HP-OMEN tietokone

Anonyymi

Mitä mieltä olette HP-OMEN tietokoneista, ja mikä olisi järjellisin malli hankkia tavalliseen käyttöön?

12

1674

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

HP Omen on HP:n pelikäyttöön suunnattu konemallisto. Itse en ainakaan näkisi järkeä tuollaisen ostamiseen, mikäli kone ei tule pelikäyttöön. Pikaisella vilkaisulla Verkkokauppa.com:in hinnoittelulla halvin Omen maksaa noin 1700€. Ulkonäöllisesti ovat ihan ok, mutta itse en pidä näistä valmiiksi kasatuista pakettikoneista. Mieluummin kasaan itse valitsemillani osilla.

• Anonyymi

Jep. Itse kasaamalla (eli valitsee osat esim ammattikasaajien avulla ja tuottaa kasauksen komponenttien ostoliikkeen kanssa jos ei itse osaa tehdä sitä). Saa parhaan lopputuloksen varsinkin pelikoneissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Itse kasaamalla (eli valitsee osat esim ammattikasaajien avulla ja tuottaa kasauksen komponenttien ostoliikkeen kanssa jos ei itse osaa tehdä sitä). Saa parhaan lopputuloksen varsinkin pelikoneissa.

Pelikoneiden kohdalla varsinkin se itse kasaaminen tai kasauttaminen sellaisella, joka homman varmasti osaa on järkevintä. Itse kasaamalla saat ainakin valittua sellaiset osat, kuin mikä itsestä hyvältä tuntuu. Mikäli et pidä RGB -valoista muistikammoissa, kotelossa tai muissa osissa, silloin et valitse niitä. Mikäli haluat kokoonpanoon laadukkaita ja hiljaisia tuulettimia, silloin valitset ne pakettiin. Erillisosista koneen rakentamalla, tarjolla on lähes loputon valintojen mahdollisuus.

Oletin tuossa halvimmassakin Omenissa olevan suht paljon ilmaa hinnassa. Tein pikaisen laskelman, niin erillisosista kasattaessa hinta jäi 1589 euroon.

Tästä olisi päässyt vähän alaspäin valitsemalla kokoonpanoon halvemman muistikitin, ja SSD:ksi laittanut jonkun muun, kuin Samsung 970 EVO:n. Kallein yksittäinen osa halvimmassakin Omen -mallissa on siinä käytetty RTX 2070 Super -näytönohjain. Halvin RTX 2070 Super oli MSI:n kortti, ja sillä oli hintaa 530€. Tuota käytin esimerkkinä tekemässäni kokoonpanossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelikoneiden kohdalla varsinkin se itse kasaaminen tai kasauttaminen sellaisella, joka homman varmasti osaa on järkevintä. Itse kasaamalla saat ainakin valittua sellaiset osat, kuin mikä itsestä hyvältä tuntuu. Mikäli et pidä RGB -valoista muistikammoissa, kotelossa tai muissa osissa, silloin et valitse niitä. Mikäli haluat kokoonpanoon laadukkaita ja hiljaisia tuulettimia, silloin valitset ne pakettiin. Erillisosista koneen rakentamalla, tarjolla on lähes loputon valintojen mahdollisuus.

Oletin tuossa halvimmassakin Omenissa olevan suht paljon ilmaa hinnassa. Tein pikaisen laskelman, niin erillisosista kasattaessa hinta jäi 1589 euroon.

Tästä olisi päässyt vähän alaspäin valitsemalla kokoonpanoon halvemman muistikitin, ja SSD:ksi laittanut jonkun muun, kuin Samsung 970 EVO:n. Kallein yksittäinen osa halvimmassakin Omen -mallissa on siinä käytetty RTX 2070 Super -näytönohjain. Halvin RTX 2070 Super oli MSI:n kortti, ja sillä oli hintaa 530€. Tuota käytin esimerkkinä tekemässäni kokoonpanossa.

Ja ennenkaikkea päivitettävyys on huippua koska standardikotelot ja asennuspaikat toisinkuin markettikoneissa. Ei siis tarvitse uusia koko konetta tai suurinta osaa komponenteista jos haluaa lisää tehoa. Yleensä riittää että uusii vain näyttiksen ja suorittimen.

• Itselläni on tuollainen HP-OMEN https://support.hp.com/ie-en/document/c06688648

Osaa hakea päivitykset vaikka biosiin/UEFIiin itse https://aijaa.com/4Y1rds näin varmaan muillakin useilla pakettikoneilla tapahtuu

Ja valaistuksen voi himmentää tai sulkea kokonaan halutessaan https://aijaa.com/O8WXi0

Itse olen tyytyväinen tähän HP-OMEN By HP GT11-0122no malliversioon ja ostaisin uudestaankin jos olisi tarvetta näillä nykyisillä tiedoillani tästä HP mallista

Työpöydällä on muutama itse kasattu kone tämän OMENIN vieressä ja vanhimmasta päästä ne ovat siirtyneet viimeisenä palveluksenaan ikkunan eteen kukkaruukun alustoiksi

Joten tämä nykyinen HP-OMEN koneeni on hyvä ostos (suosittelen) ja tässä on windows 10 home kun noissa kaikissa muissa windows koneissa on windows pro versiot

Ja nyt Ubuntun tai Mintin pariin kun päivittäinen Windows annostus on täytetty

• Anonyymi

Ei noita markettikoneita voi oikein suositella.. Osat on aina kompromissi hinnan suhteen ja päivitettävyys on usein huono koska kotelo ei noudata standardimittoja ja paikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei noita markettikoneita voi oikein suositella.. Osat on aina kompromissi hinnan suhteen ja päivitettävyys on usein huono koska kotelo ei noudata standardimittoja ja paikkoja.

Useimmalle tavalliselle tietokoneen käyttäjälle tuokin HP OMEN on hyvä valinta, eikä hän varmaan edes ajattele koneen kompponenttien päivitystä vaan ostaa taas vuosien kuluttua uuden koneen tuonkin tilalle. Tuollakin HP koneella voi tehdä päivittäiset asia ilman huolia koneen suorituskyvystä

• Anonyymi

HP:lla on ollut koneissaan jonkinlainen ajureiden päivityssofta vaikka kuinka kauan. Taisi olla käytössä surullisen kuuluisissa Pavillion -kannettavissakin. Lenovo on myöskin käyttänyt vastaavanlaista all-in-one ratkaisua. HP:n yrityspuolen koneissa on toiminut varmaankin aina ohjelmisto nimeltä HP Softpaq Download Manager, lyhennettynä HP SDM. Ihmettelen hieman, miksi HP ei tuota SDM:ää ole koskaan tehnyt kuluttajapuolen koneissa toimivaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se yleensä on mennyt. Tosin tuo HP Omen tekee tässä poikkeuksen. Ainakin omaan silmään Ryzen 7 3700X prossu ja nVIdia RTX2070 Super ovat tasapainoinen yhdistelmä. Tämä siis halvimmassa noin 1700€ maksavassa kokoonpanossa. Noiden kotelot näyttävät suht kapeilta, eli kortti on todennäköisesti OEM -valmistajille tehty lyhyempi malli. Normaalimittaisella 2070 Superilla on pituutta 32,8 cm. Kortti vaatii lisäksi 2x8-pin lisävirtakaapelit kytkettäviksi. Virtalähde ei saa olla ihan sieltä mopoimmasta päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se yleensä on mennyt. Tosin tuo HP Omen tekee tässä poikkeuksen. Ainakin omaan silmään Ryzen 7 3700X prossu ja nVIdia RTX2070 Super ovat tasapainoinen yhdistelmä. Tämä siis halvimmassa noin 1700€ maksavassa kokoonpanossa. Noiden kotelot näyttävät suht kapeilta, eli kortti on todennäköisesti OEM -valmistajille tehty lyhyempi malli. Normaalimittaisella 2070 Superilla on pituutta 32,8 cm. Kortti vaatii lisäksi 2x8-pin lisävirtakaapelit kytkettäviksi. Virtalähde ei saa olla ihan sieltä mopoimmasta päästä.

Ei tee kyllä missään mielessä poikkeusta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HP:lla on ollut koneissaan jonkinlainen ajureiden päivityssofta vaikka kuinka kauan. Taisi olla käytössä surullisen kuuluisissa Pavillion -kannettavissakin. Lenovo on myöskin käyttänyt vastaavanlaista all-in-one ratkaisua. HP:n yrityspuolen koneissa on toiminut varmaankin aina ohjelmisto nimeltä HP Softpaq Download Manager, lyhennettynä HP SDM. Ihmettelen hieman, miksi HP ei tuota SDM:ää ole koskaan tehnyt kuluttajapuolen koneissa toimivaksi.

Ne päivityssoftat ovat roskaa. Windows osaa huolehtia kaikista muista paitsi näyttiksen ajureista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne päivityssoftat ovat roskaa. Windows osaa huolehtia kaikista muista paitsi näyttiksen ajureista.

Niiden tarpeellisuus on hieman niin ja näin. Ainakin tuo SDM oli kätevä työkalu, ku joutui päivittämään paljon eri ikäisiä HP:n koneita. Tuota tuli käytettyä myös ns. master koneeseen, minkä asennuksen pohjalta tein asennusimagea muille vastaaville koneille. SDM ei jäänyt itse asennusimageen mukaan. Mitään 3.osapuolen ajuripäivitysohjelmia en todellakaan suosittele, mikäli jotain haluaa välttämättä käyttää, niin sitten laitevalmistajan omaa sovellusta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe