mulla alkoi keltarauhashormonivalmisteen jälkeen tyhjennysvuoto. Olo kuin aikoinaan kuukautisten alkaessa, levoton ja uni heikkoa...onko normaalia...
mielialat heittelee vaikka estrogeenihoito
Anonyymi
14293
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 14
Vanhimmat
Jo pelkästään hormonihoito saattaa aiheuttaa kaikenlaista oireilua.
Vaihdevuosissa ne mielialat heittelee takuulla, vaikka olisi mikä hoito tai ilman hoitoa. Koska luonto nyt vaan on järkännyt niin, että tämä vaihe tarvitaan. Kovaa läträämistä se on kaikenmaailman aineiden kanssa, mutta vain aika on se, mikä ainoastaan taitaa tehdä tehtävänsä.
Estrogeenin puutos aiheuttaa oireilua, vääränlainen progestroni voi pahentaa tilannetta.
Ihmeellistä tämä vouhotus estrogeenin puutoksesta. Vaihdevuosissa onkin tarkoitus, että naisen elimistö muuttuu. Siihen liittyy olennaisena osana myös estrogeenin väheneminen. Miksi sitä pitää väkisin yrittää muuttaa? Vähän sama kuin hiusten harmaantuminen, vaikka kuinka värjäät, ei se sieltä alta poistu se, mikä on tarkoituskin tapahtua.
Minäkin ihmettelen keskustelun aloitusta.
Keltarauhashormonin jälkeenhän alkavat kuukautiset ja niiden oireet myös tietenkin.
Jos syö kuurin keltarauhashormonia, on normaalia että siitä seuraa jotakin!
Mitä täällä naiset kuvittelevat?
Oma ongelma taas on se, ettei vaihdevuodet ala. Kuukautiset on edelleen ja kaikki kierron ihanuudet. Mahtavaa, kun ikää 53 vuotta!
Siksi että oireet ovat joskus niin pahoja että elämän laatu heikkenee olennaisesti. Siitä taas kärsii kaikki läheisetkin.
Itse käytä ilomielin estrogeenia koska mieluummin nukun yöni kuin piehtaroin. Mieluummin nousen aamulla virkeänä ja ilman nivelkipuja kuin umpi väsyneenä, kaikesta hikoilusta nihkeänä ja nivelet kipeänä. Mieluummin teen työpäiväni pää terävänä ja asioita aikaan saaden kuin nyhjötän väsyneenä ja ajatukset harhaillen. Perhekin tykkää kun en illalla vedä pulttia joka asiasta ja luuhaa zombiena ympäriinsä.
Mieluummin siis elän täysillä kuin uhraan elämäni ja perheeni vaihdevuosille.
missä muodossa estrogeeni on ja mikä annosmäärä?
Mikä olisi sitten oikeanlainen progesteroni, tarkoitatko hormonikierukkaa?
Ei estrogeenin puutteessa eläminen ole luonnollista. Ihmisen biologinen elinikä on n 40-50 vuotta. Lääketieteen ja parempien elinolosuhteiden vuoksi saamme elää nykyisin yli tuon, joten estrogeenin puutos, syövät, osteoporoosit, dementiat ja infarktit ynnä muut ehtoopuolen raihnaistumiset ovat ilonamme tässä jatkoajalla. Otetaan lääketieteen apu vastaan näihin jokaiseen ja eletään kiitollisina mahdollisimman hyvää elämää toisia tuomitsematta.
se taitaa kyllä olla niin, että tuo estrogeni kyllä nimenomaan aiheuttaa niitä mielialan heittelyjä :D
Sen väheneminen aiheuttaa vaihdevuosissa oireita, ei se että sitä estrogeenia on. Myös keltarauhashormonin väheneminen aiheuttaa oireita, varsinkin kuukautiskierrossa.
Haha! Just joo. Uskoo ken tahtoo. Joku kunnon kissa jolla on isot tissit ja hyvä perse on mielialaltaan sitten ihan epästabiili. Sit ku nainen alkaa rupsahtaa ni ne rauhottuvat.
Hanki nyt itelles vaikka joku harrastus ja jätä juopottelu vähemmälle!
Ja pysy poissa naisten keskusteluista.
On vaihdevuosiin ja keltarauhashormoniin liittyvää. Estrogeeni palauttaa yöunet ja poistaa sen puutteesta johtuvan ahdistuksen, kun annos on oikea.