Sienestän mielelläni, myös liikunnan ja hapensaannin takia, metsissä on myös kaunista kaikkina vuodenaikoina.
Suppilovahveroiden mausta tykkään ja paistelen niitä pannulla, mahdollisimman kypsiksi, lisään merisuolaa ja rasvaa maun mukaan, mutta vielä paistamisenkin jälkeen, juuri suppilovahverot tuntuvat hampaissa niin, että melkein sattuu.
Voi olla, että olen jotenkin herkkähampainen/aistinen ja olenkin, mutta esim. kantarellit, herkkusienet, tai osterivinokkaat, eivät aiheuta sitä samaa, lähes kivun tuntemusta, mikä tulee suppilovahveroista. Se vähän keljuttaa, kun tykkään niiden mausta ja voisin syödä niitä enemmänkin, mutta tuo kenties harvinainen piirre, että koen suppikset "kipua tuottavina", vähän häiritsee.
Onko kenelläkään toisella, vastaavia kokemuksia suppilovahveroista ? Kertokaa ihmeessä jos on ja vielä jos tiedätte, mistä se mahtaa johtua, esim. suppilovahveron ainesosista / sisällöistä, niin olisi kiva saada lisätietoa.
Pannulla kypsytetyistä suppilovahveroista, kysymys "suutuntumasta"
2
147
Vastaukset 2
- Anonyymi
Ei ole ao. kokemusta. Tosin teen suppiloiden suhteen toisin kuin muut; pakastan sienet ilman pannukäsittelyä. Siistin sienet pakastepussiin, puristan ilmat pois ja pussi kiinni. Käyttöön sitä kautta, että pari tuntia huoneenlämmössä ao. pussi, pilkkominen ja sipulit sekaan pannulle. Ei ole natissut hampaissa.
- Anonyymi
Eipä ole sienten syönti tuskaa tuottanut minulle. Käytän sieniä päivittäin, kuivaan suppilovahverot, tatit saunassa kahdessa kerroksessa sääskiverkon päällä, sähkökiuas päälle 15min parina päivänä. --Siitäpä sitten helppo murentaa kuivia sieniä ruokaan kuin ruokaan, kaurapuuroon en laita.
Tuo suutuntuma on aika erikoinen, itse tykkään suppiloista juuri siksi, että ne maistuvat ja ne tuntuvat suussa, on pureskeltavaa. Voisit ehkä kokeilla sienitahnaa suppiloista. Itse kuullotan sipulia, valkosipulia pannulla, lisään sieniä, mausteita (meirami, muita yrttejä soijakastiketta) ja annan kypsyä rauhassa. Sitten koko touhun muussaan sauvasekoittimella tahnaksi. Sitäpä on sitten hyvä rutosti laittaa leivälle, siihen kinkkusiivun päälle.
Olen myös kokeillut sinihomejuustoa ennen muussaamista, toimii hyvin. Muutaman päivän jälkeen jääkaapissa tahna kukkii kauniisti, sinihome on kasvanut hyvin ja maistuu myös!
Ehkä tuo tahna on jotain, mitä voisit kokeilla, onnea!
T. "Sienihimokas"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251935- 128875
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.126665- 54598
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv90575- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 42525
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko64520Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi299512- 12497
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v9483Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.36472Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota32451Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51425- 58422
- 41416
S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan9407Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.
Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as27406