Gunnar Persäterin muistolle

Anonyymi

Rauhan saivat pyhät Herran,
jotka kerran
taistelivat päällä maan,
kun me heitä muistelemme,
kaipailemme,
sinne Taivaan kunniaan.

Siunattu olkoon Gunnarin muisto!

83

1788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei he enää itke siellä,
      niin kuin tiellä
      itkivät he kulkeissaan.
      Täällä panoi synnin taakka
      maahan saakka,
      Taivaassa ei milloinkaan.

      • Anonyymi

        Jäämme kaipaamaan Gunnaria!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäämme kaipaamaan Gunnaria!

        Gunnar, tuo pässi vierasmaalainen?


    • Anonyymi

      Onko oikeesti kuollu?

      Hiljaiseksi vetää..

      Otti varmaa koville, kun omallatunnolla seurakunnan hajoittaminen, ei silleen että muka tietäisin mikä on absoluuttinen totuus eli Jumalan tahto tässä asiassa. Mutta varmasti oli rankkaa loppu päivät,

      Osanotot. Taivaassa on ilo vanhurskailla, rauha armoitetuilla.

      Jyvät karsittiin akanoista sanoi joku viisas, mutta se tapahtuu Raamatullisesti vasta viimeisellä tuomiolla. Ei ajassa eli seurakunnassa. Seurakunnassa on aina ollut hyvät ja pahat keskenään. Tämän tiesi Gunnarkin, siksi pystyin päättelemään että saattoi omatunto hieman kolkuttaa,

      Mutta toivottavasti pääsi taivaan kotiin, ja niin haluan uskon, ja uskon.

    • Jesaja 43: 25
      Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi
      itseni tähden,
      enkä sinun syntejäsi muista.

      Jokainen pelastunut on siis pelastunut Jumalan armosta. Armosta, jonka Hän on ihmiselle osoittanut itsensä tähden ei minkään muun! Tähän armoon turvaten vimme siunata lähtijän ja lähteneen laupiaan Jumalan armollisiin käsiin.

      Jokaisella hänet tunteneella on omat muistonsa ja ne ovat jokaisen omat saamme muistaa påoismennyttä rakkaudella, koska Kuoleman Majesteetti katkaisee poikki kaiken muun, vain siis pysyvät usko, toivo ja rakkaus ja rakkaus on suurin niistä!

    • Moneen asiaan hän esikoislestadiolaiset herätysliikkeessä vaikutti. Epäilemättä ei yksin, mutta liikettä johtaneen ryhmän keulakuvana.

      • Epäilemättä! Tämä on niin erikoinen asia, että järjellä ei käsitä ollenkaan. Minä joskus koitin vähän pysyä mukana, mutta se ei onnistunut. Pitäisi olla samoja taitoja joita oli aikanaan kremnologeilla. He tekivät johtopäätöksiä muunmuassa siitä missä järjestyksesä johtajat tulivat sinne paraatiparvelle. On olemassa sellainen mystinen asia kuin yhteinen ymmärrys. Jos joku olisi toista mieltä, niin hänen on taivuttava toisten mielipiteelle. Kukaan wanhimmista ei ainakaan puheissa ole mitään juuri eikä yksin anna mitään lausuntoja. Vaikka Suomessa on ollut johtavat veljet lähetysmatkalla, niin aina on lähetetty alamaisuutta osoittava kirje Lapinmaan seurakunnalle. Tämä kaikki olisi mielenkiintoista, jos se ei olisi niin jäykkää. Joku laitetaan esille niinkuin maalitauluksi ja todelliset vaikuttajat ovat kasvottomia. Vastuun ottaminen ja sen kantaminen on ulkopuoliselle käsityskyvyb ulkopuolella. Kaikki on kuitenkin Jumalan sallimuksesta tapahtunut ja emme siihen voi sanoa mitään lisää.


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Epäilemättä! Tämä on niin erikoinen asia, että järjellä ei käsitä ollenkaan. Minä joskus koitin vähän pysyä mukana, mutta se ei onnistunut. Pitäisi olla samoja taitoja joita oli aikanaan kremnologeilla. He tekivät johtopäätöksiä muunmuassa siitä missä järjestyksesä johtajat tulivat sinne paraatiparvelle. On olemassa sellainen mystinen asia kuin yhteinen ymmärrys. Jos joku olisi toista mieltä, niin hänen on taivuttava toisten mielipiteelle. Kukaan wanhimmista ei ainakaan puheissa ole mitään juuri eikä yksin anna mitään lausuntoja. Vaikka Suomessa on ollut johtavat veljet lähetysmatkalla, niin aina on lähetetty alamaisuutta osoittava kirje Lapinmaan seurakunnalle. Tämä kaikki olisi mielenkiintoista, jos se ei olisi niin jäykkää. Joku laitetaan esille niinkuin maalitauluksi ja todelliset vaikuttajat ovat kasvottomia. Vastuun ottaminen ja sen kantaminen on ulkopuoliselle käsityskyvyb ulkopuolella. Kaikki on kuitenkin Jumalan sallimuksesta tapahtunut ja emme siihen voi sanoa mitään lisää.

        Hyvin kuvasit tätä salailun, ja pienpiirin johtotoimintaa. Vaikka määräykset oli helppo päätellä tulleen tietystä maasta, jopa henkilöstä, niin aivan toiset henkilöt ottivat vastuun päätöksistä tyyliin, "ehkä minä sitten muistin väärin".


    • Anonyymi

      osaatteko arvata miltä se tuntuu sivullisesta lukea näitä käsittämättömiä tarinoitanne!

      Että olisikin ainakin muutama Messias sen ainoan lisäksi.

      mahtaa teitä jännittää, kuka se tulee hakemaan siinä ylösotossa.

      • Anonyymi

        Uskovat eivät tarinoi. Tiedoksi vain. Herääkin kysymys, jo ties monenneko kerran, miksi sellainen henkilö kirjoittelee tänne, joka ei tiedä tähän palstaan liittyvien uskovien asioista mitään. Ja kristinuskon perustotuudetkin kuten Jeesuksen veren junti ja Jeesuksen ruumiin syönti (joita ilman ei kukaan peri iankaikkista elämää), ovat täysin hukassa. Että näkemiin. 👎

        Varmaan sinullekin löytyy sopiva keskustelupalsta jostakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat eivät tarinoi. Tiedoksi vain. Herääkin kysymys, jo ties monenneko kerran, miksi sellainen henkilö kirjoittelee tänne, joka ei tiedä tähän palstaan liittyvien uskovien asioista mitään. Ja kristinuskon perustotuudetkin kuten Jeesuksen veren junti ja Jeesuksen ruumiin syönti (joita ilman ei kukaan peri iankaikkista elämää), ovat täysin hukassa. Että näkemiin. 👎

        Varmaan sinullekin löytyy sopiva keskustelupalsta jostakin?

        Tämähän on kaikille avoin (!) keskustelupalsta, vaikka täällä keskustellaankin pääasiassa esikoislessujen ja myös esikoisten asioista.
        Ne ovat monesti ihan sisäpiirijuttuja.
        Ihan samoin on varmasti kaikilla hengellisillä ja hengettömilläkin liikkeillä omia kommervenkkejään joihin muiden on vaikea päästä sisälle - eikä tarviikaan.
        Kaikki me kerran kuitenkin joudumme Päätuomarin eteen - niin "pienet" kuin "suuretkin" persoonat - toivokaamme, että voimme silloin sataprosenttisesti turvautua Kristuksen sovintotyöhön. Silloin Tuomari sanoo, että tulkaa minun Isäni siunatut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on kaikille avoin (!) keskustelupalsta, vaikka täällä keskustellaankin pääasiassa esikoislessujen ja myös esikoisten asioista.
        Ne ovat monesti ihan sisäpiirijuttuja.
        Ihan samoin on varmasti kaikilla hengellisillä ja hengettömilläkin liikkeillä omia kommervenkkejään joihin muiden on vaikea päästä sisälle - eikä tarviikaan.
        Kaikki me kerran kuitenkin joudumme Päätuomarin eteen - niin "pienet" kuin "suuretkin" persoonat - toivokaamme, että voimme silloin sataprosenttisesti turvautua Kristuksen sovintotyöhön. Silloin Tuomari sanoo, että tulkaa minun Isäni siunatut.

        Mieti edes hetki järkevästi.

        Menetkö sinä tähtitieteilijöiden palstoille, väittelemään heidän kanssaan? Ja panettelmaan heitä, - vuositolkulla.

        Vapaus edellyttää aina vastuuta. Ja keskustelu edellyttää paitsi hyvää puheena olevan asian ymmärtämistä, myös vastapuolen kuuntelemista, sekä kunnioittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti edes hetki järkevästi.

        Menetkö sinä tähtitieteilijöiden palstoille, väittelemään heidän kanssaan? Ja panettelmaan heitä, - vuositolkulla.

        Vapaus edellyttää aina vastuuta. Ja keskustelu edellyttää paitsi hyvää puheena olevan asian ymmärtämistä, myös vastapuolen kuuntelemista, sekä kunnioittamista.

        Oletpa herkkänahkainen. Oletko yhtään ajatellut, että voisit rukoilla vihollisesi puolesta. Niinhän Jeesus on meitä opettanut. Se opetus koskee myös eslessuja (ja minua).

        Meillä kristityillä voi olla tukalat ajat edessä ja silloin on syytä katsoa ettemme ole vihoissamme kenellekään, ettemme löydä itseämme samalta puolelta kuin missä vihollisemme ovat.

        Tämäkin palsta voi olla paikka (Jumalan tiet ovat tutkimattomat), josta joku voi löytää tien, joka johtaa Kristuksen, Jumalan Sanan ääreen.


    • Anonyymi

      Coronako vei?

      • Anonyymi

        Tai Toyota corolla .

        KUINKA MONI TIESI, ja tietää, että kirkon papistoon kuuluu VAPAAMUURAREITA, JOTKA OVAT SAATANAN PALVOJIA, ELI SAATANALLE SIELUNSA MYYNEITÄ?

        Tällaiseenkö kirkkoon pitäisi kuulua, jota hallitsee sielun vihollinen saatana?

        Ja tämä on fakta, ja faktat on tarkistettavissa.

        Sitten herää kysymys, kuinka moni esikoislestadiolaisista saarnaajista on vapaamuurari eli saatanan palvoja?


    • Anonyymi

      Ja varmuuden vuoksi uudestaan.

      KUINKA MONI TIESI, ja tietää, että kirkon papistoon kuuluu VAPAAMUURAREITA, JOTKA OVAT SAATANAN PALVOJIA, ELI SAATANALLE SIELUNSA MYYNEITÄ?

      Tällaiseenkö kirkkoon pitäisi kuulua, jota hallitsee sielun vihollinen saatana?

      Ja tämä on fakta, ja faktat on tarkistettavissa.

      Sitten herää kysymys, kuinka moni esikoislestadiolaisista saarnaajista on vapaamuurari eli saatanan palvoja?

      • Anonyymi

        EI KUKAAN!


      • Anonyymi

        Just joo.Kuinka on sinun kanssasi?


    • Anonyymi

      Ei pidä kirjoittaa sellaisista asioista, joista ei tiedä mitään.

      Papeista valehtelemiseen ja muihin vihapuheisiin ei tarvita muuta, kun kuunnella pirua tarkalla korvalla. Petätte ainoastaan itseänne tällaisilla kirjoituksilla. Olette itse menneet paholaisen virittämään halpaan ja koitatte syöttää muille samaa moskaa.

      Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

      • Anonyymi

        Toisaalta papit ovat valehdelleet teille ihan palkkatyökseen. Taitavimmat niin hyvin että ovat alkaneet uskoa jo itsekin.
        Uskomattomilla ei piruja ja paholaisia ole. Ne vaivaa vain uskin mieltä.


      • Anonyymi

        ", koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja."

        Väität siis että mä kuulun vapaamuurareihin?hahaha

        Onko vaikea uskoa totuus?

        No kyllä se vielä kirkastuu.

        Mutta kyllä mä tiedän, etten kuulu mihinkään lahkoon, koska en käy minkään lahkon kokouksissa.

        MUTTA SINÄ JOKA KÄYT, ET EDES TIEDÄ MISSÄ KÄYT, JA KETÄ JUMALAA KUMARRAT SIELLÄ!

        Voi ihminen olla sokea. Ja hieman typerä.


    • Anonyymi

      "KIRJOITTANUT

      SEURAKUNTALAINEN

      Suomen vapaamuurareissa toimii aktiivisesti kymmeniä kirkon työntekijöitä, joista valtaosa on pappeja ja kanttoreja. Määrä on kasvanut merkittävästi kahden viimeksi kuluneen vuosikymmenen aikana."

      Että sellaisia saatanalle kumartajia nämä kirkkouskovaiset ja muut lasten vihaajat ja raiskaajat.

      Vapaamuurarithan uhraa saatanalle sielunsa lisäksi myös lapsia.

      Ja tämä tieto on totuudessa. Joka ei tätä tunnusta, ei vaella totuudessa.

    • Anonyymi

      Ja varmuuden vuoksi uudestaan kaikille tiedoksi:(että totuus lisääntyisi meidän keskellä eikä sielunvihollisen eli saatanat valheet.)

      "KIRJOITTANUT

      SEURAKUNTALAINEN

      Suomen vapaamuurareissa toimii aktiivisesti kymmeniä kirkon työntekijöitä, joista valtaosa on pappeja ja kanttoreja. Määrä on kasvanut merkittävästi kahden viimeksi kuluneen vuosikymmenen aikana."

      Että sellaisia saatanalle kumartajia nämä kirkkouskovaiset ja muut lasten vihaajat ja raiskaajat.

      Vapaamuurarithan uhraa saatanalle sielunsa lisäksi myös lapsia.

      Ja tämä tieto on totuudessa. Joka ei tätä tunnusta, ei vaella totuudessa.

      • Anonyymi

        Nooh, leikkiähän ma vaan laskin. Ottiks joku tosissaan tän?

        UAAAHAHAHAHA lul 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooh, leikkiähän ma vaan laskin. Ottiks joku tosissaan tän?

        UAAAHAHAHAHA lul 😂😂😂

        Kai tajuutte et oon ulkopuolinen ja voin kirjoittaa mitävaa, koska mua ei sido teiän yhteisöjen säännöt, ettei pienestä pilasta tarvi säihkähtää. Heitti se Jeesuskin läppää, kai. Mistä sen tietää.
        Todista toisin!


    • Anonyymi

      Provo. Tuo nimi on vitsi sinänsä. Ei kellään oikeesti.....

    • Anonyymi

      Ny sekin on kuollut

      • Anonyymi

        Bussi vai? Jäikse rekan alle? UAAAAHAHAHA🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Pärsteri jää historiaan yhtenä pahimmista seurakunnan hajoittajista. Tuhosi esikoislestadiolaisuuden yhdessä Minden ja muutaman suomalaisen kanssa. Muutti sen lahkoksi.

      • Anonyymi

        Vedä sinä ha**uus. Älä sä tuu tänne Pärsterii haukkuu, mitää tehny sinulle. Pärsteri on mun velii.

        Sitten kun sinulle kirkastuu demonien ja saatanan todellisuus eli fyysinen läsnäolo, niin silloin sinäkin alat etsimään totista viinipuuta kilveksi näille saatanan henkivalloille.

        Itse en kyllä kuulu enää kyseiseen lahkoon, mutta ymmärrän lahkon fanaattisuuden, koska tiedän kokemuksesta saatanan ja demonien voiman. Ilman totista uskon kilpeä ei ole mitään näiden henkien edessä johon suojautua.

        Jos et niistä tiedä. Älä kirjoita.

        Ethän kirjoita Yhdysvaltojen presidentistäkään olettamuksia, pelkkiä faktoja vain. Vai miten se meni.


      • Anonyymi

        Vai olisikohan esikoisiin menneet ihmiset sittenkin tuhonneet esikoislestadiolaisen herätysliikkeen?


    • Anonyymi

      Esikoisiin ei kukaan mennyt. Kristukseen uskovina rauhan rakentajina esikoiset eivät myöskään hajoita ketään, eikä mitään.

      Tämä prosessi on täällä käyty useasti faktojen avulla lävitse, miksi ja millä tavalla Esikoislestadiolaisuudesta tuli erillinen vapaakirkko, kirkko ilman kirkolle kuuluvia virkoja, kolutettuja pappeja ja vailla yhteyksiä mihinkään muihin kristillisiin liikkeisiin.

      Mistä tuollainen harhaoppi on peräisin, että pelastuvien olisi oltava esikoislestadiolaisia, hinnalla millä hyvänsä? Sellaiselle erehtymättömälle ja eksymättömälle joukolle ei löydy tukea Raamatusta, eikä Kristuksen kirkon historiasta
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      Sen sijaan edesmennyt esikoislestadiolaisuuden johtohenkilö pitää jättää rauhaan, ettemme syyllistyisi samaan, mihin esikoislestadiolaiset syyllistyivät silloin kun laittomasti, vastoin maallisia ja taivaallisia lakeja hajoittivat liikkeen..

      Esikoislestadiolaisuuden eritstäytymistä muista kristityistä on edeltänyt pitkä, yli 100 vuotta kestänyt kehitysvaihe, johon on liittynyt koko historian ajan voimakkaana sellaiset saarnapuheet, joihin on liittynyt muiden ihmisten ja kristittyjen panettelu ja mustamaalaaminen.

      Tämä julistustapa on muokannut liikkeen jäsenistön keskuuteen voimakkaan kielteisen asenteen muita ihmisiä ja muita Kristukseen uskovia kohtaan.

      Toisin sanoen, kukaan yksittäinen henkilö ei ole syyllinen liikkeen valitsemaan tiehen. Mutta tällaisessa ilmapiirissä varttuneiden on helppo samaistua "vain me pelastumme" henkeen. Ja johtajat jotka tällaista henkeä voimakkaimmin lietsovat porukkaan, ovat liikkeessä suosittuja henkilöitä.

      Kun sitten Jeesus tarttuu tällaisessa kuplassa eläneen käteen, (kuten minunkin kävi), ja sanoo, rakasta JUMALAA YLI KAIKEN, lähimmäistäsi, niin kuin itseäsikin rakastat. Silloin "vain me" kehä ja pallo paljastuu ihmisopiksi, - ja sellaisena hyljättäväksi ja kartettavaksi.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoo seurakunnasta eli itsestään, Jeesus on itse seurakunta;

        Minä olen TIE,TOTUUS JA ELÄMÄ, JA APOSTOLI JATKAA, TOTUUS ILMAN RAKKAUTTA EI OLE MITÄÄN!

        Ja selitän tämän Jumalan sanan sinulle.

        Seurakunta jossa näkyy olevan totuus, mutta ei rakkautta, ei siellä ole Kristuksen oppia eli Kristusta.

        Seurakunta jossa näkyy olevan rakkaus, mutta ei totuutta, ei siellä ole Kristuksen oppia eli Kristusta.

        Vaan missä on totinen Kristuksen oppi, se on se SEURAKUNTA! Jossa saarnataan tie, totuus ja elämä, kaikki erikseen, siellä on Kristus kokonaisena ja asuvaisena.

        Ei kukaan kiellä sinua saarnaamasta kokonaista jumalansanaa, silloin sinäkin saisit sanoa, Kristus on elävä!

        Mutta jostain syystä kokonaista Jumalansanaa ei saarnata missään.

        JEESUS EI SANO!; MINÄ OLEN ELÄMÄ, EI!
        JEESUS EI OLE ELÄMÄ, SIELLÄ MISSÄ JEESUS ON ELÄMÄ, EI OLE KRISTUSTA YLÖSNOUSSEENA!

        JEESUS SANOO, MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ!

        ja kaikki nämä yhdessä on elävän ja totisen seurakunnan merkki.

        Jossa totuus kirkastaa ihmisen raadollisuuden, elämä armon ja iankaikkisen elämän uskon ja toivon kautta Kristukseen, joka on rakkaus, ja tämä TIE, se on kristityn vaellusta elämän kaidalla tiellä.

        Ja oikeassa Kristuksen seurakunnassa on nämä kaikki.

        Tie,totuus ja elämä.(seurakunnan muoto)

        Usko,toivo ja rakkaus.(henkilökohtainen kristillisyys)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo seurakunnasta eli itsestään, Jeesus on itse seurakunta;

        Minä olen TIE,TOTUUS JA ELÄMÄ, JA APOSTOLI JATKAA, TOTUUS ILMAN RAKKAUTTA EI OLE MITÄÄN!

        Ja selitän tämän Jumalan sanan sinulle.

        Seurakunta jossa näkyy olevan totuus, mutta ei rakkautta, ei siellä ole Kristuksen oppia eli Kristusta.

        Seurakunta jossa näkyy olevan rakkaus, mutta ei totuutta, ei siellä ole Kristuksen oppia eli Kristusta.

        Vaan missä on totinen Kristuksen oppi, se on se SEURAKUNTA! Jossa saarnataan tie, totuus ja elämä, kaikki erikseen, siellä on Kristus kokonaisena ja asuvaisena.

        Ei kukaan kiellä sinua saarnaamasta kokonaista jumalansanaa, silloin sinäkin saisit sanoa, Kristus on elävä!

        Mutta jostain syystä kokonaista Jumalansanaa ei saarnata missään.

        JEESUS EI SANO!; MINÄ OLEN ELÄMÄ, EI!
        JEESUS EI OLE ELÄMÄ, SIELLÄ MISSÄ JEESUS ON ELÄMÄ, EI OLE KRISTUSTA YLÖSNOUSSEENA!

        JEESUS SANOO, MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ!

        ja kaikki nämä yhdessä on elävän ja totisen seurakunnan merkki.

        Jossa totuus kirkastaa ihmisen raadollisuuden, elämä armon ja iankaikkisen elämän uskon ja toivon kautta Kristukseen, joka on rakkaus, ja tämä TIE, se on kristityn vaellusta elämän kaidalla tiellä.

        Ja oikeassa Kristuksen seurakunnassa on nämä kaikki.

        Tie,totuus ja elämä.(seurakunnan muoto)

        Usko,toivo ja rakkaus.(henkilökohtainen kristillisyys)

        Noin helppo saada hiljaiseksi, vaikka en edes kuulu kyseiseen liikkeeseen enään fyysisesti ainakaan.

        Eiks Raamattu sanoo, ellei teidän uskonne ole paljon suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden...

        Parastahan tässä oli että kehittelen kaikki tarinat omasta päästä, ja silti menee miehet hiljaseks. Mukamas Raamatun asiantuntijoita. Ha.

        No kertokaa. Eikö ole näin, että Jeesus on erityisesti kaikki nämä kun puhutaan perustuksesta;

        Tie, ja totuus ja elämä!

        Niin onhan se elävä seurakunta missä saarnataan jumalansanaa tällaisen muodon jälkeen. Eli Jeesuksen oman opetuksen mukaan.

        Saarnataan ihmiselle totuus,

        Saarnataan ihmiselle elämä,

        Saarnataan ihmiselle tie,

        Oli näillä sitten järjestys mikä tahansa, niin kaikki pitää saarnata.


    • Anonyymi

      On se kuolema kauhea paikka uskovaiselle. Tajuaa olleensa koko ikänsä väärässä - taivasta ja jumala kun ei ole muuta kuin sammuvassa mielikuvituksessa. Jatkoaikaa ei pelata.

      • Anonyymi

        Mistä saakka olet yrittänyt tehdä tyhjäksi tuhansien ihmisten silminnäkijälausuntoja?
        Petät vain itseäsi.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa tuo "äteri"?

    • Anonyymi

      Millainen laite on äteri?

    • Anonyymi

      Nyt pitåisi saada e-paimen Mikolta kaikkitietäviä tähtitieteellisä kommentteja.
      Mutta ei ole mahdollista.
      Tosiaankin
      Rauhan toivottavasti saivat...

    • Anonyymi

      Gunnar kerran mainitsi saarnassaan, että PH on heidät (hänet) lähettänyt ja joka nousee heitä (häntä) vastaan nousee PH:ä vastaan ja se on PH:n pilkkaa.

      Raamatun mukaan PH:n pilkkaa ei saa koskasn anteeksi eli olemalla eri mieltä Gunnarin kanssa tekee synnin, jota ei saa koskaan anteeksi.

      Ehkä nyt Gunnarilta kysytään tähän tarkennusta Viimeisellätuomiolla.

      • Anonyymi

        Oletko katkera kun olet jäänyt elävän seurakunnan ulkopuolelle? Itsekin olen ulkopuolella, joten voin samaistua tunteeseesi.

        Vajakkejahan siellä on osa esim mun veli, ja Immosen Tauno. Mutta ei se silti tarkoita ettei seurakunta olisi elävä. Koska Jumala ei katso muotoon. Vajakki voi olla Jumalan lapsi Jumalan armosta.

        Mieti sitä ja tuu vähän viisaammaks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko katkera kun olet jäänyt elävän seurakunnan ulkopuolelle? Itsekin olen ulkopuolella, joten voin samaistua tunteeseesi.

        Vajakkejahan siellä on osa esim mun veli, ja Immosen Tauno. Mutta ei se silti tarkoita ettei seurakunta olisi elävä. Koska Jumala ei katso muotoon. Vajakki voi olla Jumalan lapsi Jumalan armosta.

        Mieti sitä ja tuu vähän viisaammaks.

        En maininnut seurakunnannasta tai seurakuntalaisista mitään vaan Gunnarin saarnasta.

        Ei kai tuollaisen vajakkisaarnan ihmettely tarkoita elävän seurakunnan ulkopuolelle jääntiä?
        Se ei edes ollut hänen ainut saarna, jonne oikean asian joukkoon oli sidokseksi laitettu tällaisia hullutuksia.

        Jos itse olet ulkopuolella, mieti kannattaako siellä olla toisten tekemien syntien vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En maininnut seurakunnannasta tai seurakuntalaisista mitään vaan Gunnarin saarnasta.

        Ei kai tuollaisen vajakkisaarnan ihmettely tarkoita elävän seurakunnan ulkopuolelle jääntiä?
        Se ei edes ollut hänen ainut saarna, jonne oikean asian joukkoon oli sidokseksi laitettu tällaisia hullutuksia.

        Jos itse olet ulkopuolella, mieti kannattaako siellä olla toisten tekemien syntien vuoksi?

        En osaa miettii noin monimutkaisesti. Tiedän vain että elävä seurakunta on siellä, missä saarnataan tie, totuus ja elämä.

        Kirkkikset saarnaa elämästä.

        Vanhoilliset tiestä ja elämästä.

        Jne...

        Katoliset teoista...

        Mutta Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä.

        Siitä tiedän missä on elävä seurakunta.

        Vaikka ei ulospäin ihmisistä aina näy. Vajakkeja muutama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa miettii noin monimutkaisesti. Tiedän vain että elävä seurakunta on siellä, missä saarnataan tie, totuus ja elämä.

        Kirkkikset saarnaa elämästä.

        Vanhoilliset tiestä ja elämästä.

        Jne...

        Katoliset teoista...

        Mutta Jeesus sanoo, minä olen tie, totuus ja elämä.

        Siitä tiedän missä on elävä seurakunta.

        Vaikka ei ulospäin ihmisistä aina näy. Vajakkeja muutama.

        Totuus puuttuu seurakunnista. On siis semmoisia Jeesuksen puolikkaita nämä uusheränneet seurakunnat vapaamuurari pappeineen.

        Mistä lähtien, jos saan kysyä, Jeesus on ollut puolikas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En maininnut seurakunnannasta tai seurakuntalaisista mitään vaan Gunnarin saarnasta.

        Ei kai tuollaisen vajakkisaarnan ihmettely tarkoita elävän seurakunnan ulkopuolelle jääntiä?
        Se ei edes ollut hänen ainut saarna, jonne oikean asian joukkoon oli sidokseksi laitettu tällaisia hullutuksia.

        Jos itse olet ulkopuolella, mieti kannattaako siellä olla toisten tekemien syntien vuoksi?

        Tottakai Pyhä Henki antoi Gunnarillekin sanat suuhun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Pyhä Henki antoi Gunnarillekin sanat suuhun!

        Miten niin tottakai? Miksi olisi hänellekin antanut?

        Hiljaa mielessään noin voi tietenkin ajatella, mutta jos ja kun alkaa tuollaista oletusta ja uskoaan totuudeksi väittämään, olisi syytä olla jotakin muutakin todistusta asialle kuin oma oletus ja oma usko, (jonka on kyseisen "ainoiden oikeaoppisten" seuraraarnoista omaksunut.

        Saattoi antaa tai sitten ei, me kukaan emme voi sitä tietää. Uskoa voimme vaikka sahapukkiin pelastajanamme.


    • Anonyymi

      Totuus on YKSIN Jeesus Kristus. Mitä esikoislestadiolaisuuteen tulee, niin "tämä kristillisyys" perinteineen ja Raamatun vastaisine opetuksineen on siellä kaiken muun yläpuolella.

      En nyt viitsi toistaa näitä Jumalan sanan vastaisia opetuksia, koska jokainen joka on nämä jo Kristus valossa huomannut, tietää kyllä mitä ne ovat.

    • Anonyymi

      Miksi tämä lestadiolaisuus on niin hankalaa ja vaikeaa, ihmettelen sitä eikö siellä ole yksinkertaisen lukutaitoa vaiko ei ymmärretä mitä luetaan vai missä on vika kun ei näytä selviävän mikään uskomisen asia.

      Raamatussa pelastuksen tie on mailman yksinkertaisin asia!

      • Anonyymi

        Se on niin helppoa uskoa esikoislestadiolaisuuteen. Sen opetushan painottuu juuri siihen, että pitää vain yksinkertaisesti uskoa tähän siunattuun kristillisyyteen, ei saa epäillä. Sehän on helppoa jos ei itse ajattele, uskoo vain. Siis uskoo pääasiassa juuri esikoislestadiolaisuuteen.

        On iso kynnys ja vaatii voimia ja rohkeutta lähteä selvittämään itselleen sitä, onkos tämä "meikäläisten" opetus Raamatun mukaista.

        Tämä koskee kaikkien "ainoiden oikeauskoisten" joukkoja, olivatpa kuinka pieniä tai suuria. (Jotkuthan tuota pienuutta pitävät raamatullisena todisteena siitä, että nyt varmasti ollaan oikeassa joukossa.)


    • Anonyymi

      Muistakseni Jeesus sanoi mm; herättäkää kuolleita parantakaa sairaita ja niin ed.

      miten siellä lestalaisuudessa johon ei ole luikerrellut se amerikan opinkäärme, miten siellä tätä kehoitusta noudatetaan?

      • Anonyymi

        Edelleen. Miksi Jeesus on muutamille rakkaus?

        Mikä tekee Jeesuksesta puolikkaan! Miksi Jeesus on uusheränneiden keskellä puolikas?

        Jeesus on muutamille rakkaus.

        Muutamille totuus.

        Muutamille sääntökirja.

        Miksi Jeesus on muutamille puolikas?

        Jeesus itse opettaa, minä olen tie, totuus ja elämä.

        Miksi poimitte rusinat pullasta.
        Eikö kelpaa kokonainen Jeesus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen. Miksi Jeesus on muutamille rakkaus?

        Mikä tekee Jeesuksesta puolikkaan! Miksi Jeesus on uusheränneiden keskellä puolikas?

        Jeesus on muutamille rakkaus.

        Muutamille totuus.

        Muutamille sääntökirja.

        Miksi Jeesus on muutamille puolikas?

        Jeesus itse opettaa, minä olen tie, totuus ja elämä.

        Miksi poimitte rusinat pullasta.
        Eikö kelpaa kokonainen Jeesus?

        Eikö kelpaa totuus?

        Eikö kelpaa kaita tie?

        Mutta elämä eli itserakkaus näyttää kelpaavan?

        Mutta Jeesus on silti edelleen kokonainen, eli

        Tie ja totuus ja elämä!


      • Anonyymi

        Vaikka kuinka kiristelisit hampaitas niin Jumalan sana ei katoa.
        Ja se on;
        Jeesus on tie ja totuus ja elämä!


      • Anonyymi

        Hengellisesti kuolleet heräävät, -kuurot kuulevat elävää Jumalan sanaa, -sokeat näkevät, mistä tie menee taivaaseen, synnin spitaliset parannetaan ja hengellisesti köyhille saarnataan armon evankeliumia.

        Millä nämä parantuvat? Niillä kahdella penningillä, jotka Laupias Samarialainen jätti majatalon isännälle. He eivät herää, eivätkä parane soitoilla ja kuorolauluilla, eivätkä millään kaatamisilla.

        Terveet eivät tarvitse parantajaa. Suurelle ehtoolliselle ei tule kutsutut, vaan sinne täytyy saattaa ja vaatia tulemaan kaikki vaivaiset, ontuvat, raajarikot ja sokeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellisesti kuolleet heräävät, -kuurot kuulevat elävää Jumalan sanaa, -sokeat näkevät, mistä tie menee taivaaseen, synnin spitaliset parannetaan ja hengellisesti köyhille saarnataan armon evankeliumia.

        Millä nämä parantuvat? Niillä kahdella penningillä, jotka Laupias Samarialainen jätti majatalon isännälle. He eivät herää, eivätkä parane soitoilla ja kuorolauluilla, eivätkä millään kaatamisilla.

        Terveet eivät tarvitse parantajaa. Suurelle ehtoolliselle ei tule kutsutut, vaan sinne täytyy saattaa ja vaatia tulemaan kaikki vaivaiset, ontuvat, raajarikot ja sokeat.

        Näin ajatteli ja opetti myös edesmennyt Gunnar!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ajatteli ja opetti myös edesmennyt Gunnar!

        Hänkin, kaikki kunnioitukseni hänen muistolleen, kuitenkin yritti kai vain pitää opetuksillaan koossa sitä piskuista länsilestadiolaisten laumaa, jonka päämieheksi oli joutunut tai päässyt.

        Enemmän pyrkineeltä hän ehkä vaikutti kuin aiemmin edesmennyt Gunnar J.

        Hänen ajatuksistaan me emme kai voi tietää? Siinä Sinulle taisi tulla väärä todistus sanottua hänestä? Oliko hän lähimmäisesi?

        Valta yli muiden ihmisten, se on asia, joka pitää sisällään paljon monenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellisesti kuolleet heräävät, -kuurot kuulevat elävää Jumalan sanaa, -sokeat näkevät, mistä tie menee taivaaseen, synnin spitaliset parannetaan ja hengellisesti köyhille saarnataan armon evankeliumia.

        Millä nämä parantuvat? Niillä kahdella penningillä, jotka Laupias Samarialainen jätti majatalon isännälle. He eivät herää, eivätkä parane soitoilla ja kuorolauluilla, eivätkä millään kaatamisilla.

        Terveet eivät tarvitse parantajaa. Suurelle ehtoolliselle ei tule kutsutut, vaan sinne täytyy saattaa ja vaatia tulemaan kaikki vaivaiset, ontuvat, raajarikot ja sokeat.

        Siinä sitä on taas lestalaista raamatunselitystä..kahdella penningillä... kumpa tehtäisiin kattoremontteja samalla reseptillä voisi joku parantuakkin jossain.

        Että s e pitää tuokin selvä kehoitus parantaa sairaita jne. vääntää tuollaiselle mutkalle vain siksi, koska siellä porukassa ei tietenkään aiheesta edes puhuta mitään, käytännön tekemisistä puhumattakaan !

        hohoijaa tuota joukkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellisesti kuolleet heräävät, -kuurot kuulevat elävää Jumalan sanaa, -sokeat näkevät, mistä tie menee taivaaseen, synnin spitaliset parannetaan ja hengellisesti köyhille saarnataan armon evankeliumia.

        Millä nämä parantuvat? Niillä kahdella penningillä, jotka Laupias Samarialainen jätti majatalon isännälle. He eivät herää, eivätkä parane soitoilla ja kuorolauluilla, eivätkä millään kaatamisilla.

        Terveet eivät tarvitse parantajaa. Suurelle ehtoolliselle ei tule kutsutut, vaan sinne täytyy saattaa ja vaatia tulemaan kaikki vaivaiset, ontuvat, raajarikot ja sokeat.

        Mites nämä näkyy siellä arkielämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänkin, kaikki kunnioitukseni hänen muistolleen, kuitenkin yritti kai vain pitää opetuksillaan koossa sitä piskuista länsilestadiolaisten laumaa, jonka päämieheksi oli joutunut tai päässyt.

        Enemmän pyrkineeltä hän ehkä vaikutti kuin aiemmin edesmennyt Gunnar J.

        Hänen ajatuksistaan me emme kai voi tietää? Siinä Sinulle taisi tulla väärä todistus sanottua hänestä? Oliko hän lähimmäisesi?

        Valta yli muiden ihmisten, se on asia, joka pitää sisällään paljon monenlaista.

        Gunnar oli lähimmäiseni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on taas lestalaista raamatunselitystä..kahdella penningillä... kumpa tehtäisiin kattoremontteja samalla reseptillä voisi joku parantuakkin jossain.

        Että s e pitää tuokin selvä kehoitus parantaa sairaita jne. vääntää tuollaiselle mutkalle vain siksi, koska siellä porukassa ei tietenkään aiheesta edes puhuta mitään, käytännön tekemisistä puhumattakaan !

        hohoijaa tuota joukkoa.

        Näin vastaa sellainen, joka ei ymmärrä raamatusta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on taas lestalaista raamatunselitystä..kahdella penningillä... kumpa tehtäisiin kattoremontteja samalla reseptillä voisi joku parantuakkin jossain.

        Että s e pitää tuokin selvä kehoitus parantaa sairaita jne. vääntää tuollaiselle mutkalle vain siksi, koska siellä porukassa ei tietenkään aiheesta edes puhuta mitään, käytännön tekemisistä puhumattakaan !

        hohoijaa tuota joukkoa.

        Eihän Jeesus Kristus suinkaan maalliseksi vapahtajaksi tai lääkäriksi tullut. Kyllä tähän elämään tähtäävä uskonnollisuus on kaikkea muuta kuin kristinuskoa. Elikkä houreet muualle, aika paljastaa teidät maallisen vapahtajan kauppaajat valehtelijoiksi. Kun loppunne tulee, jää pelkkä tyhjä käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus Kristus suinkaan maalliseksi vapahtajaksi tai lääkäriksi tullut. Kyllä tähän elämään tähtäävä uskonnollisuus on kaikkea muuta kuin kristinuskoa. Elikkä houreet muualle, aika paljastaa teidät maallisen vapahtajan kauppaajat valehtelijoiksi. Kun loppunne tulee, jää pelkkä tyhjä käteen.

        Mitenkähän se Jeesus erehtyikin sellaista kehottelemaan että parantaa nyt sairaita, sehän on vain maallisen tavottelua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän se Jeesus erehtyikin sellaista kehottelemaan että parantaa nyt sairaita, sehän on vain maallisen tavottelua !

        Ja jopa huusi Lasaruksen ulos haudastaan !!

        mitenkäs jos nyt joku nykypäivän ameriikkalainen luikertelija huutaisi Gunnarin ulos haudastaan, menisikö koko esikoisuus sekaisin, mitäs luulette!!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gunnar oli lähimmäiseni!

        No syyllistyitkö väärän todistuksen antamiseen lähimmäisestäsi kun kirjoitit hänen ajatelleen jollakin tavalla? Tiedätkö todella mitä hän ajatteli? Vai luuletko vain tietäväsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin vastaa sellainen, joka ei ymmärrä raamatusta mitään.

        On se varmaan voimia antavaa kirjoittaa tuollaista roskaa kun ei edes ymmärrä kommentin ja vastauksen eroa.

        Uskotko todella niin, että tiedät tuon kirjoittajan raamatuntuntemuksesta jotakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites nämä näkyy siellä arkielämässä?

        Ei mitenkään näköjään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No syyllistyitkö väärän todistuksen antamiseen lähimmäisestäsi kun kirjoitit hänen ajatelleen jollakin tavalla? Tiedätkö todella mitä hän ajatteli? Vai luuletko vain tietäväsi?

        Kyllä!


    • Anonyymi

      tuleeko s e nyt tästä gunnarista uusi leevi, luetaanko saarnojaan joka seurojen alkuun pennikiä unohtamatta, vai miten se menee se asia.

    • Anonyymi

      Minun Raamatussani lukee kuinka jos joku sairastaa, kutsukoot seurakunnan vanhimmat ja he rukoilkoot ja vodelkoot öljyllä ja niin sairas tulee terveeksi, onko teidän raamatuissanne ollenkaan tätä kohtaa, olisko jäänyt pois vahingossa, miten lienee.

      • Anonyymi

        Melkoista noitatohtorointia siis. Vanhimmat saa taas kahvia juodakseen ja vievät lesken rovot.

        Luotatko tuollaiseen esim. ainoana syöpähoitona? Miksi siis luottaisit raamattuun muutoinkaan.


    • Anonyymi

      GP:n muistoksi ehkä sopisi , jos kristityt taas kokoontuisivat yhteisiin seuroihin ja toimisivat taas herätysliikkeen perinteenkin mukaisesti ja myös yhteiskunnan lakeja noudattaen.
      Tehdään kuten Augustin aikanakin 1960-luvulla.
      Yksi on vielä kantona kaskessa, muut on pelkkää risukkoa, joka on helposti raivattavissa.

    • Anonyymi

      Persätter ja Minde pääjohtajina saivat aikaan sen, että Suomen kristillisyys hajosi, tuli paljon ahdistusta ihmismielissä. Saimme nämä omat sakramentit ja eilen TI:n mukaan vastustajat olivat viettelijöitä ja näitä viettelijöitä on vieläkin rukoushuoneilla. Olen jotenkin hyväksynyt nämä omat sakramentit ja taivuttanut omaa mieltäni, kuten saarnoissa vaaditaan. Että vaikka et itse ymmärrä on se oikeaa kuuliaisuutta, kun taipuu yhteiseen ymmärrykseen.

      Mikä oli tarkoitus, että tämä hajaannus tapahtui? Saatiin vuosi, pari nauttia omista ehtoollisista ja sitten tuli tämä korona, joka en seisauttanut omat ehtoolliset kai täysin? Olisiko tässä meille merkki Jumalalta, että väärin toimittiin ja nyt hän lähettää koronan meille vitsauksesi? Tämä on ajatus, joka on mielessäni ollut viimeaikoina. Nämä ovat kysymyksiä, ei totuuksia.

      • Anonyymi

        Sakramenttien ja kaikkien muittenkin kirkollisten asioitten toimittaminen Jumalan lasten taholta on erittäin luonnollista ja ymmärrettävää!


      • Anonyymi

        Herra antoi ,Herra otti.Kiitetty olkoon Herran nimi


      • Anonyymi

        Ipi on itse viettelijä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe