En tiedä, ajatteleeko kaikki samoin, mutta kaverisuhteet on hyvin tärkeitä, varsinkin kun sisarukset on eri ikäisiä ja pitää pärjätä omanikäistensä kanssa koulussa, harrastuksissa ja muualla.
No mitä sitten, jos lapsi ei ole onnistunut luomaan onnistuneita kaverisuhteita ikätovereidensa kanssa? Minun helpotukseksi lapseni on vasta 7 ja suhteiden luominen voi tulla vielä hyvinkin luonnostaan. Yritän auttaa parhaani mukaan myös kertomalla, kuinka olla hyvä kaveri muille.
Tiedän, että 7-vuotiailla lapsilla se "nolousjuttu" ei ole vielä alkanut ja täten luonnollisesti tutustutaan jne.
Mutta kuulin hänen kertovan yhtenä päivänä, että "Ei oo kavereita", vaikka keskustelu ei liittynytkään siihen. Ja ihan ensimmäistä kertaa.
Aion ottaa yhteyttä opettajaan. Ja ihmettelen suuresti, miten on mahdollista, että minun 7-vuotias lapsi ei ole onnistunut luomaan suhteita, vaikka hän on ollut näiden samojen oppilaiden kanssa eskarista lähtien.
Lasten kaverisuhteet
Anonyymi
2
168
Vastaukset 2
- Anonyymi
Ehkä nämä lapsesi luokkatoverit ei vastaa sun kertomaasi "Hyvää kaveria" ja niin sun lapsi ei halua tutustua. Tai jotain. Hitto vieköön. No mutta on outoa
- Anonyymi
Kyllä se siitä. Lapsesi on vasta nuori. Mutta on ehkä syytä ottaa opettajaan yhteyttä, jos lapsi ei ole voinut tutustua valvonnalla hänen luokkalaisiinsa. Opettaja on käytännössä velvollisuus edistää sosiaalistumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm701085- 55998
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s43956Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k62784Martina ja Levin kiinteistö
Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.322718Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte21714- 33645
Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää44608Teköäly löytää teidät
Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani178595Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta
Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi8582