Perjantai-illan rauhaa ystävät!
Katsoin aiheelliseksi esittää tuon kysymysen yleisesti ja erikseen. Tuo kysymys on olennainen osa vl-uskoa.
Oletko saanut syntisi anteeksi?
109
56
Vastaukset
Oletko siis pannut syntisi pois kuten te aina sanotte? olette ahkeroineet synnin poispanijana.
Ei edes tätiryhmä ilmottaudu synnittömäksi,.
- Anonyymi
Mikä sinulla on taka-ajatuksena, kun tuollaista kyselet? Tällä palstalla näyttää olevan kompastuskivenä se, että nykyään ei saisi enää saarnata jatkumona opetuslapsille evankeliumia ja syntien anteeksiantamusta. Kristinuskon mukaan Jeesus on sovittanut koko maailman synnit, ja joka uskoo häneen, pelastuu. En tiedä, miten itse kenenkin kohta on, mutta itse olen löytänyt täällä maan päällä ajallisin silmin näkymättömänä olevan Jumalan valtakunnan, jota Raamatussa kehotetaan etsimään, ja uskonut siellä saarnatun evankeliumin, ilosanoman.
Luultavasti tästä taas aletaan etsiä jotakin saivartelua, jota tällä palstalla harjoitetaan. Eikö jokaiselle olisi tärkeintä miettiä omaa kohtaansa, olenko kelvollinen Jumalalle (joku taas kirjoittaa, että eikun Jeesukselle), jos kuolema tänä päivänä kohtaa.Taka-ajatuksena on paljastaa vl-valheet. Sen sinä tiesitkin?
Annan arvoa sille että keskustelet aidosti etkä ole niin aggressiivinen kuten vellut yleensä- Toki kirjoituksestasi näkyy voimakas harmistus. Senkin minä ymmärrän.
Olet ollut pimeydessä vuosia, vl-pimeydessä. Kristus on maailman Valo!. Miten luulet kestäväsi Kristuksen täyden valkeuden kun et kestä edes sitä pientä valon sädettä jonka tuomme jalkaisi valkeudeksi kirjoitustemme muodossa?
Joka on pimeydessä, pelkää valoa ja haluaa palata takaisin pimeyteensä koska hän häikäistyy ja hänen silmiinsä koskee. Sinä ja lahkotoverisi olette juuri sellaisia.
Joh
11:9 Jeesus vastasi: "Eikö päivässä ole kaksitoista hetkeä? Joka vaeltaa päivällä, se ei loukkaa itseänsä, sillä hän näkee tämän maailman valon.
11:10 Mutta joka vaeltaa yöllä, se loukkaa itsensä, sillä ei hänessä ole valoa.
Raamattu kysyy:
20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
Näköjään vanhoillislestadiolaiset niin sanovat. He kutsuvat sitä syntien poispanoksi. Tarvinneeko sanoakaan ettei sellaista sanaparia löydy Raamatusta.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Taka-ajatuksena on paljastaa vl-valheet. Sen sinä tiesitkin?
Annan arvoa sille että keskustelet aidosti etkä ole niin aggressiivinen kuten vellut yleensä- Toki kirjoituksestasi näkyy voimakas harmistus. Senkin minä ymmärrän.
Olet ollut pimeydessä vuosia, vl-pimeydessä. Kristus on maailman Valo!. Miten luulet kestäväsi Kristuksen täyden valkeuden kun et kestä edes sitä pientä valon sädettä jonka tuomme jalkaisi valkeudeksi kirjoitustemme muodossa?
Joka on pimeydessä, pelkää valoa ja haluaa palata takaisin pimeyteensä koska hän häikäistyy ja hänen silmiinsä koskee. Sinä ja lahkotoverisi olette juuri sellaisia.
Joh
11:9 Jeesus vastasi: "Eikö päivässä ole kaksitoista hetkeä? Joka vaeltaa päivällä, se ei loukkaa itseänsä, sillä hän näkee tämän maailman valon.
11:10 Mutta joka vaeltaa yöllä, se loukkaa itsensä, sillä ei hänessä ole valoa.
Raamattu kysyy:
20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
Näköjään vanhoillislestadiolaiset niin sanovat. He kutsuvat sitä syntien poispanoksi. Tarvinneeko sanoakaan ettei sellaista sanaparia löydy Raamatusta."Raamattu kysyy:
20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"? "
Ei me tässä ajassa tulla puhtaiksi synneistämme. Juuri sen tähden me uskomme syntimme anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Sitä vartenhan Jeesus kuoli että saamme syntimme anteeksi. Ja kun uskomme niin silloin ne on annettu anteeksi myös taivaassa. Jos olisimme puhtaita synneistämme, emme tarvitsisi Jeesusta. Anonyymi kirjoitti:
"Raamattu kysyy:
20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"? "
Ei me tässä ajassa tulla puhtaiksi synneistämme. Juuri sen tähden me uskomme syntimme anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Sitä vartenhan Jeesus kuoli että saamme syntimme anteeksi. Ja kun uskomme niin silloin ne on annettu anteeksi myös taivaassa. Jos olisimme puhtaita synneistämme, emme tarvitsisi Jeesusta.Valitettavasti tuo on sitä väärennettyä evankeliumia joka tuo kirouksen ,vaikka olisi valittu.
Tuohon voi sisällyttää valheen " apostolisesta jatkumosta" jossa ihmisellä muka on perintöoikeutena valta antaa syntejä anteeksi. Te uskotte Jeesuksen sijaan syntejä anteeksi, kun pitäisi uskoa Jeesukseen joka on tehnyt sovitustyön. Ei Raamattu kehoita mantraamaan Jeesuksen nimeä toisten syntien yli.
Vl-Uskon on mahdollistanut puhtausneuroosi niminen sairaus.
Matteuksen evankeliumi:
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Kirjoituksessasi ilmenee taas velluille niin tyypillinen Jeesuskammo
On se kumma miksi tämä on niin vaikeaa:
KR 1933/-38
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."- Anonyymi
Valitettavasti tuo on sitä väärennettyä evankeliumia joka tuo kirouksen ,vaikka olisi valittu.
Tuohon voi sisällyttää valheen " apostolisesta jatkumosta" jossa ihmisellä muka on perintöoikeutena valta antaa syntejä anteeksi. Te uskotte Jeesuksen sijaan syntejä anteeksi, kun pitäisi uskoa Jeesukseen joka on tehnyt sovitustyön. Ei Raamattu kehoita mantraamaan Jeesuksen nimeä toisten syntien yli.
Vl-Uskon on mahdollistanut puhtausneuroosi niminen sairaus.
Matteuksen evankeliumi:
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Kirjoituksessasi ilmenee taas velluille niin tyypillinen Jeesuskammo
On se kumma miksi tämä on niin vaikeaa:
KR 1933/-38
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."Paholainenkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Hänet Herraksi ja Jumalan Pojaksi. Mutta paholainen ei tee parannusta eikä tunnusta syntejänsä. Siinä ero.
Anonyymi kirjoitti:
Paholainenkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa Hänet Herraksi ja Jumalan Pojaksi. Mutta paholainen ei tee parannusta eikä tunnusta syntejänsä. Siinä ero.
Löydätkö väitteesi tueksi vielä Raamatun todistuksen?
Paholaisella eli saatanalla ei ole mitään mahdollisuutta tehdä parannusta synnistä, hänen syntinsä edestä ei uhria ole. Saatana EI IKINÄ voi tunnustaa Jeesusta Kristukseksi lihaan tulleensa Messiaaksi. Sen sanoo jo Raamatun henkienkoetteluohjekin joka kuuluu näin:
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki,
- Anonyymi
Saalemin uudestikastaja epätoivoisena.
- Anonyymi
mitä tarkoita tuollaisella lapsellisella parkaisulla jonka tuohon ylle parkaisit?
oletko vielä vuonna 2020 siinä luulossa että vastasyntyneille pitää tehdä kirkollisia temppuja ollakseen kastettu Raamatullisella tavalla !
jospa tukisit asiaa ja siihen tukimiseen et tarbitse katkismusta ollenkaan, se kun on täynnö lutterin päähänpälkähtämiä joilla ei taivas aukene. - Anonyymi
Projisoitko oman epätoivosi minuun?
Voihan vitalis, miten vajaita vajarit on.
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Anonyymi kirjoitti:
Biblia (1776)
2Kor. 11:16 Taas sanon minä, ettei yhdenkään pidä minua tyhmäksi luuleman; vaan ellei niin ole, niin ottakaat minua vastaan niinkuin tyhmääkin, että minä myös vähä kerskaisin- Anonyymi
Matt. 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Kenenkä sinä luulet olevan veljesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkä sinä luulet olevan veljesi?
Voi luulla mitä vaan, kun lukee sen bibliasta, joka on käännökisen roskaa. Älä enään puhu veljestä, lue alkuteksti; 16. Mutta vielä minä sanon; älköön kukaan pitäkö minua kuin tyhmänä, ja jos ei, vaikka kuin tyhmänä ottakaa minut vastaan, että minäkin vähän kerskailen.
Löydätkö Veljen siitä.
r
- Anonyymi
Lue nyt senverran Raamattuakin että pääset käsittämään mikä se jumalanvaltakunta oikein on ja milloin sellainen löytyy maan päältä äläkä satuile enempää veeäljuttujasi.
Kehoitit lukemaan Raamattua etkä laittanut yhtään kohtaa mikä tukisi vl-valhettasi. Hoet sanaa Raamattu mutta et tiedä sen sisällöstä enempää kuin "sonni sakramentista", kuten ennen sanottiin.
KR 1933/-38
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Selvennyksenä sanon että tuo nimi on Jeesus, ei petollinen vl-saarnamies valhesynninpäästöineen.
Totuutta rakastavat vanholiislestadiolaiset Huom! Voitte kokoontua Jeesuksen nimessä pienissä ryhmissä rukouksen avulla tutkimaan Raamattua. Itse Jeesus on keskellänne ja neuvoo teitä kaikkeen totuuteen. Voitte olla varmat että kuitenkin joudutte vl-vainon kohteeksi, sillä palvalija ei voi olla herraansa suurempi.
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Joh. 20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"- Anonyymi
Kehoitit lukemaan Raamattua etkä laittanut yhtään kohtaa mikä tukisi vl-valhettasi. Hoet sanaa Raamattu mutta et tiedä sen sisällöstä enempää kuin "sonni sakramentista", kuten ennen sanottiin.
KR 1933/-38
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Selvennyksenä sanon että tuo nimi on Jeesus, ei petollinen vl-saarnamies valhesynninpäästöineen.
Totuutta rakastavat vanholiislestadiolaiset Huom! Voitte kokoontua Jeesuksen nimessä pienissä ryhmissä rukouksen avulla tutkimaan Raamattua. Itse Jeesus on keskellänne ja neuvoo teitä kaikkeen totuuteen. Voitte olla varmat että kuitenkin joudutte vl-vainon kohteeksi, sillä palvalija ei voi olla herraansa suurempi.
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Joh. 20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"vähän ajattelemalla näksit että parkaisuni kohdistui tuohon lyhyeen kommenttiin alun jälkeen, "Saalemin uudestikastaja epätoivoisena."!
muutta aina ei voi onnistua. Anonyymi kirjoitti:
vähän ajattelemalla näksit että parkaisuni kohdistui tuohon lyhyeen kommenttiin alun jälkeen, "Saalemin uudestikastaja epätoivoisena."!
muutta aina ei voi onnistua.Siihen vastasinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vähän ajattelemalla näksit että parkaisuni kohdistui tuohon lyhyeen kommenttiin alun jälkeen, "Saalemin uudestikastaja epätoivoisena."!
muutta aina ei voi onnistua.Missä vauvoja on Raamatussa kastettu, ja vielä kirkkoon.
Todelliset kastajat kastavat Jeesukseen, sen jälkeen, kun kastettava on ottanut Jeesuksen sydämeensä ja opetuslapseuttavat itsensä.
r Anonyymi kirjoitti:
Missä vauvoja on Raamatussa kastettu, ja vielä kirkkoon.
Todelliset kastajat kastavat Jeesukseen, sen jälkeen, kun kastettava on ottanut Jeesuksen sydämeensä ja opetuslapseuttavat itsensä.
rVellut vetoavat siihen että vauvoilla on perintöusko, eli jokainen maailmaan syntyvä lapsi on vellu siihen ikään asti kun kohtaa paatumus. Siihen logiikkaan sopii myös lapsikaste.
Raamattu ei tuollaiselle viekkaalle tarulle anna tukea mutta Heikki Saarihan kuittasikin ettei tähän raamatusta tarvita. Saari tokaisi tuon hoitokokouksessa kun paikalliset vellut olivat tuoneet kaunansa kohteen pyövelin tuomittavaksi. Syyllinen oli selvä, tarvitsi keksiä vain syytteet. Nokkela mummo pani kuitenkin Raamatun tuntemuksellaan Saarelle jauhot suuhun.
Kasteella on muuten vertauskuvallinen yhteys Nooan pelastukseenkin.
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,- Anonyymi
Vellut vetoavat siihen että vauvoilla on perintöusko, eli jokainen maailmaan syntyvä lapsi on vellu siihen ikään asti kun kohtaa paatumus. Siihen logiikkaan sopii myös lapsikaste.
Raamattu ei tuollaiselle viekkaalle tarulle anna tukea mutta Heikki Saarihan kuittasikin ettei tähän raamatusta tarvita. Saari tokaisi tuon hoitokokouksessa kun paikalliset vellut olivat tuoneet kaunansa kohteen pyövelin tuomittavaksi. Syyllinen oli selvä, tarvitsi keksiä vain syytteet. Nokkela mummo pani kuitenkin Raamatun tuntemuksellaan Saarelle jauhot suuhun.
Kasteella on muuten vertauskuvallinen yhteys Nooan pelastukseenkin.
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,Miten liittyy upotukseen, arkkihan ei uponnut ?
Anonyymi kirjoitti:
Miten liittyy upotukseen, arkkihan ei uponnut ?
Jahas ja meitä syytetään saivartelusta.
Ei voi olla totta ettet erota hukuttamista kasteesta : -)- Anonyymi
Jahas ja meitä syytetään saivartelusta.
Ei voi olla totta ettet erota hukuttamista kasteesta : -)Voihan paatti upota, mutta eihän se tarkoita,että kyydissäolijat hukkuvat.Mennäänpä asiaan.
2. Piet. 3:6
Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa.
>>Oletko siis pannut syntisi pois kuten te aina sanotte? olette ahkeroineet synnin poispanijana.>>
VL-miehet ovat ahkeroineet vuosikymmeniä synnin pois panijoina. Kohteina omat tyttäret.Älä yleistä. Rikolliset ovat rikollisia taustaryhmästä riippumatta ja heitä on joka ihmisryhmässä. Valitettavaa on että sieluton ihminen voi manipuloida lapsen vl-valheella omien sairaiden mielihalujensa tyydyttäjäksi.
Korostan vielä että minulla ei ole pienintäkään tarkoitusta lietsoa vihaa vanhoillislestadiolaisia kohtaan. Vihanlietsonta palvelisi ainoastaan ja vain pahuutta.
- Anonyymi
Jo vain. Lakkasin uskomasta jumalasatuja kun täytin 12. Kirkosta tosin erosin vasta 10v myöhemmin. Silloin loppui myös syntiongelmat.
Vapahtaja Olet Siis Sinä! Turhaan Sinä aloittaja kirjoitat tästä aiheesta. Ei me luovuta synninpäästöstä, se pitää uskon elävänä.
- Anonyymi
Jumala näkee teidän synninpäästönne, ettekö te pelkää Häntä?
- Anonyymi
Lestadiolaislaisuus on viimeiset 50 vuotta painaottanut tekemisen farisealaisuutta. Kaikkihan teille tlee armosta?
Miksi siis TEHDÄ tuota pelleilyä, jaella vilkuutelulla sitovuutta ja muka mennä Jeesuksen yläpuolelle.
Kyllä nyt jälleen "jumalan huoneen hallituksella" meni puurot ja vellit sekaisin.
r - Anonyymi
On aika ihmeellistä että vielä nuori ihminen kääriytyy jonkun laisuuden omatekoiten oppien taakse ja hylkää Raamatun opetuksen samalla!
Miten se voi olla mahdollista, mieti nyt hyvä ihminen asiaa kun et ol evielä luutunut ihan suolapatsaaksi, vai oletko! - Anonyymi
Uskon pitää elävänä se jos Jeesus asuu sydämessä, silloin on syntien anteeksianto jokahetkistä ei tarvitse odottaa seuroja ja puhujaparkoja niitä pois ottamaan!
ellet tätä ymmärrä, olet kapaloissa makaava hengellinen vauva. Ja ellet joku päiväherää kasvuun tuosta unestasi saata myls jäädä sinne kapaloihin. SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Ja siihen ei raamatuita tarvita? Eihän?
Tuo oli tätiryhmälle.
- Anonyymi
Nyt puutun minäkin tähän keskusteluun ja sanon, että elävä usko on jokapäiväistä elämistä Jeesuksen Kristuksen kanssa, tunnustaa ja ylistää Häntä Hänen rakkaudestaan ja anteeksiannostaan: KR 1933/-38
Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.- Anonyymi
Pakenet fraasin elävä usko taakse. Kerro miksi teidän pappinne ja saarnamiehenne julistavat synnit anteeksi? Olette ohittaneet Jumalan, joka vain antaa synnit anteeksi.
w. - Anonyymi
Oleko koskaan tavannut lestadiolaista, joka tunnustaa Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herraksi.
Sain kokea eilen viimeksi, kun eräs, todella arvostamani kaveri, lestadiolainen jälleen pyysi seuroihin, ja halusi saarnata minulle synnit anteeksi, joka ei minulle sopinut, mutta Jeesuksen Herruutta Hän ei pystynyt ääneen sanomaan, kuten ei koskaan ennenkään.
Maallisesti tosi hyvä tyyppi. Yhtä Teogaatti, kun JT;t.
r Anonyymi kirjoitti:
Oleko koskaan tavannut lestadiolaista, joka tunnustaa Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herraksi.
Sain kokea eilen viimeksi, kun eräs, todella arvostamani kaveri, lestadiolainen jälleen pyysi seuroihin, ja halusi saarnata minulle synnit anteeksi, joka ei minulle sopinut, mutta Jeesuksen Herruutta Hän ei pystynyt ääneen sanomaan, kuten ei koskaan ennenkään.
Maallisesti tosi hyvä tyyppi. Yhtä Teogaatti, kun JT;t.
rEn ole, eivätkä he saa sellaista tehdäkään.
- Anonyymi
En ole, eivätkä he saa sellaista tehdäkään.
Osaatko sinä saalemin pastori sanoa Taivaan Isän nimeä vai hoetko vaan Jeesusjeesusjeesus. Missä kohtaa Raamatussa Jeesus käskee rukoilemaan itseään?
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko sinä saalemin pastori sanoa Taivaan Isän nimeä vai hoetko vaan Jeesusjeesusjeesus. Missä kohtaa Raamatussa Jeesus käskee rukoilemaan itseään?
Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Teroitan vielä Raamattua vähemmän tuntevalle että tuon kirjoitti apostoli Paavali
Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte"
Jeesus ei voinut ennen ristiinnaulitsemistaan kehoittaa rukoilemaan Häntä
Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
Kuolemallaan Jeesus kuoleman voitti. Kun on HERRA silloin Jeesus on ylipäällikkö. On Hänen sovitusyönsä ja verensä halventamista puhua hänestä yhä vain poikana. Jeesus on Hän joka tuomisee Kuningasten kuningas. Pitäisi olla selvää että Rukoukset kohdistetaan Jeesukselle?
1Kor. 8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Ilm. 5:13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
KR 1933/-38
Ap.t. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Nimi on JEESUS
Matt. 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Ei olla uskomassa eikä uskota syntejä anteeksi vaan uskotaan JEESUKSEEN. Ymmärtäkää sielunvihollisen kataluus jossa toinen ihminen pannaan mantraamaan Jeesuksen nimeä toisen syntien yli ja usko Jeesukseen jää tunnustamatta.Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoittaa hokemisesta;
Matt. 6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan,- Anonyymi
Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Teroitan vielä Raamattua vähemmän tuntevalle että tuon kirjoitti apostoli Paavali
Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte"
Jeesus ei voinut ennen ristiinnaulitsemistaan kehoittaa rukoilemaan Häntä
Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
Kuolemallaan Jeesus kuoleman voitti. Kun on HERRA silloin Jeesus on ylipäällikkö. On Hänen sovitusyönsä ja verensä halventamista puhua hänestä yhä vain poikana. Jeesus on Hän joka tuomisee Kuningasten kuningas. Pitäisi olla selvää että Rukoukset kohdistetaan Jeesukselle?
1Kor. 8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Ilm. 5:13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
KR 1933/-38
Ap.t. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Nimi on JEESUS
Matt. 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Ei olla uskomassa eikä uskota syntejä anteeksi vaan uskotaan JEESUKSEEN. Ymmärtäkää sielunvihollisen kataluus jossa toinen ihminen pannaan mantraamaan Jeesuksen nimeä toisen syntien yli ja usko Jeesukseen jää tunnustamatta.Pitäisi olla selvää että Rukoukset kohdistetaan Jeesukselle?
Ei ole selvää kun ei missään kohtaa Raamattua niin lue? Sanotaan vain että pitää rukoilla Jeesuksen nimessä Isää. Ja Jeesus itse käskee rukoilla Isä meidän.. Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi olla selvää että Rukoukset kohdistetaan Jeesukselle?
Ei ole selvää kun ei missään kohtaa Raamattua niin lue? Sanotaan vain että pitää rukoilla Jeesuksen nimessä Isää. Ja Jeesus itse käskee rukoilla Isä meidän..Ei ole mitään ohituskaistaa ohi Jeesuksen, hän on ainoa välimies.
KR 1933/-38
Hebr. 9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
Room. 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebr. 12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
1Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, >- Anonyymi
Ei ole mitään ohituskaistaa ohi Jeesuksen, hän on ainoa välimies.
KR 1933/-38
Hebr. 9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
Room. 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebr. 12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
1Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, >Eihän noissa laittamissasi kohdissa sanota että pitää rukoilla Jeesusta. Jeesus on välimies ja Hänen nimessään rukoilemme Isää, niin kuin Raamattu sanoo.
.. jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni. Anonyymi kirjoitti:
Eihän noissa laittamissasi kohdissa sanota että pitää rukoilla Jeesusta. Jeesus on välimies ja Hänen nimessään rukoilemme Isää, niin kuin Raamattu sanoo.
.. jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.Eli et voi tunnustaa Jeesuksen herruutta, päättele siitä tilasi
1.Korinttolaiskirje:
12:1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.- Anonyymi
Eli et voi tunnustaa Jeesuksen herruutta, päättele siitä tilasi
1.Korinttolaiskirje:
12:1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.Kyllä minä tunnustan Jeesuksen herruuden. Sinä taas et taida tunnustaa Taivaan Isää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä tunnustan Jeesuksen herruuden. Sinä taas et taida tunnustaa Taivaan Isää?
Mutta tunnustatko sen, että Hänellä on kaikki valta Taivaassa ja maan päällä, josta on 4 jaetta Raamatussa.
Siihen et pysty.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä tunnustan Jeesuksen herruuden. Sinä taas et taida tunnustaa Taivaan Isää?
Sinulla ei ole taivaan Isää, kun ei ole Jeesusta, ei kastetta, eikä Henkeä.Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tunnustatko sen, että Hänellä on kaikki valta Taivaassa ja maan päällä, josta on 4 jaetta Raamatussa.
Siihen et pysty.
rÄlä Jussi viitsi, kun olet saanut sietokykysi ylittävän määrän jeesusta, niin itsekontrolli petti jo aikoja sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen et pysty.
rTunnustan sen myös. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö Taivaan Isä hallitsisi myös. Kertokaa nyt kun pilkkaatte vaan,että mikä teidän suhde on Taivaan Isään? Vai onko Jeesus ainoa jumalanne? Rukoiletteko ikinä Taivaan Isää Jumalaa?
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan sen myös. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö Taivaan Isä hallitsisi myös. Kertokaa nyt kun pilkkaatte vaan,että mikä teidän suhde on Taivaan Isään? Vai onko Jeesus ainoa jumalanne? Rukoiletteko ikinä Taivaan Isää Jumalaa?
Eli et tunnusta Jeesusta Herraksi. Viekkaasti koitat kiemurrella.
Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte.
Ap.t. 5:30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
Ap.t. 5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta- Anonyymi
Eli et tunnusta Jeesusta Herraksi. Viekkaasti koitat kiemurrella.
Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte.
Ap.t. 5:30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
Ap.t. 5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamustaOnko meillä tässä nyt jokin ymmärtämisen ongelma? Vastaa itse tohon kysymykseen Taivaan Isästä, omin sanoin eläkä laita noita jakeita enää.
Anonyymi kirjoitti:
Onko meillä tässä nyt jokin ymmärtämisen ongelma? Vastaa itse tohon kysymykseen Taivaan Isästä, omin sanoin eläkä laita noita jakeita enää.
Siis aitoon heikkisaarelaishenkeen sanottuna "ei tässä raamatuita tarvita"?
Tuohon ansaasi en mene. RIITTÄKÖÖT SINULLEKIN RAAMATUN SANA
Ap.t. 5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta
Jos et ymmärrä, niin käsitysesteellisyytesi on henkilökohtainen ongelmasi. Älä yritä projisoida sitä minuun.
- Anonyymi
Ted Bundy ja Jeffrey Dahmer tekivät pahoja tekoja mutta sitten panivat synnin pois ja ottivat Jeesuksen vastaan. Pääsivät taivaaseen. Ne heidän uhreistaan, jotka eivät olleet ottaneet Jeesusta vastaan, joutuivat helvettiin.
- Anonyymi
Miten he sinne pääsivät, ohi Jumalan Sananko?
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten he sinne pääsivät, ohi Jumalan Sananko?
rVaikka ihminen olisi pahin sarjamurhaaja, jos hän ottaa Jeesuksen herrakseen, jos hän uskoo että Jeesus on edelleen sovittanut ihmisten synnit, myös hänen syntinsä, silloin hän on vapaa synnistä ja pelastuu. Mutta ne hänen uhreistaan, jotka eivät uskoneet Jeesukseen, joutuvat kadotukseen. Eikö tämä ole kristinuskon mukaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ihminen olisi pahin sarjamurhaaja, jos hän ottaa Jeesuksen herrakseen, jos hän uskoo että Jeesus on edelleen sovittanut ihmisten synnit, myös hänen syntinsä, silloin hän on vapaa synnistä ja pelastuu. Mutta ne hänen uhreistaan, jotka eivät uskoneet Jeesukseen, joutuvat kadotukseen. Eikö tämä ole kristinuskon mukaista?
Kirjoitusvirhe kun sanelin äänitunnistuksella. Piti kirjoittaa Jeesus on verellään sovittanut, ei edelleen.
- Anonyymi
Me vanhoilliset uskomme vain syntien anteeksisaamiseen tämän Jeesuksen antaman sanan perusteella: "Joiden synnit te anteeksiannatte, niin niille ne on anteeksiannetut ja joiden synnit te pidätätte, niin niille ne on pidätetyt".
On ihan sama, mitä Jeesus oli ennen sanonut syntien anteeksisaamisesta tai pelastuksesta, sillä Jeesus antoi uuden määräyksen ja sitä on uskottava ja noudatettava.Eli omavaltaisesti mitätöi Jeesuksen opetukset?
Syntienpäästövalta ei ole mikään taikauskoinen perintövirka.- Anonyymi
Mutta missä on se, että joku antoi toiselle synnit anteeksi.
Muistan lapsena kun saarnattiin, että Ananias saarnasi Paavalille synnit anteeksi, mutta sitäkään en ole löytänyt Raamatusta.
Kysyin eräältä vanhemmalta uskovalta, miksi nyt harvoin asiasta saarnataan? Hän vastasi, älä kysele, usko vaan?
En halua kuulua tuollaiseen seurakuntaan, jossa kukaan ei tiedä mitään.
Kirjoitat; sillä Jeesus antoi uuden määräyksen ja sitä on uskottava ja noudatettava.? Mutta noudattivatko edes opetuslapset sitä, miksi minä?
Taas niitä tyhjiä selityksiä, joita ei ole Raamatussa. Anonyymi kirjoitti:
Muistan lapsena kun saarnattiin, että Ananias saarnasi Paavalille synnit anteeksi, mutta sitäkään en ole löytänyt Raamatusta.
Kysyin eräältä vanhemmalta uskovalta, miksi nyt harvoin asiasta saarnataan? Hän vastasi, älä kysele, usko vaan?
Kirjoitat; sillä Jeesus antoi uuden määräyksen ja sitä on uskottava ja noudatettava.? Mutta noudattivatko edes opetuslapset sitä, miksi minä?
Taas niitä tyhjiä selityksiä, joita ei ole Raamatussa.Täällä se on Raamatussa:
Matteuksen evankeliumi:
9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."
9:5 Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
Markuksen evankeliumi:
2:5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi."
2:9 Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?
Luukkaan evankeliumi:
5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut."
5:23 Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
7:48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut
Huomaa että syntien anteeksiantaja oli Jeesus. Ja tarvinneeko sanokaan ettei hän ollut vl?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas niitä tyhjiä selityksiä, joita ei ole Raamatussa.Paavalin kääntymyshän tapahtui tuossa kohdassa kun Ananias pani kätensä hänen päälleen ja Paavali sai näkönsä takaisin. Sen jälkeen Paavali otti kasteen. Olettaisin että jonkunlainen syntien anteeksiantamus on täytynyt tapahtua, miten muuten Paavali olisi saanut parannuksen armon. Ja nimenomaan Ananias oli se uskovainen joka oli välikätenä. Paavali ei yksin tullut uskosta osalliseksi vaan toinen uskovainen oli siinä mukana. Käytettiinkö siellä sanoja "Jeesuksen nimessä ja veressä" ei Raamattu kerro, mutta asia on sama. Paavali sai uskon lahjan ja Ananias oli saarnaajan osassa.
Lutherkin sanoi, että joka saarnaan pitää kuulua synninpäästö, ennen kaikkea ollaan kuitenkin Jeesuksen opetuslapsia.
- Anonyymi
Uskotte ihmistä ettekä Jeesusta.
- Anonyymi
Kun te uskotte mitä Luther kirjoitti niin silloin voitte lainata ja uskoa mitä Putin tai Trump sanoi. Teidän uskon perustana on ihminen. Huutakaa apuun heitä, älkää Jumalaa.
- Anonyymi
Lutherko? Hän on saatanan kätyri, lue Tähti Gen 12;1-3.
Hitlerin oppi Isä.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherko? Hän on saatanan kätyri, lue Tähti Gen 12;1-3.
Hitlerin oppi Isä.
rÄlä kiroa ihmisiä.
- Anonyymi
Eli Jeesus on taustalla seisoskeleva kuin suviseurojen palstanvartija!
Vetoat esinatsiin joka veti päällensä Jumalan kirouksen nousemalla juutalaisia, Jumala simäterää vastaan.
Hänen kirjansa juutalaisista ja heidän valheistaan oli natsien oppikirja vihaan ja hirmutöihin,.- Anonyymi
Vetoat esinatsiin joka veti päällensä Jumalan kirouksen nousemalla juutalaisia, Jumala simäterää vastaan.
Hänen kirjansa juutalaisista ja heidän valheistaan oli natsien oppikirja vihaan ja hirmutöihin,.Saalemin pastori tunkee tälle palstalle juuri kuten Luther sanoo lammasten vaatteissa tulevien susien tekevän (Matt. 7:15-23). Tuota pastoria ei kukaan ole palstalle kutsunut eikä häntä ole oikein lähetetty. Paholainen ajaa häntä tekemään oma väärän profeetan eksytystään. Pastori taitaa olla kovin vihainen Lutherille jo siksi, että hänen viiteryhmänsä yksi ensimmäisistä joutu Lutherin toimesta saarnaamiskieltoon. Luther piti häntä vallankumouksellisena, jolla oli tekemistä kuvain raastamisen kanssa. Lutherin mukaan hän vei seurakuntaa harhaoppiin, jossa jälleen kristittyjä petoksella vieteltiin omien tekojen oppiin, kun juuri oli päästy katolisen kirkon tekojen opista. Hänessä näkyy, miten vihainen lahkolaisten eriseura saattaa jatkua 500 vuottakin ja aina vain se tunkee jumalanlasten seuraan häiriköimään yhä uudelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Saalemin pastori tunkee tälle palstalle juuri kuten Luther sanoo lammasten vaatteissa tulevien susien tekevän (Matt. 7:15-23). Tuota pastoria ei kukaan ole palstalle kutsunut eikä häntä ole oikein lähetetty. Paholainen ajaa häntä tekemään oma väärän profeetan eksytystään. Pastori taitaa olla kovin vihainen Lutherille jo siksi, että hänen viiteryhmänsä yksi ensimmäisistä joutu Lutherin toimesta saarnaamiskieltoon. Luther piti häntä vallankumouksellisena, jolla oli tekemistä kuvain raastamisen kanssa. Lutherin mukaan hän vei seurakuntaa harhaoppiin, jossa jälleen kristittyjä petoksella vieteltiin omien tekojen oppiin, kun juuri oli päästy katolisen kirkon tekojen opista. Hänessä näkyy, miten vihainen lahkolaisten eriseura saattaa jatkua 500 vuottakin ja aina vain se tunkee jumalanlasten seuraan häiriköimään yhä uudelleen.
10:18 Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä.
10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Näköjään helvetissäkin on jo laajakaistayhteys kun itse Vanha Kehno tuli esittämään valheitaan pääni menoksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kiroa ihmisiä.
Sana kiroaa, en minä.
r Anonyymi kirjoitti:
Saalemin pastori tunkee tälle palstalle juuri kuten Luther sanoo lammasten vaatteissa tulevien susien tekevän (Matt. 7:15-23). Tuota pastoria ei kukaan ole palstalle kutsunut eikä häntä ole oikein lähetetty. Paholainen ajaa häntä tekemään oma väärän profeetan eksytystään. Pastori taitaa olla kovin vihainen Lutherille jo siksi, että hänen viiteryhmänsä yksi ensimmäisistä joutu Lutherin toimesta saarnaamiskieltoon. Luther piti häntä vallankumouksellisena, jolla oli tekemistä kuvain raastamisen kanssa. Lutherin mukaan hän vei seurakuntaa harhaoppiin, jossa jälleen kristittyjä petoksella vieteltiin omien tekojen oppiin, kun juuri oli päästy katolisen kirkon tekojen opista. Hänessä näkyy, miten vihainen lahkolaisten eriseura saattaa jatkua 500 vuottakin ja aina vain se tunkee jumalanlasten seuraan häiriköimään yhä uudelleen.
Kovin ovat köykäisiä valheesi. Varo vaan ettet syyllisty Hengen herjaan valheellisilla syytöksilläsi. Se on sellainen poltinmerkki omassatunnossasi ettet sitä ikinä pois saa.
- Anonyymi
Täytyy muistaa, että Luther on vain Luther ja Jeesus on taas Kuningas, Messias ja Todellinen Syntien Anteeksiantaja ja niinkuin me vanhoilliset uskomme, että synninpääastössä on todellinen Syntien Anteeksiantajana Jeesus Kristus, vaikkakin tämä ja tämän tunnustaminen on Laestadiuksen päivien jälkeen heikentynyt tai pikemminkin heikennetty SRK:n taholta niin virsikirjapäivitysten, hoitokokousten ja viimeksi kirjeitse syntien anteeksisaamisen vuoksi. Toivottavasti tulevaisuudessa Jeesus Kristus Todellisena syntien Anteeksiantajana saa takaisin sen paikan, mikä sillä oli herätyksemme alkuaikoina.
- Anonyymi
Syntejä pitää rukoilla anteeksi Isältä Jeesuksen nimessä. Silloin toimitaan Jeesuksen opetuksen mukaan. Ettekö te tunne Raamatun sanaa?
- Anonyymi
Ohi ytimen muistan isävainaani puheet kuinka sotarintamalla venäläiset haavoittunet huusivat "staaaliiiinnn.." siihen asti että henki lähti.
kullakin on jumalansa näköjään. toisilla se on lutter toisilla leevi ja osalla joku jellin asukas. - Anonyymi
Kuuntelin Jyväskylän seurojej päätöspuheen.
Puhe oli kuin museokierros mitä joskus on tapahtunut, siinä kaikki.
Ei pihaustakaan Hengen läsnäolosta, kuivaa kuivaa sanojen toistelua. - Anonyymi
VL- väki uskoo niinkuin raamattu opettaa ja se olkoon nyt vaiin niin, se asia.
Turhaa täällä on kinastella näiden "toisten" väittäjien ja inttäjien kanssa,
Sitä vaan usein ihmettelen, kun ulkopuolisia niin kovin kumminkin kiinnostaa VL:n uskonkäsitykset, että miksi ette tule seuroihin kuuntelemaan ja ota ihan itse selvää mitä rauhanyhdistyksillä puhellaan. Ei teidän kanssa jaksa väitellä, eikä se ole soveliastakaan näillä foorumeilla, ei tule mittään kumminkaan !!
Mie en ainakaan jaksais tämmöistä.. ... ....- Anonyymi
älä hyvä ihminen höpötä.
"VL- väki uskoo niinkuin raamattu opettaa ja se olkoon nyt vaiin niin, se asia."
Ette todellakaan usko kun ette tunne ettekä halua noudattaa Raamatun opetuksia, ettekä varsinkaan halua Raamatusta ottaa selkoa mikä on totuus.
Jo tuo kertoo paljon kun kirjoitat Raamatun pienellä kirjaimella.
- Anonyymi
Missä Raamatussa sanotaan, että pelastuu, jos on synnit anteeksi? Voitko avata minulle noviisille?
- Anonyymi
Eikö kukaan voi auttaa tuota noviisia, vaikka joku puhuja?
Oivalsit oikein kun peräsit em asiaa. Pelastuksen oppi on tässä. Vl-puhujan antama synninpäästö ohi Jeesuksen hänen nimeään mantraten ei ole pelastus.
Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Joh. 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.- Anonyymi
Oivalsit oikein kun peräsit em asiaa. Pelastuksen oppi on tässä. Vl-puhujan antama synninpäästö ohi Jeesuksen hänen nimeään mantraten ei ole pelastus.
Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Joh. 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.Kuvittelet vaan.
Ap. t. 13:48
Tämän kuullessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa, ja kaikki ne, jotka oli säädetty iankaikkiseen elämään, tulivat uskoon. [Room. 8:29,30]
Room. 8:
29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. [2. Kor. 3:18; Kol. 1:18; 1. Joh. 3:2]
30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa. [Joh. 17:22; 2. Tim. 1:9; 1. Piet. 2:9 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelet vaan.
Ap. t. 13:48
Tämän kuullessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa, ja kaikki ne, jotka oli säädetty iankaikkiseen elämään, tulivat uskoon. [Room. 8:29,30]
Room. 8:
29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. [2. Kor. 3:18; Kol. 1:18; 1. Joh. 3:2]
30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa. [Joh. 17:22; 2. Tim. 1:9; 1. Piet. 2:9Ei siinä ole mitään "synnit anteeksi, niin pääset aivaaseen.
Samaa lässyn vastusia on jo omassa perheessäni.
Kerr, missä se on Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ole mitään "synnit anteeksi, niin pääset aivaaseen.
Samaa lässyn vastusia on jo omassa perheessäni.
Kerr, missä se on Raamatussa.Vastasin saalemin kommenttiin. Opettele lukemaan palstaa, eläkä höyryä.
- Anonyymi
Minä oletan, että saisin syntini anteeksi, jos joskus syntiä olisin tehnyt tai tekisin.
- Anonyymi
miksi veeällät ei saa laivaansa kääntymään, eikö siinä ol e lainkaan peräsintä, omituinen paatti kuka lie rakentanut sellaisen, raskas syväys ilman peräsintä !
- Anonyymi
Sen verran tiedän ja olen nähnytkin että suviseuroissa puheen lopussa valtaa kuulijat ikäänkuin massapsykoosi ja kädet nousevat. Niin nousevat kädet myös Palsanmäen huutokaupassa.
Syntien kannalta lopputulos molemmissa on nolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran tiedän ja olen nähnytkin että suviseuroissa puheen lopussa valtaa kuulijat ikäänkuin massapsykoosi ja kädet nousevat. Niin nousevat kädet myös Palsanmäen huutokaupassa.
Syntien kannalta lopputulos molemmissa on nolla.Kannattaa ja kannattaa, mutta missä se on raamatussa, vai ettekö tiedä?
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ja kannattaa, mutta missä se on raamatussa, vai ettekö tiedä?
Kelpaako tämä:
Ap.t. 26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Joh
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Jesaja:
65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenneAnonyymi kirjoitti:
Syntien kannalta lopputulos molemmissa on nolla.Jos Kädennosto olisi tunnustus uskosta Jeesukseen, hän olisi maininnut sen Raamatussa
He ovat jo kääntäneet laivansa ja ovat eksyneet. Kuitenkaan he eivät luota merikarttaan (Raamattu) ja kompassiin (Jeesus) että oikean reitin löytäisivät.
- Anonyymi
He ovat jo kääntäneet laivansa ja ovat eksyneet. Kuitenkaan he eivät luota merikarttaan (Raamattu) ja kompassiin (Jeesus) että oikean reitin löytäisivät.
Saalemin pastori kysyy samalla tavalla kuin Saatana käärmeen hahmossa paratiisissa Eevalta. Hän on petoksia tuottava eriseuran henkilö. Karttakaa häntä. Kiertäkää kaukaa hänen ohitseen, missä näettekin hänet.
- Anonyymi
En minäkään luota saalemin-paskaan.
Anonyymi kirjoitti:
Saalemin pastori kysyy samalla tavalla kuin Saatana käärmeen hahmossa paratiisissa Eevalta. Hän on petoksia tuottava eriseuran henkilö. Karttakaa häntä. Kiertäkää kaukaa hänen ohitseen, missä näettekin hänet.
Niin sanottiin Jeesuksestakin:
Ap.t. 24:5 Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämiesAnonyymi kirjoitti:
En minäkään luota saalemin-paskaan.
Eli et luota Raamattuun. Tuon ainoastaan ja vain Raamatun totuutta esille. En mitään "saalemia"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vl ja en ole nimimerkki SaaleminPastori-ko valheesta kiinni saanut. Olen alkanut tosissani kyseenalaistamaan niitä iänikuisia Daavid-saarnoja mitä ry,llä jatkuvasti kuulen.
- Anonyymi
Sain pyhän hengen 1991 ja kävin ripittäytymässä kirkkoherranvirastossa. Silloin sain kaikki meneet ja tulevat syntini anteeksi. Enkä enää murehdi synnistä.
Myöhemmin luin että ortodoksit ja ehkä luterilaisetkin pitävät rippiä pääsyehtona taivaaseen. Kukaan joka ei ole rippillä käynyt ei voi päästä taivaaseen.
Elin täysselibaatissa 2004-2013, mutta sitten lankesin tietokoneen myötä vähän pornoon ja onaniaan. Muuhun en olekkaan sitten langennut. Teen parannusta noista kahdesta synnistä joka päivä, vaikka Jumala onkin ne minulle sanonut sallivansa.
Ainkin jossakin määrin. Olen siis lähes synnitön, mutta se ei ole pääasia.....- Anonyymi
Olet yhtä onnekas kuin vapaitten suuntien tyypit. Synnitön. Petätte itsenne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun panette pois syntinne, ettekö sittenkään ole synnittömiä??
Anonyymi kirjoitti:
Olette patologisia valehtelijoita
1.Johanneksen kirje:
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä
- Anonyymi
Vuan jo vain.
Vapahdin itse itseni jo aikaa sitten. Onpa uskomattoman helppo olla, elää ja aikanaan kuolla. - Anonyymi
Kauanko synnin poispanemisen vaikutus kestää? Voisiko joku vl-puhuja Raamatulla todistaen valkaista minulle asiaa?
Siis lyhyesti: Milloin synninpoiston parasta ennen päivämäärä menee umpeen? - Anonyymi
Kyllä eihän syntiä ole tehtykään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175076
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182686- 301850
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341815Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301638Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1531197
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81184Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43984