Viime kesänä julkaisin tänne esimmäisen videoni "ensimmäistä kertaa yksin purjehtimaan sunwind 20 “. Silloin sain paljon kommentteja ja arvokkaita neuvoja teiltä. Nyt kävin uudella veneellämme ensimmäisiä kertaa yksin purjehtimassa ja olihan siitä tietysti pieni video kuvattava. Mitäs sanotte, onko meno yhtää parremman näköistä?
https://youtu.be/-LiTkgc_F3Q
Ensimmäinen yksin purjehdus
5
431
Vastaukset 5
- Anonyymi
Oikein rennon näköistä purjehdusta. Meillä vene jo talvehtimassa ja ensi kesää odotellessa kiva katsella teidän videota.
Alku näytti lupaavalta, purjeet ylös jo laiturissa. No, ei sentään, satamassa oli niin tyyntä, ettei sieltä olisi purjein ulos päässyt. Vaikka fallivinssi on mastolla, voi fallin tuoda kaukaloon ja nostaa ison sieltä, Loppukiristys vain mastolla. Keulapurje ylös ensin tasaamaan itseohjautuvuutta. Siitä pääsenkin autopilottiin, hommaa ihmeessä toimiva sellainen! Kovassa kelissä ja muulloinkin on hyvä antaa ohjaus pilotin haltuun, mikäpä silloin on purjeita säätäessä.
Kiitos kommenteista! Tuolta satamasta en ole tosiaan vielä kennenkään nähnyt lähtevän purjein. On sen verta suojainen paikka ;) Tuon ison fallin johtaminen sitlodaan on hyvä idea. Täytyy sen toteutusta katsoa talven aikana kuinka on järkevä tehdä . Autopilotista. Multa löytyy Simradin tp32 ja olen ollut siihe ihan tyytyväinen. En vaan sitä kiinnitys palikkaa löytänyt ennen lähtöä mistää joten päädyin tuohon köysiviritykseen.
Leinikka82 kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Tuolta satamasta en ole tosiaan vielä kennenkään nähnyt lähtevän purjein. On sen verta suojainen paikka ;) Tuon ison fallin johtaminen sitlodaan on hyvä idea. Täytyy sen toteutusta katsoa talven aikana kuinka on järkevä tehdä . Autopilotista. Multa löytyy Simradin tp32 ja olen ollut siihe ihan tyytyväinen. En vaan sitä kiinnitys palikkaa löytänyt ennen lähtöä mistää joten päädyin tuohon köysiviritykseen.
Ei sitä fallia varsinaisesti tarvitse heloituksella "johtaa" sinne sitlooraan asti, tarkoitin, että vaikkapa mastovinssin taitse fallista voi vetää purjeen ylös ja sitten lukita falli tilapäisesti johonkin, kunnes käy tekemässä loppukiristykjsen mastolla. Ja erittäin hyvin toimii ison pudotus samalla tilapäisvirityksellä. Ei tarvitse yksin hyppiä mastolle. Lazy jackit sinulla näyttikin jo olevan. Siitä vaan yksinkin purjehtimaan!
- Anonyymi
Enevpk1 kirjoitti:
Ei sitä fallia varsinaisesti tarvitse heloituksella "johtaa" sinne sitlooraan asti, tarkoitin, että vaikkapa mastovinssin taitse fallista voi vetää purjeen ylös ja sitten lukita falli tilapäisesti johonkin, kunnes käy tekemässä loppukiristykjsen mastolla. Ja erittäin hyvin toimii ison pudotus samalla tilapäisvirityksellä. Ei tarvitse yksin hyppiä mastolle. Lazy jackit sinulla näyttikin jo olevan. Siitä vaan yksinkin purjehtimaan!
Aivan, tietysti näin :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.961610Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471073- 16928
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40858Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82778kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17747- 93746
- 46738
- 16735
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27717- 63705
- 68692
- 47674
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97661Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56605- 47594
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47586Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131575Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla150546Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31545