Järki vangiksi ottakaat

Tämä on yksi niitä niitä vanhoillislestadiolaisuuden kantavia fraaseja, suorastaan mantra jolla vaiennetaan miksi/miten kysymykset.

Tarvinneeko sanokaan ettei Raamatussa noin kehoiteta? Sen ovat saarnamiehet päissään kehitelleet ( huomaa sanan kaksoismerkitys)

Päinvastoin Raamattu kehottaa tulemaan järkiinsä:

2:13 niin minä näin, että viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi

Job:
18:2 "Kuinka kauan te asetatte sanoille ansoja? Tulkaa järkiinne, sitten puhelemme.

Psalmit:
2:10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.

94:8 Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit - milloin te tulette järkiinne?

61

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petolliset vl-puhujat ovat väärentäneet tätä Raamatun kohtaa -päissään :-)

      1Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

      Matt. 11:26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

      Luuk. 10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Anonyymi

      Luopio saalemin paska vauhdissa.

      • Siinäpä todellinen fariseus vauhdissa. Hedelmistään vl-puu tunnetaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siinäpä todellinen fariseus vauhdissa. Hedelmistään vl-puu tunnetaan.

        "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä."

        Niinkin raatelevainen susi kuin lasta paneva aikuinen EI ole hyvä puu. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.Raatelevia susia vl-pedofiilisaarnaajat


      • Anonyymi

        Niinhän se on, jos kuuntelee VL puhujaa, ja poistaa järjen vaikutuksen, on eläimen tasolla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siinäpä todellinen fariseus vauhdissa. Hedelmistään vl-puu tunnetaan.

        Piruparka erehdyit, en ole vl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piruparka erehdyit, en ole vl.

        Samoja mätiä hedelmiä, joten puu on vl-puu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, jos kuuntelee VL puhujaa, ja poistaa järjen vaikutuksen, on eläimen tasolla.

        Osuva analyysi


    • Anonyymi

      Minun mielestä näillä palstoilla kirjoitellaan joskus rumasti ihmisistä joilla on eri uskonkäsitys, vaikkakin joku porukka kuuluu Luterilaiseen kirkkoon.
      Se paljon puhuttu tuomitseminen usein vain VL-väkeen suunnattu !?
      Olisiko tuo "tuomiosaarna" lausuttuna myös näiltä VL:n arvostelijoilta päin ?
      Luterialaiseen kirkkoon kumminkin kuuluu monia uskontosuuntia ja sinne ollaan hyväksymässä heitäkin jotka haluavat että samaa sukupuolta olevat parit vihitään ja sekin vielä että vihkijänä olisi luterilaisen kirkon pappi !
      Onko tässä nyt jokin ristiriita ?
      Kaikki toivotetaan kirkkoon tulemaan ja hyväksytään mm. ns. teatteriesitykset kirkoissa ja "kospelit" yms. ja sitten vieroksutaan VL-uskovia. Alkaa tuntua siltä, että VL-väen pitäisi jättää lut.kirkko, koska ei kenenkään ole pakko olla haukuttavana oman uskonsa tähden. Loppuisiko siihen tämä mollaus ??

      • Olisi suotavaa jos kuulutte evankelis-luterilaiseen Kirkkoon että noudatettaisitte edes tunnustuskirjoja joiden merkittävin vaatimus on tunnustua että Jeesus on Herra! Sitä ei voi tehdä kun ei ole Pyhää Henkeä.

        Itse olette tuomitsematta mutta mutkitta ihmisiä helvettiin ja nyt itkette kuinka teistä puhutaan rumasti. Voi voi pikkuisia kun tulee paha mieli kunnmuistutamme valehtelusta ja kehoitamme tutkimaan Raamatun totuutta ja pysymään siinä.

        Todellisia vl-kroktiilin kyyneliä.


    • Anonyymi

      Tuossa saalemistien harha-fraaseja.
      Harhaoppi, että ihminen tulee uskovaiseksi, syntyy uudesti, silloin kun tahtoo.

      Vaatimus ja komentamis-harhat; että vaaditaan ja komennetaan Jumalaa ja ihmisiä.

      Opetuslapsikoulu harha; että opetetaan uudestisyntymiseen.

      Johtajakoulu harha; että opetetaan johtajaksi Jumalan seurakunnassa

      Herroina hallitsemisen harha;että veljiä ei saa arvostella.

      Ylistyslaulu harha; että kaksituntiset ylistyslauluseremoniat ovat Raamatullisia.

      Maksullinen evankeliumi harha; että kokouksissa on pääsymaksu.

      Henkilöön katsomisen harha; että varakkaita ja korkeissa viroissa olevia suositaan.

      Harhaoppi, että joku henkilö voi jakaa armolahjoja, kätten päällepanemisen kautta.


      Paastoamisharha; että paastoten saadaan Jumalalta vastaus siihen mitä kulloinkin halutaan.

      Saarnaajien ja puhujien kritisointi kielto harha; että saarnaajien ja puhujien puheita ja tekoja ei saisi arvostella.

      Seurakunta- salaseura harha; että epäkohdista ja vääryyksistä ei saisi puhua.

      Harhaoppi, että; rahalla voi ostaa Jumalalta siunauksia.

      Harhaoppi, että Jumalan vastuulla on varjella uskova harhaopeilta ja eksymiseltä.

      Armolahjakoulutus harha; että voidaan kouluttaa armolahjojen saamiseen ja niitten käyttöön.


      Harhaoppi, että vapaasti saa toimia Raamatunvastaisesti ja
      yhteiskunnallisia lakeja vastaan kristillisyyden varjolla.

      Harhaoppi, että seurakunta on rikostenpoistolaitos, jossa törkeätkin rikokset häviävät ilman
      yhteiskunnallisia oikeustuomioita.

      Harhaoppinen käytäntö: Jeesuksen visualisoiminen (Yonggi-Cho ym.) - New Agelaisuutta

      Raamatun vastainen käytäntö :Naissaarnaajat ja naispaimenet sekä naiset vanhemmistossa

      Harha, että Horrossaarnaajat ja unissa saarnaajat toimivat Raamatun
      Apostolisen ilmoituksen mukaisesti

      Valhe että lämpöaallot, värinät, ja muut ruumiilliset tuntemukset olisivat Jumala Pyhän Hengen aikaansaannosta.

      Valheellinen väite että helluntailiike on Herrasta Jumalasta lähtöisin vaikka sen juuret ovat todistettavasti läpimädät Charles Fox Parhamista* saakka.

      Menestysteologia -harhaoppi

      Torontolaisuus-eksytys

      Branhamilaisuus -harhaoppi

      Uskon Sana harhaoppi-kultti

      JDS ("Jesus Died Spiritually") -harhaoppi

      Pensacolan valheherätys ja eksytys

      valhe että Raamatun Jumala antaa tänä päivänä uutta ilmoitusta unten ja näkyjen kautta

      harha että Raamatun Jeesus Kristus ilmestyy tänä päivän ihmisille fyysisessä hahmossa

      "hengessä kaatuminen -siunaus"
      "pyhä nauru"

      harha että parantamisen armolahja(t) toimivat tämän päivän saarnaajien kautta näytösnumeroina,
      niinkuin apostolisena aikana oikea armolahja toimi, Paavalin ja muiden apostolien kätten kautta

      harhaoppi, ettei Jeesuksen takaisintulo voi tapahtua, ennenkuin maanpäällinen seurakunta on
      sama kuin apostolien ajalla.

      • Anonyymi

        Taisipa olla soopaa?

        Vaatimus ja komentamis-harhat; että vaaditaan ja komennetaan Jumalaa ja ihmisiä. *** Eikö Jeesus ole kaikkivaltias?

        Opetuslapsikoulu harha; että opetetaan uudestisyntymiseen.** Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Johtajakoulu harha; että opetetaan johtajaksi Jumalan seurakunnassa. ** Jumalalla ei ole seurakuntaa, se on Jeesuksen; Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Herroina hallitsemisen harha; että veljiä ei saa arvostella. ** ??? Toimii lestadiolaisten kesken.

        Ylistyslaulu harha; että kaksituntiset ylistyslauluseremoniat ovat Raamatullisia. *****
        1. Tess. 5:17
        Rukoilkaa lakkaamatta.

        Maksullinen evankeliumi harha; että kokouksissa on pääsymaksu.*** Missä sellaista kerrotaan Raamatussa? Alkuseurakunnassa annettiin kaikki rahat seurakunnalle Jerusalemissa.

        Henkilöön katsomisen harha; että varakkaita ja korkeissa viroissa olevia suositaan. ** Eihän se ole oppi vaan SRK;n tapa.

        Harhaoppi, että joku henkilö voi jakaa armolahjoja, kätten päällepanemisen kautta.******* Kätten päälle panemisella on syvällinen merkitys kristillisessä uskossa. Sen kautta välitetään hengellinen siunaus palvelutyöhön. Samoin kätten päälle paneminen on seurakunnan julkinen tunnustus palvelutyöhön asettamisesta. Kätten päälle paneminen esiintyi jo Vanhassa testamentissa (esim. 1. Moos. 48:14, 4. Moos. 27:22—23). Alkuseurakunnassa kätten päälle panemisen kautta välittyi erityinen Pyhän Hengen siunaus (Ap. t. 8:17) ja armolahja (1. Tim. 4:14). Kätten päälle paneminen on erityinen siunauksen tapa (Ap. t. 6:6, 13:3). Kätten päälle paneminen liittyy myös tilanteeseen, jossa rukoillaan sairaiden puolesta (Matt. 9:18, Mark. 16:18, Ap. t. 9:17).

        Paastoamisharha; että paastoten saadaan Jumalalta vastaus siihen mitä kulloinkin halutaan.** Paasto mainitaan Raamatussa 77 kertaa, esim; Kymmenen käskyä (Mooses): "Kun minä olin noussut vuorelle vastaanottamaan kivitaulut, sen liiton taulut, jonka Herra oli tehnyt teidän kanssanne, olin minä vuorella 40 päivää ja 40 yötä syömättä ja juomatta." (5. Moos. 9:9)
        Elia: "Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: ´Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi´. Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla 40 päivää ja 40 yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti." (1. Kun. 19:8)
        "Silloin Joosafat peljästyi ja kääntyi kysymään Herralta ja kuulutti paaston koko Juudaan.
        Niin Juuda kokoontui etsimään apua Herralta; myös kaikista Juudan kaupungeista tultiin etsimään Herraa." (2. Aik. 20:3-4)
        Saarnaajien ja puhujien kritisointi kielto harha; että saarnaajien ja puhujien puheita ja tekoja ei saisi arvostella.*** Jokainen puhukoot kerrallaan, muuta arvostelkoon puheen jälkeen.

        Seurakunta- salaseura harha; että epäkohdista ja vääryyksistä ei saisi puhua. *** Naurettavaa.

        Harhaoppi, että; rahalla voi ostaa Jumalalta siunauksia. *** Totta

        Harhaoppi, että Jumalan vastuulla on varjella uskova harhaopeilta ja eksymiseltä.*** Jumala ei kuule ihmistä; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Armolahjakoulutus harha; että voidaan kouluttaa armolahjojen saamiseen ja niitten käyttöön.*** 1. Kor. 12:31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä OSOITAN teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Harhaoppi, että vapaasti saa toimia Raamatunvastaisesti ja
        yhteiskunnallisia lakeja vastaan kristillisyyden varjolla.*****?

        Harhaoppi, että seurakunta on rikostenpoistolaitos, jossa törkeätkin rikokset häviävät ilman
        yhteiskunnallisia oikeustuomioita. *** Koskee ainoastaan SRK;ta

        Harhaoppinen käytäntö: Jeesuksen visualisoiminen (Yonggi-Cho ym.) - New Agelaisuutta*** ?


        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisipa olla soopaa?

        Vaatimus ja komentamis-harhat; että vaaditaan ja komennetaan Jumalaa ja ihmisiä. *** Eikö Jeesus ole kaikkivaltias?

        Opetuslapsikoulu harha; että opetetaan uudestisyntymiseen.** Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Johtajakoulu harha; että opetetaan johtajaksi Jumalan seurakunnassa. ** Jumalalla ei ole seurakuntaa, se on Jeesuksen; Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Herroina hallitsemisen harha; että veljiä ei saa arvostella. ** ??? Toimii lestadiolaisten kesken.

        Ylistyslaulu harha; että kaksituntiset ylistyslauluseremoniat ovat Raamatullisia. *****
        1. Tess. 5:17
        Rukoilkaa lakkaamatta.

        Maksullinen evankeliumi harha; että kokouksissa on pääsymaksu.*** Missä sellaista kerrotaan Raamatussa? Alkuseurakunnassa annettiin kaikki rahat seurakunnalle Jerusalemissa.

        Henkilöön katsomisen harha; että varakkaita ja korkeissa viroissa olevia suositaan. ** Eihän se ole oppi vaan SRK;n tapa.

        Harhaoppi, että joku henkilö voi jakaa armolahjoja, kätten päällepanemisen kautta.******* Kätten päälle panemisella on syvällinen merkitys kristillisessä uskossa. Sen kautta välitetään hengellinen siunaus palvelutyöhön. Samoin kätten päälle paneminen on seurakunnan julkinen tunnustus palvelutyöhön asettamisesta. Kätten päälle paneminen esiintyi jo Vanhassa testamentissa (esim. 1. Moos. 48:14, 4. Moos. 27:22—23). Alkuseurakunnassa kätten päälle panemisen kautta välittyi erityinen Pyhän Hengen siunaus (Ap. t. 8:17) ja armolahja (1. Tim. 4:14). Kätten päälle paneminen on erityinen siunauksen tapa (Ap. t. 6:6, 13:3). Kätten päälle paneminen liittyy myös tilanteeseen, jossa rukoillaan sairaiden puolesta (Matt. 9:18, Mark. 16:18, Ap. t. 9:17).

        Paastoamisharha; että paastoten saadaan Jumalalta vastaus siihen mitä kulloinkin halutaan.** Paasto mainitaan Raamatussa 77 kertaa, esim; Kymmenen käskyä (Mooses): "Kun minä olin noussut vuorelle vastaanottamaan kivitaulut, sen liiton taulut, jonka Herra oli tehnyt teidän kanssanne, olin minä vuorella 40 päivää ja 40 yötä syömättä ja juomatta." (5. Moos. 9:9)
        Elia: "Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: ´Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi´. Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla 40 päivää ja 40 yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti." (1. Kun. 19:8)
        "Silloin Joosafat peljästyi ja kääntyi kysymään Herralta ja kuulutti paaston koko Juudaan.
        Niin Juuda kokoontui etsimään apua Herralta; myös kaikista Juudan kaupungeista tultiin etsimään Herraa." (2. Aik. 20:3-4)
        Saarnaajien ja puhujien kritisointi kielto harha; että saarnaajien ja puhujien puheita ja tekoja ei saisi arvostella.*** Jokainen puhukoot kerrallaan, muuta arvostelkoon puheen jälkeen.

        Seurakunta- salaseura harha; että epäkohdista ja vääryyksistä ei saisi puhua. *** Naurettavaa.

        Harhaoppi, että; rahalla voi ostaa Jumalalta siunauksia. *** Totta

        Harhaoppi, että Jumalan vastuulla on varjella uskova harhaopeilta ja eksymiseltä.*** Jumala ei kuule ihmistä; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Armolahjakoulutus harha; että voidaan kouluttaa armolahjojen saamiseen ja niitten käyttöön.*** 1. Kor. 12:31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä OSOITAN teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.

        Harhaoppi, että vapaasti saa toimia Raamatunvastaisesti ja
        yhteiskunnallisia lakeja vastaan kristillisyyden varjolla.*****?

        Harhaoppi, että seurakunta on rikostenpoistolaitos, jossa törkeätkin rikokset häviävät ilman
        yhteiskunnallisia oikeustuomioita. *** Koskee ainoastaan SRK;ta

        Harhaoppinen käytäntö: Jeesuksen visualisoiminen (Yonggi-Cho ym.) - New Agelaisuutta*** ?


        r

        jatkuu

        Raamatun vastainen käytäntö :Naissaarnaajat ja naispaimenet sekä naiset vanhemmistossa*** Jeesukselle on sisaret ja veljet samanarvoisia. Raamatussa on ko. tehtävissä lukuisia naisia, Priscillan mies Aquila oli alun perin kotoisin Pontoksesta, Mustan meren rannikolta. Meille ei kerrota, missä vaiheessa hän kääntyi kristityksi, mutta mahdollisesti se tapahtui jo kotiseudulla. Pontoslaisiakin oli näet niiden pyhiinvaeltajien joukossa, jotka ensimmäisenä helluntaina kuulivat apostolien julistavan ilosanomaa kukin omalla kielellään (Apt.2:9). Myös Pietarin kirjeen alkutervehdyksestä näemme, että Pontoksessa oli elävä seurakunta jo apostolisena aikana (1.Piet.1:1).

        Harha, että Horrossaarnaajat ja unissa saarnaajat toimivat Raamatun
        Apostolisen ilmoituksen mukaisesti*** 1. Aik. 25:1

        Daavid ja temppelipalveluksen johtajat määräsivät Asafin, Hemanin ja Jedutunin jälkeläisten tehtäväksi pyhässä hurmoksessa ylistää Jumalaa säestäen lauluaan lyyralla, harpulla ja symbaaleilla. Seuraavassa luetellaan tähän tehtävään määrätyt miehet.

        Valhe että lämpöaallot, värinät, ja muut ruumiilliset tuntemukset olisivat Jumala Pyhän Hengen aikaansaannosta.** 1. Moos. 43:30 Sitten Joosef poistui kiireesti, sillä nähdessään veljensä Benjaminin hän liikuttui niin, että hänen oli vaikea pidättää itkuaan. Hän meni sisähuoneeseen ja itki siellä.

        Valheellinen väite että helluntailiike on Herrasta Jumalasta lähtöisin vaikka sen juuret ovat todistettavasti läpimädät Charles Fox Parhamista* saakka.*** Mistä' tietosi??

        valhe että Raamatun Jumala antaa tänä päivänä uutta ilmoitusta unten ja näkyjen kautta**** Matt. 1:20

        Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
        Matt. 2:12

        Unessa Jumala varoitti tietäjiä palaamasta Herodeksen luo, ja niin he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
        Matt. 2:13

        Tietäjien lähdettyä Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä mukaasi ja pakene Egyptiin. Pysy siellä, kunnes käsken sinun palata. Herodes aikoo etsiä lapsen käsiinsä ja surmata hänet."

        Kun Herodes oli kuollut, Herran enkeli ilmestyi Egyptissä Joosefille unessa
        Matt. 2:22

        Mutta kun hän kuuli, että Juudean kuninkaaksi oli Herodeksen jälkeen tullut tämän poika Arkelaos, hän ei uskaltanut mennä sinne. Saatuaan sitten unessa ohjeen hän meni Galileaan

        harha että Raamatun Jeesus Kristus ilmestyy tänä päivän ihmisille fyysisessä hahmossa

        "hengessä kaatuminen -siunaus" ?? Toimii. Kokemusta on.

        harha että parantamisen armolahja(t) toimivat tämän päivän saarnaajien kautta näytösnumeroina,
        niinkuin apostolisena aikana oikea armolahja toimi, Paavalin ja muiden apostolien kätten kautta*** Toimii, kokemusta on.
        Joh. 5:20 Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
        Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        harhaoppi, ettei Jeesuksen takaisintulo voi tapahtua, ennenkuin maanpäällinen seurakunta on
        sama kuin apostolien ajalla.*** Jeesus pelastaa omansa, ja nimi on seurakunta, jossa jäsenet on kautta aikojen, UT;n ajalta.

        Ajattele 30 väärin 2 oikein, älä pelaa Lottoa enään.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu

        Raamatun vastainen käytäntö :Naissaarnaajat ja naispaimenet sekä naiset vanhemmistossa*** Jeesukselle on sisaret ja veljet samanarvoisia. Raamatussa on ko. tehtävissä lukuisia naisia, Priscillan mies Aquila oli alun perin kotoisin Pontoksesta, Mustan meren rannikolta. Meille ei kerrota, missä vaiheessa hän kääntyi kristityksi, mutta mahdollisesti se tapahtui jo kotiseudulla. Pontoslaisiakin oli näet niiden pyhiinvaeltajien joukossa, jotka ensimmäisenä helluntaina kuulivat apostolien julistavan ilosanomaa kukin omalla kielellään (Apt.2:9). Myös Pietarin kirjeen alkutervehdyksestä näemme, että Pontoksessa oli elävä seurakunta jo apostolisena aikana (1.Piet.1:1).

        Harha, että Horrossaarnaajat ja unissa saarnaajat toimivat Raamatun
        Apostolisen ilmoituksen mukaisesti*** 1. Aik. 25:1

        Daavid ja temppelipalveluksen johtajat määräsivät Asafin, Hemanin ja Jedutunin jälkeläisten tehtäväksi pyhässä hurmoksessa ylistää Jumalaa säestäen lauluaan lyyralla, harpulla ja symbaaleilla. Seuraavassa luetellaan tähän tehtävään määrätyt miehet.

        Valhe että lämpöaallot, värinät, ja muut ruumiilliset tuntemukset olisivat Jumala Pyhän Hengen aikaansaannosta.** 1. Moos. 43:30 Sitten Joosef poistui kiireesti, sillä nähdessään veljensä Benjaminin hän liikuttui niin, että hänen oli vaikea pidättää itkuaan. Hän meni sisähuoneeseen ja itki siellä.

        Valheellinen väite että helluntailiike on Herrasta Jumalasta lähtöisin vaikka sen juuret ovat todistettavasti läpimädät Charles Fox Parhamista* saakka.*** Mistä' tietosi??

        valhe että Raamatun Jumala antaa tänä päivänä uutta ilmoitusta unten ja näkyjen kautta**** Matt. 1:20

        Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
        Matt. 2:12

        Unessa Jumala varoitti tietäjiä palaamasta Herodeksen luo, ja niin he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
        Matt. 2:13

        Tietäjien lähdettyä Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä mukaasi ja pakene Egyptiin. Pysy siellä, kunnes käsken sinun palata. Herodes aikoo etsiä lapsen käsiinsä ja surmata hänet."

        Kun Herodes oli kuollut, Herran enkeli ilmestyi Egyptissä Joosefille unessa
        Matt. 2:22

        Mutta kun hän kuuli, että Juudean kuninkaaksi oli Herodeksen jälkeen tullut tämän poika Arkelaos, hän ei uskaltanut mennä sinne. Saatuaan sitten unessa ohjeen hän meni Galileaan

        harha että Raamatun Jeesus Kristus ilmestyy tänä päivän ihmisille fyysisessä hahmossa

        "hengessä kaatuminen -siunaus" ?? Toimii. Kokemusta on.

        harha että parantamisen armolahja(t) toimivat tämän päivän saarnaajien kautta näytösnumeroina,
        niinkuin apostolisena aikana oikea armolahja toimi, Paavalin ja muiden apostolien kätten kautta*** Toimii, kokemusta on.
        Joh. 5:20 Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
        Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        harhaoppi, ettei Jeesuksen takaisintulo voi tapahtua, ennenkuin maanpäällinen seurakunta on
        sama kuin apostolien ajalla.*** Jeesus pelastaa omansa, ja nimi on seurakunta, jossa jäsenet on kautta aikojen, UT;n ajalta.

        Ajattele 30 väärin 2 oikein, älä pelaa Lottoa enään.

        r

        Paha on ottanut vangiksi Jussin höpötyksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu

        Raamatun vastainen käytäntö :Naissaarnaajat ja naispaimenet sekä naiset vanhemmistossa*** Jeesukselle on sisaret ja veljet samanarvoisia. Raamatussa on ko. tehtävissä lukuisia naisia, Priscillan mies Aquila oli alun perin kotoisin Pontoksesta, Mustan meren rannikolta. Meille ei kerrota, missä vaiheessa hän kääntyi kristityksi, mutta mahdollisesti se tapahtui jo kotiseudulla. Pontoslaisiakin oli näet niiden pyhiinvaeltajien joukossa, jotka ensimmäisenä helluntaina kuulivat apostolien julistavan ilosanomaa kukin omalla kielellään (Apt.2:9). Myös Pietarin kirjeen alkutervehdyksestä näemme, että Pontoksessa oli elävä seurakunta jo apostolisena aikana (1.Piet.1:1).

        Harha, että Horrossaarnaajat ja unissa saarnaajat toimivat Raamatun
        Apostolisen ilmoituksen mukaisesti*** 1. Aik. 25:1

        Daavid ja temppelipalveluksen johtajat määräsivät Asafin, Hemanin ja Jedutunin jälkeläisten tehtäväksi pyhässä hurmoksessa ylistää Jumalaa säestäen lauluaan lyyralla, harpulla ja symbaaleilla. Seuraavassa luetellaan tähän tehtävään määrätyt miehet.

        Valhe että lämpöaallot, värinät, ja muut ruumiilliset tuntemukset olisivat Jumala Pyhän Hengen aikaansaannosta.** 1. Moos. 43:30 Sitten Joosef poistui kiireesti, sillä nähdessään veljensä Benjaminin hän liikuttui niin, että hänen oli vaikea pidättää itkuaan. Hän meni sisähuoneeseen ja itki siellä.

        Valheellinen väite että helluntailiike on Herrasta Jumalasta lähtöisin vaikka sen juuret ovat todistettavasti läpimädät Charles Fox Parhamista* saakka.*** Mistä' tietosi??

        valhe että Raamatun Jumala antaa tänä päivänä uutta ilmoitusta unten ja näkyjen kautta**** Matt. 1:20

        Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
        Matt. 2:12

        Unessa Jumala varoitti tietäjiä palaamasta Herodeksen luo, ja niin he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
        Matt. 2:13

        Tietäjien lähdettyä Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä mukaasi ja pakene Egyptiin. Pysy siellä, kunnes käsken sinun palata. Herodes aikoo etsiä lapsen käsiinsä ja surmata hänet."

        Kun Herodes oli kuollut, Herran enkeli ilmestyi Egyptissä Joosefille unessa
        Matt. 2:22

        Mutta kun hän kuuli, että Juudean kuninkaaksi oli Herodeksen jälkeen tullut tämän poika Arkelaos, hän ei uskaltanut mennä sinne. Saatuaan sitten unessa ohjeen hän meni Galileaan

        harha että Raamatun Jeesus Kristus ilmestyy tänä päivän ihmisille fyysisessä hahmossa

        "hengessä kaatuminen -siunaus" ?? Toimii. Kokemusta on.

        harha että parantamisen armolahja(t) toimivat tämän päivän saarnaajien kautta näytösnumeroina,
        niinkuin apostolisena aikana oikea armolahja toimi, Paavalin ja muiden apostolien kätten kautta*** Toimii, kokemusta on.
        Joh. 5:20 Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
        Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

        harhaoppi, ettei Jeesuksen takaisintulo voi tapahtua, ennenkuin maanpäällinen seurakunta on
        sama kuin apostolien ajalla.*** Jeesus pelastaa omansa, ja nimi on seurakunta, jossa jäsenet on kautta aikojen, UT;n ajalta.

        Ajattele 30 väärin 2 oikein, älä pelaa Lottoa enään.

        r

        Onnittelut. Tarjolla oli 32 harhaa ja sinä pontevasti loit 30 uutta harhaa. Hallelujaa......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha on ottanut vangiksi Jussin höpötyksineen.

        Siltä se varmaan tuntuu, kun seuraa SAATANAA!


    • Anonyymi

      miksi kirjoitat tuollaista roskaa, siinä on totutta ehkä vaivainen yksi prosentti, kaikki loppu on pulun tuubaa !

      • Totuuden puhuminen ei valitettavasti ole heidän vahvin lajinsa. Valheella he kokevat vetävänsä turhia mutkia suoriksi.


    • Anonyymi

      ”Järki vangiksi ottakaat. Tämä on yksi niitä niitä vanhoillislestadiolaisuuden kantavia fraaseja, suorastaan mantra jolla vaiennetaan miksi/miten kysymykset.”

      Toinen tapa, jolla vaiennetaan miksi/miten kysymykset, on epäilysten anteeksi saarnaaminen. Näin tehdään sen sijaan, että käsiteltäisiin avoimesti niitä ongelmia, jotka aiheuttavat epäilyksiä. Eräs ongelma on, miksi enkeleille luotiin taipumus nousta kapinaan luojaansa vastaan. Tämän johdosta sielunvihollinen sai alkunsa ja sen seurauksena melkein kaikkien lapsuusiän ohittaneet joutuvat Jeesuksen mukaan ikuiseen kadotuksen vaivaan. Toinen ongelma on, että Jeesus sanoi tulevansa takaisin kunniassaan jo silloin, kun jotkut hänen puheidensa kuulijoista ovat vielä elossa: Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.” Kolmas ongelma on, että Jeesus uskoi maailmanlaajuiseen vedenpaisumukseen: Matt. 24:37-39: ”Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee. Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.” Jos maailmanlaajuinen vedenpaisumus on joskus tapahtunut, siitä on täytynyt kulua nykytiedon mukaan enemmän aikaa kuin 500 000 vuotta. Arkeologit eivät ole kuitenkaan löytäneet todisteita siitä, että yli 500 000 vuotta sitten olisi ollut sellaista korkeakulttuuria, jonka aikana olisi pystytty rakentamaan Nooan arkin veroinen rakennelma. Silloin elettiin kivikautta ja ihmiskunta oli metsästäjä-keräilijätasolla.

      • Anonyymi

        Maailmanloppuhan tulee silloin, kun Kristus tulee toisen kerran. Raamatussa sanotaan, että sitä hetkeä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala itse, ei edes Jeesus. Ehkä Jeesus siksi erehtyi sanoessaan, että jotkut hänen aikakaudellaan eläneistä ovat vielä elossa silloin, kun hän tulee uudelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanloppuhan tulee silloin, kun Kristus tulee toisen kerran. Raamatussa sanotaan, että sitä hetkeä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala itse, ei edes Jeesus. Ehkä Jeesus siksi erehtyi sanoessaan, että jotkut hänen aikakaudellaan eläneistä ovat vielä elossa silloin, kun hän tulee uudelleen?

        Ei Jeesus erehtynyt. Hän luetteli opetuslapsilleen merkkejä jotka tapahtuvat sen sukupolven aikana joka ne kokee ja näkee ennen Hänen paluuta.

        Kun lukee Luuk. 21, Matt. 24 ja Mark. 13. niin siellä Jeesus ilmoittaa merkeistä joita Hänen seuraajansa tulee tarkata. Päivää ja hetkeä ei tiedä muut kuin Isä, mutta kun merkit alkavat täyttyä niin silloin tulemus on ovella.
        Pitäkää siis lampuissanne öljyä sillä ette tiedä millä hetkellä Herranne saapuu.
        w.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus erehtynyt. Hän luetteli opetuslapsilleen merkkejä jotka tapahtuvat sen sukupolven aikana joka ne kokee ja näkee ennen Hänen paluuta.

        Kun lukee Luuk. 21, Matt. 24 ja Mark. 13. niin siellä Jeesus ilmoittaa merkeistä joita Hänen seuraajansa tulee tarkata. Päivää ja hetkeä ei tiedä muut kuin Isä, mutta kun merkit alkavat täyttyä niin silloin tulemus on ovella.
        Pitäkää siis lampuissanne öljyä sillä ette tiedä millä hetkellä Herranne saapuu.
        w.

        Aamen, noin se menee!


      • Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja.

        Tuossa onkin vl-liikkeen ongelman ydin, kun ei ole rakkautta niin uskotaan vain kontrolliin. Toinen kyttää toistaan ja meno on kuin stasilla itäsaksassa. Ilmiannon pelossa uskotaan porukan pysyvän aisoissa kun keneenkään ei voi luottaa. Hallitaan siis pelolla.

        Rakkaus = luottamus
        Pelko = kontrolli

        Divide et impera eli hajota ja hallitse periaate, on SRK,n toimintatapa


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja.

        Tuossa onkin vl-liikkeen ongelman ydin, kun ei ole rakkautta niin uskotaan vain kontrolliin. Toinen kyttää toistaan ja meno on kuin stasilla itäsaksassa. Ilmiannon pelossa uskotaan porukan pysyvän aisoissa kun keneenkään ei voi luottaa. Hallitaan siis pelolla.

        Rakkaus = luottamus
        Pelko = kontrolli

        Divide et impera eli hajota ja hallitse periaate, on SRK,n toimintatapa

        Lähipiirissä on vl uskovia. Olen keskustellut heidän kanssaan uskosta ja sen perusteista. Olen pannut merkille että moni heistä haluaisi erota liikkeestä muttei uskalla. He jopa kadehtivat että Jeesuksen seuraajaa ei painosta kukaan ulkopuolinen. Ei ihminen eikä uskonnollinen liike.
        Heillä olisi halua olla Jeesuksen seuraajia ja uskoa totuuteen mutta painostus ympäriltä on liian kova.
        w.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja.

        Tuossa onkin vl-liikkeen ongelman ydin, kun ei ole rakkautta niin uskotaan vain kontrolliin. Toinen kyttää toistaan ja meno on kuin stasilla itäsaksassa. Ilmiannon pelossa uskotaan porukan pysyvän aisoissa kun keneenkään ei voi luottaa. Hallitaan siis pelolla.

        Rakkaus = luottamus
        Pelko = kontrolli

        Divide et impera eli hajota ja hallitse periaate, on SRK,n toimintatapa

        Tuossa saalemistien rakkautta saatanaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=zIioOvwaT3A


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähipiirissä on vl uskovia. Olen keskustellut heidän kanssaan uskosta ja sen perusteista. Olen pannut merkille että moni heistä haluaisi erota liikkeestä muttei uskalla. He jopa kadehtivat että Jeesuksen seuraajaa ei painosta kukaan ulkopuolinen. Ei ihminen eikä uskonnollinen liike.
        Heillä olisi halua olla Jeesuksen seuraajia ja uskoa totuuteen mutta painostus ympäriltä on liian kova.
        w.

        Oma kokemus on että hyvin moni vellu tietää ja ymmärtää liikkeen harhat ja toivovat että opetukseen saataisiin muutos ja liike palautuisi oikeille rsiteilleen. He siis uskovat hyvää vl-orjantappurasta.

        Kuinka moni vl-uskoo että appelsiinipuu muuttuu omenapuuksi? Ei varmasti kukaan. Miten orjantappura voisi sitten muuttua viikunapuuksi?


      • Anonyymi

        Kehoituksella ottaa järki vangiksi ja epäilysten anteeksi saarnaamisella yritetään vaientaa miksi/miten kysymykset, jotta turvallisuuden tunne ei järkkyisi. Mielenterveyden kannalta olisi parempi, että epäilyksiä aiheuttavia ongelmia käsiteltäisiin avoimesti ja rehellisesti. Järjen vangiksi ottamiskehoitus ja epäilysten anteeksi saarnaaminen on samanlaista, kuin jos lääkäri pyrkisi poistamaan vain taudin oireita yrittämättä selvittää, mistä taudista oireet johtuvat.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Oma kokemus on että hyvin moni vellu tietää ja ymmärtää liikkeen harhat ja toivovat että opetukseen saataisiin muutos ja liike palautuisi oikeille rsiteilleen. He siis uskovat hyvää vl-orjantappurasta.

        Kuinka moni vl-uskoo että appelsiinipuu muuttuu omenapuuksi? Ei varmasti kukaan. Miten orjantappura voisi sitten muuttua viikunapuuksi?

        Onpa luopiosaalemilla luulot.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja.

        Tuossa onkin vl-liikkeen ongelman ydin, kun ei ole rakkautta niin uskotaan vain kontrolliin. Toinen kyttää toistaan ja meno on kuin stasilla itäsaksassa. Ilmiannon pelossa uskotaan porukan pysyvän aisoissa kun keneenkään ei voi luottaa. Hallitaan siis pelolla.

        Rakkaus = luottamus
        Pelko = kontrolli

        Divide et impera eli hajota ja hallitse periaate, on SRK,n toimintatapa

        "Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja."

        Mitään selitystä ei löydy sille, miksi toisten enkeleiden tahto suuntautui kapinaan Jumalaa vastaan, mutta toisten ei. Samoin mitään selitystä ei löydy sille, miksi melkein kaikkien lapsuusiän ohittaneiden tahto suuntautuu langenneiden enkeleiden vaikutuksesta eroon Jumalasta. Onko toisille annettu paremmat elämän pelikortit kuin toisille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja."

        Mitään selitystä ei löydy sille, miksi toisten enkeleiden tahto suuntautui kapinaan Jumalaa vastaan, mutta toisten ei. Samoin mitään selitystä ei löydy sille, miksi melkein kaikkien lapsuusiän ohittaneiden tahto suuntautuu langenneiden enkeleiden vaikutuksesta eroon Jumalasta. Onko toisille annettu paremmat elämän pelikortit kuin toisille?

        Tullaan pahuuden problematiikkaa ytimeen. Nykyaika- ja varsinkaan psykologinen näkemys ei halua tunnustaa että on olemassa puhdasta pahuutta jota ei voi selittää. Nykyaika uskoo ihmisestä hyvää ja pahuuden problematiikkaa selitetään tietämättömyydellä. Sitten pidetään kiusaamiskursseja että varmasti jokainen oppii kiusaamaan työkaveriaan. Tarkoitus on tietenkin toinen.

        Matt
        18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee

        Job:
        14:4 Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään

        Psalmit:
        14:3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

        53:4 Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään

        Roomalaiskirje:
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanloppuhan tulee silloin, kun Kristus tulee toisen kerran. Raamatussa sanotaan, että sitä hetkeä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala itse, ei edes Jeesus. Ehkä Jeesus siksi erehtyi sanoessaan, että jotkut hänen aikakaudellaan eläneistä ovat vielä elossa silloin, kun hän tulee uudelleen?

        Ei Jumala omaa luomaansa maailmaa lopeta, vaan luo Israeliin uuden maan, jonne menee vin uudestisyntyneet, ja Pyhät:

        Ilm1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Kyllä Jeesus sen ajan tietää, hänellähän kaikki valta, ja Hän on anatanyt kymmenittän jakeita, missä on ennusteet.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus erehtynyt. Hän luetteli opetuslapsilleen merkkejä jotka tapahtuvat sen sukupolven aikana joka ne kokee ja näkee ennen Hänen paluuta.

        Kun lukee Luuk. 21, Matt. 24 ja Mark. 13. niin siellä Jeesus ilmoittaa merkeistä joita Hänen seuraajansa tulee tarkata. Päivää ja hetkeä ei tiedä muut kuin Isä, mutta kun merkit alkavat täyttyä niin silloin tulemus on ovella.
        Pitäkää siis lampuissanne öljyä sillä ette tiedä millä hetkellä Herranne saapuu.
        w.

        Kysymys on Israelin valtiosta ja kansastaa; Matt 24; 32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.

        Viikunapuu on Raamatussa Israel ja se perustettiin YK;N luvalla Oslo 6000 sopimuksella 14,5-48, ja se on tullut jo täyteen, joten voimme vain odotella.

        >Ei Jeesus erehtynyt. Hän luetteli opetuslapsilleen merkkejä jotka tapahtuvat sen sukupolven aikana joka ne kokee ja näkee ennen Hänen paluuta.** Ei todella, ei ole vielä missään pettänyt, Hän on kaikkivaltias.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala omaa luomaansa maailmaa lopeta, vaan luo Israeliin uuden maan, jonne menee vin uudestisyntyneet, ja Pyhät:

        Ilm1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Kyllä Jeesus sen ajan tietää, hänellähän kaikki valta, ja Hän on anatanyt kymmenittän jakeita, missä on ennusteet.

        r

        Tuo jeesustelu kaikkivaltaisuudesta johtaa harhaan.
        Mark. 13:32
        Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä. [Ap. t. 1:7; 1. Tess. 5:1,2]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on Israelin valtiosta ja kansastaa; Matt 24; 32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.

        Viikunapuu on Raamatussa Israel ja se perustettiin YK;N luvalla Oslo 6000 sopimuksella 14,5-48, ja se on tullut jo täyteen, joten voimme vain odotella.

        >Ei Jeesus erehtynyt. Hän luetteli opetuslapsilleen merkkejä jotka tapahtuvat sen sukupolven aikana joka ne kokee ja näkee ennen Hänen paluuta.** Ei todella, ei ole vielä missään pettänyt, Hän on kaikkivaltias.

        r

        Ei pidä yksisilmäisesti katsoa asioita. Viikunapuu ja viikunapuu. Israel?
        Matt. 21:19
        Hän näki tien vierellä viikunapuun ja meni tutkimaan sitä, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin lehtiä. Silloin hän sanoi puulle: "Ikinä et enää tee hedelmää." Siinä samassa viikunapuu kuivettui.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä yksisilmäisesti katsoa asioita. Viikunapuu ja viikunapuu. Israel?
        Matt. 21:19
        Hän näki tien vierellä viikunapuun ja meni tutkimaan sitä, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin lehtiä. Silloin hän sanoi puulle: "Ikinä et enää tee hedelmää." Siinä samassa viikunapuu kuivettui.

        Kyllä r kirjoittaa asiaa ja on syvästi Raamatun tunteva mies. Kyllä tämä maallinen vuonna 1948 perustettu Israelin valtio on se Jeesuksen ennustama viikunapuun oksa joka on merkkinä suven tulosta.

        Matt
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko

        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

        24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jeesustelu kaikkivaltaisuudesta johtaa harhaan.
        Mark. 13:32
        Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä. [Ap. t. 1:7; 1. Tess. 5:1,2]

        Jo luterilaisen kirkkonne tunnustuskirjat vaativat tunnustuksen:Jeesus on Herra!

        Miksi kuulutte sellaiseen mitä ette hyväksy?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jo luterilaisen kirkkonne tunnustuskirjat vaativat tunnustuksen:Jeesus on Herra!

        Miksi kuulutte sellaiseen mitä ette hyväksy?

        Kiihkossasi kuvittelet kommenttien tulevan aina vl:ltä. Säälittävää.....
        Pidä oma uskosi ja anna vl:ien pitää omansa. Sivusta sanon, tarjontasi ei houkuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiihkossasi kuvittelet kommenttien tulevan aina vl:ltä. Säälittävää.....
        Pidä oma uskosi ja anna vl:ien pitää omansa. Sivusta sanon, tarjontasi ei houkuta.

        "Sivusta sanon", "kuvittelet kommenttien tulevan aina velluilta"

        Ja lehmät lentää, eiks je?

        Olen täysin rauhallinen, anna minun itse määritellä mielialani,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        "Sivusta sanon", "kuvittelet kommenttien tulevan aina velluilta"

        Ja lehmät lentää, eiks je?

        Olen täysin rauhallinen, anna minun itse määritellä mielialani,

        Olet koppava ja ylimielinen.siis tyhmä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kyllä r kirjoittaa asiaa ja on syvästi Raamatun tunteva mies. Kyllä tämä maallinen vuonna 1948 perustettu Israelin valtio on se Jeesuksen ennustama viikunapuun oksa joka on merkkinä suven tulosta.

        Matt
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko

        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

        24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä

        Onko Israel vertauskuvallinen viikunapuu? Hoos. 9:10 on tulkittu niin, tarkemmin tutkien ehkä se ei tarkoitakaan sitä? Se on pelkkä tulkinta.
        Meidän tehtävä ei ole ennustaa aikoja eikä aikamääriä. Kuinka monet uskontojen tekemät ennustukset ovat menneet pieleen - kaikki.
        Suuri ahdistus tulee yllättäen ja jokainen joutuu sen kokemaan. Olkaa valmiina, ette tiedä millä hetkellä Herranne saapuu.
        w.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet koppava ja ylimielinen.siis tyhmä.

        Oi, pyydän anteeksi olemassaoloani :-)
        Sinä puolestasi olet fiksu ja filmaattinen. Hymyillään kun tavataan :-)


        2Kor. 11:16 Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        2Kor. 12:5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.

        2Kor. 12:6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisille ja enkeleille luotiin vapaa tahto joka ei automaattisesti tarkoita "taipumusta kapinointiin". Jumala ei halunnut mielisteleviä robotteja."

        Mitään selitystä ei löydy sille, miksi toisten enkeleiden tahto suuntautui kapinaan Jumalaa vastaan, mutta toisten ei. Samoin mitään selitystä ei löydy sille, miksi melkein kaikkien lapsuusiän ohittaneiden tahto suuntautuu langenneiden enkeleiden vaikutuksesta eroon Jumalasta. Onko toisille annettu paremmat elämän pelikortit kuin toisille?

        Mahtaako Jumalallakaan olla vapaa tahto? Ehkä hänenkin tahto suuntautuu joidenkin reunaehtojen ohjaamana. Jokin reunaehto pakotti hänet järjestämään pojalleen oikeusmurhan, jotta edes osa ihmisistä pelastuisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako Jumalallakaan olla vapaa tahto? Ehkä hänenkin tahto suuntautuu joidenkin reunaehtojen ohjaamana. Jokin reunaehto pakotti hänet järjestämään pojalleen oikeusmurhan, jotta edes osa ihmisistä pelastuisi.

        Sehän on selvää, Jumalaa ohjaa ehdoton rehellisyys ja oikeudenmukaisuus ja RAKKAUS

        Ei saa kuitenkaan unohtaa että Nyt on Jeesus Herra! Hän on sen suuren rakkauden ilmentymä joka kuoli synteihinsä kuolleitten puolesta. Kuolemallaan Hän kuoleman voitti. Uskolla häneen jokainen pääsee osalliseksi siitä Taivaallisesta Rakkaudesta joka ei lopu ikinä.

        Tämä on vanhoillislestadiolaisuuden ongelman ydin;

        He eivät usko ja varsinkaan ymmärrä tuota Rakkautta. Pelkoa rakkaudessa ei ole ja he elävät koko ajan pelossa. Kenen voittama joku on hän on sen orja. Vl-uskovaiset ovat pelon ja pelottelun orjia.


    • Anonyymi

      Miten sille järjelle käy vl-vankeudessa?

      • Anonyymi

        Järkeä ei tarvita. Jotkut muut ovat ajatelleet asiat puolestasi. Teet vaan niinkuin saarnamies sanoo ja uskot kaiken mitä hän sanoo. Seuroihin lähtiessä pitää omat aivot ja järki jättää narikkaan. Niin se toimii aivopesu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järkeä ei tarvita. Jotkut muut ovat ajatelleet asiat puolestasi. Teet vaan niinkuin saarnamies sanoo ja uskot kaiken mitä hän sanoo. Seuroihin lähtiessä pitää omat aivot ja järki jättää narikkaan. Niin se toimii aivopesu.

        Ei uskoisi että järkevät ihmiset jättävät itse ottamatta selvää elämänsä tärkeimmästä asiasta. Ihmispelko ja puhdas laiskuusko on siihen syynä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei uskoisi että järkevät ihmiset jättävät itse ottamatta selvää elämänsä tärkeimmästä asiasta. Ihmispelko ja puhdas laiskuusko on siihen syynä?

        .."Ei teissä ollut montaa tämän maailman viisasta. Ei montaa suuresta suvusta", kirjoittaa Paavali.

        Mielenkiintoinen tulkinta asiaan liittyen: Ihminen, joka on tässä elämässä "valittu" on ollut jo edellisessä elämässä henkisesti korkealla tasolla. Lapsenmielinen intuitio herää ja syntyy hänessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        .."Ei teissä ollut montaa tämän maailman viisasta. Ei montaa suuresta suvusta", kirjoittaa Paavali.

        Mielenkiintoinen tulkinta asiaan liittyen: Ihminen, joka on tässä elämässä "valittu" on ollut jo edellisessä elämässä henkisesti korkealla tasolla. Lapsenmielinen intuitio herää ja syntyy hänessä.

        Jahas ja näytätkö todisteet väitteelle edellisestä elämästä?


      • Anonyymi

        Kuten tyhmille neiseille, joka ei ole vertaus.

        r


    • Anonyymi

      "Henki tutkii kaikki, Jumalankin syvyydet", kirjoittaa Paavali.

      • Anonyymi

        Missä kohti kirjoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohti kirjoittaa?

        "sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."11. 2:11. Sananl. 20:27. Room. Googlen kautta löytyi jotain.


    • Anonyymi

      Onko tämäkin kiihotusta?

    • Anonyymi

      Ne on lestaisilla juuret niin syvällä ettei monikaan jaksa kaivaa alkupäätä esille vaan tyytyy laahustamaan joukon mukana, milloin mihinkin ei siinä omaa uskoa tarvita eikä sitä siksi olekkaan.
      kaikille riittää omanlaisensa siteet systeemiin joita ei uskalleta katkoa eikä jakseta alkaa tutkia opin perusteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe