Sen 20 pinnaa? Onko teiltäkin aina pimitetty tietoa, että tuista ei oikeasti tarvitsekaan maksaa veroa? No minulle ainakin valehdeltiin aina näin, kunnes eräs sosiaalialan ammattilainen kertoi että tuet ovat verotonta tuloa! Ei muuta kuin verottajalta hakemaan erityinen muutosverokortti sosiaalitukia varten, ja nyt on sitten veroprosentti pyöreä nolla.
Eli minulle oli tähän mennessä ihan suoraan valehdeltu, että AINA täytyy maksaa se 20%.
Maksatteko tuista veroa
19
233
Vastaukset
- Anonyymi
Et sinä mitään veroa maksa kun et ole mitään tienannutkaan. Tai edes perinyt.
- Anonyymi
Vai että oikein veronmaksaja :D
- Anonyymi
Minä en maksa mistään mitään! En veroja enkä vuokraa! Perkele!
- Anonyymi
Kyllä meillekin sanottiin työkkärin infossa että 20% täytyy aina maksaa?
- Anonyymi
Valehtelivat. Mitä muutakaan virkailijoilta voi odottaa, koska ovat systeemin orjina. Voit todellakin saada veroprosentin nollaan, jos olet ollut pitkään työtön ja työllistämistä ei ole näkyvissä. Vero työttömällä on sen takia, että työttömyys ei olisi liian houkuttelevaa. Hakemuksessa kannattaa mainita pitkä työttömyys ja huono työllistymis mahdollisuus.
Hakemus verosta vapauttamisesta Verohallintoon.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/lomakkeet/kuvaus/hakemus_verosta_vapauttamisesta_verohal/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelivat. Mitä muutakaan virkailijoilta voi odottaa, koska ovat systeemin orjina. Voit todellakin saada veroprosentin nollaan, jos olet ollut pitkään työtön ja työllistämistä ei ole näkyvissä. Vero työttömällä on sen takia, että työttömyys ei olisi liian houkuttelevaa. Hakemuksessa kannattaa mainita pitkä työttömyys ja huono työllistymis mahdollisuus.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/lomakkeet/kuvaus/hakemus_verosta_vapauttamisesta_verohal/Saa työtön aina veronpalautusta mitä tttuen saaja ei saa kun tttuki on verotonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/lomakkeet/kuvaus/hakemus_verosta_vapauttamisesta_verohal/Valehtelet. Muutosverokortin alhaisemmalla rosentilla työttömyysturvaa saa mutta nollaksi ei mene. Eikä alhaisempi rosentti hyödytä mitään jos saat tt-tukea koska silloin tt pienenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/lomakkeet/kuvaus/hakemus_verosta_vapauttamisesta_verohal/"Miten maksan veroa etuudesta?
Kela saa verokorttisi vuoden alussa suoraan verottajalta. Jos tilaat vuoden aikana uuden verokortin, toimita se Kelaan.
Maksat etuudesta veroa oman veroprosenttisi verran tai Kelan kaavamaisen veroprosentin verran. Kaavamainen veroprosentti on Kelan oma veroprosentti. Se kertoo, kuinka paljon etuudesta pitää vähintään maksaa veroa.
Jos oma palkan veroprosenttisi on suurempi kuin Kelan veroprosentti, maksat oman veroprosenttisi mukaan. Muuten maksat Kelan prosentin mukaan.
Näin etuuksia verotetaan
Kelan omat kaavamaiset veroprosentit eri etuuksille ovat:
Työttömyyspäiväraha ja työmarkkinatuki: 20 %
Vähimmäismääräinen vanhempainraha eli pienin äitiysraha: 20 %
Muut etuudet: 25 %"
- Anonyymi
Tässä keskustelussa menee sekaisin verot ja ennakonpidätykset.
- Anonyymi
Suali24 ja maalaiset, mitä voi odottaa.
- Anonyymi
Mä maksan 30 pinnaa pääomatuloista eikä naurata pätkääkään!
- Anonyymi
Onkohan muita verollisia tukia kun työttömyysturva?
- Anonyymi
Ei tuilla elävä maksa veroja, ainoastaan kuluttaa toisten tienaamaa veropottia.
- Anonyymi
Minä maksan veroja kaljaa ostaessani! Mitään muuta en osta tai maksa! Perkele!
t:betalastmies
- Anonyymi
No, aina ei tarvitse maksaa kaikkia veroja, mutta Verohallinto myöntää vapautuksen verosta vain erittäin harvoin:
"Veron maksamisesta voi saada vapautuksen vain erittäin poikkeuksellisissa tilanteissa." https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/maksaminen/maksuvaikeudet/verosta-vapauttaminen-veronhuojennu/
Jos hakee muutosta ennakonpidätykseen, mutta ei saa myönteistä vapautuspäätöstä, joutuu myöhemmin maksamaan jäännösveroa.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Työttömyyskorvauksesta maksetaan veroa sen takia, että jos siitä syntyykin veronpalutus, niin vouti voi viedä sen, koska työttömällä on kuitenkin jotain ulosotossa.
- Anonyymi
Ei kyllä pidä paikkaansa, että kaikilla työttömillä ois jotain ulosotossa. Ei mulla ainakaa eikä kellään muullakaan tuntemallani työttömällä!
- Anonyymi
Jos hoitaa asiansa oikein mitään ulosottoja ei tule. Jos taas ryyppää asiansa paskaksi siitäkään on turha muita ruveta syyttelee.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484