin eli jutella ;) eikä vaan perässä juosta hengästyneenä, oma kuntoni kun ei niin hyvä vielä ole. Se sopisi minulle paremmin. Mullekin ihan yksi riittää lenkkiseuraksi. Missäs päin nähdään? Ja milloin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sehän kuulostaa kivalta. Ehkä reippaalle kävelylle niin ehtisi tutustuakin eli jutella ;) eikä vaan perässä juosta hengästyneenä, oma kuntoni kun ei niin hyvä vielä ole. Se sopisi minulle paremmin. Mullekin ihan yksi riittää lenkkiseuraksi. Missäs päin nähdään? Ja milloin?

        Mistä tämä kävelylenkki lähtee ja milloin? Olen tosi varovainen koronan vuoksi, mutta ulkona kyllä uskallan tavata ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä kävelylenkki lähtee ja milloin? Olen tosi varovainen koronan vuoksi, mutta ulkona kyllä uskallan tavata ihmisiä.

        Hyvä kysymys. Minulle sopii jo tänään tai huomenna, kun tykkään niin lenkkeillä ja seuraa olisi ihana saada. Miten sinulle sopii? Keskustan tuntumassa vai jossain kauempana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Minulle sopii jo tänään tai huomenna, kun tykkään niin lenkkeillä ja seuraa olisi ihana saada. Miten sinulle sopii? Keskustan tuntumassa vai jossain kauempana?

        En tiedä muista, mutta minulle sopii viikonloppuisin paremmin ja pitäisi tietää vähän pidemmällä varoitusajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Minulle sopii jo tänään tai huomenna, kun tykkään niin lenkkeillä ja seuraa olisi ihana saada. Miten sinulle sopii? Keskustan tuntumassa vai jossain kauempana?

        Joku esim idean aloittaja ilmoittaa ajan ja paikan, näin on selvintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Minulle sopii jo tänään tai huomenna, kun tykkään niin lenkkeillä ja seuraa olisi ihana saada. Miten sinulle sopii? Keskustan tuntumassa vai jossain kauempana?

        Täälläkin yksi lenkistä kiinnostunut, nyt viikonloppuna? Helsingissä vai missä? Pistäkää tiedot mihin tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta minulle sopii viikonloppuisin paremmin ja pitäisi tietää vähän pidemmällä varoitusajalla.

        Nyt viikonloppuna sopii kyllä kumpana tahansa päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku esim idean aloittaja ilmoittaa ajan ja paikan, näin on selvintä.

        Samaa mieltä ja ne tulee joille sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Minulle sopii jo tänään tai huomenna, kun tykkään niin lenkkeillä ja seuraa olisi ihana saada. Miten sinulle sopii? Keskustan tuntumassa vai jossain kauempana?

        Mulle sopii arki-iltoinakin sijainnista riippuen, pitäisi päästä julkisilla suht koht sujuvasti. Miten perjantai tai arkena ensi vkolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle sopii arki-iltoinakin sijainnista riippuen, pitäisi päästä julkisilla suht koht sujuvasti. Miten perjantai tai arkena ensi vkolla?

        Kyllä minullekin sopii arki-illat, jos se on muille parempi. En kuitenkaan tällä viikolla pääse ennen viikonloppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä ja ne tulee joille sopii.

        Minulle sopii viikonloppu myös. Lauantai iltana on tosin lasten halloween-bileet. Osaan tulla varmasti ilman piikkejä ja nastarenkaita, kun tuo sää näyttää sen verran lämpimältä. Kun pitää ottaa huomioon uudet talvirengassäädökset :) ja vähän kauempana asun ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle sopii viikonloppu myös. Lauantai iltana on tosin lasten halloween-bileet. Osaan tulla varmasti ilman piikkejä ja nastarenkaita, kun tuo sää näyttää sen verran lämpimältä. Kun pitää ottaa huomioon uudet talvirengassäädökset :) ja vähän kauempana asun ;)

        Laittakaa tähän aika ja paikka, ne tulee joille sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle sopii viikonloppu myös. Lauantai iltana on tosin lasten halloween-bileet. Osaan tulla varmasti ilman piikkejä ja nastarenkaita, kun tuo sää näyttää sen verran lämpimältä. Kun pitää ottaa huomioon uudet talvirengassäädökset :) ja vähän kauempana asun ;)

        Aamupäivät on muutenkin parempia, iltaisin on jo pimeää. Aamupäivä sopii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamupäivät on muutenkin parempia, iltaisin on jo pimeää. Aamupäivä sopii hyvin.

        Aamupäivällä sopii mullekin, la tai su.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sehän kuulostaa kivalta. Ehkä reippaalle kävelylle niin ehtisi tutustuakin eli jutella ;) eikä vaan perässä juosta hengästyneenä, oma kuntoni kun ei niin hyvä vielä ole. Se sopisi minulle paremmin. Mullekin ihan yksi riittää lenkkiseuraksi. Missäs päin nähdään? Ja milloin?

        Täällähän on kiinnostavat suunnitelmat;) Sanokaa missä ja milloin, että osaa tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku esim idean aloittaja ilmoittaa ajan ja paikan, näin on selvintä.

        Asian ehdottaja tässä. Mä itse juoksen n 5-6 kertaa viikossa. Nyt mulle sattuu lauantaille juoksutapahtuma ja sunnuntaina on pitkä lenkki.
        Riippuen miten pitkään kukakin jaksaa /haluaa hölkkäillä, niin mullahan on aikaa sunnuntaina rutkasti. Joten aloitetaanpa siitä, että voitaisi juosta sunnuntaina, aamupäivällä ja lähteä jostain Helsingin keskustassa näin ensimmäisellä kertaa. Ja jos kierretään tylsästi vaikka töölönlahtea, niin siinä on 2 km välein mahdollisuus stopata, eli jokainen saa mieleisensä lenkin. Aloitetaan hyvin rauhassa ja jos on nopeampia, niin väen vähetessä voidaan vähän vauhtiakin lisätä. Mulla taitaa olla ohjelmassa lyhyt pitkis, eli 1h 40 min, joten mun pitää sen verran taivaltaa.
        Lyhempi lenkki voidaan toki sopia myös, mutta se menee ensi viikkoon.
        Eli olisiko su 1.11. Klo 11 töölönlahdella oopperan kohdalla. Siis lahden puolella. Ja voi vaikka kysellä muilta, olitko tulossa kimppalenkille, niin löytää oikean porukan ilman noloja tilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asian ehdottaja tässä. Mä itse juoksen n 5-6 kertaa viikossa. Nyt mulle sattuu lauantaille juoksutapahtuma ja sunnuntaina on pitkä lenkki.
        Riippuen miten pitkään kukakin jaksaa /haluaa hölkkäillä, niin mullahan on aikaa sunnuntaina rutkasti. Joten aloitetaanpa siitä, että voitaisi juosta sunnuntaina, aamupäivällä ja lähteä jostain Helsingin keskustassa näin ensimmäisellä kertaa. Ja jos kierretään tylsästi vaikka töölönlahtea, niin siinä on 2 km välein mahdollisuus stopata, eli jokainen saa mieleisensä lenkin. Aloitetaan hyvin rauhassa ja jos on nopeampia, niin väen vähetessä voidaan vähän vauhtiakin lisätä. Mulla taitaa olla ohjelmassa lyhyt pitkis, eli 1h 40 min, joten mun pitää sen verran taivaltaa.
        Lyhempi lenkki voidaan toki sopia myös, mutta se menee ensi viikkoon.
        Eli olisiko su 1.11. Klo 11 töölönlahdella oopperan kohdalla. Siis lahden puolella. Ja voi vaikka kysellä muilta, olitko tulossa kimppalenkille, niin löytää oikean porukan ilman noloja tilanteita.

        Juostenko siis mennään ettei kävellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juostenko siis mennään ettei kävellen?

        Jos joku haluaa kävellä, niin kävellään alkuun. Ettei kukaan jää sen vuoksi pois, ettei voi juosta. Mun täytyy kyllä toi juoksu treenikin hoitaa, joten täytyy kyllä vaihtaa parin km jälkeen hölkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa kävellä, niin kävellään alkuun. Ettei kukaan jää sen vuoksi pois, ettei voi juosta. Mun täytyy kyllä toi juoksu treenikin hoitaa, joten täytyy kyllä vaihtaa parin km jälkeen hölkkään.

        Tai jos kaikki haluaa kävellä, niin voitaisi lenkkeillä kävellen perjantaina illalla tai lauantaina asmupäivällä. Kertokaa, onko useampi innostunut kävely lenkistä. En koita painostaa juoksemaan muita, pitää sitten vasn oma ohjelma tsekata. Eli kävelystä juoksuun sunnuntaina vai kävely perjantai ilta tai lauantai aamupäivä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos kaikki haluaa kävellä, niin voitaisi lenkkeillä kävellen perjantaina illalla tai lauantaina asmupäivällä. Kertokaa, onko useampi innostunut kävely lenkistä. En koita painostaa juoksemaan muita, pitää sitten vasn oma ohjelma tsekata. Eli kävelystä juoksuun sunnuntaina vai kävely perjantai ilta tai lauantai aamupäivä?

        Itselleni sopii kävely paremmin, juoksua en harrasta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa kävellä, niin kävellään alkuun. Ettei kukaan jää sen vuoksi pois, ettei voi juosta. Mun täytyy kyllä toi juoksu treenikin hoitaa, joten täytyy kyllä vaihtaa parin km jälkeen hölkkään.

        Hölkkä käy tänne kunhan ei täysillä juosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä kävelylenkki lähtee ja milloin? Olen tosi varovainen koronan vuoksi, mutta ulkona kyllä uskallan tavata ihmisiä.

        Samaa mieltä, kahdestaan on oikein hyvä minullekin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä muista, mutta minulle sopii viikonloppuisin paremmin ja pitäisi tietää vähän pidemmällä varoitusajalla.

        Nyt hoksasin viestisi, itseasiassa olen samaa mieltä. Pidempi varoitusaika sopii itsellenikin.


      • Anonyymi

        Hei, mitä ihmettä meidän lenkkitapaamiselle tapahtui? Oletko vielä kiinnostunut, jos lähdetään ihan kahdestaan aluksi kävelylenkille että ehtii jutellakin jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mitä ihmettä meidän lenkkitapaamiselle tapahtui? Oletko vielä kiinnostunut, jos lähdetään ihan kahdestaan aluksi kävelylenkille että ehtii jutellakin jotain?

        Ensimmäisenä kutsuusi vastannut nainen :)


    • Anonyymi

      Eli nyt joko sunnuntai alkuun kävelyä ja siitä hölkkää ja juoksua. Tai kävelylenkki pe ilta tai la aamupäivä. Tähän alle toiveet mikä päivä ja jos on halua vain kävellä, ehdota perjantaita tai lauantaita. Huomenna vahvistan tähän ketjuun, miten tehdään. Paikka kuitenkin töölönlahti, lähdetään oopperan takaa.

      • Anonyymi

        Hölkkää la tai su. Jonkin aikaa menee juoksuakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hölkkää la tai su. Jonkin aikaa menee juoksuakin.

        👍👍Erityisellä mielenkiinnolla seuraan sivusta jos kävis niin, jotta saatte lenkit sovittua. Näyttää hyvältä ☺️


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        👍👍Erityisellä mielenkiinnolla seuraan sivusta jos kävis niin, jotta saatte lenkit sovittua. Näyttää hyvältä ☺️

        Kyllä me saadaan. Se jää nähtäväksi millaisella porukalla, mutta loppuviikosta lenkkeillään. Jos sattuu työkavereita tms samaan porukkaan, niin samasta kaapista sitten tullaan 😁. Muutamat ystävät vaan tietää tästä bi asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me saadaan. Se jää nähtäväksi millaisella porukalla, mutta loppuviikosta lenkkeillään. Jos sattuu työkavereita tms samaan porukkaan, niin samasta kaapista sitten tullaan 😁. Muutamat ystävät vaan tietää tästä bi asiasta.

        No onhan tuossa semmonen ylimääränen jännitysmomentti työkamujen suhteen, ihan kun ei muuten ois tarpeeks jännittävää 😄 Tsemppiä suunnitelmille ja toivotaan että tulee paljon osanottajia. Älkää nyt liian kovaa vauhtia kuitenka pitäkö, niin pysyy hitaammatkin mukana. Eikös se ole helpompi jutskata vähän pienemmässä vauhissa😉


      • Anonyymi

        Kävely, lauantaina tai sunnuntaina.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No onhan tuossa semmonen ylimääränen jännitysmomentti työkamujen suhteen, ihan kun ei muuten ois tarpeeks jännittävää 😄 Tsemppiä suunnitelmille ja toivotaan että tulee paljon osanottajia. Älkää nyt liian kovaa vauhtia kuitenka pitäkö, niin pysyy hitaammatkin mukana. Eikös se ole helpompi jutskata vähän pienemmässä vauhissa😉

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me saadaan. Se jää nähtäväksi millaisella porukalla, mutta loppuviikosta lenkkeillään. Jos sattuu työkavereita tms samaan porukkaan, niin samasta kaapista sitten tullaan 😁. Muutamat ystävät vaan tietää tästä bi asiasta.

        Tämähän voisi olla tosi jännää tulla kaapista näin, se ois sit yhteinen juttu ;) , mullakin on tosi pikkuporukalla tää. Ei mua haittais!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän voisi olla tosi jännää tulla kaapista näin, se ois sit yhteinen juttu ;) , mullakin on tosi pikkuporukalla tää. Ei mua haittais!

        Oletteko kaikki lenkille lähtijät kaapissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko kaikki lenkille lähtijät kaapissa?

        Kiinnostaisi myös voiko lenkille tulla nainen, jolla on sateenkaaritunnuksia tai muuten olemuksesta kaikki näkevät ettei ole hetero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi myös voiko lenkille tulla nainen, jolla on sateenkaaritunnuksia tai muuten olemuksesta kaikki näkevät ettei ole hetero.

        Mä tykkäisin sellaisesta naisesta kovasti ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tykkäisin sellaisesta naisesta kovasti ;)

        Just sellaista lenkkiseuraa haluaisin 😍😍😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi myös voiko lenkille tulla nainen, jolla on sateenkaaritunnuksia tai muuten olemuksesta kaikki näkevät ettei ole hetero.

        Kuulostaa minunkin unelmien naiselta 🔥


    • Anonyymi

      Jään seuraamaan josko joku toinen kerta liittyisin mukaanne!

      • Anonyymi

        Miksi ei nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei nyt?

        Nyt on ohjelmaa sovittuna mutta mielellään tulen myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on ohjelmaa sovittuna mutta mielellään tulen myöhemmin.

        En minäkään tähän pääse, en harrasta juoksemista, enkä ainakaan noin monesti viikossa. Kerran pari viikossa sopii minulle.


      • Anonyymi

        Olitko alkuperäinen keskustelun aloittaja lenkkikaveria vailla? Ihan yhtä lenkkikaveria etsin ja olisi kiva nähdä kerran pari viikossa aluksi rauhallisemmin kävellen, että ehtisi tutustua :) Olisi kiva sopia jo hyvissä ajoin etukäteen. Mitä mieltä olet? T: alkuperäinen lenkkeilystä kiinnostunut 40` nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään tähän pääse, en harrasta juoksemista, enkä ainakaan noin monesti viikossa. Kerran pari viikossa sopii minulle.

        No nyt ensin ollaan sopimassa yhtä kimppa lenkkiä, kävellen ja tai hölkäten. Että rohkeasti vaan mukaan. Se että mä treenaan paljon, ei tietenkään tarkoita, että sun tai muiden pitäs niin paljon kuntoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko alkuperäinen keskustelun aloittaja lenkkikaveria vailla? Ihan yhtä lenkkikaveria etsin ja olisi kiva nähdä kerran pari viikossa aluksi rauhallisemmin kävellen, että ehtisi tutustua :) Olisi kiva sopia jo hyvissä ajoin etukäteen. Mitä mieltä olet? T: alkuperäinen lenkkeilystä kiinnostunut 40` nainen

        Etkö arvaa tulla mukaan, jos tulee myös isompi porukka? Voidaan toki mennä johonkin kävelemään, tuon Töölönlahden lenkin lisäksi. Mikä suunta sulle sopisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö arvaa tulla mukaan, jos tulee myös isompi porukka? Voidaan toki mennä johonkin kävelemään, tuon Töölönlahden lenkin lisäksi. Mikä suunta sulle sopisi

        Mitä nyt on loppuviimeksi sovittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt on loppuviimeksi sovittu?

        Huomenissa lupasin vahvistaa. Että mikä päivä ja onko vain kävelyä vai myös hölkkää.


    • Anonyymi

      Vielä ehtii tuon kimppalenkin osalta laittaa toivetta. Nyt just näyttää siltä, että sunnuntaina, alkuun ainakin kierros kävelleen ja sitten hölkkäysintoiset jatkaa uutta kierrosta hölkäten ja toiset saa jatkaa kävellen.
      Mutta ehdit vielä kertoa toiveesi. Pe tai la kävelyä tai su kävely ja siitä vaihto hölkkään / rauhalliseen juoksuun?.

      • Anonyymi

        Tässä olisi vähän toisenlainen toive :), sillä isompi porukka ei kiinnosta, ja olen vähän ujo... Tykkään rauhallisista lenkkireissuista metsäympäristössä kiireettömästi luonnon keskellä. Nautin luonnon ja sen ilmiöiden ihastelusta ja avoimesta luonnonilmiöiden tutkimisesta. Tuulen tuntu iholla ja auringon pilkahdus lehtien lomasta lenkkipolulla ovat minulle tärkeitä kokemuksia. Matkaa voi tehdä pysähdellen, kävellen ja juosten maaston mukaan kulkevilla vaihtelevilla poluilla toivottavasti pysähtyen järven rantaan vaikka evästauolle. Aluksi voisimme tehdä lyhyemmän kierroksen ja tutustua maastoon ja toisiimme rauhassa. Kiinnostaisiko ketään lähteä kaveriksi luonnonhelmaan ?


    • Anonyymi

      Sunnuntaina 1.11 klo 11 kimppalenkki. Alkuun ainakin 1 kierros Töölönlahden ympäri kävellen, sen jälkeen innokkaat jatkaa hölkkäillen. Oopperan takaa, Töölönlahden puolelta lähdetään klo 11 kiertämään lahtea myötäpäivään.
      Tulkaa rohkeasti mukaan, ilman muuta ajatusta, kun tutustutaan ja ulkoillaan.
      Olisi kiva jos tähän kuittaisi jos tulee. Mä tuun paikalle jos yksikin sanoo saapuvansa.

      • Anonyymi

        Jos ihmettelet miksei kukaan vastaa, yksi syy voi olla, että tällä palstalla näyttää olevan monia seksiseuran etsijöitä ja monogaamiset bi-naiset karttavat heitä, sekä tilaisuuksia joissa heihin voisi törmätä. Ajattelin kertoa jos et tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmettelet miksei kukaan vastaa, yksi syy voi olla, että tällä palstalla näyttää olevan monia seksiseuran etsijöitä ja monogaamiset bi-naiset karttavat heitä, sekä tilaisuuksia joissa heihin voisi törmätä. Ajattelin kertoa jos et tiedä.

        Tuo ei tosin selitä kaikkien vastaamattomuutta, mutta ainakin itseni ja erään toisen.


    • Anonyymi

      Saisi olla eri palsta noille myöhään heränneille seksiseuran hakijoille ja muillekin, jotka näkee naiset vain seksin kautta ja eri palsta meille muille, jotka nähdään naiset ihmisinä eikä käyttöhyödykkeinä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Eihän noi ryhmät ole livenäkään missään tekemisissä keskenään. Erilliset palstat palvelisivat molempia paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Eihän noi ryhmät ole livenäkään missään tekemisissä keskenään. Erilliset palstat palvelisivat molempia paremmin.

        Juuri niin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin :)

        Joku joka on rekisteröitynyt tänne voisi tehdä asiasta aloitteen.


      • Anonyymi

        Niinpä, täällä on oudon paljon tunnekylmiä ja laskelmoivia naisia. Ne myöhäisheränneet jotka itse tunnen ovat ihan erilaisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, täällä on oudon paljon tunnekylmiä ja laskelmoivia naisia. Ne myöhäisheränneet jotka itse tunnen ovat ihan erilaisia ihmisiä.

        Täysin sama kokemus. Tiedän useita myöhäänheränneitä, joka ovat aidosti rakastuneet naisiin ja nyt ovat rakkaansa kanssa yhdessä. Veikkaan että he ovat enemmistö ja seksin hakijat vähemmistö myöhäänheränneissäkin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin sama kokemus. Tiedän useita myöhäänheränneitä, joka ovat aidosti rakastuneet naisiin ja nyt ovat rakkaansa kanssa yhdessä. Veikkaan että he ovat enemmistö ja seksin hakijat vähemmistö myöhäänheränneissäkin,

        Varmasti näin, koska en nyt äkkiä muista täällä yhtään seksin hakijaa nähnreni..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin sama kokemus. Tiedän useita myöhäänheränneitä, joka ovat aidosti rakastuneet naisiin ja nyt ovat rakkaansa kanssa yhdessä. Veikkaan että he ovat enemmistö ja seksin hakijat vähemmistö myöhäänheränneissäkin,

        Seuraan näitä keskusteluja ja kyllä tosiaan on niin kuin just kymppiuutisten kevennyksessä sanottiin et "asioiden pitää näyttää siltä mitä ne on". Tikkurilan uusi kirkko ei enää näytä kirkolta niin sille piti antaa nimeksi "Tikkurilan kirkko" ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti näin, koska en nyt äkkiä muista täällä yhtään seksin hakijaa nähnreni..

        Aika valikoivasti luet palstaa.


      • Anonyymi

        Voisi olla hyödyllistä, jos olisi eri palsta asiakeskusteluun ja eri muuhun ajanvietehöpinään. Ketjut venyy ja niitä ei lueta, jos sisältö hukkuu turhanpäiväisen sekaan. Valtaosaa tuskin kiinnostaa höpistä niitä näitä tuntemattomien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi olla hyödyllistä, jos olisi eri palsta asiakeskusteluun ja eri muuhun ajanvietehöpinään. Ketjut venyy ja niitä ei lueta, jos sisältö hukkuu turhanpäiväisen sekaan. Valtaosaa tuskin kiinnostaa höpistä niitä näitä tuntemattomien kanssa.

        Samaa mieltä, ei jaksa kahlata niitä ketjuja jotka luistaa pois aiheesta.


    • Anonyymi

      Elän hyvässä suhteessa (naimisissa miehen kanssa, vakiintunut ja toimiva uusperhe ja isot lapset). Seksielämämme on erittäin hyvää ja kemiat kohtaavat upealla tavalla - ainoa haaste on se, että haluaisin edelleen kahdeksan yhdessäolovuoden jälkeen seksiä ja läheisyyttä paljon miestäni useammin. Mieheni on minua jonkin verran (kuusi vuotta) vanhempi. Lisäksi olemme avoimesti keskustelleet biseksuaalisista tuntemuksistani, jotka olin haudannut mielestäni lähes 20 vuodeksi. Viime vuosina tämä ajatus on vain vahvistunut. Uskon, että hyvää elämää ja seksuaalisuutta voi toteuttaa monin tavoin luopumatta mistään tärkeästä. Olisin utelias rikastuttamaan elämääni myös läheisyydellä ja seksillä naisen kanssa, niin, että mieheni asiasta tietää. Olemme hyvin avoimia, tasapainoisia ja siitä lähtökohdasta elämää voi rakentaa oman näköiseksi. Olen itse nelikymppinen ja itsestäni hyvää huolta pitävä nainen.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan ajatellut, että fantasia perustuu siihen, että sinun ei tarvitse luopua mistään saadaksesi hyvän seksielämän. Harva itseään arvostava lesbo nainen tuollaiseen sivuosaan lähtee mukaan. Etsi kaltaisesi samanlaisessa tilanteessa oleva, älä itsekkäästi vaan halua kaikki mulle.


      • Anonyymi

        Olen saman tyylisessä tilanteessa mut niin että mun mies haluaa jatkaa kaveriliitossa ja haluaa että mulla ois vaan kevyempi suhde naiseen vakaan lapsiperhearjen lisäksi. Itse haluaisin vain parisuhteen yhden naisen kanssa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saman tyylisessä tilanteessa mut niin että mun mies haluaa jatkaa kaveriliitossa ja haluaa että mulla ois vaan kevyempi suhde naiseen vakaan lapsiperhearjen lisäksi. Itse haluaisin vain parisuhteen yhden naisen kanssa..

        Toista joudut loukkaamaan. Yleensä kun luulee voivansa jäädä välitilaan menettää toisen. Kummasta olet valmis luopumaan?

        Vai etsiikö se toinen nainen, myös jotain kevyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saman tyylisessä tilanteessa mut niin että mun mies haluaa jatkaa kaveriliitossa ja haluaa että mulla ois vaan kevyempi suhde naiseen vakaan lapsiperhearjen lisäksi. Itse haluaisin vain parisuhteen yhden naisen kanssa..

        Älytön skenaario. Sun täytyy punnita asiaa sekä omalta että muiden osallisten kannalta ja tehtävä valinta. Sen jälkeen elät tyytyväisenä valintasi kanssa. Pahin vaihtoehto on soutaa ja huovata ees taas tai kuvitella, että voi saada kaiken muiden kustannuksella. Selvitä oma pääsi ensin.


    • Anonyymi

      Te,jotka arvostelette naisia,jotka vielä miesten ja lasten kanssa,muistakaa että lähteminen on paljon vaikeampaa,kun on lapsia.Mä voisin kasvattaa lapset kumppanuussuhteessa , ja olla samaan aikaan rakkaussuhteessa naiseen.Toimisiko?

      • Anonyymi

        Mulle voisi toimia. Jos sellainen olisi mahdollista.


      • Anonyymi

        Toimisi. Miten se tehdään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimisi. Miten se tehdään?

        Selvän ihmisen kanssa seurustelu

        Jos ei onnaa, on niitä ihmisiä muitakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvän ihmisen kanssa seurustelu

        Jos ei onnaa, on niitä ihmisiä muitakin

        Olen selvä. Sekä niin että näin; en käytä päihteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvän ihmisen kanssa seurustelu

        Jos ei onnaa, on niitä ihmisiä muitakin

        Olen selvä tämän asian kanssa. Rakkautta on olla myös näin yhdessä. Se on ollut itselleni epäselvää, en ole sellaista ymmärtänyt.. Nyt se on selvää. Selvää on ollut rakkauteni häneen.


    • No en nyt hae suhdetta, kun varattu olen ja uskollinen kumppanilleni. Mielitekoja voi olla ja mennä, mutta yksi suhde kerrallaan jne.

      Mutta jos nyt huvikseni vaan kirjoitan hypoteesin. Niin naisellinen, itsenäinen, tunteikas, huumorintajuinen ja lapsirakas. Sellainen järkevä jalat maassa ihminen, ettei mikään pintaliitäjä ja haihattelija, tuuliviiri.

      Tietysti aito ittensä ja rehellisen avoin, kuitenkin ihminen johon voi luottaa ja sitoutua. En ole ikinä harrastanut yhden illan juttuja enkä halua sellaisia harrastaa.

      Oon itse sellainen, että kun ihastun se on vilpitöntä ja tunteet on voimakkaita. Oon hölmö romantikko ja mikään ei voita oman rakkaan kanssa koettuja hyviä hetkiä, olipa ne koti-ilta sohvannurkassa villasukissa tai reissu maailmalla. Oon sitoutuja, halailija, pussailija, paijailija ja runoilija, vähän sellainen luova hullukin. 😋

      Yhteiset arvot on tärkeitä ja kyky jutella kaikista asioista, jopa niistä vaikeista. Niin, et suhdetta pidetään yhdessä pystyssä eikä yksin puurreta.

      Tykkään, että on omaa aikaa ja mahdollisuus olla ominkinpäin ja silti voi luottaa molemmin puolin, ettei mitään pahaa tapahdu. Yksi sydämessä ja mielessä ihan sama missä vipottaa menemään.

      Tykkään vauhdista ja oon hiukan rämäpäinen, joten joku päivä meinaan motocrossipyörän hommata ja se ottaa multa kyllä helposti siivun ajasta. Vie ns. koko käden.

      Mulla kun on lapsia, niin he pitää mahtua kuvioon. Lapsiani en hylkää kenenkään takia, ikinä.

      Mielummin ilman ketään, kun ilman välejä lapsiini.

      Mut näin nyt ajatusleikkinä vaan. Jos joskus..

      • Jaa niin joku tuolla seksistäkin kirjoitteli, niin joo. Kyllähän sitä seksiäkin olla tarttisi. Vaikkei nyt pakkopullaa pidäkään olla koskaan.

        Mutta mielellään saa olla enempi aktiivinen, kun passiivinen. En ole mitenkään estoinen, joten kaikesta voi neuvotella.

        Onhan sellainen itsensä kanssa sinut seksuaalisestikin viehättävä nainen, joka uskaltaa ottaa ohjatkin mutta myös olla vastaanottajanakin. Antautua hetkeen ja tunteeseen ja mulle. 😁


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe