Pöffeliukko

2lesken

Taas pinnaa kiristää.
Talon tupakoija-akka on ilmeisesti kaljareissuillaan treffanut jonkun pöffeliukon.
Ukko asuu täällä maalla ja käy jatkuvasti koputtelemassa akan ikkunaan.

Ei ole ukolla kaikki matot päässä suorassa.
Flänässä ne on akallakin, luulisin.

Kulkee minun terassini editse ja höpisee akan nimeä.
Ja hakkaa ovea ja ikkunaa.
Akka ei aina avaa ovea.

Sanoin sille dillelle, että mene nyt hyvä mies talon toiselle puolelle ja rimpauta sitä hiton ovikelloa.
Mitä täällä ikkunoita hakkaat ja pelottelet ihmisiä.

Ei mitään tehoa.
Taas hetki sitten sama juttu.
Kännissä heiluu täällä pihamaalla.

Minulla taitaa olla taas isännöitsäjälle asiaa.
Pitää heittää sähköpostilla.

25

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se on kauhiaa tiina- vainaan elämä, kun on kuollut elämältään.

      • Ano 22:17
        Mikä siinä nyt niin kauhiaa on, jos on päässyt tästä hullusta maailmasta.


    • Anonyymi

      Laita muutama siimalanka terassisi alle kukin parin kepin varaan pingotettuna. Auttaisikohan. Laitoin kerran yrttipenkkiini kun siinä kävi koira tarpeillaan. Samalla kerroin tutuille koiranomistajille vähän isompaan ääneen, että etsin seuraavaksi piikkilankaa. En löytänyt sitä, mutta omistaja ehkä kuuli ja piti rakkinsa lieassa tai sitten siima auttoi. Olen paljon pois kotoa enkä jouda vaklaamaan.

      • Ano 7:38
        Nyt en oikein ymmärrä.
        Minulla on siis terassi maantasalla, kivetyksineen.
        Samalla lailla on koko talossa.
        Ei mitään varsinaista rakennelmaa ole ollenkaan.
        Matalat lauta-aidat erottavat asunnot.

        Terassi jatkuu yleisenä nurmikkona sireeniaitoihin asti. Noin10 metriä.
        Sen takana kulkee kylätie.

        Enkä virittele mitään lankoja, jo pelkästään hoitokoiran takia.


    • Anonyymi

      Kyllä maalla on mukavaa😂

      • Ano 9:34
        Olen itseni antanut ymmärtää, että sinä korppis asut kaupungissa ja mökkisikään ei ole maaseudulla.
        Mistä tiedät, kuinka mukavaa maalla on?


      • Anonyymi

        Etenkin lesken maalla näkyy olevan mukavaa.
        Täällä meidän maalla ei ole ensimmäistäkään häirikköä.
        Ei tarvitse lukita edes polkupyöri, saati ulko-ovea yöksi.
        Ja kun lähtee kylille, riittää kun laittaa rappuharjanoven eteen merkiksi "palaan pian".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin lesken maalla näkyy olevan mukavaa.
        Täällä meidän maalla ei ole ensimmäistäkään häirikköä.
        Ei tarvitse lukita edes polkupyöri, saati ulko-ovea yöksi.
        Ja kun lähtee kylille, riittää kun laittaa rappuharjanoven eteen merkiksi "palaan pian".

        Ano Eilen 15.32
        Kun muutin tänne maalle, laitoin ihan toimivan polkupyöräni seinustalle.
        Kirjoitin lapun; Saa ottaa.
        Kolme päivää kului, ennrnkuin joku sen otti.

        Normaalisti kaupungissa pyörä häviää tunnin sisällä.

        Niin, jos ovet jättää auki, tupakansavun lisäksi villikissat tulevat sisälle.

        Kun jäin leskeksi, muutamat mieshenkilöt olettivat, että olen heitä vailla.
        Rimputtelivat ovikelloa ja yksi tuli avonaisesta ovesta suoraan pyhimpään huoneeseeni.

        Kun huomasivat pahan luonteeni, ikäni ja tupakka-viina kammoni, perääntyivät takavasemmalle.
        Ulkonäköni suojelee.


    • Anonyymi

      Ehdottaisin aloittajalle lobotomiaa, se voisi pinnankiristystä hieman helpottaa!

      • Ano 11:06
        Ja ketjuun pomsahti potilas suoraan Niuvasta.
        Miltä itsestäsi tuntuu leikkauksen jälkeen?
        Suositteletko lämpimästi skitsona lobotomiaa?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:06
        Ja ketjuun pomsahti potilas suoraan Niuvasta.
        Miltä itsestäsi tuntuu leikkauksen jälkeen?
        Suositteletko lämpimästi skitsona lobotomiaa?

        Noh nih😂 Edelleenkin; kyllä maalla on mukavaa😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh nih😂 Edelleenkin; kyllä maalla on mukavaa😂

        Ano 11:36

        Mitä viiniä ei voi juoda?

        – Pingviiniä?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:36

        Mitä viiniä ei voi juoda?

        – Pingviiniä?

        Just katselin ihania jouluisen parvekkeen kuvia. Joko sulla jouluvalot loistaa🎄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just katselin ihania jouluisen parvekkeen kuvia. Joko sulla jouluvalot loistaa🎄

        Ano 12:08
        Joo. Kun talon tupakoitsija käy tunnin välein röökaamassa, stendarin liekki leimahtaa.
        Se on ikivalo, joka on iskostunut tupakoisijan harmaisiin aivosoluihin.
        Ilman sitä vaeltaisimme pimeydessä.


      • Käväisin tuossa välillä räntäsateessa lenkillä.
        Pääkoppa selkiintyy entisestään.
        Tulikin mieleeni että monelle saattaa pöffeli-sana olla vieras.

        Täällä lännessä sitä käytetään esim. tilanteessa, kun mennään ajokorttilääkäriin.

        Lääkäri antaa pöffelipaperin, johon merkitään kellonviisarit tai jotain sellaista.

        Jos et sitä testiä läpäisi, olet pöffeli.
        Kortti pois.


    • Anonyymi

      Joko se ryyppyukko häipyi vai vieläkö kurkkii muna kädessä?

      • Ano 15:36
        Käy päivänmittaan moneenkin otteeseen.
        Tänään hänellä oli sateenvarjo kädessä.

        Kohtahan siellä rähinä nousee, kun tupakkaeukko syyttää jotain varkaaksi.
        Rahaa katoaa muka.

        Todellisuudessa hänellä ei edes ole rahaa käteisenä kotona.
        Seko mikä seko.


    • Anonyymi

      Oletko lesken koskaan tyytyväinen?
      Harvoin käyn lukemassa, huomaan että aina on jotain valittamista.

      • Ano 12:55
        Olin tyytyväinen vuonna 1958.
        Putosin jäihin, minut nostettiin tukasta ylös.
        Tämä ei ollut tyytyväisyyden aihe, vaan se, että äitini ei koskaan saanut tietää, että olin mennyt heikoille jäille.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 12:55
        Olin tyytyväinen vuonna 1958.
        Putosin jäihin, minut nostettiin tukasta ylös.
        Tämä ei ollut tyytyväisyyden aihe, vaan se, että äitini ei koskaan saanut tietää, että olin mennyt heikoille jäille.

        Itteäkin hieman hiertää ajatus, että löydätkö mitään positiivista mistään maailman kuvasta?
        Vai oletko ollut sama känkkä läpi elämän niin kännissä kuin selvinpäin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itteäkin hieman hiertää ajatus, että löydätkö mitään positiivista mistään maailman kuvasta?
        Vai oletko ollut sama känkkä läpi elämän niin kännissä kuin selvinpäin?

        Ano 16:32
        Jos ajatellaan asia vähän eri kantilta.
        Jos olisin koko elämäni ollut täysin mahdoton.
        Olisiko minulla ollut 2 kihlattua, 2 aviomiestä, lähes sata työpaikkaa.
        Ei kait kukaan olisi jaksanut katsella ja kuunnella minua päivää kauempaa.
        Jotain minussa on pakko olla.
        En vaan tiedä mitä.

        Voi hitto kun aina sataa ja huippuimuri huutaa ja akka yskii terassilla


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 16:32
        Jos ajatellaan asia vähän eri kantilta.
        Jos olisin koko elämäni ollut täysin mahdoton.
        Olisiko minulla ollut 2 kihlattua, 2 aviomiestä, lähes sata työpaikkaa.
        Ei kait kukaan olisi jaksanut katsella ja kuunnella minua päivää kauempaa.
        Jotain minussa on pakko olla.
        En vaan tiedä mitä.

        Voi hitto kun aina sataa ja huippuimuri huutaa ja akka yskii terassilla

        Lähes sata työpaikkaa?
        Njaa. Ollaan vähintään samoilla lukemilla...
        Minulla ehkä kaksi sataa. Tosin suurin osa työ- ja keikkakohteita. Mutta firmana yksi kerrallaan.
        Kihlattuja 2. Ei yhtään "avioakkaa" mutta avoliittoja jokunen.
        Niin ja olen myös avoleski.
        Olen iloinen ja positiivinen yhä. Suorastaan erinomainen. En osaa syyllistää ketään.
        Ei haittaa, että asuntoni ulkopuoliset yskii.
        Eihän tuolla voisi edes liikkua jos jokaiseen risahdukseen reagoisi.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 16:32
        Jos ajatellaan asia vähän eri kantilta.
        Jos olisin koko elämäni ollut täysin mahdoton.
        Olisiko minulla ollut 2 kihlattua, 2 aviomiestä, lähes sata työpaikkaa.
        Ei kait kukaan olisi jaksanut katsella ja kuunnella minua päivää kauempaa.
        Jotain minussa on pakko olla.
        En vaan tiedä mitä.

        Voi hitto kun aina sataa ja huippuimuri huutaa ja akka yskii terassilla

        Siis onko mistään mielisairaalasta karanneeksi ilmoitetusta hoidokista on annettu tarkempia tietoja, kuin tästä potilaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko mistään mielisairaalasta karanneeksi ilmoitetusta hoidokista on annettu tarkempia tietoja, kuin tästä potilaasta.

        Siis kyseessä on aloittaja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis kyseessä on aloittaja?

        Ano 15:22
        Ei aloittaja kysele kenestekään karanneesta potilaasta yhtään mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe