Verkkokomeron tyhjennys / isännöitsijän moka

Anonyymi

Koko homma tuntuu omasta mielestä järjettömän vastuuntunnottomalta ja loppuvaiheessa vastuunpakoilulta eikä minkäänlaista myötätuntoa löydy virheen tekijältä, mutta homma lyhykäisyydessään.

Muutin väliaikaisesti vuokrakämppään. Asunto oli isännöitsijän edustajan (huoneistotarkastaja) toimesta tarkastettu ennen muuttoa ja kaikki piti olla kunnossa tarkastuspaperin mukaan. Verkkokomero oli täynnä romua joten laitoin tavarani, joita oli katosta lattiaan, lähimpään tyhjään ja laitoin viestiä vuokranantajan (ilmarinen/realia) edustajalle seuraavana arkipäivänä. Siinä muutamat viestit vaihdeltuamme hän kysyi isännöitsijän mielipidettä ja päädyimme, että tavarat saavat olla nykyisessä komerossa ellei toisin ilmoiteta.

Pari viikkoa tästä, ja minulle osoitettu komero oli tyhjennetty. Selvitettyäni asiaa käyttämäni komeron vuokralainen on vaihtunut ja isännöitsijä on tilannut tyhjennyksen. Ilmoittamatta. Tiedoittamatta mitenkään asiasta. Hänen käyttämänsä urakoitsija oli ilmoittanut, että komerossa ei ole mitään arvokasta. Komerossa siis oli muuttolaatikoita joiden arvosta ei voi erehtyä. Käsityökaluja, uuden veroisia akkutyökaluja, uudehkoja lastenvaunun koppia, muutaman kerran käytettyjä retkeilyvarusteita n. 1000e arvosta. Yhteensä kaiken käyttökelpoisen tavaran uudelleenhankinta-arvo 5000e , kuitteja/maksutositteita max muuteman vuoden vanhoista tavaroista vajaan 3000e arvosta. Tästä kuukauden ajan viestittelin isännöitsijälle ja ainoa mitä sain oli viestejä asian selvittelystä ym urakoitsijan kanssa. Kuukauden päästä sain viestiä, että ovat selvittäneet asian ja päättäneet korvata oman arvionsa mukaan 1500e.

Tässä kohtaa olen ollut kuukauden ilman verkkokomeroa ja viimein siinäkin tapahtuu edistystä. Selviää, että isännöitsijällä on ollut häkkivarastot ihan sekaisin, asukas jonka tavarat oli minun varsinaisessa komerossa mainitsi, että muutti taloon pari vuotta sitten ja koska hänen komeronsa oli täynnä romua, laittoi viereiseen isännöitsijän mandaatilla.

Selvää on, että tää homma on kustu ja huolella realian puolelta, mutta minkälainen prosessi hakea realistisia korvauksia tavaroiden uudelleen hankkimiseksi on käräjäoikeuden kautta jos se ei onnistu neuvottelemalla, vastapuoli on kuitenkin jättiläinen isännöintitoimistojen joukossa ja varmaan ihan kohtuullisia lakimiehiä löytyy listalta? Minkälaisia todisteluja hävitetyn/kavalletun omaisuuden arvosta pitää esittää ja onko tälläisissä keisseissä minkälaisia mahdollisuuksia hävitä hommaa/muuten ottaa takkiin? Oikeusturvavakuutus riitatapauksia varten toki on.

1

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse säilytän häkkivarastossa ainoastaan roskia ja niitäkin vain silloin kun roskakatokseen ei jostain syystä pääse, ja tietenkin vien roskat heti roskakatokseen heti kun se on mahdollista. En tietenkään jätä roskia pihalle.

      Jos asiasta on selvät todisteet, niin miksei käräjäoikeus voisi päätyä oikeudenmukaiseen ratkaisuun. Itse en kuitenkaan luottaisi oikeuteen sentinkään vertaa, oikeus on kun on hyvin subjektiivista. Riita-asiassa häviäjä maksaa oikeudenkäyntikulut, ne voivat olla suuruusluokkaa sata tuhatta - miljoona, vain taivas on rajana. Ja taivas on oikeudenmukainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe