Miksi korona avustus vain loppuvuoteen?

Anonyymi

Miksi tätä perustoimeentulotuen korona avustusta maksetaan vain loppuvuoteen, korona pandemia tuskin kuitenkaan on ohi vielä loppuvuoteen mennessä. Olisi ollut parempi että tämä avustus olisi määrätty toistaiseksi siihen asti mihin tämä pandemia kestää. Toinen kummallisuus on että perustoimeentulotukea on pitänyt saada pandemian aikana 3/2020-7/2020 ja olla edelleen toimeentulotuella edeltävänä kuukautena jolla korona avustusta maksetaan mutta silti kuitenkaan tätä avustusta ei makseta maalis- - heinäkuulta takautuvasti.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tt-aasiakasvaatimus on myös outo. Ystäväni on alivuokralaisena(ei tosin/onneksi minulla) ja ei saa tt-tukea. Asumistuki jokin osuus työmarkkinatuesta kattavat kulungit. .Ei myöskään silloin koronalisää tulossa vaikka "normityötön" ja varaton sellainen.

    • Anonyymi

      Minä olen tyytyväinen tähän vähäänkin, mitä saan (tttuki-asiakkaana) ylimääräistä Kelalta loppuvuodeksi. En tietenkään pahoittasi mieltäni, vaikka tuki jatkuisi myös ensi vuoden puolelle.

    • Anonyymi

      Kun muutakaan ei vain saa

    • Anonyymi

      Vielähän sitä lakia ehditään muuttamaan ennen vuodenvaihdetta. Toivotaan, että jatkuu ensi vuonnakin.

      • Anonyymi

        Monet koronaan liittyvät lait on joko kertaluonteisia tai määräaikaisia joita sitten jatketaan tarvittaessa. Tuosta koronasta ei kukaan tiedä kauanko se jyllää mutta varmaan siihen asti kun kaikki on rokotettu, siihen voi mennä vuosi tai enemmänkin.


    • Anonyymi

      Huomenna pitäisi tulla se luvattu koronatuki, eli syys-lokakuun maksu 150e. Onko kenellekään, joka on oikeutettu tähän tukeen, tullut mitään ennakkoilmoitusta? Ei ainakaan minulle..

      • Anonyymi

        Pahvi, ei siitä mitään ennakkoilmoitusta tule.


      • Anonyymi

        Mulla näkyy päätös siitä kun katsoo toimeentulotuki päätöksiä muttei tulevissa maksuissa mitään. Vaikka Kelan sivuilla lukee että maksu näkyy muutamaa päivää aikaisemmin tulevissa maksuissa. En sitten tiedä, kai se huomenna silti tulee.


    • Anonyymi

      Kyllä ainakin lehdessä luki että asianosaisille on lähetetty ennakkoilmoitus milloin maksu suoritetaan. Noh, huomennahan sen sitten näkee tuleeko rahat tilille vaiko ei.

      • Anonyymi

        Kun kirjaudutte kelan asiointipalveluun menkää sieltä etusivulta > perustoimeentulotuki > päätökset. Siellä näkyy ylimpänä.


    • Anonyymi

      Kelan omapalvelussa näkyy päätöksissä.

    • Anonyymi

      Kappas vain, niinpäs näkyykin ilmestyneen Kelan omapalveluun ilmoitus että 150e on maksussa huomenna. Hieno homma :)

      • Anonyymi

        Örörörörörörörrö ??


    • Anonyymi

      Minulla näkyy kyllä päätöksissä mutta ei siinä "seuraavat maksut" osiossa, eli etusivulla. Mistähän moinen johtuu. Ihmetyttää, että tuleekohan se huomenna vai ei.

    • Anonyymi

      Ei näy minullakaan seuraavissa maksuissa, mutta näkyy uusimmassa päätöksessä, jossa kerrotaan että maksupäivä on 16.10, joten tottakai rahat on tilillä huomenna.

      Kerrotaan myös että jokaisena kuukautena tehdään erillinen päätös tuosta 75e maksusta, joten se näkyy jatkossakin "päätökset" osiossa, eikä "seuraavat maksut" osiossa.

    • Anonyymi

      Okei, luotetaan siihen.

    • Anonyymi

      Siitäkin piti alkaa valittaa. Ilmasesta rahasta. Eiköhän tolla muutaman maskin osta, vaikka niitä köyhille ilmaiseksikin jaetaan. Mietipä miksi sitä edes pitäisi antaa.

    • Anonyymi

      Itse olen toimeentulotuella kärsinyt yli vuoden....en minä mitään koronarahoja saa näköjään. Ei näy missään päätöksissä eikä maksuissa, eikä tililläkään.

      Ei koske kaikkia siis. Varmaan olen liian köyhä saadakseni.

    • Anonyymi

      Olen jo ihan pihala näiden koronatukien kanssa. Saako siis mitään jos on yksin asuva ja perustyökkärillä?

    • Anonyymi

      Ei sitä pelkällä työttömyysetuudella saa. Pitää olla toimeentulotuki asiakas. Näyttääkin raha jo olevan tullut tilille.

    • Anonyymi

      No se on hyvä että rahat tulivat. Joillekin tulee toisille ei. Allekirjoittanut sai vain lokakuun korvauksen vaikkakin varmasti myös syyskuun korvaus olisi pitäny tulla

      • Anonyymi

        Minä en saanut mitään. Olen toimeentulotuella elävä.


      • Anonyymi

        Ei tule syyskuulta "koronalisää", jos ei ole saanut elokuussa toimeentulotukea. Esimerkiksi veronpalautus on aiheuttanut tämän myös minulle.


    • Anonyymi

      Kela on kertonut, että jos on oikeutettu epidemia tukeen, eikä sitä ole tullut, voi laittaa viestiä asiointipalvelussa, niin asia tarkistetaan.

    • Anonyymi

      Saisi tulla takautuvasti maaliskuulta asti ainakin.

    • Anonyymi

      samaa mieltä niin kauan kuin pandemia kesttää vähävaraisilla muutenkin vaikeaa ja tämä vielä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe