Eilen oli ikävän ahdistunut olo illalla kymmenen bussilla töistä kotiin matkustaessani. Itku poltteli sisälläni ja tuntui ettei taas kykene suruja ja murheita sivuuttaan, vaan ne musertaa mut.
Kamppaillessani julkisia kyyneleitäni vastaan aloin keskittyyn musiikkia kuunnellessani ikkunasta vilisevien katujen maisemiin.
Kello 22 kaupungin kadut täyttivät joko töistä palaavat, lenkkeilijät, nuoriso taikka päihtyneet.
Ohi menimme shortseissa juoksijan ohi. Se juoksi. Kadottaakseen stressinsä? Rentoutuakseen? Valmistuakseen kilpailuun? Paetakseen parisuhderiitoja kotoa?
Sitten ohitimme ulkomaalaiset miehet joilla oli selkeesti jokin keskustelu autosta. Parkki kiista? Tuutko kyydillä? Parkkisakko?
Sitten ohitimme joukon nuoria. Yläasteelaisen näköisiä. Päihtyneitä. Hukassa? Kotona asiat huonosti? Vai vaan seikkailuja hakien tajuamatta mikä aikuisuus odottaa jos tolla tiellä jatkaa..
Oli noin 40 v ammattikäyttäjien ryhmää jonka ohitimme sitten. Valo elämästä sammunut. Ei toivoa. Ilona vain päihteet. Kylmässä yössä asuen yöt.
Silloin mietin että maailmassa niin monta kohtaloa. Monta eksynyttä. Musertunutta. Elämä pahasti hajalla, ilman tulevaisuutta
Yhtäkkiä omat murheet tuntuikin pieniltä
Ikävät tunteet sisälläni pieneni
15
<50
Vastaukset
Meitä on moneksi. Murheensa kullakin, kukaan niiltä pääse karkuun.
Pitänee vaan oppia suhteuttamaan niitä omia murheita ja nähdä omaa napaansa pidemmälle..
Jäi vaan kiinnostamaan.. mikä niin kovasti itketti?
Joka tapauksessa - hyvin kirjoitat. Hyvä aloitus.- Anonyymi
Musersi se miten mua kohtaan teki isompi määrä ihmisiä petoksen ja nyt en enää uskalla luottaa kehenkään ja epäilen puhua kenellekään tai päästää lähelleni henkisesti. Tuntuu kuin olis vankina omassa kropassa, eikä tästä ole ulospääsyä. Itku koska henkilöt tiesi miten petos muhun vaikuttaa ja silti tahallaan toimi mua vahingoittavalla tavalla. Väittämättä mun kohtalosta joka vaikuttaa koko loppuelämääni
Anonyymi kirjoitti:
Musersi se miten mua kohtaan teki isompi määrä ihmisiä petoksen ja nyt en enää uskalla luottaa kehenkään ja epäilen puhua kenellekään tai päästää lähelleni henkisesti. Tuntuu kuin olis vankina omassa kropassa, eikä tästä ole ulospääsyä. Itku koska henkilöt tiesi miten petos muhun vaikuttaa ja silti tahallaan toimi mua vahingoittavalla tavalla. Väittämättä mun kohtalosta joka vaikuttaa koko loppuelämääni
Paska paikka kieltämättä.
Toiset ihmiset ovat vaan pahoja, tai oikeammin sanottuna niin tyhmiä että tieten harmia aiheuttaa.
Ja perustelut ja syyt toiminnalleen hataria.
Ei ole hyväksyttävää sellainen.
Mutta se on tapahtunut ja muuksi ei muutu, valitettavasti. Muuttaisin heti ihmisiä kiltimmäksi jos voisin, mutta ainoa jota voi muuttaa on oma itsensä.
Petoksen tekijät saivat jo haluamansa ja jos sinä vellot sen aiheuttamassa murheessa, saavat vielä kruunun koko hommalle.
Älä anna niille enää sitä nautintoa. Paskiaisia ovat, joten tyhmän paskiaisen takia kannata omaa elämäänsä paeta.
Vaikka siltä nyt tuntuukin että se on elämää suurempi juttu, on sinulla elämälta vielä paljon saatavaa. Leuka pystyyn ja voimia.- Anonyymi
Onko sun aina tapeltava?
Mikä siinä on että et osaa yhtään päivää olla sovussa?
Voi luoja mikä elämä sulla.
Onnee vaan sille joka parisuhteessa kanssas joskus on!
Aamusta iltaan riitelyä. Mä en jaksa. Työt alkaa ihan just.
- Anonyymi
Hienosti avattu. Tällainen maailmankuva on aika realistinen. Mitä voimme tehdä palvellaksemme yhteiskuntaa paremmin? Missä meitä tarvitaan eniten?
Pidetään huolta toisistamme myös vaikeina hetkinä! Ei estetä ihmisten mahdollisuuksia ponnistaa ylös kun kyse on huonojen valintojen muuttamisesta hyviksi. Eikä estetä ihmisiä käyttämästä vahvuuksiaan tai estetä heiltä mahdollisuuksia oppia ja menestyä.- Anonyymi
Muu kirjoittamasi kuulosti hyvältä, mutta valintojen osalta sävy oli värittyneen oloinen ja hieman alentuva. Kokonaisuus kuitenkin kaunis
- Anonyymi
Dösä on menneisyyden kulkupeli, se kun jonoutuu tiheillä vuoroväleillä. Aivan se ja sama kulkeeko se kumipyörä vaikka pyhällä hengellä mutta joukkoliikenteessä dösävuorot jonoutuu eivätkä pysy aikataulussa.
Vain raideliikenteen linjoille syöttöliikenteenä toimii joku kutsuplus-dösä.- Anonyymi
Mistä mä vedän työmatkani varrelle raiteet?
Alanko tässä rakentaan yön ajan 40 kilsaa raidetta et pääsen aamulla sitten bussin sijasta raiteita pitkin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä mä vedän työmatkani varrelle raiteet?
Alanko tässä rakentaan yön ajan 40 kilsaa raidetta et pääsen aamulla sitten bussin sijasta raiteita pitkin?Ai sori, oli periferiasta kyse. Anteeksi. Ei siellä ole väkeä joukkoliikenteeseen vaan koko asumista ja liikennettä pitää subventoida kaupunkiseutujen taloudesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sori, oli periferiasta kyse. Anteeksi. Ei siellä ole väkeä joukkoliikenteeseen vaan koko asumista ja liikennettä pitää subventoida kaupunkiseutujen taloudesta!
En ymmärtänyt. Mut käykö et lykkään meikit naamaan ja ajelen sit tänäänkin bussilla töihin?
Noi raiteet on tuolla jossain mut niillä jos meen niin melkein 10 kilometriä pitäis kävellä vielä päälle et perille pääsee
- Anonyymi
Olen kuulepa aloittaja sitä mieltä, ettet saa väheksyä omia ongelmiasi, vaikka jollain meneekin huonosti. Tietysti hyvä, jos omat murheesi sai pienemmät mittasuhteet. Mutta sure ja itke pettymyksiäsi, niin jonain päivänä olet valmis ottamaan ilon taas elämääsi. Ei saa ohittaa omia tuntemuksia ❤️ Hyvää yötä, Jeesus myötä 🧸
- Anonyymi
Mun on vaikee uskoo että mun sisältä hajonneet asiat enää korjaantuu.
Liian monta negatiivista kokemusta ja ihmisen sisäisiä asioita muokkaa juuri kokemukset joita saa elämässään. Kun sitä tulee liikaa ne opettaa itselle ominaisuuksia joilla suojelee itseään ja selviytyy eteenpäin. Oppi on luja kun se tulee kokemusten kautta. Päätökset voi pyörtää ja mieltään muuttaa mutta käytösoppeja ei noin vaan muuteta kun ne kokemusten kautta on muovaantunut
Luottamukseen kun tulee oppi et kaikki pettää ja on pahoja. Suojele itsees. Niin lujassa on. Se ei päätöksellä sit enää muuksi muutu. - Anonyymi
Toi just on sitä. Väkivaltaa. Tommonen mut tuhos.
Helpompi lyödä puukkoo toisen rintaan ja kiertää vielä haavassa. Onko sit hyvä olo? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi just on sitä. Väkivaltaa. Tommonen mut tuhos.
Helpompi lyödä puukkoo toisen rintaan ja kiertää vielä haavassa. Onko sit hyvä olo?No sen siitä ramboilusta tienaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sen siitä ramboilusta tienaa
Ei auta ramboilu mutta miehet on kyllä tullu tutuksi jotka aggressiivia ja hakkaa naisia.
En ymmärrä rähinöiviä ihmisiä. Oot riitaa haastava tappelija ja oikeesti ankeeta ois suhtees kun aamulla herää ja siitä alkaa jo heti riitely.
Kivempaa olla yksin kun vihamielisen tappelevan ihmisen kans suhtees. Ei pahal.
Yhden miehen kans olin joka riiteli kaikesta. Menin aamulla lenkille- raivokohtaus
Menin aamulla suihkuun-raivokohtaus
Puin housut- raivokohtaus
Puin hameen -raivokohtaus
Vein roskat- raivokohtaus
En vienyt roskia -raivokohtaus
Otin puhelimen mukaan lenkille-raivokohtaus
En ottanut puhelinta lenkille -raivokohtaus
Join kahvia-raivokohtaus
En juonu- raivokohtaus
Näin ystäviä - raivokohtaus
En nähnyt -raivokohtaus
Aamusta iltaan vaan raivokohtauksia. Teki niin tai näin tai edellisestä raivarin aiheuttajasta päinvastoin niin raivokohtaus silti
Ei ollu kiva olla suhtees. Parisuhde oli perseestä. Tappelit ovat perseestä
Yksin kivempaa
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313747- 1351548
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111431Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931101- 711088
- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26997Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38971Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67940Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78915