Oman ajotaidon arviointi vääristynyttä.

Täällä Thaimaassa liikenne tunnetusti on vaaramomenteiltaan toista luokkaa kuin Suomessa, mutta Suomalaisten luonteenpiirteeseen kuuluu pitää itseään ajotaidoiltaan aina parempana kuin toinen.

Kun Suomalainen autoilija tulee tänne thaimaahan jopa vaimonsa kanssa, jolla eniten kokemusta Jopolla tai bussilla töihin, niin täysin asiaa harkitsematta vuokraavat molemmille kaksipyöräisen moottoriajoneuvon ja jos on lapsiakin mukana, niin tarakalle vain ja kypäräksi vuokrataan koko populalle kauniin väriset munankuoret päälaelle jotka kiinnitetään leuan alta sellaisilla hihnoilla mitä aikanaan minisuksissa.

Hieman miehekkäämmät autoilijamotoristit sitten joskus vuokraavat itselleen hyönteisen näköisiä voimapelejä ja kokevat olevansa motoristeja.

Tuossa tietäväinen kirjoitti seuraavasti:
"En tajua miksi ei Thaimaa järjestä kunnollista autokoulua ihmisille, kun monessa muussa asiassa ollaan taas suorastaan edelläkävijöitä.
Ajan mieluiten itse, tai olen suomalaisen kyydissä."

Tuossa hänen kirjoituksessaan ilmenee selkeästi minulle tuo otsikon asia ja että Suomen kansalaisuus Thaimaassa olisi ajotaidon perusta.

Kun Suomalainen tulee tänne Thaimaahan ja osallistuu liikenteeseen, olisi järkevää hieman hankkia itselleen kokemusta kotikonnullaan varsinkin kaksipyöräisellä sitä ennen.

Tietäväisen kommenttiin totean, että hän itse on ilmoittanut olevansa 300 kerholainen Busallaan, mutta kuitenkin vahingossa hoksanneensa miten moottoripyörää ohjataan.

Hän on huolissaan autokoulujen opetuksen tasosta täällä Thaimaassa, se on toki hyvä asia, mutta olisi myös asiallista olla unohtamatta omaa hidashoksotinta, kun ei itse edes tiennyt miten nokkapyörää hallitaan ja ..... rakkaimpansa vielä kyydissä.

Sallinette kommenttini, mutta huomautan, että orkesterin jäsenistä motoristiksi on ilmoittautunut vain ducati2010 ja hänen profiilinsa 44 kaahausvideolla, sekä kolmas persoonansa nro1. myös miehekkäällä kiihdytysvideollaan.

45

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Bussilla matkusteleva kahden auton ja kolmen moottoripyörän omistajakos se siellä juttelee, joka kertoo ajavansa 100 tkm vuodessa autoillaan ja 50 tkm moottoripyörillään, mutta samaan aikaan kertoo aina kulkevansa julkisilla, koska pelottaa kamalasti se Thaimaan vasemmanpuoleinen liikenne?
      On erittäin tunnettu tosiasia että thaimaalaisten ajokortit on bingosta saatuja. Ei mitään käsitystä liikenteestä eikä autolla ajamisesta isolla osalla porukasta.
      Sinulla reppanalla ei ole mitään kokemusperäistä tietoa motorismista, autoilusta, Thaimaasta eikä mistään muustakaan. Ihan turhanpäiväisiä itkuvirsiä tänne sävellät.
      Kymppi puhuu kokemuksesta ja sinä vaan nillität kuin pikkutyttö.

      • Ensinnäkään en koe keskustelevani täyspäisen kanssa koska et erota henkilöitä toisistaan ja yhdistelet kirjoituksia ainoana tarpeenasi irvailla Savolaisittain.

        Minä en kulje täällä Thaimaassa julkisilla sinun tarkoittamallasi tavalla.

        Bingomainintasi on totta, mutta minä kirjoitinkin Suomalaisesta asenteesta, jota sinä edustat nimenomaan.

        Sen verran tiedän motorismista ja autoilusta, että kykenen aiheesta kirjoittamaan enemmän kuin sinä ja nimenomaan kokemuksesta.

        Jos kokemusta on vahingossa hoksata että kun sarvea painaa vasemmalle niin pyörä ohjautuu oikealle, niin puhukoon toki kymppisi kokemuksesta, koska se todellakin on kokemuksen arvoinen vahinkohoksaus.

        Tiedoksi sinne Suomeen kuitenkin sellainen totuus, että vastaohjaus täytyy olla automaattinen reaktio kun hirvi pomppaa tielle.
        Kokematon hädissään murto-osa sekunnissa kääntää sarvia väärään suuntaan ja heitä on runsaasti mullan alla.

        Kymppi on kuin pikkutyttö joka aina tarvitsee sinut nillittämään rinnalleen.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Ensinnäkään en koe keskustelevani täyspäisen kanssa koska et erota henkilöitä toisistaan ja yhdistelet kirjoituksia ainoana tarpeenasi irvailla Savolaisittain.

        Minä en kulje täällä Thaimaassa julkisilla sinun tarkoittamallasi tavalla.

        Bingomainintasi on totta, mutta minä kirjoitinkin Suomalaisesta asenteesta, jota sinä edustat nimenomaan.

        Sen verran tiedän motorismista ja autoilusta, että kykenen aiheesta kirjoittamaan enemmän kuin sinä ja nimenomaan kokemuksesta.

        Jos kokemusta on vahingossa hoksata että kun sarvea painaa vasemmalle niin pyörä ohjautuu oikealle, niin puhukoon toki kymppisi kokemuksesta, koska se todellakin on kokemuksen arvoinen vahinkohoksaus.

        Tiedoksi sinne Suomeen kuitenkin sellainen totuus, että vastaohjaus täytyy olla automaattinen reaktio kun hirvi pomppaa tielle.
        Kokematon hädissään murto-osa sekunnissa kääntää sarvia väärään suuntaan ja heitä on runsaasti mullan alla.

        Kymppi on kuin pikkutyttö joka aina tarvitsee sinut nillittämään rinnalleen.

        Eikös sulla ole vetotreffit hänen kanssaan Chiang Maissa parin viikon päästä ja sitä ennen kuvaat kuksan päivälehden päällä, kuten lupasit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sulla ole vetotreffit hänen kanssaan Chiang Maissa parin viikon päästä ja sitä ennen kuvaat kuksan päivälehden päällä, kuten lupasit?

        En ole ehtojani muuttanut hänen pa-vetonsa suhteen, enkä ole sinulle luvannut mitään, mutta kuten sanottu, kymppisi tarvitsee kaltaisesi tukijoukkoihinsa.


      • Noin, hyvä, olen siis aktivoinut sinut sunnuntaihisi normaali ajatuksiisi.

        Minä voin ottaa kantaa tässä keskustelussa aloitukseni aiheeseen, en vaivaudu keskustelemaan sinun mielenkiinnoistasi.

        Hyvää sunnuntaita sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sulla ole vetotreffit hänen kanssaan Chiang Maissa parin viikon päästä ja sitä ennen kuvaat kuksan päivälehden päällä, kuten lupasit?

        Senssukka piiloutuu puskaan jälleen.... vai voiko muka jolu Numpalli vakuuttaa ettei näin olisi jo aikaisemminkin käynyt?


      • Anonyymi

        Vex vex vaan.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        En ole ehtojani muuttanut hänen pa-vetonsa suhteen, enkä ole sinulle luvannut mitään, mutta kuten sanottu, kymppisi tarvitsee kaltaisesi tukijoukkoihinsa.

        Sun senssukka-numpalikka tiedot oudon vääristyneitä ollen.
        Saraburista et tiedä mitään ja silloin kun väität siellä asuneesi Hondalla ei vielä ollut Wave 125i mallia.


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus eikä ihan perätön, thaimaa on yksi maailman vaarallisimmista maista tieliikenteen suhteen, kampanjoilla on yritetty saada asiaa kuntoon tuloksetta.

      Minulla ei ollut mitään kokemusta kaksipyöräisistä kun tänne muutin, ostin ihan ensi töikseni honda honda waven 125i, asuin silloin saraburissa ja harjoittelin tavaratalon pihassa aluksi, sitten liikenteen joukkoon, kävin jopa wavella kerran saraburissa, immigrationissa jossa on kuuluisa apinatemppeli jossa on apinoita.

      Olen huono ajaja mutta ajan aika paljon enkä ole koskaan ajanut kolaria, tai olen kerran kaaduin hua hinissä bkk hospitalin edessä kun iso mersu kiilasi eteen, mutta ei käynyt mitään.

      Thaimaassa ajaminen on hankalaa, bangkokiin ei ole mitään järkeä mennä autolla jos et tarvitse kuljetuskapasiteettia, mene bussilla pattayalta ja hua hinistä pääsee helposti lentokentälle bellin dösällä ja siitä junalla lähimmälle bts asemalle...

      Kokemukseni mukaan älä koskaa aja kännissä, vuokraa isoa moottoripyörää jos sinulla ei ole kokemusta, liikenne on hyvin haastavaa.. lisäksi toiskäteinen liikenne on myös opettelun paikka, kävin suomessa viime vuonna ja mulla on auto suomessa, poika oli mukana kun ajoin jyväskylässä ja helsingissä, lähdin aluksi useasti väärään suuntaa, tai väärällä kaistalla, aivan kuin thaimaassa alkuaikoina.

      Toinen iso ongelma on sade, vettä voi tulla niin pirusti että se peittää kaikki kuopat mitä tiellä yleensä on, vesimassan alla voi hyvin olla 30 sentin kuoppa, hiljennä vauhtia tai kierrä tulva-alueet.

      Olen nähnyt täällä useita kuolemaan johtaneita kolareita, ihmisiä on lennellyt lavalta minne sattuu, ei ole kaunis näky voin vakuuttaa..

      • Anonyymi

        Yksinpuhelu jatkuu. Kerro taas ne vedonlyönnin ehdot? Olis hauska kuulla millä ehdoilla sinut näkee Chiang Maissa? Jostakin pääkainalossa marinoiduista palleista muistan sun puhuneen. Silleenkö sut sitten siellä näkee? Uskomaton nettiaddikti olet. Suomessa hoivapalveluiden piirissä. Voin vakuuttaa.


      • Anonyymi

        "asuin silloin saraburissa ja harjoittelin tavaratalon pihassa aluksi, sitten liikenteen joukkoon, kävin jopa wavella kerran saraburissa, immigrationissa jossa on kuuluisa apinatemppeli jossa on apinoita"

        Herra Jumala että olet sekaisin. Asuit saraburissa ja kävit jopa saraburissa immigrationissa jossa oli apinoita? Ei hyvää päivää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "asuin silloin saraburissa ja harjoittelin tavaratalon pihassa aluksi, sitten liikenteen joukkoon, kävin jopa wavella kerran saraburissa, immigrationissa jossa on kuuluisa apinatemppeli jossa on apinoita"

        Herra Jumala että olet sekaisin. Asuit saraburissa ja kävit jopa saraburissa immigrationissa jossa oli apinoita? Ei hyvää päivää...

        LOL! Numeroukkelin logiikka ja jutut on kyllä aivan ylikylän tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "asuin silloin saraburissa ja harjoittelin tavaratalon pihassa aluksi, sitten liikenteen joukkoon, kävin jopa wavella kerran saraburissa, immigrationissa jossa on kuuluisa apinatemppeli jossa on apinoita"

        Herra Jumala että olet sekaisin. Asuit saraburissa ja kävit jopa saraburissa immigrationissa jossa oli apinoita? Ei hyvää päivää...

        Trolli tarkoitin tietysti lopburia, anteeksi ajatusvirhe muuten saraburikaan ei ole mikään pikkukaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli tarkoitin tietysti lopburia, anteeksi ajatusvirhe muuten saraburikaan ei ole mikään pikkukaupunki.

        Joo silloin aina kun leimaan passin vantaan hiekkaharjun suurlähetystössä niin apinatemppeli on aina apinatemppali.

        Zumba


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli tarkoitin tietysti lopburia, anteeksi ajatusvirhe muuten saraburikaan ei ole mikään pikkukaupunki.

        Koska laadit tällaisen vittuilevan aloituksen vääristelemällä ja viisastelemalla kirjoituksiani, niin jatketaan sitten valitsemallasi linjalla.

        Siis miljonääri-insinöörilentäjä ostaa pläjäytti titaani-amexillaan Thaimaan halvimman mopedin Waven ja treenasi sillä ajamista parkkipaikalla, koska ei ollut koskaa ajanut aiemmin mopolla? Okei.

        Nyt esiinnyt tuolla toisella persoonallasi ajokouluttajana ja teillä "molemmilla" on talli vääränään moottoripyöriä ja autoja, mutta kuljet kuitenkin aina bussilla joka paikkaan. Okei, etkä ole kymmeneen vuoteen tottunut vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

        Mitä sinä siis tiedät moottoripyöristä ja moottoripyöräilystä, kun vespalla ajelukin sinua pelottaa ja kerroit kerran että kuljet kaikki lyhyetkin matkat julkisilla? Mitä sinä teet viidellä ajoneuvolla kun et aja niistä yhtäkään ja manaat vakuutuksien kalleutta?

        Kuten aiemmin sanoin, niin Bangkokissa on varsin helppo ajella ja parkkeerata. Se kyllä maksaa, mutta sen ei luulisi olevan miljonäärille ongelma?

        Itse kun käyn Bangkokissa, minulla ei ole mihinkään kiire. Ruuhkissa kuuntelen musaa, soittelen puheluita, plärään nettiä, katselen maailmanmenoa, ei ole kiireitä eikä stressiä.

        Thaimaassa ajamisessa ei ole mitään hankalaa normaaliälyiselle ihmiselle.

        Moottoripyörällä pitää sijoittua liikenteessä oikein, eikä risteyksistä pidä ampautua liikenteeseen ennenkuin on katsottu ettei ketään tule. Valoissa sijoitun sellaiseen paikkaan ettei mistään suunnasta kukaan tule päälle.

        Liikenteessä seuraan myös taustapeiliä hurjastelijoiden varalta. Yleensä ajan aina sen verran kovempaa kuin muut, että kukaan ei tule selkään. En köröttele ikinä kenenkään perässä, vaan joko ohitan tai pidän vähintään 50 metrin hajuraon.

        Enpä ole nähnyt vedellä täyttyneitä korjaamattomia kuoppia oikeastaan missään muualla kuin Hua Hinissa, joka on jätetty pahan kerran rapistumaan koko kylä.

        Pattayalla pidetään tiet kunnossa ja Buriramissa vielä paremmin. Buriramin infrastuktuuri on muutenkin Thaimaan siisteimmästä päästä.

        Saldonani Thaimaassa nolla onnettomuutta millään kulkuneuvolla. Viimeisestä onnettomuudestani on 24 vuotta aikaa ja sekin oli vain pieni peltikolari mustalla jäällä Suomessa.

        Moottoripyörällä ajamisessa ennakointi ja ennakoiva ajotapa on kaiken a ja o. Jos MP:llä ajaminen pelottaa, niin silloin se on vaarallista. Pyörän pitää tuntua siltä kuin se olisi osa kuskia.

        Itse en ole prätkillä palkoa temppuja harjoitellut muuta kuin ne joita tarvitaan liikenteessä.

        Vanhin poikani ajoi lapsena jo yksipyöräisellä, harrasti parkouria ja keuli kevarilla satulassa takaperin istuen kuukausi sen jälkeen kun ekan kevarinsa sai. Tänä kesänä hän täydensi isoon prätkään ajokorttinsa ja hommasi 200 hevosvoimaisen R1000 pärrän.

        Olen omien lasteni suuri fani. Uskomattoman hienoja, fiksuja ja menestyviä ihmisiä. Paljon parempia kaikessa kuin isänsä. Heistä on tullut huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet.

        Siellä on SM- mitaleja hyllyissä vino pino ja voltit menee paikaltaan takaperin puhtaasti ja vaivattomasti. Tyttö ollut kympin oppilas useita vuosia peräkkäin ja saa lukion jälkeen valita ihan minkä vaan jatko-opintopaikan ikinä haluaa.

        Tähän sitten varmaan se ajokouluttaja- persoonasi kertoo perinteiset kommenttinsa, jotka tiedän jo etukäteen, joten ihan sama vaikket niitä kertaisikaan.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska laadit tällaisen vittuilevan aloituksen vääristelemällä ja viisastelemalla kirjoituksiani, niin jatketaan sitten valitsemallasi linjalla.

        Siis miljonääri-insinöörilentäjä ostaa pläjäytti titaani-amexillaan Thaimaan halvimman mopedin Waven ja treenasi sillä ajamista parkkipaikalla, koska ei ollut koskaa ajanut aiemmin mopolla? Okei.

        Nyt esiinnyt tuolla toisella persoonallasi ajokouluttajana ja teillä "molemmilla" on talli vääränään moottoripyöriä ja autoja, mutta kuljet kuitenkin aina bussilla joka paikkaan. Okei, etkä ole kymmeneen vuoteen tottunut vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

        Mitä sinä siis tiedät moottoripyöristä ja moottoripyöräilystä, kun vespalla ajelukin sinua pelottaa ja kerroit kerran että kuljet kaikki lyhyetkin matkat julkisilla? Mitä sinä teet viidellä ajoneuvolla kun et aja niistä yhtäkään ja manaat vakuutuksien kalleutta?

        Kuten aiemmin sanoin, niin Bangkokissa on varsin helppo ajella ja parkkeerata. Se kyllä maksaa, mutta sen ei luulisi olevan miljonäärille ongelma?

        Itse kun käyn Bangkokissa, minulla ei ole mihinkään kiire. Ruuhkissa kuuntelen musaa, soittelen puheluita, plärään nettiä, katselen maailmanmenoa, ei ole kiireitä eikä stressiä.

        Thaimaassa ajamisessa ei ole mitään hankalaa normaaliälyiselle ihmiselle.

        Moottoripyörällä pitää sijoittua liikenteessä oikein, eikä risteyksistä pidä ampautua liikenteeseen ennenkuin on katsottu ettei ketään tule. Valoissa sijoitun sellaiseen paikkaan ettei mistään suunnasta kukaan tule päälle.

        Liikenteessä seuraan myös taustapeiliä hurjastelijoiden varalta. Yleensä ajan aina sen verran kovempaa kuin muut, että kukaan ei tule selkään. En köröttele ikinä kenenkään perässä, vaan joko ohitan tai pidän vähintään 50 metrin hajuraon.

        Enpä ole nähnyt vedellä täyttyneitä korjaamattomia kuoppia oikeastaan missään muualla kuin Hua Hinissa, joka on jätetty pahan kerran rapistumaan koko kylä.

        Pattayalla pidetään tiet kunnossa ja Buriramissa vielä paremmin. Buriramin infrastuktuuri on muutenkin Thaimaan siisteimmästä päästä.

        Saldonani Thaimaassa nolla onnettomuutta millään kulkuneuvolla. Viimeisestä onnettomuudestani on 24 vuotta aikaa ja sekin oli vain pieni peltikolari mustalla jäällä Suomessa.

        Moottoripyörällä ajamisessa ennakointi ja ennakoiva ajotapa on kaiken a ja o. Jos MP:llä ajaminen pelottaa, niin silloin se on vaarallista. Pyörän pitää tuntua siltä kuin se olisi osa kuskia.

        Itse en ole prätkillä palkoa temppuja harjoitellut muuta kuin ne joita tarvitaan liikenteessä.

        Vanhin poikani ajoi lapsena jo yksipyöräisellä, harrasti parkouria ja keuli kevarilla satulassa takaperin istuen kuukausi sen jälkeen kun ekan kevarinsa sai. Tänä kesänä hän täydensi isoon prätkään ajokorttinsa ja hommasi 200 hevosvoimaisen R1000 pärrän.

        Olen omien lasteni suuri fani. Uskomattoman hienoja, fiksuja ja menestyviä ihmisiä. Paljon parempia kaikessa kuin isänsä. Heistä on tullut huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet.

        Siellä on SM- mitaleja hyllyissä vino pino ja voltit menee paikaltaan takaperin puhtaasti ja vaivattomasti. Tyttö ollut kympin oppilas useita vuosia peräkkäin ja saa lukion jälkeen valita ihan minkä vaan jatko-opintopaikan ikinä haluaa.

        Tähän sitten varmaan se ajokouluttaja- persoonasi kertoo perinteiset kommenttinsa, jotka tiedän jo etukäteen, joten ihan sama vaikket niitä kertaisikaan.

        T 2010

        PS: Lopburista Saraburiin ei ole kuin jotakin 40 kilometriä, joten ihan varsinaisesti et saa siitä motoristin roadtrip- viittaa vielä selkääsi, jos olet ajanut mopolla 40 kilometrin päähän.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska laadit tällaisen vittuilevan aloituksen vääristelemällä ja viisastelemalla kirjoituksiani, niin jatketaan sitten valitsemallasi linjalla.

        Siis miljonääri-insinöörilentäjä ostaa pläjäytti titaani-amexillaan Thaimaan halvimman mopedin Waven ja treenasi sillä ajamista parkkipaikalla, koska ei ollut koskaa ajanut aiemmin mopolla? Okei.

        Nyt esiinnyt tuolla toisella persoonallasi ajokouluttajana ja teillä "molemmilla" on talli vääränään moottoripyöriä ja autoja, mutta kuljet kuitenkin aina bussilla joka paikkaan. Okei, etkä ole kymmeneen vuoteen tottunut vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

        Mitä sinä siis tiedät moottoripyöristä ja moottoripyöräilystä, kun vespalla ajelukin sinua pelottaa ja kerroit kerran että kuljet kaikki lyhyetkin matkat julkisilla? Mitä sinä teet viidellä ajoneuvolla kun et aja niistä yhtäkään ja manaat vakuutuksien kalleutta?

        Kuten aiemmin sanoin, niin Bangkokissa on varsin helppo ajella ja parkkeerata. Se kyllä maksaa, mutta sen ei luulisi olevan miljonäärille ongelma?

        Itse kun käyn Bangkokissa, minulla ei ole mihinkään kiire. Ruuhkissa kuuntelen musaa, soittelen puheluita, plärään nettiä, katselen maailmanmenoa, ei ole kiireitä eikä stressiä.

        Thaimaassa ajamisessa ei ole mitään hankalaa normaaliälyiselle ihmiselle.

        Moottoripyörällä pitää sijoittua liikenteessä oikein, eikä risteyksistä pidä ampautua liikenteeseen ennenkuin on katsottu ettei ketään tule. Valoissa sijoitun sellaiseen paikkaan ettei mistään suunnasta kukaan tule päälle.

        Liikenteessä seuraan myös taustapeiliä hurjastelijoiden varalta. Yleensä ajan aina sen verran kovempaa kuin muut, että kukaan ei tule selkään. En köröttele ikinä kenenkään perässä, vaan joko ohitan tai pidän vähintään 50 metrin hajuraon.

        Enpä ole nähnyt vedellä täyttyneitä korjaamattomia kuoppia oikeastaan missään muualla kuin Hua Hinissa, joka on jätetty pahan kerran rapistumaan koko kylä.

        Pattayalla pidetään tiet kunnossa ja Buriramissa vielä paremmin. Buriramin infrastuktuuri on muutenkin Thaimaan siisteimmästä päästä.

        Saldonani Thaimaassa nolla onnettomuutta millään kulkuneuvolla. Viimeisestä onnettomuudestani on 24 vuotta aikaa ja sekin oli vain pieni peltikolari mustalla jäällä Suomessa.

        Moottoripyörällä ajamisessa ennakointi ja ennakoiva ajotapa on kaiken a ja o. Jos MP:llä ajaminen pelottaa, niin silloin se on vaarallista. Pyörän pitää tuntua siltä kuin se olisi osa kuskia.

        Itse en ole prätkillä palkoa temppuja harjoitellut muuta kuin ne joita tarvitaan liikenteessä.

        Vanhin poikani ajoi lapsena jo yksipyöräisellä, harrasti parkouria ja keuli kevarilla satulassa takaperin istuen kuukausi sen jälkeen kun ekan kevarinsa sai. Tänä kesänä hän täydensi isoon prätkään ajokorttinsa ja hommasi 200 hevosvoimaisen R1000 pärrän.

        Olen omien lasteni suuri fani. Uskomattoman hienoja, fiksuja ja menestyviä ihmisiä. Paljon parempia kaikessa kuin isänsä. Heistä on tullut huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet.

        Siellä on SM- mitaleja hyllyissä vino pino ja voltit menee paikaltaan takaperin puhtaasti ja vaivattomasti. Tyttö ollut kympin oppilas useita vuosia peräkkäin ja saa lukion jälkeen valita ihan minkä vaan jatko-opintopaikan ikinä haluaa.

        Tähän sitten varmaan se ajokouluttaja- persoonasi kertoo perinteiset kommenttinsa, jotka tiedän jo etukäteen, joten ihan sama vaikket niitä kertaisikaan.

        T 2010

        Mitä mahdoin vääristellä Neito?

        Outoa että koet vastaavasi minulle mutta naamailet Numballe.

        En näe kirjoituksessasi mitään jossa ottaisit kantaa aloituasiaani, mutta kuitenkin kirjoitit novellin.

        Hienoa että olet omien lapsiesi fani ja vaimosi pitää sinua puolijumalana.

        Mitä on temput ja mitä ei mutta olet ylpeä lapsesi keulimisesta.
        Minun näkökantani on että temppuilijat hallitsevat paremmin ajokkinsa tositilanteessa, kuin kaltaisesi suomen parhaat hidashoksaajat, mutta temput kuuluu liikenteen ulkopuolelle.

        Kun osaa keulia vauhdissa kuin vauhdissa, sekä uskaltaa jarruttaa nokkapyörän lukkoon hetkeksi harjoitustilanteessa, niin hallitsee jo ajokkinsa melko hyvin.

        Sinun asenteesi niin urheilussa kuin liikenteessä ottaen huomioon, että olet kuumakalle, kuulut siihen ryhmään joka olisi tullut lopettaa jo syntyessään.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska laadit tällaisen vittuilevan aloituksen vääristelemällä ja viisastelemalla kirjoituksiani, niin jatketaan sitten valitsemallasi linjalla.

        Siis miljonääri-insinöörilentäjä ostaa pläjäytti titaani-amexillaan Thaimaan halvimman mopedin Waven ja treenasi sillä ajamista parkkipaikalla, koska ei ollut koskaa ajanut aiemmin mopolla? Okei.

        Nyt esiinnyt tuolla toisella persoonallasi ajokouluttajana ja teillä "molemmilla" on talli vääränään moottoripyöriä ja autoja, mutta kuljet kuitenkin aina bussilla joka paikkaan. Okei, etkä ole kymmeneen vuoteen tottunut vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

        Mitä sinä siis tiedät moottoripyöristä ja moottoripyöräilystä, kun vespalla ajelukin sinua pelottaa ja kerroit kerran että kuljet kaikki lyhyetkin matkat julkisilla? Mitä sinä teet viidellä ajoneuvolla kun et aja niistä yhtäkään ja manaat vakuutuksien kalleutta?

        Kuten aiemmin sanoin, niin Bangkokissa on varsin helppo ajella ja parkkeerata. Se kyllä maksaa, mutta sen ei luulisi olevan miljonäärille ongelma?

        Itse kun käyn Bangkokissa, minulla ei ole mihinkään kiire. Ruuhkissa kuuntelen musaa, soittelen puheluita, plärään nettiä, katselen maailmanmenoa, ei ole kiireitä eikä stressiä.

        Thaimaassa ajamisessa ei ole mitään hankalaa normaaliälyiselle ihmiselle.

        Moottoripyörällä pitää sijoittua liikenteessä oikein, eikä risteyksistä pidä ampautua liikenteeseen ennenkuin on katsottu ettei ketään tule. Valoissa sijoitun sellaiseen paikkaan ettei mistään suunnasta kukaan tule päälle.

        Liikenteessä seuraan myös taustapeiliä hurjastelijoiden varalta. Yleensä ajan aina sen verran kovempaa kuin muut, että kukaan ei tule selkään. En köröttele ikinä kenenkään perässä, vaan joko ohitan tai pidän vähintään 50 metrin hajuraon.

        Enpä ole nähnyt vedellä täyttyneitä korjaamattomia kuoppia oikeastaan missään muualla kuin Hua Hinissa, joka on jätetty pahan kerran rapistumaan koko kylä.

        Pattayalla pidetään tiet kunnossa ja Buriramissa vielä paremmin. Buriramin infrastuktuuri on muutenkin Thaimaan siisteimmästä päästä.

        Saldonani Thaimaassa nolla onnettomuutta millään kulkuneuvolla. Viimeisestä onnettomuudestani on 24 vuotta aikaa ja sekin oli vain pieni peltikolari mustalla jäällä Suomessa.

        Moottoripyörällä ajamisessa ennakointi ja ennakoiva ajotapa on kaiken a ja o. Jos MP:llä ajaminen pelottaa, niin silloin se on vaarallista. Pyörän pitää tuntua siltä kuin se olisi osa kuskia.

        Itse en ole prätkillä palkoa temppuja harjoitellut muuta kuin ne joita tarvitaan liikenteessä.

        Vanhin poikani ajoi lapsena jo yksipyöräisellä, harrasti parkouria ja keuli kevarilla satulassa takaperin istuen kuukausi sen jälkeen kun ekan kevarinsa sai. Tänä kesänä hän täydensi isoon prätkään ajokorttinsa ja hommasi 200 hevosvoimaisen R1000 pärrän.

        Olen omien lasteni suuri fani. Uskomattoman hienoja, fiksuja ja menestyviä ihmisiä. Paljon parempia kaikessa kuin isänsä. Heistä on tullut huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet.

        Siellä on SM- mitaleja hyllyissä vino pino ja voltit menee paikaltaan takaperin puhtaasti ja vaivattomasti. Tyttö ollut kympin oppilas useita vuosia peräkkäin ja saa lukion jälkeen valita ihan minkä vaan jatko-opintopaikan ikinä haluaa.

        Tähän sitten varmaan se ajokouluttaja- persoonasi kertoo perinteiset kommenttinsa, jotka tiedän jo etukäteen, joten ihan sama vaikket niitä kertaisikaan.

        T 2010

        Jatketaanpa hieman viitaten novellisi ensimmäiseen kappaleeseen.

        Lapsistasi olet ylpeä, mutta oletko ajatellut mistäsinun teoistasi he on ylpeitä ja hieman totuutta tatamiin.

        Kun vanhin poikasi keuli kevarilla, niin sinä olit jo tuolloin joutunut ulkoruokintaan siitä seuraavastakin avioliitosta josta sikisi kympin oppilastyttösi.

        Kaikki kolme lastasi joista neljännestäsi tosin et mainitse siirtyen yli viidenteen, eli vauvaasi, niin mainittujen kolmen lapsesi urheiluharrastuksiin on kannustanut ja harjoituksiin vienyt muu uros kuin sinä.

        Se että ovat paljon parempia kuin isänsä ei suinkaan minua yllätä ja ovat huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet, toivottavasti eivät kuitenkaan ole ryhtyneet omanapanarssuileen kuten isänsä, sekä ovat saaneet sellaisen kotikasvatuksen kun sinä et ole ollut häiriötekijänä, että eivät olisi kaltaisiasi käytökseltään.

        Uskoisin myös että sinun lapsesi ovat sen verran fiksuja, että eivät elämässään sinun tavoin tarvitse idioottiorkesteria tuekseen.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mahdoin vääristellä Neito?

        Outoa että koet vastaavasi minulle mutta naamailet Numballe.

        En näe kirjoituksessasi mitään jossa ottaisit kantaa aloituasiaani, mutta kuitenkin kirjoitit novellin.

        Hienoa että olet omien lapsiesi fani ja vaimosi pitää sinua puolijumalana.

        Mitä on temput ja mitä ei mutta olet ylpeä lapsesi keulimisesta.
        Minun näkökantani on että temppuilijat hallitsevat paremmin ajokkinsa tositilanteessa, kuin kaltaisesi suomen parhaat hidashoksaajat, mutta temput kuuluu liikenteen ulkopuolelle.

        Kun osaa keulia vauhdissa kuin vauhdissa, sekä uskaltaa jarruttaa nokkapyörän lukkoon hetkeksi harjoitustilanteessa, niin hallitsee jo ajokkinsa melko hyvin.

        Sinun asenteesi niin urheilussa kuin liikenteessä ottaen huomioon, että olet kuumakalle, kuulut siihen ryhmään joka olisi tullut lopettaa jo syntyessään.

        S

        Sinä ja sun nokkapyörät. Kokemuksesi moottoripyöristä on peräisin Tekniikan Maailman lehdistä, joita olet lukenut jorvin sairaalan odotushuoneessa.

        Melkoinen matkamotoristi on myös tuo sivupersoonasi joka on ajanut Wavella jopa 40 kilometrin matkan. Oikea hurjapää.

        Heitäs nyt edes yksi stoori prätkäreissuistasi? Ei taida onnistua, koska sellaisia ei ole. Minä voin kyllä vähän kertoa alppimatkoistani.

        Tein aina alppireissuni Ruotsin kautta. Lautalla Turusta Tukholmaan ja siitä se aina lähti. Toistakymmentä kertaa kaikilla reissuilla oli sama alku. Alpit oli rakkautta ensi silmäyksellä. Noin joka toisella reissulla kyydissä oli nainen. Yleensä vaimo.

        En muista sen autobahnin numeroa, mutta siinä alkoi Etelä-Saksassa aina sydän tykyttää innosta, kun tulee kyseisellä bahnalla sellainen huima ja jyrkkä alamäki ennen vuoria ja samanmoinen ylämäki seuraavaksi.

        Siinä alamäessä sitten aina intoa puhkuen tuli väännettyä kahvasta päälle kaksimarkkaa tauluun ja ihan laillisesti vielä. Äärettömän vehreää seutua ja horisontissa näkyy alppivuoret siluettina kuin valtavana mörkönä. Se on liki epätodellinen tunne.

        Siitä sitten Sveitsiin Maggiorejärven tuntumaan, pulahdus, sieltä itään Itävaltaan ja Italiaan, Garda- järvelle ajelemaan pikku vuoristoteitä ja patikoimaan vuorten huipuille eväät mukana. Aivan parasta. Yli kolmeen kilometriin teltta pystyyn Garda- järven yläpuolelle mahtaviin maisemiin.

        Ukonilmat on vuoristossa vaikuttavia. Ukkosen jyrinä heijastuu vuorten seinämistä useita kertoja ja voimakkaana niin että maa tärisee.

        Rannikot ja vuoristot on suosikkejani. Aina kun käyn Chiang Maissa prätkäilemässä, käyn Thaimaan korkeimmalla vuorella ihailemassa maisemia ja kunnioittamassa vuoren henkeä.

        Thaimaalaisille vuori on pyhä. Sinne he eivät esimerkiksi tee tarpeitaan, vaan odottavat että pääsevät alas. Vuori on heille hiljentymisen paikka, he tuntevat sen voiman ja massan.

        Doi Ithanonin huipun lähellä on kivinen temppeli, jossa on mahtava akustiikka sileiden marmoripintojen ja kupolin ansiosta. Jos ei ole muita ihmisiä paikalla, olen vähän laulaa luikauttanut siellä.

        Tehokkaalla pärrällä on siistiä nousta vuorten serpentiiniteitä ylöspäin kuin myrskytuuli. Ithanonilta Mae Chaemiin on suosikkireittejäni ja siellä pitää käydä moikkaamassa Hessua aina Navasoung Resortissa.

        Toivottavasti hänellä siellä kaikki hyvin ja uusi nainen löytynyt edesmenneen vaimonsa paikalle. Siinä paikassa on henkeä ja siitä on muodostunut suomalaisten motoristien vakiopaikka jokaiselle pohjoisen retkelle.

        Tietenkään arvoisa sensei ei ole siellä(kään) käynyt ja hänellä ei ole hajuakaan mistä puhun. Sensei reppana on motoristi vain mielikuvituksessaan, eikä tiedä mitään edes väittämiensä kotinurkkiensa motoristien touhuista.

        Mitään salaista moottorirataakaan ei Chiang Maissa ole. Meilläpäin taasen on, ja se on Thaimaan komein ja suurin.

        Kuljettajana olen valioluokkaa. Siviilipyörillä ajanut ihan kohtuullisia kierrosaikoja radalla.

        Naiset ovat hulluna prätkäkyytiin, kun kuskilla on homma hallussa. Exäni ei ollut koskaan ollut ison prätkän kyydissä silloin kun tavattiin.

        Hän rakasti sitä touhua hullun lailla ja hihkui onnesta ja jännityksestä vuoriston serpentiineillä. Välillä itki ja välillä nauroi.

        Kun ensimmäiset serpentiinit oli taitettu ja pysähdyttiin kahvipaikalle, hän halasi minua ja sanoi luottavansa ajotaitoihini 100%. Illalla majoituspaikassa hän kävi niin kuumana että hyvä kun sisään ehdittiin. Tehokkaan pyörän tärinä tekee naiselle höpötitiä.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sun nokkapyörät. Kokemuksesi moottoripyöristä on peräisin Tekniikan Maailman lehdistä, joita olet lukenut jorvin sairaalan odotushuoneessa.

        Melkoinen matkamotoristi on myös tuo sivupersoonasi joka on ajanut Wavella jopa 40 kilometrin matkan. Oikea hurjapää.

        Heitäs nyt edes yksi stoori prätkäreissuistasi? Ei taida onnistua, koska sellaisia ei ole. Minä voin kyllä vähän kertoa alppimatkoistani.

        Tein aina alppireissuni Ruotsin kautta. Lautalla Turusta Tukholmaan ja siitä se aina lähti. Toistakymmentä kertaa kaikilla reissuilla oli sama alku. Alpit oli rakkautta ensi silmäyksellä. Noin joka toisella reissulla kyydissä oli nainen. Yleensä vaimo.

        En muista sen autobahnin numeroa, mutta siinä alkoi Etelä-Saksassa aina sydän tykyttää innosta, kun tulee kyseisellä bahnalla sellainen huima ja jyrkkä alamäki ennen vuoria ja samanmoinen ylämäki seuraavaksi.

        Siinä alamäessä sitten aina intoa puhkuen tuli väännettyä kahvasta päälle kaksimarkkaa tauluun ja ihan laillisesti vielä. Äärettömän vehreää seutua ja horisontissa näkyy alppivuoret siluettina kuin valtavana mörkönä. Se on liki epätodellinen tunne.

        Siitä sitten Sveitsiin Maggiorejärven tuntumaan, pulahdus, sieltä itään Itävaltaan ja Italiaan, Garda- järvelle ajelemaan pikku vuoristoteitä ja patikoimaan vuorten huipuille eväät mukana. Aivan parasta. Yli kolmeen kilometriin teltta pystyyn Garda- järven yläpuolelle mahtaviin maisemiin.

        Ukonilmat on vuoristossa vaikuttavia. Ukkosen jyrinä heijastuu vuorten seinämistä useita kertoja ja voimakkaana niin että maa tärisee.

        Rannikot ja vuoristot on suosikkejani. Aina kun käyn Chiang Maissa prätkäilemässä, käyn Thaimaan korkeimmalla vuorella ihailemassa maisemia ja kunnioittamassa vuoren henkeä.

        Thaimaalaisille vuori on pyhä. Sinne he eivät esimerkiksi tee tarpeitaan, vaan odottavat että pääsevät alas. Vuori on heille hiljentymisen paikka, he tuntevat sen voiman ja massan.

        Doi Ithanonin huipun lähellä on kivinen temppeli, jossa on mahtava akustiikka sileiden marmoripintojen ja kupolin ansiosta. Jos ei ole muita ihmisiä paikalla, olen vähän laulaa luikauttanut siellä.

        Tehokkaalla pärrällä on siistiä nousta vuorten serpentiiniteitä ylöspäin kuin myrskytuuli. Ithanonilta Mae Chaemiin on suosikkireittejäni ja siellä pitää käydä moikkaamassa Hessua aina Navasoung Resortissa.

        Toivottavasti hänellä siellä kaikki hyvin ja uusi nainen löytynyt edesmenneen vaimonsa paikalle. Siinä paikassa on henkeä ja siitä on muodostunut suomalaisten motoristien vakiopaikka jokaiselle pohjoisen retkelle.

        Tietenkään arvoisa sensei ei ole siellä(kään) käynyt ja hänellä ei ole hajuakaan mistä puhun. Sensei reppana on motoristi vain mielikuvituksessaan, eikä tiedä mitään edes väittämiensä kotinurkkiensa motoristien touhuista.

        Mitään salaista moottorirataakaan ei Chiang Maissa ole. Meilläpäin taasen on, ja se on Thaimaan komein ja suurin.

        Kuljettajana olen valioluokkaa. Siviilipyörillä ajanut ihan kohtuullisia kierrosaikoja radalla.

        Naiset ovat hulluna prätkäkyytiin, kun kuskilla on homma hallussa. Exäni ei ollut koskaan ollut ison prätkän kyydissä silloin kun tavattiin.

        Hän rakasti sitä touhua hullun lailla ja hihkui onnesta ja jännityksestä vuoriston serpentiineillä. Välillä itki ja välillä nauroi.

        Kun ensimmäiset serpentiinit oli taitettu ja pysähdyttiin kahvipaikalle, hän halasi minua ja sanoi luottavansa ajotaitoihini 100%. Illalla majoituspaikassa hän kävi niin kuumana että hyvä kun sisään ehdittiin. Tehokkaan pyörän tärinä tekee naiselle höpötitiä.

        T 2010

        Mukavan nopeasti päivystät, onko sihteerisi kahvipaussilla?

        Voit jatkaa tuota tasoasi kirjoitussisällöissäsi. Koitan vastata vain asiakohtiin.

        En löytänyt asiakohtia, sorry, enkä ryhdy sinulle kertomaan matkoistani, annan sen nautinnon sinulle.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatketaanpa hieman viitaten novellisi ensimmäiseen kappaleeseen.

        Lapsistasi olet ylpeä, mutta oletko ajatellut mistäsinun teoistasi he on ylpeitä ja hieman totuutta tatamiin.

        Kun vanhin poikasi keuli kevarilla, niin sinä olit jo tuolloin joutunut ulkoruokintaan siitä seuraavastakin avioliitosta josta sikisi kympin oppilastyttösi.

        Kaikki kolme lastasi joista neljännestäsi tosin et mainitse siirtyen yli viidenteen, eli vauvaasi, niin mainittujen kolmen lapsesi urheiluharrastuksiin on kannustanut ja harjoituksiin vienyt muu uros kuin sinä.

        Se että ovat paljon parempia kuin isänsä ei suinkaan minua yllätä ja ovat huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet, toivottavasti eivät kuitenkaan ole ryhtyneet omanapanarssuileen kuten isänsä, sekä ovat saaneet sellaisen kotikasvatuksen kun sinä et ole ollut häiriötekijänä, että eivät olisi kaltaisiasi käytökseltään.

        Uskoisin myös että sinun lapsesi ovat sen verran fiksuja, että eivät elämässään sinun tavoin tarvitse idioottiorkesteria tuekseen.

        S

        Sinähän se oletkin oikea henkilö miettimään toisten lastenkasvatuksia mutu-tuntumalla ja mielikuvituksella. On varmaan onnellinen vaimo sulla ku ukko istuu kännissä koneella kaikki päivät valehtelemassa enemmän kuin hesari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se oletkin oikea henkilö miettimään toisten lastenkasvatuksia mutu-tuntumalla ja mielikuvituksella. On varmaan onnellinen vaimo sulla ku ukko istuu kännissä koneella kaikki päivät valehtelemassa enemmän kuin hesari.

        Jaahas sihteeri tuli kaffitauolta.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska laadit tällaisen vittuilevan aloituksen vääristelemällä ja viisastelemalla kirjoituksiani, niin jatketaan sitten valitsemallasi linjalla.

        Siis miljonääri-insinöörilentäjä ostaa pläjäytti titaani-amexillaan Thaimaan halvimman mopedin Waven ja treenasi sillä ajamista parkkipaikalla, koska ei ollut koskaa ajanut aiemmin mopolla? Okei.

        Nyt esiinnyt tuolla toisella persoonallasi ajokouluttajana ja teillä "molemmilla" on talli vääränään moottoripyöriä ja autoja, mutta kuljet kuitenkin aina bussilla joka paikkaan. Okei, etkä ole kymmeneen vuoteen tottunut vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

        Mitä sinä siis tiedät moottoripyöristä ja moottoripyöräilystä, kun vespalla ajelukin sinua pelottaa ja kerroit kerran että kuljet kaikki lyhyetkin matkat julkisilla? Mitä sinä teet viidellä ajoneuvolla kun et aja niistä yhtäkään ja manaat vakuutuksien kalleutta?

        Kuten aiemmin sanoin, niin Bangkokissa on varsin helppo ajella ja parkkeerata. Se kyllä maksaa, mutta sen ei luulisi olevan miljonäärille ongelma?

        Itse kun käyn Bangkokissa, minulla ei ole mihinkään kiire. Ruuhkissa kuuntelen musaa, soittelen puheluita, plärään nettiä, katselen maailmanmenoa, ei ole kiireitä eikä stressiä.

        Thaimaassa ajamisessa ei ole mitään hankalaa normaaliälyiselle ihmiselle.

        Moottoripyörällä pitää sijoittua liikenteessä oikein, eikä risteyksistä pidä ampautua liikenteeseen ennenkuin on katsottu ettei ketään tule. Valoissa sijoitun sellaiseen paikkaan ettei mistään suunnasta kukaan tule päälle.

        Liikenteessä seuraan myös taustapeiliä hurjastelijoiden varalta. Yleensä ajan aina sen verran kovempaa kuin muut, että kukaan ei tule selkään. En köröttele ikinä kenenkään perässä, vaan joko ohitan tai pidän vähintään 50 metrin hajuraon.

        Enpä ole nähnyt vedellä täyttyneitä korjaamattomia kuoppia oikeastaan missään muualla kuin Hua Hinissa, joka on jätetty pahan kerran rapistumaan koko kylä.

        Pattayalla pidetään tiet kunnossa ja Buriramissa vielä paremmin. Buriramin infrastuktuuri on muutenkin Thaimaan siisteimmästä päästä.

        Saldonani Thaimaassa nolla onnettomuutta millään kulkuneuvolla. Viimeisestä onnettomuudestani on 24 vuotta aikaa ja sekin oli vain pieni peltikolari mustalla jäällä Suomessa.

        Moottoripyörällä ajamisessa ennakointi ja ennakoiva ajotapa on kaiken a ja o. Jos MP:llä ajaminen pelottaa, niin silloin se on vaarallista. Pyörän pitää tuntua siltä kuin se olisi osa kuskia.

        Itse en ole prätkillä palkoa temppuja harjoitellut muuta kuin ne joita tarvitaan liikenteessä.

        Vanhin poikani ajoi lapsena jo yksipyöräisellä, harrasti parkouria ja keuli kevarilla satulassa takaperin istuen kuukausi sen jälkeen kun ekan kevarinsa sai. Tänä kesänä hän täydensi isoon prätkään ajokorttinsa ja hommasi 200 hevosvoimaisen R1000 pärrän.

        Olen omien lasteni suuri fani. Uskomattoman hienoja, fiksuja ja menestyviä ihmisiä. Paljon parempia kaikessa kuin isänsä. Heistä on tullut huippuja kaikessa mihin ovat ryhtyneet.

        Siellä on SM- mitaleja hyllyissä vino pino ja voltit menee paikaltaan takaperin puhtaasti ja vaivattomasti. Tyttö ollut kympin oppilas useita vuosia peräkkäin ja saa lukion jälkeen valita ihan minkä vaan jatko-opintopaikan ikinä haluaa.

        Tähän sitten varmaan se ajokouluttaja- persoonasi kertoo perinteiset kommenttinsa, jotka tiedän jo etukäteen, joten ihan sama vaikket niitä kertaisikaan.

        T 2010

        Virallisten tilastojen mukaan thaimaassa kuolee 12x enemmän ihmisiä tieliikenteeseen kuin suomessa väkilukuun suhteutettuna, syyt tähän on nähtävissä päivittäin kun liikut täällä. olet sitten täysiälyinen tai et ole.
        By Numball.
        ps. tämä ei ole mielipide kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallisten tilastojen mukaan thaimaassa kuolee 12x enemmän ihmisiä tieliikenteeseen kuin suomessa väkilukuun suhteutettuna, syyt tähän on nähtävissä päivittäin kun liikut täällä. olet sitten täysiälyinen tai et ole.
        By Numball.
        ps. tämä ei ole mielipide kysymys.

        Kysympä 2010 yhden kysymyksen, miksi sinulla on tililläsi huomattava summa massia, jokainen jolla on tuollainen varallisuus asema ei varmasti roikuta pankkitilillä tuollaisia summia, koskaan koska siinä ei ole mitään järkeä, vaan omaisuus on hajautettu eri paikkoihin, pankkitililtä saatava tuotto on yleensä miinusmerkkinen.
        By NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallisten tilastojen mukaan thaimaassa kuolee 12x enemmän ihmisiä tieliikenteeseen kuin suomessa väkilukuun suhteutettuna, syyt tähän on nähtävissä päivittäin kun liikut täällä. olet sitten täysiälyinen tai et ole.
        By Numball.
        ps. tämä ei ole mielipide kysymys.

        "liikut täällä".. Eli ainoa missä sinä liikut on suomi24.


    • Anonyymi

      En hallitse rollaatorini vastaohjausta. Muuten ajotaidossani ei ole moittimista.

    • Anonyymi

      Aloittaja mainitsee suomalaisten asenteesta, josta osoituksena oivallisesti 2010, että
      kuljettajana olen valioluokkaa ja hän sanoi luottavansa ajotaitoihini 100%. 

      Tuo lausahdus sopisi turhan monen hautakiven tekstiin.

      Minulla ei muuta.

      • Anonyymi

        Joo ei sulla ole muuta sanottavaa, yllätys yllätys, koska et ole ikinä ollut missään, etkä tehnyt mitään. Kympillä on mukavia prätkäretkiä ollut, mutta sinulla ei ole ollut. Patologinen valehtelija olet vain ja ainoa ammattisi on kadehtiminen. Milloin kadehdit terveyttä tai milloin mitäkin ja unelmoit Pattajan sortumisesta mereen koska omaishoitajai sinne ilmeisesti karkasi maailman vanhimman ammatin pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei sulla ole muuta sanottavaa, yllätys yllätys, koska et ole ikinä ollut missään, etkä tehnyt mitään. Kympillä on mukavia prätkäretkiä ollut, mutta sinulla ei ole ollut. Patologinen valehtelija olet vain ja ainoa ammattisi on kadehtiminen. Milloin kadehdit terveyttä tai milloin mitäkin ja unelmoit Pattajan sortumisesta mereen koska omaishoitajai sinne ilmeisesti karkasi maailman vanhimman ammatin pariin.

        Toinenkin sihteeri pemahti duuniin, pian onkin Neidon koko orkesteri koossa, eikä kukaan kykene aloituksen aiheesta sanaa vaihtamaan, ovathan kaikki valioluokkaa aivan kaikessa.

        S


    • Anonyymi

      Kiinnostuin aloituksen aiheesta koska vastakommentit osoittavat asian olevan toisarvoisia, koska kateellisuus ja katkeruus huioussaan aloittajaa kohtaan, enkä kommenteista löydä järjen hiventäkään.

      Löysin yhden tutkijalautakunna rakortin, tosin vuosia vanhan ja siitä seuraava ote.

      Lautakunta myös kirjasi muutamassa tapauksessa, että pyörä oikaistiin liian aikaisin tai kesken kaarteen. Tämä on ohjaus- tai hallintavirhe, kuten lautakunnat aivan oikein toteavatkin. Sen syynä voi olla moottoripyörän ns. vastaohjaus: kun vauhdissa ohjaustankoa käännetään vasemmalle, lähtee pyörä oikealle. Kokemattoman, pelkästään auton ohjaamiseen tottuneen kuljettajan kaarteessa tekemistä virheistä eräs on yrittää tiukentuvassa kaarteessa kääntää etupyörää ajosuuntaan, jolloin pyörä nousee pystyyn ja lähtee suoraan.

      Mainittuun viitaten koen aloittajan tietävän mistä kirjoittaa, kun huippukuski ryhtyi kirjoittelemaan alpeista ja siitä että moottoripyörällä kyyditettävä kiihottuu seksuaalisesti.

      • Anonyymi

        Kaikkea sieltä googlesta löytää kun etsii. Siellä ne on googlessa ne sensein moottoripyöräseikkailut ja vastaohjaukset. Oikeat prätkäilijät ajaa ihan oikeilla teillä, eikä suomikaksnelosella mielikuvituspyörillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sieltä googlesta löytää kun etsii. Siellä ne on googlessa ne sensein moottoripyöräseikkailut ja vastaohjaukset. Oikeat prätkäilijät ajaa ihan oikeilla teillä, eikä suomikaksnelosella mielikuvituspyörillä.

        On monia aiheita internetissä, sitä varten se lienee olemassa ja miljoonat ihmiset käyttää, myös sinä.

        Prätkäilijät, en olekaan ennen kuullut moista oikean motoristin kirjoittamana.

        Oikeat matkailijatkin lienee toisaalla, tai ainakin muualla kuin sinä.


    • Anonyymi

      Tuollaiset kympit seurueineen edustaa nimenomaan sitä ihmisryhmää, joiden asenne tulisi kitkeä pois ja tervehdyttää jo ennen mopokortin myöntämistä.
      Kun yli viiskymppinen kymppi vielä tuossa iässä on häiriintyneen ammattikoululaisen tossumopoilijan tasolla, niin ei voi muuta todeta kuin että tyyppi ei taida aikuistua koskaan.

      • Anonyymi

        Chiang Main Tsingis Khan taas matkustellut suomikaksnelosella aamuyöllä viiteen saakka laatu sikareita poltellen. 23 tunnin työvuoro oli siis kyseessä internetmatkailun parissa. Erittäin aikuismainen pandoittajamies jonka nokkapyörä lakkasi osumasta maahan kymmeniä vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chiang Main Tsingis Khan taas matkustellut suomikaksnelosella aamuyöllä viiteen saakka laatu sikareita poltellen. 23 tunnin työvuoro oli siis kyseessä internetmatkailun parissa. Erittäin aikuismainen pandoittajamies jonka nokkapyörä lakkasi osumasta maahan kymmeniä vuosia sitten.

        Numpallikan tyypillistä senssukka sekoilua.
        Apinatemppelinsä salaisella parkkipaikalla kertoo vastaohjailua Honda, hondahonda, wave 125i:llä harjoitelleensa jo silloin, kun näitä ei vielä ollut edes NASA:n lento kapteeneilla Orlandossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numpallikan tyypillistä senssukka sekoilua.
        Apinatemppelinsä salaisella parkkipaikalla kertoo vastaohjailua Honda, hondahonda, wave 125i:llä harjoitelleensa jo silloin, kun näitä ei vielä ollut edes NASA:n lento kapteeneilla Orlandossa.

        Tuo wave 125i tuli muistaakseni markkinoille 2013 tienoilla, joten ei tuo numerospede ole kovin kauaa moottoripyöräillyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo wave 125i tuli muistaakseni markkinoille 2013 tienoilla, joten ei tuo numerospede ole kovin kauaa moottoripyöräillyt..

        Mikä sinun taakkasi ollen?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo wave 125i tuli muistaakseni markkinoille 2013 tienoilla, joten ei tuo numerospede ole kovin kauaa moottoripyöräillyt..

        muistaaksesi kuopiosta se tuli markkinoilla vuosia ennenkuin sen ostin.
        By NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muistaaksesi kuopiosta se tuli markkinoilla vuosia ennenkuin sen ostin.
        By NumBall

        Entä vastaohjaus?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei ole mitään tietoa 125i: stä, tiedoksi wikimatkailijalle.

        Se on hieman epäuskottavaa että harleymotoristi ja maailman raskaimman vakiomoottoripyörän (Indian) omistaja olisi innoissaan Wavesta, joka on Thaimaan halvin mopedi ja suosittu lähinnä siksi että siinä on käynnistyspoljin ja ei haittaa jos akku kuivuu.
        Vielä epäuskottavampaa on että metriviiskymmentä pitkä vaimonsa ajaa sitä 420 kiloista Indianaa pitkin Chiang Main raittia, kuten tämä legendaarinen tarinaseppo on kertonut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hieman epäuskottavaa että harleymotoristi ja maailman raskaimman vakiomoottoripyörän (Indian) omistaja olisi innoissaan Wavesta, joka on Thaimaan halvin mopedi ja suosittu lähinnä siksi että siinä on käynnistyspoljin ja ei haittaa jos akku kuivuu.
        Vielä epäuskottavampaa on että metriviiskymmentä pitkä vaimonsa ajaa sitä 420 kiloista Indianaa pitkin Chiang Main raittia, kuten tämä legendaarinen tarinaseppo on kertonut.

        No mutta täältähän saa taasen lukea että olen ajatuksissasi alituiseen ja vaimoni myös joten kunnioitetaan tahtoasi, että voit jatkaa aatoksiasi 24/7.

        Ensinnäkin nuo Wavejuttus naurattaa, taidat varmaan tietää kaiken suomen mopoistakin, olihan niitä mitä erilaisimpia aikanaan josta muistuumieleen joku mobuletti joka oli kuin mottoripolkupyörä jne. Oliko tyyppimerkinnän viimeisen i vai gt, taidat tietää.
        Minulla ei ole hajuakaan näiden täällä thaimaassa pörräävien mopojen tyypeistä,merkeistä eikä kuutioista, mutta hyvä että sinä tiedät, se on tärkeää tietoisuutta.

        Mitä tulee kuskin pituuteen, kuskin voimiin, sekä moottoripyörän painoon, niin voisit käyttää katkeruus- ja kateusaikasi tehokkaammin vaikka joskus livekatsahdukseen.
        Tosin Hesa on sinulle kaukana mutta jos joskus olet siellä seudulla, niin mene syömään sokerimunkki Bembölen kaffestuganille keskiviikkona kuuden aikaan, niin ymmärrät aiheesta enemmän.
        Myös tiedoksi, että Harley-Davidson Club Finland on yli 6600 jäsenen kerho, joten mene ihmeessä kertomaan tietämyksiäsi kaffeelle, varmasti ovat kiinnostuneita näkökannastasi.

        Tarkista onko akkusi kuivunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hieman epäuskottavaa että harleymotoristi ja maailman raskaimman vakiomoottoripyörän (Indian) omistaja olisi innoissaan Wavesta, joka on Thaimaan halvin mopedi ja suosittu lähinnä siksi että siinä on käynnistyspoljin ja ei haittaa jos akku kuivuu.
        Vielä epäuskottavampaa on että metriviiskymmentä pitkä vaimonsa ajaa sitä 420 kiloista Indianaa pitkin Chiang Main raittia, kuten tämä legendaarinen tarinaseppo on kertonut.

        Ainoa joka on innostunut mopoista olet sinä, minä ostin sen liikkumisen takia, johon se on erinomainen, se on sopivan pieni, parkkipaikka löytyy helposti, halpa ajaa... Tarve ratkaisee mikä moottoripyörä on paras tapauksessani silloin wave, nyt on forza... joka ei ole niin kiikerä kuin wave mutta isompana ei ole niin hyvä vaikka autojen välissä pujotellessa.

        Mitä tulee bangkokissa ajamiseen, siinä ei ole mitään järkeä, ellet sitten ole noutamassa jotain mihin tarvitaan autoa... niin pattayalta kuin hua hinistä pääsee helposti dösällä lentokentällä, halvin sen ei ole mutta turvallinen kun dösä on iso.

        Halvin tapa liikkua thaimaassa on baht pikkubussit, joskin ajavat kolareita aika paljon joskin toytoja on vuorokaudessa liikkeellä huima määrä, Hua hinissä on kolme isoa dösä firmaa ja muutama baht dösä asema, noissa pati busseissa on se idea että lähetee liikkelle kun bussi on täynnä tai lähes täynnä, bussiin mahtuu 10 matkustajaa.

        Hua hinistä bangkokiin on alkanut liikennöidä myös pati bussi joka on 22 henkilölle, näitä näkee katukuvassa päivittäin sekin on toyotan valmistaja, hieman jenkkibussin näköinen...


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7774
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4606
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3271
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1498
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1496
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe