Eli leikattu, 8kk vanha kissani, naaras, hoitaa lelujaan, eli hiiriä, lankakeriä, paperipalloja ja sun muita lelujaan kuin pentuja. Koulutus on arkipäivää, täällä välillä ihmettelee kun kissa alkaa mouruta ja totean että hirelleen huutaa :) Välillä kun herää tai tulee jostain löytyy useampikin hiiri raksu- ja tonnikalakipoista, silloin kun juomakippo oli vielä lattiatasossa niin lelut kävivät juomassa, eli välillä uivat siellä, välillä näki kun kissa tökkäs vesikippoon ensin hiiren, sitten otti pois ja laittoi tarjottimelle (missä ruuat on) ja joi itse ja otti hiiren takas suuhunsa. Vessaakin esittelee joka lelulle, tosin onnekseni ei vielä yhtäkään ole löytynyt hiekkalaatikosta :P
Poikaystävän luona kasailee hiiriä kokoon jonnekkin 'piiloon' ja täällä kotona tunkee pakastimen alle ellei sitten kuljetuskoppaansa vie, se kun on välillä pesänä kissan kuvitelmissa. Samoin tappelukaverit löytyvät pehmoleluista, kissan näköinen pehmolelu saa jopa osakseen niin suurta arvostusta, että sen naama pestään ja yritetään syödä jäykät viikset pois. Sama pehmolelu on lempipainikavereita... Onneksi hyökkii pehmolelujen eikä jalkojen kimppuun jatkuvasti :) Muovipussi on hauska kaveri, kissa järsii reikiä täyteen, ei oo väliä onko pussi tyhjä tai täynnä, reikiä tulee jos sille päälle kissa sattuu että tuhota pitää saada jotain.
Onko muilla näin mielikuvitusrikasta kissaa vai onko tämä jotenkin poikkeustapaus :P Juttelee tämäkin kissa, ilmoittaa kovaäänisesti jos en oo heittämässä hiirtä (kantaa kuin koira leluja, tuo hiiren sänkyyn että heitä, hakee sen ja tuo kohta takaisin heitettäväksi) samaten huutaa linnuille ikkunan takana ja välillä laskee liikennettäkin, siis autoja.
Hissiä tämä kisulini pelkää, kiipeää mielummin itse viidenteen kerrokseen portaita kuin menee hissiin :D Ja ulkona pitää saada kävellä silloin kun saa. Sisäkissa tämä periaatteessa on, mutta valjaissa käydään ulkoilemassa. Junamatkat kelpaa, autokyyti ei :) En tiedä mitä eroa, mutta tämä tuntuu olevan jäärä :)
Onko tämä omituinen yksilö, on ensimmäinen kissani vai ovatko kaikki kissat yhtä kovia persoonallisuuksia?
kissa hoitaa leluja kuin pentuja
6
1978
Vastaukset
- riksu
Meillä yks kissa kantaa tytön nuken vaatteita ympäri kämppää, suosikkeja ovat ison vauvanuken villapipo ja tumput. Kerran sillä oli myös tytön "käsilaukku" jossa oli sellainen karvareunus. samoin tämä otus leikkii näillä kantamillaan "eväillä". hurja pitää olla mielikuvitus kyllä. Ei toiset kissat niistä välitä.Kaikki meiän kolme kisua on leikattuja tyttöjä. Ennen se kanto sukkia jos oli sattunu lattialle jäämään mut onneks ei enää... ;)
- tytti
meijänkin tyttö kissa kantaa leluja, erityisesti kissa pehmolelua joka paikkaan, hiekka astia ja ruoka kupit on näytetty, meijän kissa tykkää tulla mun ja poikaystävän kans suihkuun joten usein se mukana tuo "pentunsakin"
- orava
Meidän poikakisu kantaa rakasta patalappuaan ja on ottanut sen unilelukseen. Se rohmusi sen pöydältä ja siitä asti he ovat olleet erottamattomat. Patalappu tippui kuitenkin paistinpannuun, joka oli täynnä vettä. Patalappu kuitenkin kelpasi pojalle ja se viiletti ympäri taloa ja luuttusi lattioita. Äitini kuitenkin pesi patalapun ja se on nyt jäänyt vähän heitteille. Ei ole varmaan enää hyviä hajuja. Veikeän näköinen, kun pikkukissaa juoksee jalat levällään ja roikottaa patalappua :D Samainen poika myös ottaa viemärin päältä ritilät pois ja sen häntä on aina märkä. Roikottaa sitä varmaan akvaariossa tai lavuaarissa.
Tyttömme rakastaa kukkalootaansa ja hoitaa kukkia antaumuksella tunti tolkulla. Hätääntyy, jos lootaa ei löydykään mistään..:)
Meillä on siis putkimies ja hortonomi omasta takaa :D - allu
yksi kissoistani on selvästi imppari.
Aina kun laitan kynsilakkaa tämä persialainen
karvoineen tulee ja laittaa lyttynenunsa kynsi-
lakansiveltimeen ja lakkauksen lopuksi kun korkki
on kiinni mieletön lakkapullon rosvous. Vaikka
lakkaisin kynteni vessassa oven takana niin ollan
valmiita tulemaan raamit kaulassa lakkapulloon
kiinni. Kun lakkapullo on rosvottu niin se vieri-
tetään keittiönpöydän alle ja juttu on ohi.
En ole koskaan tajunnut jutskan syytä. - fennojunkkari
Olipas tässä monia hauskoja kissajuttuja. :D
Tietysti jokainen kissa on persoonallisuus ja yksilö, ja keksivät omat hassutuksensa. Omat kissani Adolf ja Jaguar esimerkiksi ovat oikein toistensa vastakohtia, ja ovat sentään emo ja pentu. Adolf rakastaa sylissä oloa ja on todella luottavainen, kehrää vaikka kääntäisi ylösalaisin. Se seuraa minua usein vessaan ja tulee syliin nukkumaan, niin toisinaan tulee istuttua sen kanssa puolikin tuntia veskissä. Jaguar taas on todella vahvaluonteinen kissa. Se suuttuu todella vähästä, niin kuin vaikka kynsien leikkuusta. Silloin se ärisee ja murisee ja valittaa, ja kun sen lopulta päästää menemään, se juoksee mielenosoituksellisesti jonnekin nukkumaan ja osaa olla pitkävihainen.
Pentuna Jagge harrasti ahkerasti lelujen kantamista, kantoi niitä jatkuvasti minulle, tai jollekin muulle jos en ollut paikalla. Se tapa jäi sitten pois, kun tuli Jagen ensimmäinen kesä ja se alkoi leikkimään niin paljon ulkona.
Kissojen yksilöllisyys on yksi niistä asioista, mikä minua viehättää niissä suuresti ja jokaista kissaa on helppo rakastaa erikseen. :) - ihana pakkaus
kaikki ne keinot keksii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2723388Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031683- 681249
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991077- 581041
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:50986- 63971
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is199871- 42817
- 47792