mulla alkoi keltarauhashormonivalmisteen jälkeen tyhjennysvuoto. Olo kuin aikoinaan kuukautisten alkaessa, levoton ja uni heikkoa...onko normaalia...
mielialat heittelee vaikka estrogeenihoito
14
168
Vastaukset
- Anonyymi
Jo pelkästään hormonihoito saattaa aiheuttaa kaikenlaista oireilua.
- Anonyymi
Vaihdevuosissa ne mielialat heittelee takuulla, vaikka olisi mikä hoito tai ilman hoitoa. Koska luonto nyt vaan on järkännyt niin, että tämä vaihe tarvitaan. Kovaa läträämistä se on kaikenmaailman aineiden kanssa, mutta vain aika on se, mikä ainoastaan taitaa tehdä tehtävänsä.
- Anonyymi
Estrogeenin puutos aiheuttaa oireilua, vääränlainen progestroni voi pahentaa tilannetta.
- Anonyymi
Ihmeellistä tämä vouhotus estrogeenin puutoksesta. Vaihdevuosissa onkin tarkoitus, että naisen elimistö muuttuu. Siihen liittyy olennaisena osana myös estrogeenin väheneminen. Miksi sitä pitää väkisin yrittää muuttaa? Vähän sama kuin hiusten harmaantuminen, vaikka kuinka värjäät, ei se sieltä alta poistu se, mikä on tarkoituskin tapahtua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeellistä tämä vouhotus estrogeenin puutoksesta. Vaihdevuosissa onkin tarkoitus, että naisen elimistö muuttuu. Siihen liittyy olennaisena osana myös estrogeenin väheneminen. Miksi sitä pitää väkisin yrittää muuttaa? Vähän sama kuin hiusten harmaantuminen, vaikka kuinka värjäät, ei se sieltä alta poistu se, mikä on tarkoituskin tapahtua.
Minäkin ihmettelen keskustelun aloitusta.
Keltarauhashormonin jälkeenhän alkavat kuukautiset ja niiden oireet myös tietenkin.
Jos syö kuurin keltarauhashormonia, on normaalia että siitä seuraa jotakin!
Mitä täällä naiset kuvittelevat?
Oma ongelma taas on se, ettei vaihdevuodet ala. Kuukautiset on edelleen ja kaikki kierron ihanuudet. Mahtavaa, kun ikää 53 vuotta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että oireet ovat joskus niin pahoja että elämän laatu heikkenee olennaisesti. Siitä taas kärsii kaikki läheisetkin.
Itse käytä ilomielin estrogeenia koska mieluummin nukun yöni kuin piehtaroin. Mieluummin nousen aamulla virkeänä ja ilman nivelkipuja kuin umpi väsyneenä, kaikesta hikoilusta nihkeänä ja nivelet kipeänä. Mieluummin teen työpäiväni pää terävänä ja asioita aikaan saaden kuin nyhjötän väsyneenä ja ajatukset harhaillen. Perhekin tykkää kun en illalla vedä pulttia joka asiasta ja luuhaa zombiena ympäriinsä.
Mieluummin siis elän täysillä kuin uhraan elämäni ja perheeni vaihdevuosille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että oireet ovat joskus niin pahoja että elämän laatu heikkenee olennaisesti. Siitä taas kärsii kaikki läheisetkin.
Itse käytä ilomielin estrogeenia koska mieluummin nukun yöni kuin piehtaroin. Mieluummin nousen aamulla virkeänä ja ilman nivelkipuja kuin umpi väsyneenä, kaikesta hikoilusta nihkeänä ja nivelet kipeänä. Mieluummin teen työpäiväni pää terävänä ja asioita aikaan saaden kuin nyhjötän väsyneenä ja ajatukset harhaillen. Perhekin tykkää kun en illalla vedä pulttia joka asiasta ja luuhaa zombiena ympäriinsä.
Mieluummin siis elän täysillä kuin uhraan elämäni ja perheeni vaihdevuosille.missä muodossa estrogeeni on ja mikä annosmäärä?
- Anonyymi
Mikä olisi sitten oikeanlainen progesteroni, tarkoitatko hormonikierukkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei estrogeenin puutteessa eläminen ole luonnollista. Ihmisen biologinen elinikä on n 40-50 vuotta. Lääketieteen ja parempien elinolosuhteiden vuoksi saamme elää nykyisin yli tuon, joten estrogeenin puutos, syövät, osteoporoosit, dementiat ja infarktit ynnä muut ehtoopuolen raihnaistumiset ovat ilonamme tässä jatkoajalla. Otetaan lääketieteen apu vastaan näihin jokaiseen ja eletään kiitollisina mahdollisimman hyvää elämää toisia tuomitsematta.
- Anonyymi
se taitaa kyllä olla niin, että tuo estrogeni kyllä nimenomaan aiheuttaa niitä mielialan heittelyjä :D
- Anonyymi
Sen väheneminen aiheuttaa vaihdevuosissa oireita, ei se että sitä estrogeenia on. Myös keltarauhashormonin väheneminen aiheuttaa oireita, varsinkin kuukautiskierrossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen väheneminen aiheuttaa vaihdevuosissa oireita, ei se että sitä estrogeenia on. Myös keltarauhashormonin väheneminen aiheuttaa oireita, varsinkin kuukautiskierrossa.
Haha! Just joo. Uskoo ken tahtoo. Joku kunnon kissa jolla on isot tissit ja hyvä perse on mielialaltaan sitten ihan epästabiili. Sit ku nainen alkaa rupsahtaa ni ne rauhottuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha! Just joo. Uskoo ken tahtoo. Joku kunnon kissa jolla on isot tissit ja hyvä perse on mielialaltaan sitten ihan epästabiili. Sit ku nainen alkaa rupsahtaa ni ne rauhottuvat.
Hanki nyt itelles vaikka joku harrastus ja jätä juopottelu vähemmälle!
Ja pysy poissa naisten keskusteluista.
- Anonyymi
On vaihdevuosiin ja keltarauhashormoniin liittyvää. Estrogeeni palauttaa yöunet ja poistaa sen puutteesta johtuvan ahdistuksen, kun annos on oikea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569