Moi, erityisesti kaikki te, jotka haitte graafista suunnittelua opiskelemaan taikkiin. Miltä ennakkotehtävät teistä maistui? Musta ne tuntui tosi työläiltä, tehdä 12 sivua. Sit on vaikea tietää, mitä siellä niistä tykätään, kun ei oikein tiedä et mitä tollasista "saa tehdä mitä vaan" -tyylisistä mun jutuista tykätään. Mun portfoliosta tuli aikamoinen sillisalaatti, mutta yritin myös sitoa sivuja kokonaisuudeksi... Ja pääsykokeet pelottaa... Haen ekaa kertaa.
Graafinen suunnittelu
6
3732
Vastaukset
- Bir
Olihan se aika työlästä. Viikkotolkulla tuli tietokoneen ääressä istuttua. Minä tosin tein vain 8 sivua, eli sen vähimmäismäärän. Toisaalta kaikki sujui sitten hyvin, kun olin keksinyt portfoliolle ns. kunnon aiheen. Hankalimmalta minusta kyllä tuntui sen kartan tekeminen, piti vähän omasta päästä keksiä niitä tärkeitä paikkoja ja tapahtumia...:)
- Simca
Mä tein kaikki työt käsin. Kartta oli kyllä hankala, mä en edes halunnut kertoa mitään tosi henkilökohtaisia juttuja, niin tein siitä sitten humoristisen. En kyllä tiedä onko mulla mitään mahdollisuuksia päästä...plääh
- Poomin
Ei noiden tehtävien tekeminen niin kauaa kestänyt. Intensiivisesti tehtynä meni päivä. Tosin valmiita portfolioita löytyy vuosien varrelta useita ja töitäkin melkoinen läjä, joten lähinnä oli valinnan vaikeutta mitä mukaan laittaisi.
Kartta oli mukava tehtävä, siinä sai laittaa elämänarvotkin pitkästä aikaa mietinnän alle. - grep
Simca kirjoitti:
Mä tein kaikki työt käsin. Kartta oli kyllä hankala, mä en edes halunnut kertoa mitään tosi henkilökohtaisia juttuja, niin tein siitä sitten humoristisen. En kyllä tiedä onko mulla mitään mahdollisuuksia päästä...plääh
Itse tuli tehtyä melkein kaikki ennakkotehtävät (valokuvia lukuunottamatta) käsin. A3-kokoisia sivuja kertyi muistaakseni 9 kpl (jollen nyt väärin muista) ja tuli niihin aikaakin käytettyä kohtuullisesti. Suurin osa tuli kohtuu nopeasti tehtyä muutamiin meni aika iso määrä aikaa (kuten ainakin reilut ~20 tuntia A3-kokoiseen pullomusteella piirrettyyn kuvaan).
Kartta ei oikeastaan ollut hankala mutta valitettavasti en aloittanut sen tekemistä aiemmin vaan se tuli tehtyä kiireessä vasta hieman ennen ennakkotehtävien postitse lähettämistä; olisi tullut reilusti parempi enemmällä suunnittelulla ja ajankäytöllä. Noh.. tulipa silti kutsu pääsykokeeseen.
- liliath-
Olen varmaan ainoa, joka ei ole vielä edes aloittanut kyseisen aiheen tekemistä. Kaikki on onneksi valmiina omassa päässä, joten viikko riittää vallan mainiosti. Työlästä tehdä kuitenkin kolmen opiskelupaikan ennakkotehtävät kirjoitusten lomassa... huh! Aika meinaa loppua!
Haen myös itse ensimmäistä kertaa. Mutta olen valmistautunut hakemaan myös pari kertaa uudestaankin... Tuntuu olevan jokseenkin aika kova tunku tuonne graafiselle puolelle. - :):):)
Millainen koulutus tuonne taikkiin vaaditaan? Riittääkö, jos on käynyt tavallisen lukion? En ole oikein perehtynyt tuohon asiaan, mutta haluaisin tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446