jos koko juttu on pelkkää ikävöimistä?
Kuinka kauan jaksat ikävöidä yhtä ja samaa,
Anonyymi
59328
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 59
Vanhimmat
Hyvä kysymys, varmaan aika pitkään....en uskalla ja voi tehdä aloitettakaan.....
Samoin meikäläinen ja sama syy.
Ei se vaan tunnu loppuvan, mutta siihenkin tottuu.
Kysy vaan itseltäsi. Huhhuh näitä aloituksia, ei mitään tasoa.
Ei minun tarvitse kysellä itseltäni tätä, kun vastauksen tiedän. Mikähän on sinun ongelmasi, kun mollaat minun kysymystäni? Ei siinä pitäisi olla mitään alatasoista.
Se oli ihan hyvä kysymys. Älä välitä tuosta. Toisilla se tarve kiusaamiseen on niin iso, että se hankitaan vaikka tyhjästä.
Neljä vuotta tulee kolmen kk päästä. En tiedä milloin olen valmis päästämään irti.
Oletko koskaan edes ikävöinyt kun tuollaista kysyt? Eihän se nyt ole mikään jaksamis kysymys. Eikä nyt ihminen voi päättää omista tunteista tänään ikävöin huomenna en. Ei se mene niin tunteet joku hiipuu pois tai eivät. Ja vaikka hiipuisivat voivat siltikin nousta joskus pintaan. Ainut keino lopettaa ikävöinti on olla sen ihmisen kanssa tekemisissä jota ikävöi. Ja jos ei ole niin sitten ei voi tehdä muuta kuin ikävöidä.
Juuri näin se on.
Kukaan, siis kukaan, järkevä tai täysipäinen ihminen ei ikävöi vuosikausia ketään. Ootte pakkomielteisiä eikä se ole tervettä 😂
Ikävöidäähän sitä kuolleita läheisiä kun varmaan koko elin ikä. Ei ikävän tarvitse hallita ajatus maailmaa tai estää ihmistä elämästä elämäänsä. Se voi nousta pintaan jonkun tapahtuman sattuessa tai joku paikka muistuttaa. Ehkä et vain ole kokenut elämää ja rakkautta tarpeeksi ymmärtääksesi. Ei se ole pakko meille jos kaipaa ihmistä jonka kanssa ollut läheinen ja elämä vienyt eri suuntiin. Se on pakkomielle jos et pysty mitään muuta tekemään ja ajattelemaan roikkumaan ihmisessä väkipakolla.
Tunteita voi hallita ja niitä voi ohjata tiettyyn suuntaan. Voi hyvästellä ikävöimisen, kiittää sitä ja kääntää katse toiseen suuntaan ja unohtaa ikävä päättäväisesti.
Olen elämässä monta kertaa tietoisesti lakannut tunteilemasta. Eri asia on, haluaako sitä vai ei. Olen kyllä huomannut, että suuri osa ihmisistä ei osaa hallita tunteitaan vaan antaa niiden viedä. Onko se hyvä vai huono asia, siitä voi olla monta mieltä.
Hyvä vastaus, kiitos!
Tässä jokseenkin samaa mieltä, kun päätin yhden jutun ja päätin et se on siinä se oli siinä.
Tunteita voi sillan ohjailla, et haluaako antaa viedä vai ei, jos yhtään on, että okkkkk, antaa viedä se vie. Mä en edes halua olla järki ihminen olisi liian tylsää, kun kaikki pitäs miettiä onko järkiä vai ei.
Ei sitä voi etukäteen tietää. Ei tämä ole mikään ikäväleikki vaan ihan todelliset tunteet kyseessä. Jää nähtäväksi milloin tunteet sammuuu, jos mitään ei ole.
Ei ne oikeat ja syvät tunteet katso tai kysele jaksatko ikävöidä..
Sitä vain ikävöi vaikkei aina haluaisi , onhan se toki raskasta.
Minkäs teet..
Ei auta vaikka ei näe tai kuule yhtään mitään koko ihmisestä. Ei ne tunteet vaan vähene.
Pakko vaan elää näiden tunteiden kanssa.
Onhan tämä yhtä helvettiä.
Niin on. Vaan ainakin tunnen. Anteeksi, jos toin sulle tuskaa. En mä rakkauden tunteelleni mitään voi. En sitä valinnut vaan se valitsi mut.Ehkä tarttui sinuunkin tai oli jo.
Ei tietenkään sitä tarvitse anteeksi pyytää jos on jotain tunteita tiettyä ihmistä kohtaan.
Mutta kumpa olisit kertonut tunteistasi , tai ainakin itse edelleenkin haluaisin tietää jos niitä on minua kohtaan..
Harvemmalla ne tunteet muuttuu nappia painamalla jonkun kalenteriajan kuluttua. Nykyaikana minusta tulee kunnioittaa ihmistä joka ikävöi yhtä ja samaa, eikä pelaa monen kanssa yhtäaikaa.
Aika pitkään kun se ero jäi mystiseksi ja yhdessä piti olla. Elämä on se sellaista. Kuinka sinulla?
Tosiaan näin mulle kävi. Suu auki jäin perään katsomaan
Suu auki siinä töllistelin voi voi...
Ei varmaan tätä lue vaikka töllistelin ei haittaa.
Juu ei haitannut ketään
Jos vähän töllistelee perään suu auki ei haittaa
Juu juu onhan tuo muistossa pysynyt hyvin. Ei siinä mitään ;)
Huoh
Ja suu jäi auki....
Onko jo kiinni?
Suu on kiinni
Pysyy kiinni nenän kautta hengitys
Hengen lähtö lähellä..
On se eli opetuksen sait.
Kyllä
Jaksaa se ikävöidä ei anna periksi
Yhtä ka samaa jaksaa ei muutu
Osaa se ikävöidä
Jaksaa jaksaa niin totta
Hyvä merkki ei luovuta
Lannistumaton Luke!!!
On sen arvoinen.
On mitä muistella
Kyllä hän tietää sen pituinen se ja loput postista.
Eihän se pelkkää ikävämmistä ollut niin vai oliko vain unta? Kuinka vaan nyt suu kiinni Näkki vei kielen. Lapset lapset koiranpennut on sulosii koiranpennut leikkii pihalla. Voi voi....
Yli 16 vuotta jo...
Pitää olla vain kiitollinen, että sain tietää kuka olet .
Minä tulen ikävöimään miestä lopun elämääni. Hän on minulle rakas ja pysyy sydämessäni aina, minne sitten kuljenkin.
Niin kauan ku henki pihisee.
Ikävöimistäkin on monen vahvuista pientä ja isoa ikävää, mitä milloinkin.
Ikävöin menetettyjä hetkiä. Hetkiä, jotka jatkuvasti menetän, kun toinen osa minusta vaikuttaa elämääni. Niitä hetkiä, kun loukkaan ihmisiä, joita toinen osa minusta arvostaa. Vaikeahan se on varmasti ymmärtää jos ei itse ole jakautunut kahtia. Toinen osa sinusta tekee kaikkensa ollakseen ärsyttävä (on nuori kapinallinen) ja toinen osa on hillitty ja rakastava (vakaa). Näiden yhdistyminen on vaikeaa, kun ne persoonallisuuden osat ovat eriytyneet jossain vaiheessa. Ihminen tosiaan voi vaikeissa olosuhteissa varjella itseään eriyttämällä itsensä. Olen siten vaurioitunut.
Tarviiko olla jakautunut persoona, jos eri tilanteissa käyttäytyy eri tavalla. Se on ihmisen tapa sopeutua erilaisiin tilanteisiin.
Ehkä tasapainoinen ihminen osaa olla joka paikassa oma itsensä eikä tarvitse muokkautua eri tavoilla.
Onhan ihmisillä eri roolejakin, työ- koti- ystävien seurassa-roolit ja se on ihan luonnollista.
Mietin, onko tällä palstalla enimmäkseen introverttejä persoonia, joilla ei ole niin helppo olla muiden seurassa. Suhteiden solmiminenkin jää ikävöinti- asteelle.
Hyvä kommentti.
Riippuu mikä on ihastumisen /rakkauden määrä.
En kyllä kovin kauan, jos en saa vastakaikua muutama kk.
Ei se ole lainkaan vaivalloista kun aidosti rakastaa :)
Tunteet kannattaa opetella kuolettamaan. Pääsee helpolla.
Turrana ei olisi kiva olla, jos ja kun mikään ei tuntuisi miltään.
Ikävä on kuin kuin suuri aalto
vyöryy vuolaana ylitseni
kuullessani laulun, joka muistuttaa hänestä
Ikävä on kuin pysähtynyt hetki
unenomainen tila
mielessäni hän kävelee vastaan
katsoo kysyvästi, hymyilee
Ikävä on surua menetyksestä
kun mikään ei ole niin kuin
eilen
Ikävä on hetkiä, kun oli oikeasti
onnellinen
Laulan silti, ehkä vielä enemmän
tulen laulamaan aina
rakkaudesta
ikävästä
No sitäpä sitä vaan erästä miestä. ja taitaa jäädä ikävöinnin asteelle koko homma.
eli on pelkkää ikävöintiä.
<3
Hyvin vähän aikaa. Luulen että tarvitsen ihastumisen tunteita eri ihmisiä kohtaan silloin kun en itse voi hyvin. Se tavallaan auttaa sellaisessa elämänvaiheessa, liittyipä se sitten eroon tai mukavan työpaikan menetykseen ja rikki menemiseen. En voi alkaa suhteilla kenenkään kanssa ennen kuin oman elämän asiat ovat kunnossa, työasia etenkin.
50sek. Että olen niin sanotusti melko antelias nainen? Olen ollut noin 50 miehen kanssa elämäni aikana.
Ikävää ikävöidä kaivattua. Sais jo loppua.