Kopeskaari julkisivu remonttiin!
Kun kerran rahaa on ollut tehdä monumentti, niin on sitä varaa myös huoltaa ulkopintaakin. Helsingissäkin Finlandiataloa vuorataan Italialaisella marmorilla aina silloin tällöin uudestaan.
Ehdotuksia: Olisiko paras ratkaisu poistaa painekyllästetyt laudat ja uusia ne Hongan hirsivuorauksella? Koulun ulkopinta tehdään arvokkaalla ja kalliilla hirsivuorauksella. Ehdotan että samaa materiaalia varattaisiin pikkasen ylimääräistä ja vuorataan erittäin arvokkaan oloinen Kopeskaari hirsillä!
Näytetään kateellisille naapureille närhen munat.
Kopeskaaren ulko-asu
30
974
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa kysyä hankkeen alullepanijalta onko lisärahaa mahdollisuus saada, eihän tuo vielä ole maksanut kuin n. 600.000 e.
- Anonyymi
Ilman muuta kunnon remontti Kopeskaarelle. Vastaavaa ei suomenniemeltä löydy. Nyt on viimeiset hetket olla mahtaileva Karstula. Pian olemme osa uutta kuntaa jolle osuvin nimi olisi VELKALA. Mutta tärkeintä on ,että me karstuset ollaan parempia kuin muut.
- Anonyymi
Kopeskaaren nimi pitää vaihtaa.
Joko töpeskaari tai syöksykierre. - Anonyymi
Kunnon pinta luikeroon, jäätelökiska talveksi auki ja naapurit saavat tuta närhen munasarjat! Anteeksi tämä miehiä syrjivä, kepeä lausahdus.
- Anonyymi
Tommoista ei täällä puhuta !
- Anonyymi
Ilman muuta Karstuset on mukavia,hyviä ,iloisia,ahkeria ja toisten kanssa toimeentulevia ihmisiä, vaik ite en asukaan siellä. Niin se teoksen uusi nimi kunnan mukana,mikä sit onkaan kunta, niin voisi olla " kierrekorkki" no kunnossa sen saisi pitää tietenkin, no tuo pois laskuista et " aikaansaavia" eihän ihan kukaan voi täydellinen ollakaan.?
- Anonyymi
Kopedskaarelle kultakuorrutus. Ei paljo maksa ohut lehtikulta. Muutamia satoja
- Anonyymi
Kuulusuus lisääntyis. Olis kokeilemisen arvonen. Pöllittäis kyllä nopeest kuoret ettei kissaa ennätäis sanoa. Lähtis niinku Jävlen olkipukki.
- Anonyymi
Eiköhän se ole kullitettu jo, kunhan saisi lahoamattoman ja homehtumattoman pinnan,riittäisi,kun kerran on siinä näkösällä.
- Anonyymi
Ei ole kehittämisyhtiön Jenni puhunut enää mitään toritouhuista. Sillon paasasi isoon ääneen että tori pittää saada. No nyt on. Onkohan ylpeä?
- Anonyymi
Kyllä minä oon ylpeä. Enkä pelkästään minä "paasannut" vaan tori oli kuntalaisten 40 vuoden takainen toive. Siitä, tuliko torista sellainen kuin kukin haluaa, voidaan olla montaa mieltä, mutta makuasioista onkin turha kiistellä. Toria toivottiin, tori saatiin. Pitäisi olla ilon aihe. Torin suunnitteluun osallistettiin ihan kaikki. Toiveita sai antaa ihan kaikki. Lopullisesta toriluonnoksesta äänestettiin, siihenkin sai osallistua kaikki. En nyt sitten tiedä onko vika ideoiden antajissa, suunnittelijoissa, toteuttajissa vai rahoittajissa, kun kaikkien yhdessä ideoima ei ollutkaan mieleinen? Minun silmissä tori on kaunis juuri tuollaisena. Mutta jokaisella oikeus mielepiteeseen. Mutta kun nyt minulta suoraan kysyttiin olenko ylpeä, niin kyllä olen. Ole sinäkin! Huomattavasti mukavampaa olla positiivisella mielellä edistämässä ja keskustelemassa asioista. Ja tuo paasaaminen on joskus ihan tarpeen, vaikka silloin kun puolustaa lähipalveluiden säilymistä.
T. Jenni Leppilahti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä oon ylpeä. Enkä pelkästään minä "paasannut" vaan tori oli kuntalaisten 40 vuoden takainen toive. Siitä, tuliko torista sellainen kuin kukin haluaa, voidaan olla montaa mieltä, mutta makuasioista onkin turha kiistellä. Toria toivottiin, tori saatiin. Pitäisi olla ilon aihe. Torin suunnitteluun osallistettiin ihan kaikki. Toiveita sai antaa ihan kaikki. Lopullisesta toriluonnoksesta äänestettiin, siihenkin sai osallistua kaikki. En nyt sitten tiedä onko vika ideoiden antajissa, suunnittelijoissa, toteuttajissa vai rahoittajissa, kun kaikkien yhdessä ideoima ei ollutkaan mieleinen? Minun silmissä tori on kaunis juuri tuollaisena. Mutta jokaisella oikeus mielepiteeseen. Mutta kun nyt minulta suoraan kysyttiin olenko ylpeä, niin kyllä olen. Ole sinäkin! Huomattavasti mukavampaa olla positiivisella mielellä edistämässä ja keskustelemassa asioista. Ja tuo paasaaminen on joskus ihan tarpeen, vaikka silloin kun puolustaa lähipalveluiden säilymistä.
T. Jenni LeppilahtiJenni, onko sulla silmät kiinni kun käyt keskustassa sateella? On tuo "riemukaari" kyllä niin ruma sateella kun se kastuu että rumempaa hökötystä ei voi olla. Minkähän takia piti valita tuohon Kopeskaareen noin vaikea pintamateriaali jos sitä ei tosiaankaan voi huoltaa mitenkään? Ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan lausahdus pitää paikkansa nykyisin aika monessa projektissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenni, onko sulla silmät kiinni kun käyt keskustassa sateella? On tuo "riemukaari" kyllä niin ruma sateella kun se kastuu että rumempaa hökötystä ei voi olla. Minkähän takia piti valita tuohon Kopeskaareen noin vaikea pintamateriaali jos sitä ei tosiaankaan voi huoltaa mitenkään? Ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan lausahdus pitää paikkansa nykyisin aika monessa projektissa.
Pinta voidaan aina uusiksi käsillä
Halutessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T. Jenni LeppilahtiEikö juuri makuasioista voi kiistellä? Faktat on aina faktoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenni, onko sulla silmät kiinni kun käyt keskustassa sateella? On tuo "riemukaari" kyllä niin ruma sateella kun se kastuu että rumempaa hökötystä ei voi olla. Minkähän takia piti valita tuohon Kopeskaareen noin vaikea pintamateriaali jos sitä ei tosiaankaan voi huoltaa mitenkään? Ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan lausahdus pitää paikkansa nykyisin aika monessa projektissa.
Kuivana taas näyttää kauniin harmaalle, kunhan vielä koko rakennelma harmaantuu. Ja eikös tää materiaali oo hyvinkin säänkestävä, vaikka märkänä todellakin näyttää mädänneeltä. Jenniä kompaten, yritetään ottaa asia positiivisemmalla mielellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuivana taas näyttää kauniin harmaalle, kunhan vielä koko rakennelma harmaantuu. Ja eikös tää materiaali oo hyvinkin säänkestävä, vaikka märkänä todellakin näyttää mädänneeltä. Jenniä kompaten, yritetään ottaa asia positiivisemmalla mielellä.
Ei se positiivisella ajattelulla yhtään parane.
- Anonyymi
Kiva ,kun on saatu ,mut eihän se sitä poista ,että siitä " ilonaiheesta" pitää myös huolehtia, et pysyy ilonaiheena. Silmänilon ym.
- Anonyymi
Sen voisi tervata.
- Anonyymi
Pihkaus on nykyaikaa. Sitä pitäis koittaa
- Anonyymi
Koivutervasta kylkeen.!
- Anonyymi
Eiköhän näillä jo satais lahoamaton pinta, no väri viel kohdalleen,kelpaa vaik ,Trumpin tulla vierailulle.?
- Anonyymi
Kävin tänään Karstulassa ja olen samaa mieltä ,et jotain pitäisi " kaaren" pintaan laittaa ,ehkä tosiaan joku neutri hyvä väri, mut menee varmaan kesähommiks. Kohentuisi tosiaan näkymät ,muuten ih ok.
- Anonyymi
Kerätään kaikki kylän heinäseipäät. Hakaistaan ne. Ruuvataan halkaistut heinäseipäät painekyllästetyiden lautojen päälle kiinni. Siinä olisi innovatiivisuuden monumentin lopputuloksen alku ja loppu.
- Anonyymi
Oletko sitä mieltä ?
- Anonyymi
Purkakaa!
- Anonyymi
Syöksykierre symbolisoi hyvin tilannetta. Sen pitääkin näyttää aidolta.
- Anonyymi
Tuota rakennelmaa voisi hyödyntää rakennustelineenä kun torille tehtäisiin uusi taideteos.
Karstulaan sopisi hyvin Aimo Tukiaisen patsas, tilannetta.se symbolisoisi parhaiten - Anonyymi
Mie tiiän. Makkarat ja muit herkkuloi ripustettaa jouluks riipuskelemaa kaariloil ja kansalaise siit noukkiloi ihtelesä herkkuva. Kauas kuuluv ku sitte paikallise sanomat uutisoi ja kuntalaise someloi.
- Anonyymi
Terveiset toist pualt jokke. Olpas kauhean hyvä kommentti. Nätä kaivataan.
- Anonyymi
Sit Matei ja Tepoi sin essiintymäs kesäl ja laulamas et misä sitä ollan oltu,ku tääl on tämmöttis makkarahäkkyräs .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569