Etsikkoaikamme

Anonyymi

Eikö bieläkään sytytä, vaikka joku kirjoittaa esikoislestadiolaisuudesta ikäänkuin jostakin etsikkoajasta? 😱🥴

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu on etsikkoaika

    • Anonyymi

      Missä on kirjoitettu ja mitä tarkoitat kirjoitukssellassi?

      Jokaisella on oma etsikkoaikansa ja kansoilla omansa. On sanottu, että esikkoajat menevät kuin rankkasateet kansojen ylitse.

      7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: tänäpänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      8. Niin älkäät paaduttako sydämiänne, niinkuin haikeudessa tapahtui kiusauksen päivänä korvessa,
      9. Kussa teidän isänne minua kiusasivat: he koettelivat minua, ja näkivät minun työni neljäkymmentä ajastaikaa.
      10. Sentähden minä närkästyin tämän sukukunnan päälle ja sanoin: aina he eksyvät sydämellänsä, mutta ei he tunteneet minun teitäni,
      11. Niin että minä vannoin minun vihassani: ei heidän pidä minun lepooni tuleman.
      12. Katsokaat, rakkaat veljet, ettei teissä joskus olisi kelläkään paha, uskotoin sydän, joka elävästä Jumalasta luopuis,
      13. Vaan neuvokaat teitänne keskenänne joka päivä, niinkauvan kuin tänäpänä sanotaan, ettei joku teistä synnin petoksen kautta paatuisi.
      14. Sillä me olemme Kristuksesta osallisiksi tulleet, jos me muutoin aljetun uskon loppuun asti vahvana pidämme,
      15. Kuin sanotaan: tänäpänä, jos te kuulette hänen äänensä; niin älkäät paaduttako sydämiänne, niinkuin haikeudessa tapahtui.
      16. Sillä koska muutamat sen kuulivat, niin he vihoittivat hänen, vaan ei kaikki, jotka Egyptistä Moseksen kautta läksivät ulos.
      17. Mutta keille hän neljäkymmentä ajastaikaa vihainen oli? eikö niille, jotka syntiä tekivät, joiden ruumiit korvessa hukkuivat?
      18. Mutta keille hän vannoi, ettei heidän pitänyt hänen lepoonsa tuleman? eikö uskomattomille?
      19. Ja me näemme, ettei he voineet epäuskon tähden sinne tulla.
      Seuraava luku, Epistola Hebrealaisille

      4. Sillä hän sanoi yhdessä paikassa seitsemännestä päivästä näin: ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista töistänsä;
      5. Ja taas tässä: ei heidän pidä minun lepooni tuleman.
      6. Että siis se vielä edespäin on, että muutamain pitää siihen tuleman, ja ne, joille se ensin ilmoitettu oli, ei ole siihen tulleet epäuskon tähden,
      7. Määrää hän taas yhden päivän, niin pitkän ajan perästä, ja Davidin kautta sanoo: tänäpänä, (niinkuin sanottu on) tänäpänä, jos te kuulette hänen äänensä, niin älkäät paaduttako teidän sydämiänne.
      8. Sillä jos Josua olis heidät lepoon saattanut, niin ei hän olisi toisesta päivästä puhunut.
      9. Sentähden on Jumalan kansalle yksi lepo vielä tarjona.
      10. Sillä joka hänen lepoonsa jo tullut on, se lepää töistänsä, niinkuin Jumalakin lepää töistänsä.
      11. Niin ahkeroitkaamme siis siihen lepoon tulla, ettei joku samaan epäuskon esikuvaan lankeaisi.
      12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen, ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka, ja tunkee lävitse, siihenasti kuin se sielun ja hengen eroittaa, ja jäsenet ja ytimet, ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari,

    • Anonyymi

      Etsikkoaika koskee kaikkia maailman kansoja ja jokaista ihmistä. Lähetyskäsky on edelleen voimassa.

      Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      HUOM! Ellei henkilö tiedä esikoislestadiolaisten käsitystä etsikkoajasta, ei tietenkään voi käsittää avauksestani mitään.

      • Anonyymi

        Et osannut vastata missä niin on kirjoitettu ja mikä on esikoislestadiolaisten käsitys? Vai onko se miten sinä olet sen ymmärtänyt?

        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntien anteeksi antamista kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te olette näiden todistajat.

        Väitätkö vastaan, ettei Jeesuksen ja apostolien aina ollut etsikkoaika pyhässä maassa, joka sitten levisi Aasiaan ja aina Eurooppaan asti.

        Saksassa on ollut etsikkoaika Lutherin aikana ja jo ennen Böömissä, mutta elävä kristillisyys ei kestänyt kovin pitkään. Laestadiuksen ajoista asti on etsikkoaika ollut Pohjoisissa maissa. GJ sanoo saarnassaan, että tämä on viimeinen etsikkoaika.

        Tuhlaajapojan vertauksessa kerrotaan, kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli suuri nälkä siihen maakuntaan. Kyllä se oli Jumalan sanan nälkä, mutta sitä ruokaa ei ollut saatavana, kuin Isän kodissa, jonne hän päätti palata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osannut vastata missä niin on kirjoitettu ja mikä on esikoislestadiolaisten käsitys? Vai onko se miten sinä olet sen ymmärtänyt?

        46. Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
        47. Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntien anteeksi antamista kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
        48. Mutta te olette näiden todistajat.

        Väitätkö vastaan, ettei Jeesuksen ja apostolien aina ollut etsikkoaika pyhässä maassa, joka sitten levisi Aasiaan ja aina Eurooppaan asti.

        Saksassa on ollut etsikkoaika Lutherin aikana ja jo ennen Böömissä, mutta elävä kristillisyys ei kestänyt kovin pitkään. Laestadiuksen ajoista asti on etsikkoaika ollut Pohjoisissa maissa. GJ sanoo saarnassaan, että tämä on viimeinen etsikkoaika.

        Tuhlaajapojan vertauksessa kerrotaan, kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli suuri nälkä siihen maakuntaan. Kyllä se oli Jumalan sanan nälkä, mutta sitä ruokaa ei ollut saatavana, kuin Isän kodissa, jonne hän päätti palata.

        "Tuhlaajapojan vertauksessa kerrotaan, kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli suuri nälkä siihen maakuntaan. Kyllä se oli Jumalan sanan nälkä, mutta sitä ruokaa ei ollut saatavana, kuin Isän kodissa, jonne hän päätti palata."

        Mitä olivat ne palkohedelmät, jtai vanhan käännöksen mukaan rapa, joita siat söivät ja joita ei tälle nuoremmalle veljelle kukaan antanut? Siis vertauskuvallisesti. Hän olisi halunnut niitä syödä mutta ei saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuhlaajapojan vertauksessa kerrotaan, kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli suuri nälkä siihen maakuntaan. Kyllä se oli Jumalan sanan nälkä, mutta sitä ruokaa ei ollut saatavana, kuin Isän kodissa, jonne hän päätti palata."

        Mitä olivat ne palkohedelmät, jtai vanhan käännöksen mukaan rapa, joita siat söivät ja joita ei tälle nuoremmalle veljelle kukaan antanut? Siis vertauskuvallisesti. Hän olisi halunnut niitä syödä mutta ei saanut.

        65 vuotta kuuntelin mitä esikoislestadiolaiselle on etsikkoaika.

        Älä epäile ettenkö tiedä. Väärä seurakuntaoppi on johtanut liikkeen vakavaan eksytukseen, korostamaan liikettä. Tällainen oppi ja opetus seurakunnasta halveksii ja pilkkaa Kristusta, jonka ruumis seurakunta on, ja joka on ruumiinsa pää ja sen vapahtaja.

        Kristuksen seurakunta ei ole jokin nimetty yhdisrys vaan kaikki ne ihmiset joiden sinoa pelastuksen toivo on Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikki jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat muodostavat seurakunnan.

        Tämän seurakunnan rajoia eivät määrittele ihmiset eikä nämä rajat ole kenenkään muun kuin yksin Kristuksen tiedossa.

        Joka muuta opettaa hän on valehtelija. Toki usein itsekään sitä tajuamatta elää balheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65 vuotta kuuntelin mitä esikoislestadiolaiselle on etsikkoaika.

        Älä epäile ettenkö tiedä. Väärä seurakuntaoppi on johtanut liikkeen vakavaan eksytukseen, korostamaan liikettä. Tällainen oppi ja opetus seurakunnasta halveksii ja pilkkaa Kristusta, jonka ruumis seurakunta on, ja joka on ruumiinsa pää ja sen vapahtaja.

        Kristuksen seurakunta ei ole jokin nimetty yhdisrys vaan kaikki ne ihmiset joiden sinoa pelastuksen toivo on Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikki jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat muodostavat seurakunnan.

        Tämän seurakunnan rajoia eivät määrittele ihmiset eikä nämä rajat ole kenenkään muun kuin yksin Kristuksen tiedossa.

        Joka muuta opettaa hän on valehtelija. Toki usein itsekään sitä tajuamatta elää balheessa.

        Seurakunnan rajat, eli lammashuoneen seinät ovat Jumalan sana.

        Kuka on asettanut sinut tuomariksi tuomitsemaan vääräksi seurakuntaoppia? Mistä kohtaa raamattua löydät, että seurakuntia, joilla on toisistaan poikkeavia olisi kuitenkin Kristuksen ruumis? Ehkä tästä?

        25. Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
        26. Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
        27. Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, mistä te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.
        28. Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys, kuin te näette Abrahamin ja Isaakin ja Jakobin ja kaikki prophetat Jumalan valtakunnassa, mutta itsenne ajettavan ulos.

        Tai tästä?

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Vai olisiko tästä?

        11. Viimein tulivat nekin toiset neitseet, ja sanoivat: Herra, Herra, avaa meidän eteemme.
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: totisesti sanon minä teille: en tunne minä teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunnan rajat, eli lammashuoneen seinät ovat Jumalan sana.

        Kuka on asettanut sinut tuomariksi tuomitsemaan vääräksi seurakuntaoppia? Mistä kohtaa raamattua löydät, että seurakuntia, joilla on toisistaan poikkeavia olisi kuitenkin Kristuksen ruumis? Ehkä tästä?

        25. Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
        26. Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
        27. Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, mistä te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.
        28. Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys, kuin te näette Abrahamin ja Isaakin ja Jakobin ja kaikki prophetat Jumalan valtakunnassa, mutta itsenne ajettavan ulos.

        Tai tästä?

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Vai olisiko tästä?

        11. Viimein tulivat nekin toiset neitseet, ja sanoivat: Herra, Herra, avaa meidän eteemme.
        12. Mutta hän vastasi ja sanoi: totisesti sanon minä teille: en tunne minä teitä.

        1. Epistola Korintilaisille 11
        1. Olkaat minun seuraajani, niinkuin minäkin Kristuksen.
        2. Mutta minä kiitän teitä, rakkaat veljeni, että te minua kaikissa muistatte, ja että te pidätte ne säädyt, jotka minä teille annoin.
        3. Mutta minä tahdon, että teidän pitää tietämän, että Kristus on jokaisen miehen pää; mutta mies on vaimon pää, ja Jumala on Kristuksen pää.
        4. Jokainen mies, joka rukoilee eli propheteeraa, ja pitää jotakin päänsä päällä, se häpäisee päänsä.
        5. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee eli propheteeraa peittämättömällä päällä, se häpäisee päänsä; sillä se on niinkuin se ajeltu olis.
        6. Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
        7. Mutta ei miehen pidä päätänsä peittämän, sillä hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        12. Sillä niinkuin ruumis on yksi, ja hänellä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, ehkä heitä on usia, ovat kuitenkin yksi ruumis; niin on myös Kristus.
        13. Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
        14. Sillä ei ruumis ole yksi jäsen, vaan usia.
        15. Jos jalka sanois: en minä ole käsi, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ole ruumiista?
        16. Ja jos korva sanois: en minä ole silmä, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ruumiista ole?
        17. Jos koko ruumis silmänä olis, kussas siis kuulo? Jos se kaikki kuulona, kussas siis haisto?
        18. Mutta nyt on Jumala pannut jäsenet erinänsä itsekunkin ruumiissa niinkuin hän on tahtonut.
        19. Vai jos kaikki olisivat yksi jäsen, kussa sitte ruumis olis?
        20. Mutta nyt on monta jäsentä, vaan yksi ruumis.
        21. Mutta ei silmä taida kädelle sanoa: en minä sinua tarvitse, eli taas pää jaloille: en minä teitä tarvitse.
        22. Vaan paljoa enemmin ne ruumiin jäsenet, jotka heikommaksi näkyvät, ovat tarpeelliset.
        23. Ja jotka me luulemme häpiällisemmäksi ruumiissa, niiden päälle me enimmän kunnian panemme; ja jotka häijymmäksi näkyvät, niillä on enin kaunistusta:
        24. Sillä jotka meissä kauniit ovat, ei ne mitään tarvitse; mutta Jumala on ruumiin kokoon liittänyt ja sille puuttuvaiselle enemmän kunnian antanut,
        25. Ettei eripuraisuutta ruumiissa olisi; vaan kaikki jäsenet pitää toinen toisestansa surun pitämän.
        26. Ja jos yksi jäsen kärsii jotakin, niin kaikki muut jäsenet kanssa kärsivät, ja jos yksi jäsen kunniassa pidetään, niin kaikki jäsenet myös riemuitsevat.
        27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.

        Ikävää että olet monien muiden kanssa irrottautuneet tästä ruumiista, jolloin verenkierto on loppunut ja olette kuolleet. Uskonne on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Epistola Korintilaisille 11
        1. Olkaat minun seuraajani, niinkuin minäkin Kristuksen.
        2. Mutta minä kiitän teitä, rakkaat veljeni, että te minua kaikissa muistatte, ja että te pidätte ne säädyt, jotka minä teille annoin.
        3. Mutta minä tahdon, että teidän pitää tietämän, että Kristus on jokaisen miehen pää; mutta mies on vaimon pää, ja Jumala on Kristuksen pää.
        4. Jokainen mies, joka rukoilee eli propheteeraa, ja pitää jotakin päänsä päällä, se häpäisee päänsä.
        5. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee eli propheteeraa peittämättömällä päällä, se häpäisee päänsä; sillä se on niinkuin se ajeltu olis.
        6. Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
        7. Mutta ei miehen pidä päätänsä peittämän, sillä hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        12. Sillä niinkuin ruumis on yksi, ja hänellä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, ehkä heitä on usia, ovat kuitenkin yksi ruumis; niin on myös Kristus.
        13. Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
        14. Sillä ei ruumis ole yksi jäsen, vaan usia.
        15. Jos jalka sanois: en minä ole käsi, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ole ruumiista?
        16. Ja jos korva sanois: en minä ole silmä, sentähden en minä ole ruumiista: eikö hän senvuoksi ruumiista ole?
        17. Jos koko ruumis silmänä olis, kussas siis kuulo? Jos se kaikki kuulona, kussas siis haisto?
        18. Mutta nyt on Jumala pannut jäsenet erinänsä itsekunkin ruumiissa niinkuin hän on tahtonut.
        19. Vai jos kaikki olisivat yksi jäsen, kussa sitte ruumis olis?
        20. Mutta nyt on monta jäsentä, vaan yksi ruumis.
        21. Mutta ei silmä taida kädelle sanoa: en minä sinua tarvitse, eli taas pää jaloille: en minä teitä tarvitse.
        22. Vaan paljoa enemmin ne ruumiin jäsenet, jotka heikommaksi näkyvät, ovat tarpeelliset.
        23. Ja jotka me luulemme häpiällisemmäksi ruumiissa, niiden päälle me enimmän kunnian panemme; ja jotka häijymmäksi näkyvät, niillä on enin kaunistusta:
        24. Sillä jotka meissä kauniit ovat, ei ne mitään tarvitse; mutta Jumala on ruumiin kokoon liittänyt ja sille puuttuvaiselle enemmän kunnian antanut,
        25. Ettei eripuraisuutta ruumiissa olisi; vaan kaikki jäsenet pitää toinen toisestansa surun pitämän.
        26. Ja jos yksi jäsen kärsii jotakin, niin kaikki muut jäsenet kanssa kärsivät, ja jos yksi jäsen kunniassa pidetään, niin kaikki jäsenet myös riemuitsevat.
        27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.

        Ikävää että olet monien muiden kanssa irrottautuneet tästä ruumiista, jolloin verenkierto on loppunut ja olette kuolleet. Uskonne on kuollut.

        3. Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
        4. Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
        5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
        6. Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.
        7. Mutta jokaiselle meille on armo annettu Kristuksen lahjan mitan jälkeen.

        15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
        16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.
        17. Niin minä nyt sanon ja todistan Herrassa, ettette silleen vaella niinkuin muut pakanat vaeltavat mielensä tyhmyydessä,
        18. Joiden ymmärrys pimitetty on ja ovat vieraantuneet siitä elämästä, joka Jumalasta on, tyhmyyden kautta, joka heissä on, ja heidän sydämensä kovuuden kautta,
        19. Jotka, sitten kuin he olivat paatuneet, antoivat ylön heitänsä haureuteen ja tekivät kaikkinaista saastaisuutta ylönpalttisessa himossa.
        20. Mutta ette niin Kristusta ole oppineet.

        Onko Paavali pilkannut tässä Jumalaa ja valehdellut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3. Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
        4. Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
        5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
        6. Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.
        7. Mutta jokaiselle meille on armo annettu Kristuksen lahjan mitan jälkeen.

        15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
        16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.
        17. Niin minä nyt sanon ja todistan Herrassa, ettette silleen vaella niinkuin muut pakanat vaeltavat mielensä tyhmyydessä,
        18. Joiden ymmärrys pimitetty on ja ovat vieraantuneet siitä elämästä, joka Jumalasta on, tyhmyyden kautta, joka heissä on, ja heidän sydämensä kovuuden kautta,
        19. Jotka, sitten kuin he olivat paatuneet, antoivat ylön heitänsä haureuteen ja tekivät kaikkinaista saastaisuutta ylönpalttisessa himossa.
        20. Mutta ette niin Kristusta ole oppineet.

        Onko Paavali pilkannut tässä Jumalaa ja valehdellut?

        4. Sillä niinkuin meillä on yhdessä ruumiissa monta jäsentä, mutta ei kaikilla jäsenillä ole yhtäläinen työ,
        5. Niin mekin olemme monta yksi ruumis Kristuksessa, mutta keskenämme olemme me toinen toisemme jäsenet.
        6. Ja meillä ovat moninaiset lahjat siitä armosta, kuin meille annettu on. Jos jollakin on prophetia, niin olkoon uskon kanssa yhteinen.
        7. Jos jollakin on joku virka, niin pitäkään virastansa vaarin. Jos joku opettaa, niin ottakaan opetuksestansa vaarin.
        8. Jos joku neuvoo, niin pitäkään neuvostansa vaarin. Jos joku antaa, niin antakaan yksinkertaisuudessa. Jos joku hallitsee, niin pitäkään siitä murheen. Jos joku armahtaa, niin tehkään sen ilolla,
        9. Olkoon rakkaus vilpitöin. Vihatkaat pahaa ja riippukaat kiinni hyvässä.
        10. Veljellinen rakkaus olkoon sydämellinen teidän keskenänne. Ennättäkään toinen toisensa kunniaa tekemässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe