Eli meille on kuukauden päästä tulossa koira. Perheessä on lisäkseni vanhemmat ja pikkusiskoni. Meillä ei ole muita lemmikkejä ja koira tulisi nimenomaan minulle ja siskolleni enkä haluasi että se kiintyisi nimenomaan vanhempiini. Jostain olen lukenut että yleensä koira kiintyy ja alkaa kunnioittamaan eniten sitä kenen huomin eteen sen täytyy tehdä töitä. Ja vissiin aika usein koiran mielestä se ns johtaja on nimenomaan mies ja usein perheen isä(?) Itse toki olen koiraa halunnut jo pienestä asti ja toivoisin koiran kiintyvän nimenomaan minuun, koska minä sen pääasiassa kouluttaisin ja hoitaisin koko sen elämän ajan. Ymmärrän toki, että sitä ei ihmiset voi valita keneen koira kiintyy. Olen siis pian 16-vuotias ja olen ennenkin koiria hoitanut joten osaan kyllä ottaa vastuun koirasta. Joten jos jollain on tietoa, että pitäisikö ennemmin olla välittämättä koirasta ja antaa sen itse kerjätä huomiota vai alusta asti touhuta ja olla sen kanssa paljon?
Kiintyykö koiranpentu vain yhteen ihmiseen?
5
1337
Vastaukset
- Anonyymi
Se on myös rotukohtaista, on rotuja jotka ovat ns yhden ihmisen koiria. Mutta yleisestiottaen koirat kiintyvät kaikkiin, jotka viettävät sen kanssa aikaa aktiviteetteja harrastaen ja kouluttaen.
Rotu vaikuttaa, mutta henkilö joka sitä kouluttaa ja "ansaitsee" sen kunnioituksen, ei se joka lellii ja ruokkii.
Minkä rotuinen koirasi on.- Anonyymi
Kyllä ne lellijät ja ruokkijat ovat koirasta kaikkein kiinnostavimpia.
Ruoka nyt vaan on niin elinehto elämälle kaikilla eläimillä, että ohittaa mennen tullen kaiken pakottamisen ja vaatimisen.
- Anonyymi
Koira kiintyy siihen keneen luottaa. Jos sinä sitä koulutat ja hoidat yms, kiintyy sinuun.
Kannattaa lukea kirja Dominanssi - Totta vai tarua? (Barry Eaton) & Turid Rugaas - Rauhoittavat signaalit. - Anonyymi
Höpöjä lapset kirjoittelee- Koira kiintyy siihen joka sille antaa ruokaa ja makupaloja.
Koiran saa otettua haltuunsa, jos sille antaa omalla hajulla kyllästettyn makupalan.
Sen pystyy kyllä kouluttamaan ettei ota vieraan hajuista ruokaa, mutta kunhan nälkä lisääntyy niin ottaa kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514