Aattelin ny kysyy täält apuu ku en tiä mitä tehdä. Oon kohta 14 vuotias ja mulla on ollu nht puolenvuoden ajan aiva helvetin paha olla, ja ei tää ei ole mitään teiniangstia! Mulla on kavereita joo mut tunnen oloni täysin turhaksi ja tuntuu et oon kaikille vaan ilmaa. Mulla mikään ei tunnu enää missään ja on tosi tyhjä olo. Haluaisin vaan pois täältä, en kestä tätä enää. Mikään ei mee niinkun toivoisin vaan täysin päin vastoin. Ainoo syy miksi en vaan tapa itseäni on mun perhe, rakastan niitä. Mutta en kuitenkaan pysty puhumaan niille. Yleensä puran mun pahan olon itseni satuttamiseen eri tavoin, joskus viiltelen, joskus hakkaan käsilläni betoniseinää tai tee jotain muuta tollasta. Auttakaa mua ja kertokaa mitä tehdä.
Masennus vaivaa
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sinulla ketään kenelle puhua asioista,ystävää tai vaikka koulussa terveydenhoitajalle. Hakeudu johonkin ihmisten pariin, liiku käy vaikka uimassa.
Sekin auttaa kun vain lähtee jonnekin kotoa hetkeksi. - Anonyymi
Sinussa on voimaa. Sinun pitää vain löytää se. Murrosiässä tapahtuu monia myllerryksiä mielessä ja tunteissa, ja muitakin ihmeellisiä muutoksia elämässä. Se on monille vaikeinta aikaa. Siitä kun selviää, ja Sinä kyllä varmasti selviät, niin tulee vahvemmaksi. Jos on jokin vaikea asia mikä vaivaa niin kannattaa puhua siitä koulupsykologin tai terkkarin kanssa. Niin ne muutkin tekevät. Olet niin nuori että voit täysin häpeämättä kertoa sille, mitä tunnet ja mitä ajattelet tilanteissa jotka koet hankaliksi. Se kannattaa. Itsensä vahingoittaminen ei kannata, sillä se ei hyödytä eikä auta millään tavalla niihin asioihin joihin apua haluaisit. Kyllä se oikea apu löytyy!
- Anonyymi
Mulla on sama juttu oon pahoillani et koet noin:(
- Anonyymi
Yritä löytää joku kaveri jolle puhua joka olisi sulle lähempi kaveri.Jos ei löydy sellaista yritä puhua terveydenhoitajalle.Yritä puhua sinua vaivaavista asioista siis esim myös terveyskeskuksessa voi olla psykologia,mielenterveys hoitajaa niinkuin psykologi voi yleensä olla myös koulussa ja koulussa on myös kuraattorin yleensä.Että älä turhaan jää mihinkään liian synkkiin ajatuksiin yksinäsi yritä kertoa niistä jollekin noista mainituista esim.Joskushan voi muissa sukulaisissakin olla joku mahdollisesti kenen kanssa jutella jos oman perheen kanssa ei pysty?..Muista syödä,nukkua,ja liikkua myös niin nekin voivat vähän jo pitää oloa perushyvänä ja sitten vaan yritä löytää joku joka kuuntelisi sinun juttujasi..Yritä löytää myös joku asia joka tuo sinulle mielihyvää joku esim harraatus josta voisit olla kiinnostunut niin ajatukset eivät niin helposti käänny synkiksi.Zemppiä sulle päiviisi!
- Anonyymi
Joko oot kokeillu sekasin chattiä? Ei se ota mitään jos ei annakkaan.
- Anonyymi
Minä kanssa näin myöhässä tulen antamaan sekaisin chattiin suoran linkin.
Sieltä on hyvä aloittaa ja kysyä neuvoa masennukseen yms.
https://sekasin247.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802