Hei,
oletteko rakentaneet "perinnetaloa" tai tiedättekö ketkä toimittavat ko. tyyppisiä pakettaja?
"Perinnetalo"
9
2806
Vastaukset
- Vaihtoehtoja löytyy
Perinnetalo vaan tuntuu olevan käsitteenä suhteellisen laaja.
- Arkkivaari
ja myynnissä olevat 'perinnetalot' ovat kaksi ihan eri asiaa.
Perinteiset suomalaiset talonpoikaistalot ovat suhteiltaan ja yksityiskohdiltaan kauniita ja yksinkertaisia. Talotehtaan 'perinnetalot' eivät ole. Masentavaa, mutta näin se vaan on. - Koo
perinnetaloa saa pakettina. Se täytyy rakentaa pitkästä tavarasta.
- Maalaisromantikko
Perinnetalo nimikkeellä myydään valtavasti talopaketteja vaikka kyse on aivan normaalista tämän päivän puuverhoillusta ok-talosta. Mielestäni "oikea" perinnetalo syntyy perinteisistä mittasuhteista, kattokaltevuudesta jne. Tietysti perinnetaloihin kuuluu myös tyyliin sopivat koristeet ja ykdityiskohdat. Talotehtaiden perinnetaloista Kannustalo on mielestäni päässyt lähimmäksi näitä perinnetalon ominaisuuksia!
- kauneimmat
Melkein joka toimittajalla on perinnetalomallisto.
Perinteitähän on toki monenlaisia. Meillä täällä Lapissa halusimme peräpohjalaistalo jäljitelmän ja Lapplilla oli minusta parhaat mallit.
Muita ainakin: Mittava, Kannustalo, Kastellin kotikartanot.... - Niimu
Mutta mittasuhteet "kusevat" turhia piparkakkutaloja.
- kotkalainen
kauneimmat kirjoitti:
Melkein joka toimittajalla on perinnetalomallisto.
Perinteitähän on toki monenlaisia. Meillä täällä Lapissa halusimme peräpohjalaistalo jäljitelmän ja Lapplilla oli minusta parhaat mallit.
Muita ainakin: Mittava, Kannustalo, Kastellin kotikartanot....katsopas lapplin merikotkamallia, on hyvännäköinen "perinnetalo".
siitä on valokuviakin netissä aika paljon - kuin haluat
Jetalta saa sellaisen kuin haluat.
Miksei sitten saisi perinnetaloakin, mitä sillä sitten tarkoitatkaan.
Mekin suunniteltiin malli pitkälti itse. Talomme on sellainen perinteinen "vanhan ajan huvila-talonpoikaistalo tyylinen/mallinen.
Mun mielestä melkein kaikilta mahdollisilta talotoimittajilta saa perinteisen tyylisiä "taloja. Tilaa esite vihkosia ja soittele ja kysele niin saat suoran ja varmimman vastaukse. meillä kokemuksia Jetasta ja sieltä ainakin saa oman suunnitelman mukaisen talopaketin.
PS;Tarkoitatko sellaista pohjanmaalaista perinnetaloa, vaiko huvilatyyppistä (etelä suomessa paljon esiint.) omakotitaloa?
- Pirkko
Siinä on tyylikäs perinnetalo.
Lappeenrannan seudulta on otettu mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt344301Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.492283Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471395- 851220
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381178Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251146Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501090Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955- 59891
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175889