Isoja finnejä kehossa

Anonyymi

Onkohan muilla ollut samaa vaivaa... Pääasiassa rintiihin, mutta myös vatsalle tulee aika-ajoin näppylöitä, ovat kuin isoja finnejä.

Näyttävät vähän tältä: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00239

En kylläkään mitään ihokarvaa näe näppylässä. Mutta kai rinnoissakin ihokarvoja on?

Ovat siis isoja ja niistä jää arpi, sellainen tummanpunainen jälki, joka ajastaan haalistuu. Eivät ole minua aikaisemmin mietityttäneet, mutta kun viimeksi tuli tuollainen iso näppy vatsaan, niin alkoi vähän kuvottaa, yyh! Se eritealue oli ihon alla aika iso, kunnes iho rikkoutui. Kuvottavaa!!

Täytyy käydä lääkärillä, mutta varmaan just silloin niitä ei ole. Minulla on herkkä iho, ja sen lisäksi olen ajatellut, että hormonit ja hormonien vaihtelut vaikuttavat. Mutta tuli vaan mieleen, että onkohan muilla naisilla. Muutama raskaus takana ja hormonit heitelleet (lääkärin diagnoosi). Ehkä niillä on vaikutusta, tai sitten ei ole.

2

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ontelosyyliä?

    • Anonyymi

      On rinnoissa ihokarvoja! Jos on hormonihäiriöitä, voi kasvaa miestyyppistä karvoitusta. Muuten on sellaista enemmän tai vähemmän ohutta untuvaa. Yleensä mitä hoikempi on, sitä enemmän ohutta untuvaa kasvaa. Sama juttu vatsalla ja koko keholla. Jos on vaikkapa syömishäiriö, ohut lanugokarvasto voi tulla näkyvämmäksi.

      Joka tapauksessa on ihan järkevää käydä ihotautilääkärillä, etenkin jos näpyt aiheuttavat arpia. Itselläni näkyy olkapäissä (repun ja topin olkaimien alla) arpia. Nuorena sain niihin usein näppyjä ja pieniä paiseita, joita itse puhkoin. Nyt keski-iässä paiseita ei enää tule, vaikka kuljen välillä ihan samalla lailla hikoillen reppu selässä. Eli jokin merkitys hormoneilla voi olla. Naamaan tosin yksittäisiä syviäkin hormoninäppyjä tulee, niin kuin monelle vaihdevuosien kynnyksellä olevalle naiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe