Aattelin ny kysyy täält apuu ku en tiä mitä tehdä. Oon kohta 14 vuotias ja mulla on ollu nht puolenvuoden ajan aiva helvetin paha olla, ja ei tää ei ole mitään teiniangstia! Mulla on kavereita joo mut tunnen oloni täysin turhaksi ja tuntuu et oon kaikille vaan ilmaa. Mulla mikään ei tunnu enää missään ja on tosi tyhjä olo. Haluaisin vaan pois täältä, en kestä tätä enää. Mikään ei mee niinkun toivoisin vaan täysin päin vastoin. Ainoo syy miksi en vaan tapa itseäni on mun perhe, rakastan niitä. Mutta en kuitenkaan pysty puhumaan niille. Yleensä puran mun pahan olon itseni satuttamiseen eri tavoin, joskus viiltelen, joskus hakkaan käsilläni betoniseinää tai tee jotain muuta tollasta. Auttakaa mua ja kertokaa mitä tehdä.
Masennus vaivaa
6
57
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sinulla ketään kenelle puhua asioista,ystävää tai vaikka koulussa terveydenhoitajalle. Hakeudu johonkin ihmisten pariin, liiku käy vaikka uimassa.
Sekin auttaa kun vain lähtee jonnekin kotoa hetkeksi. - Anonyymi
Sinussa on voimaa. Sinun pitää vain löytää se. Murrosiässä tapahtuu monia myllerryksiä mielessä ja tunteissa, ja muitakin ihmeellisiä muutoksia elämässä. Se on monille vaikeinta aikaa. Siitä kun selviää, ja Sinä kyllä varmasti selviät, niin tulee vahvemmaksi. Jos on jokin vaikea asia mikä vaivaa niin kannattaa puhua siitä koulupsykologin tai terkkarin kanssa. Niin ne muutkin tekevät. Olet niin nuori että voit täysin häpeämättä kertoa sille, mitä tunnet ja mitä ajattelet tilanteissa jotka koet hankaliksi. Se kannattaa. Itsensä vahingoittaminen ei kannata, sillä se ei hyödytä eikä auta millään tavalla niihin asioihin joihin apua haluaisit. Kyllä se oikea apu löytyy!
- Anonyymi
Mulla on sama juttu oon pahoillani et koet noin:(
- Anonyymi
Yritä löytää joku kaveri jolle puhua joka olisi sulle lähempi kaveri.Jos ei löydy sellaista yritä puhua terveydenhoitajalle.Yritä puhua sinua vaivaavista asioista siis esim myös terveyskeskuksessa voi olla psykologia,mielenterveys hoitajaa niinkuin psykologi voi yleensä olla myös koulussa ja koulussa on myös kuraattorin yleensä.Että älä turhaan jää mihinkään liian synkkiin ajatuksiin yksinäsi yritä kertoa niistä jollekin noista mainituista esim.Joskushan voi muissa sukulaisissakin olla joku mahdollisesti kenen kanssa jutella jos oman perheen kanssa ei pysty?..Muista syödä,nukkua,ja liikkua myös niin nekin voivat vähän jo pitää oloa perushyvänä ja sitten vaan yritä löytää joku joka kuuntelisi sinun juttujasi..Yritä löytää myös joku asia joka tuo sinulle mielihyvää joku esim harraatus josta voisit olla kiinnostunut niin ajatukset eivät niin helposti käänny synkiksi.Zemppiä sulle päiviisi!
- Anonyymi
Joko oot kokeillu sekasin chattiä? Ei se ota mitään jos ei annakkaan.
- Anonyymi
Minä kanssa näin myöhässä tulen antamaan sekaisin chattiin suoran linkin.
Sieltä on hyvä aloittaa ja kysyä neuvoa masennukseen yms.
https://sekasin247.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839