Koiran menetys

Anonyymi

Olen kuullut kaikilta, kuinka tuo läheisen karvaturrin poismeno sattuu mutta suhtauduin asiaan skeptisesti. Mutta eilen kun tämä sattui omalle kohdalle, niin allekirjoitan kaiken ja enemmänkin. Olimme pitkään pohtineet ratkaisua, ja keskustelleet monen eläinlääkärin kanssa ja tämä oli ainoa vaihtoehto rakkaan kaverin parasta ajatellen. Vaimoni ei pystynyt lähtemään sinne, koska kyseinen koira oli enemmän vaimoni kuin minun. Siinä kun ajelimme koiran kanssa kahdestaan eläinlääkäriin aloin tuntea suunnatonta surua ja sääliä kaveriani kohtaan. Hän oli täynnä elämäniloa, mutta sairaus koversi hänen vointiaan päiväpäivältä enemmän. Lopulta kun saavuimme eläinlääkäriin, ja menimme kahvihuoneeseen odottelemaan lääkäriä. Kun lääkäri saapui, kävimme vielä kaikki vaihtoehdot läpi, ja lääkäri sanoi ettei ole muuta tehtävissä, jos koiran parasta ajatellaan. Kun hän rauhoitti kaverini piikillä, ja meni hakemaan nukutus aineen ja viimeisen piikin en voinut muuta tehdä kuin itkeä ja katsoa tuota rakasta karvaturriani, joka makoili seesteisenä viltin päällä. Pian lääkäri tuli, ja antoi nukutusaineen ja viimeisen piikin. Aikansa kuunneltuaan sydänääniä hän sanoi, ettei sydän enään lyö ja otti osaa menetyksestä. Silloin taivas repesi ja vettä alkoi satamaan kuin saavista kaataen, samalla kun itselläni valui kyyneleet valtoimenaan. Yritin kasata itseäni, ja menin koirani viereen makoilemaan ja silittämään sitä. Hän näytti niin rauhalliselta siinä makoillessaan, kiitin häntä kaikesta mitä koimme yhdessä ja kannoin hänet peräkonttiin hänen lempiviltissään. Toivon että hän vihdoin löysi rauhan, ja kun joskus kohtaamme taas hän on yhtä eloisa kuin pentuna kun hänet haimme. Lepää rauhassa rakas ystävä ❤️

3

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan taivaan tällä laidalla on paikka nimeltä Sateenkaarisilta.

      Lemmikit, jotka ovat olleet täällä jollekulle erityisen läheisiä, menevät kuoltuaan Sateenkaarisillalle.
      Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä.
      Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta on yllin kyllin, ja kaikilla ystävillämme on lämmintä ja mukavaa.

      Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista.
      Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä. On vain yksi pieni asia: kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta, joka niiden täytyi jättää jälkeensä.

      Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä, mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä pysähtyy katsomaan kaukaisuuteen. Sen kirkkaat silmät ovat jännittyneen tarkkaavaiset; sen innokas ruumis värisee. Yhtäkkiä se alkaa juosta pois ryhmän luota lentäen yhä nopeammin yli vihreän ruohon.

      Se on havainnut sinut, ja kun sinä ja rakas ystäväsi vihdoinkin tapaatte, te pysyttelette yhdessä riemukkaina jälleennäkemisestä ettekä koskaan enää eroa. Iloiset suudelmat satavat kasvoillesi, kätesi hyväilevät taas rakasta päätä ja katsot vielä kerran lemmikkisi luottavaisiin silmiin, jotka niin kauan olivat poissa elämästäsi, mutteivät koskaan poissa sydämestäsi.

      Sitten te ylitätte Sateenkaarisillan yhdessä...

    • Anonyymi

      Osanottoni 💐
      Eläinkaverin kuolema on aina hirveää olipa hiiri tai koira :(

    • Läheisen lemmikin menetys on kova asia, tiedän kokemuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe