Eli meille on kuukauden päästä tulossa koira. Perheessä on lisäkseni vanhemmat ja pikkusiskoni. Meillä ei ole muita lemmikkejä ja koira tulisi nimenomaan minulle ja siskolleni enkä haluasi että se kiintyisi nimenomaan vanhempiini. Jostain olen lukenut että yleensä koira kiintyy ja alkaa kunnioittamaan eniten sitä kenen huomin eteen sen täytyy tehdä töitä. Ja vissiin aika usein koiran mielestä se ns johtaja on nimenomaan mies ja usein perheen isä(?) Itse toki olen koiraa halunnut jo pienestä asti ja toivoisin koiran kiintyvän nimenomaan minuun, koska minä sen pääasiassa kouluttaisin ja hoitaisin koko sen elämän ajan. Ymmärrän toki, että sitä ei ihmiset voi valita keneen koira kiintyy. Olen siis pian 16-vuotias ja olen ennenkin koiria hoitanut joten osaan kyllä ottaa vastuun koirasta. Joten jos jollain on tietoa, että pitäisikö ennemmin olla välittämättä koirasta ja antaa sen itse kerjätä huomiota vai alusta asti touhuta ja olla sen kanssa paljon?
Kiintyykö koiranpentu vain yhteen ihmiseen?
Anonyymi
3
624
Vastaukset
- Anonyymi
Se on myös rotukohtaista, on rotuja jotka ovat ns yhden ihmisen koiria. Mutta yleisestiottaen koirat kiintyvät kaikkiin, jotka viettävät sen kanssa aikaa aktiviteetteja harrastaen ja kouluttaen.
Rotu vaikuttaa, mutta henkilö joka sitä kouluttaa ja "ansaitsee" sen kunnioituksen, ei se joka lellii ja ruokkii.
Minkä rotuinen koirasi on.- Anonyymi
Kyllä ne lellijät ja ruokkijat ovat koirasta kaikkein kiinnostavimpia.
Ruoka nyt vaan on niin elinehto elämälle kaikilla eläimillä, että ohittaa mennen tullen kaiken pakottamisen ja vaatimisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180