Pitkälle punaiselle jatkopala

Anonyymi

Tampereen kaupungin kurjistaminen jatkuu. Kun rahaa sysätään poratien jatkoon lisääntyvät terveyskekus jonot ja muut sosiaalipalvelun jonot entisestään.
Hyvä Lyly ja Lylyn hovi!

47

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jalkapallostadion, joka on vain harvoin ja vain harvojen käytösdä on kyllä huonompi ja kallis hanke, jonka voi jättää tekemättä.

      • Anonyymi

        ano 08:46 jos tarkoitat Tammelaan rakennettavaa pallokenttää niin miten se on harvojen käytössä? Parhaimmillaan esim. Ilveksen peleissä on ollut yli 5000 katsojaa, nyt tosin koronan takia vähemmän.Vertaa vaikka Ruotulan golfkenttään noissa käyttäjämäärissä. Eikös sinne Tammelan kentän ympärille rakenneta myös asuntoja ja liiketilaa sekä kentän alle parkkihalli. Harvojen käytössä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ano 08:46 jos tarkoitat Tammelaan rakennettavaa pallokenttää niin miten se on harvojen käytössä? Parhaimmillaan esim. Ilveksen peleissä on ollut yli 5000 katsojaa, nyt tosin koronan takia vähemmän.Vertaa vaikka Ruotulan golfkenttään noissa käyttäjämäärissä. Eikös sinne Tammelan kentän ympärille rakenneta myös asuntoja ja liiketilaa sekä kentän alle parkkihalli. Harvojen käytössä???

        Liiketilaa on Tampereella joka suunnalla valmiiksi tyhjillään. Hiilineutraalisuustavoitteen vuoksi on tarpeetonta rakentaa lisää tyhjiä liiketiloja.
        Tyhjiä asuntoja on kuulemma jo 11 000 valmiina, joten niitäkään ei tarvita lisää.
        5000 katsojaa ei suuria summia Tampereelke tuo. Varsinkin kun katsojat ovat muutenkin paikallista väkeä. Otteluita ei kovin usen ole, joten asukasmäärään suhteutettuna todella harva siitä mitenkään hyötyy.
        Rakennuskustannukset eivöt tule katetuksi moneen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiketilaa on Tampereella joka suunnalla valmiiksi tyhjillään. Hiilineutraalisuustavoitteen vuoksi on tarpeetonta rakentaa lisää tyhjiä liiketiloja.
        Tyhjiä asuntoja on kuulemma jo 11 000 valmiina, joten niitäkään ei tarvita lisää.
        5000 katsojaa ei suuria summia Tampereelke tuo. Varsinkin kun katsojat ovat muutenkin paikallista väkeä. Otteluita ei kovin usen ole, joten asukasmäärään suhteutettuna todella harva siitä mitenkään hyötyy.
        Rakennuskustannukset eivöt tule katetuksi moneen vuoteen.

        Sijoittajan päänsärky, rahoitus on tehty kaupungille edulliseksi.


    • Anonyymi

      Kun noita itkuvirsiä lukee, niin jää miettimään, onko lääkitystä liian paljon vai liian vähän.

      • Anonyymi

        Koko vastustajien porukka vaikuttaa todella aneemiselta ja apaattiselta. Aiemmin näitä hankkeita on vastustettu aivokuolleella raivolla ja silmittömällä vihalla kehitystä kohtaan. Nyt pystyvät enää vaimeaan jupinaan ja nyyhkytykseen.


    • Anonyymi

      Ihmiset pääsevät vihdoinkin kulkemaan. Kaikkiin palveluihin pääsee joutuisaan. Jonot on väliaikaisia, kehittyvä kaupunki palkkaa lisää henkilökuntaa. Hyvinvointi lisääntyy Tampereella.Kiitos Ratikan.

      • Anonyymi

        No entä toi jalkapallostadion ja urosareena? Mitä hyvinvointia tai kehitystä ne tuo? Rahaa vain kuluu ja velkaa kertyy. Evät ne koululaisten tai hyvinvointipalveluja tarvitsevien oloja helpota. Aiheuttavat vain kaikenlaista sekasortoa ja ylikiihtyneitä ihmisiä. Joukkotappeluitakin jotkut ovat joissakin pelitilanteissa viritelleet.
        Ratikka on ok kun se kerran on jo miltei kulkukunnossakin ja kaikkien käytettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entä toi jalkapallostadion ja urosareena? Mitä hyvinvointia tai kehitystä ne tuo? Rahaa vain kuluu ja velkaa kertyy. Evät ne koululaisten tai hyvinvointipalveluja tarvitsevien oloja helpota. Aiheuttavat vain kaikenlaista sekasortoa ja ylikiihtyneitä ihmisiä. Joukkotappeluitakin jotkut ovat joissakin pelitilanteissa viritelleet.
        Ratikka on ok kun se kerran on jo miltei kulkukunnossakin ja kaikkien käytettävissä.

        Minulle kyllä tulee mieleen, että ne kehittävät liikuntaharrastuksia kuten esim. jalkapalloa ja jääkiekkoa. Pääsylipputulot tuovat seuroille lisää mahdollisuuksia luoda nuorille harrastuksia. Ja ne tilaisuuksissa käyvät ihmiset ja katsojat tuovat rahaa kaupunkiin käyttämällä palveluita kuten ravintolat, majoitus ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kyllä tulee mieleen, että ne kehittävät liikuntaharrastuksia kuten esim. jalkapalloa ja jääkiekkoa. Pääsylipputulot tuovat seuroille lisää mahdollisuuksia luoda nuorille harrastuksia. Ja ne tilaisuuksissa käyvät ihmiset ja katsojat tuovat rahaa kaupunkiin käyttämällä palveluita kuten ravintolat, majoitus ym.

        Luulet vaan.
        Nuoret vammautuvat ennenaikaisesti. Liikunta on ok mutta pelaajat ovat viime vuosina olleet aivan heitteillä. Koko urheilu on ollut sairasta bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kyllä tulee mieleen, että ne kehittävät liikuntaharrastuksia kuten esim. jalkapalloa ja jääkiekkoa. Pääsylipputulot tuovat seuroille lisää mahdollisuuksia luoda nuorille harrastuksia. Ja ne tilaisuuksissa käyvät ihmiset ja katsojat tuovat rahaa kaupunkiin käyttämällä palveluita kuten ravintolat, majoitus ym.

        Joukkueurheilulle luodaan tarkoitushakuisesti jonkinlaista sädekehää. Totuus on aivan toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kyllä tulee mieleen, että ne kehittävät liikuntaharrastuksia kuten esim. jalkapalloa ja jääkiekkoa. Pääsylipputulot tuovat seuroille lisää mahdollisuuksia luoda nuorille harrastuksia. Ja ne tilaisuuksissa käyvät ihmiset ja katsojat tuovat rahaa kaupunkiin käyttämällä palveluita kuten ravintolat, majoitus ym.

        Muutamia vuosi sitten TV:stä tuli dokusarja Futisvanhemmat. Katsoin vahingossa siitä pätkän. Se oli niin hirveää katsottavaa, että oli laitettava TV kiinni.
        Vanhemmat äksyilivät, kiroilivat ja paiskelivat kiihdyksissään tavaroita. Huusivat kentän laidalla. Hirveä paine koko ajan päällä. Lapsipoloiset olivat siinä rumbassa sivussa mutta kuitenkin suorittamassa toiveita. Varmaan lapesen oli hauskaa pelata, mutta koko systeemi oli äärimmäisen tuotteistettu ja paineistettu.
        Viime vuoden ovat olleet vanhempien huokailuja, kuinka he kuskaavat lapsiaan sinne tänne erilaisiin "harkkoihin" . Kuinka kukaan sellaista jaksaa. Miten elämä sujuu aikuisena kun ohjelmoitu ja stressattu rutiini lakkaa ja täytyy opiskella ja hankkiutua työelämään. Ei se oikein kaikilla sujukkaan. Moni ei osaa ilman ammattilaisen ohjausta selviytyä varhaisaikuisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamia vuosi sitten TV:stä tuli dokusarja Futisvanhemmat. Katsoin vahingossa siitä pätkän. Se oli niin hirveää katsottavaa, että oli laitettava TV kiinni.
        Vanhemmat äksyilivät, kiroilivat ja paiskelivat kiihdyksissään tavaroita. Huusivat kentän laidalla. Hirveä paine koko ajan päällä. Lapsipoloiset olivat siinä rumbassa sivussa mutta kuitenkin suorittamassa toiveita. Varmaan lapesen oli hauskaa pelata, mutta koko systeemi oli äärimmäisen tuotteistettu ja paineistettu.
        Viime vuoden ovat olleet vanhempien huokailuja, kuinka he kuskaavat lapsiaan sinne tänne erilaisiin "harkkoihin" . Kuinka kukaan sellaista jaksaa. Miten elämä sujuu aikuisena kun ohjelmoitu ja stressattu rutiini lakkaa ja täytyy opiskella ja hankkiutua työelämään. Ei se oikein kaikilla sujukkaan. Moni ei osaa ilman ammattilaisen ohjausta selviytyä varhaisaikuisuudesta.

        Juokkueurheiluharrastus on kallista. Monellakaan ei ole sellaiseen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kyllä tulee mieleen, että ne kehittävät liikuntaharrastuksia kuten esim. jalkapalloa ja jääkiekkoa. Pääsylipputulot tuovat seuroille lisää mahdollisuuksia luoda nuorille harrastuksia. Ja ne tilaisuuksissa käyvät ihmiset ja katsojat tuovat rahaa kaupunkiin käyttämällä palveluita kuten ravintolat, majoitus ym.

        Näissä kotimaisissa joukkueissa on paljon ulkomaalaistaustaisia, lähinnä afrikkalaistaustaisia pelaajia. Ulkomaista työvoimaa käytetään siis urheilussakin.


    • Anonyymi

      Paljonko nämä uudet rakennushankkeet tuovat työtä paikkakuntalaisille duunareille ja yrityksille vai tuodaanko kaikki työntekijät halvan työvoiman maista?

    • Anonyymi

      Tampereen seuturatikan peruskuvio on aivan järkevä. Siinä saadaan aikaiseksi hyvä ja tehokas rataverkko kohtuullisilla kustannuksilla. Tässä vaiheessa ratkaisevat perusinvestoinnit on jo tehty: keskustan kalleimmat radat, vaunut, huoltovarikko.

    • Anonyymi

      Tampereelle rakennetaan monta liikennöimisvälinettä vain rakentamisen ilosta.
      No toki virolaiset ym. muut tuontityöntejijät saa töitä.
      Ratikka tukee hidastamaan matkaa suurimmalle osalee julkisten käyttäjiä.
      Tämä on Fakta.
      Hyvä lyly. Hyvä valkoinen tampere.

      • Anonyymi

        Tässä on kyse tulevaisuudesta. Radan ansiosta voidaan rakentaa lisää ja tarjota hyvä liikenneyhteys.


      • Anonyymi

        Eikös Tampere olekkan punainen? Ainakin meidän persujen mielestä Tampereella on pelkkiä kommareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kyse tulevaisuudesta. Radan ansiosta voidaan rakentaa lisää ja tarjota hyvä liikenneyhteys.

        Ei tarvitse rakentaa lisää kun valmiina on jo tyhjiä lokeroita mielin määrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Tampere olekkan punainen? Ainakin meidän persujen mielestä Tampereella on pelkkiä kommareita.

        Te persut nautitte Venäjän lahjoituksista erttekä tiedä mistään mitään. Ainoa missionne on aiheuttaa sekasortoa.


    • Anonyymi

      Tampereen haasteet johtuvat osaltaan sijainnista. Kaukana kaikesta olevan pienen kaupungin haaste on luoda kontaktit kaikkialle
      Vetovoimatekijänä ei voida esittää esim. sitä, että joku tahtoisi erikseen tulla ajamaan henkilöautoa Hämeenkatua pitkin.
      Toimiva keskusta, jossa palvelut ovat kävelymatkan päässä toisistaan ja, jossa alueellinen kilpailu kauppakeskusten välisen kilpailun hyödyntämiseksi voidaan suorittaa helposti on sitä.
      Palveluiden, (joiden suuntaan yhä enemmän mennään) helppo saatavuus ja toimitettavuus sen sijaan edellyttävät, että Tampereelle on helppoa tulla, olla ja viedä tavaraa ja palveluja.
      Näissä tavoitteissa keskustan parkkipaikat ovat oiva lisä yksityistalouksien palveluhaasteisiin vastaamisessa. Vaikka niitä tulee toki vielä lisätä.
      Kulkuyhteydet kaupunkiin, niin ulkoisesti, kuin kaupungin sisäisesti ovat ensiarvoisen tärkeitä. Samoin kuin päämäärätietoinen promootio siitä, että Tampere on olemassa. Ja mitä mahdollisuuksia se tarjoaa esim. työvoiman saamiseksi yrityksille. Mahdollisuuksina mm. miesten yliopisto Hervannassa, ammattikoulujen korkeakoulu eri koulutuksineen jne.
      Tällöin ne, ketkä investointeja miettivät voivat miettiä myös Tamperetta kaikkien muiden vaihtoehtojen rinnalla, mikäli vain tiedetään, että Tampere on.
      Kokemusta kansainvälisen tuotannon klustereiden osana olemisesta paikkakunnalla jo on.
      Kaupunki on tehnyt hyvin pitämällä infraa yllä ja kehittämällä sitä. Nyt tarvitaan vain yhteyksien luomista ja mahdollisuuksien, sekä potentiaalisen realisoimista.
      Tamperelaisia on vain vajaa 300 000 henkeä. Kun maailman väkiluku on monia miljardeja. Kyllä niistä niin monet voivat tarvita Tampereelta jotakin, että tehtävä ei liene mahdoton?

    • Anonyymi

      Tampereen haasteet ei johdu sijainnista vaan vihervasemmistolaisesta auto vihasta ja gryndereiden ahneudesta.
      Hämeenkadulle mahtui ennen mukavasti koko liikenne soppa ja kauppoihin kätevästi omalla autolla.
      Helppoa eikö totta.
      Nyt liikennesuuniitelijoiden mielestä on taloudellista ja kätevää että ensin kuljetaan bussilla pora pysäkille ja sitten poralla kaupunkiin.
      Ei niin kätevää.
      Liikennesuunnittelijoiden visioista sen verran että tulee mieleen vanha venäläinen sananlasku.
      Kun päästää sian pöydän alle, niin pian sillä on sorkat pöydällä.

      • Anonyymi

        Miten autot tuo Tampereelle uusia työpaikkoja? Kun Tampereella ei ole edes satamaa, josta lastata tavaroita laivaan. Ja päämarkkinat ovat Euroopassa, Aasiassa ja molemmissa Amerikoissa. Ja niissä ei edes tiedetä, että Tampere on olemassa.
        On eriasia tukea hyötyliikennettä kuten rautateitä ja kuljetuksia satamaan, kuin saada muutama henkilöauto pörräämään ja etsimään olemattomia kadunvarsiparkkipaikkoja (varsinkin, kun parkkitilaa on käytössä nyt enemmän kuin koskaan). Invapaikkoja ja taksien pysäkkejä saa toki olla, koska niitä tarvitaan.
        Mikään hallitus ei ole kieltänyt Tamperetta pitämästä itseään esillä. Ja tekemästä itseään tunnetuksi. Ei sitä kukaan muukaan tule tekemään, jos kauppoja ei lähdetä solmimaan ja palvelukonsepteja tarjoamaan. Olivatpa ne sitten teknisiä tai muita palveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten autot tuo Tampereelle uusia työpaikkoja? Kun Tampereella ei ole edes satamaa, josta lastata tavaroita laivaan. Ja päämarkkinat ovat Euroopassa, Aasiassa ja molemmissa Amerikoissa. Ja niissä ei edes tiedetä, että Tampere on olemassa.
        On eriasia tukea hyötyliikennettä kuten rautateitä ja kuljetuksia satamaan, kuin saada muutama henkilöauto pörräämään ja etsimään olemattomia kadunvarsiparkkipaikkoja (varsinkin, kun parkkitilaa on käytössä nyt enemmän kuin koskaan). Invapaikkoja ja taksien pysäkkejä saa toki olla, koska niitä tarvitaan.
        Mikään hallitus ei ole kieltänyt Tamperetta pitämästä itseään esillä. Ja tekemästä itseään tunnetuksi. Ei sitä kukaan muukaan tule tekemään, jos kauppoja ei lähdetä solmimaan ja palvelukonsepteja tarjoamaan. Olivatpa ne sitten teknisiä tai muita palveluja.

        Mitä täältä kuljetetaan minnekkään muuta kuin maan alta louhittua kivimursketta? Uusiutumatonta ikiaikaista luonnonvaraa. Miksi entinen teollisuus on kadonnut ja myyty pois?
        Esität pelkkiä utopioita liirumlaarum tekstisdäsi. Viime vuosisadan hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä täältä kuljetetaan minnekkään muuta kuin maan alta louhittua kivimursketta? Uusiutumatonta ikiaikaista luonnonvaraa. Miksi entinen teollisuus on kadonnut ja myyty pois?
        Esität pelkkiä utopioita liirumlaarum tekstisdäsi. Viime vuosisadan hengessä.

        Tampere on ollut edelläkävijä monessa asiassa. Kaupunki on muinoin perustettu nimenomaan hyvän sijaintinsa vuoksi. Nyt sijainti onkin ongelma.
        Kiinassa ja Intiassa tehdään edullisemmin niitä asioita mitä kuvittelet tänne.
        Porvarit sössivät hommat valtaan päästyään
        Takana ovat kaupungin loistavat menneisyys ja tulevaisuus..
        Ainoastaan viihdebisnestä yritetään vähävaraisen nuorison tuella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten autot tuo Tampereelle uusia työpaikkoja? Kun Tampereella ei ole edes satamaa, josta lastata tavaroita laivaan. Ja päämarkkinat ovat Euroopassa, Aasiassa ja molemmissa Amerikoissa. Ja niissä ei edes tiedetä, että Tampere on olemassa.
        On eriasia tukea hyötyliikennettä kuten rautateitä ja kuljetuksia satamaan, kuin saada muutama henkilöauto pörräämään ja etsimään olemattomia kadunvarsiparkkipaikkoja (varsinkin, kun parkkitilaa on käytössä nyt enemmän kuin koskaan). Invapaikkoja ja taksien pysäkkejä saa toki olla, koska niitä tarvitaan.
        Mikään hallitus ei ole kieltänyt Tamperetta pitämästä itseään esillä. Ja tekemästä itseään tunnetuksi. Ei sitä kukaan muukaan tule tekemään, jos kauppoja ei lähdetä solmimaan ja palvelukonsepteja tarjoamaan. Olivatpa ne sitten teknisiä tai muita palveluja.

        Joku pölvästi vielä ihmettelee sitä kun henkilöauto liikenne on suljettu keskustasta ja parkkipaikat viety kadun varsilta niin miksi kivijalkakaupat todella on lähteneet pois.
        Sellaiset ihmiset joilla on pinkka kunnossa ei vain halua julkisiin kulkuneuvoihin katselemaan narkkeja vihreitä ja hervannan yh-äitejä.
        Raha menee sinne missä homma toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku pölvästi vielä ihmettelee sitä kun henkilöauto liikenne on suljettu keskustasta ja parkkipaikat viety kadun varsilta niin miksi kivijalkakaupat todella on lähteneet pois.
        Sellaiset ihmiset joilla on pinkka kunnossa ei vain halua julkisiin kulkuneuvoihin katselemaan narkkeja vihreitä ja hervannan yh-äitejä.
        Raha menee sinne missä homma toimii.

        Ne nupukivet Hämeenkadulla olivat kuin pyykkilaudalla olisi ajanut. Ihmettelen kuinka kukaan sitä katua autonsa alle enää kaipaa. S oli rakennettu ennen autoaikaa. Se kestänytkään automäärää vaan sitä piti tämän tästä aukaista ja korjata.
        Kivijslkskaupat onvat siirtyneet ostoskeskuksiin eikä tuo yksi, joka jatkuvasti kaipaa aikaa, jolloin täryytteli Hämeenkatua autollaan jonkin kaupan eteen sitä millään ota uskoakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne nupukivet Hämeenkadulla olivat kuin pyykkilaudalla olisi ajanut. Ihmettelen kuinka kukaan sitä katua autonsa alle enää kaipaa. S oli rakennettu ennen autoaikaa. Se kestänytkään automäärää vaan sitä piti tämän tästä aukaista ja korjata.
        Kivijslkskaupat onvat siirtyneet ostoskeskuksiin eikä tuo yksi, joka jatkuvasti kaipaa aikaa, jolloin täryytteli Hämeenkatua autollaan jonkin kaupan eteen sitä millään ota uskoakseen.

        Kun ajeli vähintään 80 km/h niin kiveys ei haitannut ollenkaan. Renkaat eivät ehtineet pudota joka kiven väliin.


    • Anonyymi

      Näin korona-aikana Tampereen ratikkaan tuskin montaa matkustajaa eksyy. Onhan siellä hieman enemmän tilaa kuin bussissa, mutta helvetin paljon enemmän se kustantaa.

      • Anonyymi

        Ei voi kukaan ratikkaan eksyä kun se ei vielä kulje. Jos et tiedä sitä, niin sinussa on jotain vialla. Busseilla kulkevat. Toivottavasti kaikki maskeja käyttäen.
        Hyvä kun bussit kulkevat


    • Anonyymi

      Istuupi niissä luultavasti harva eläkeläinen, joka mahtoi selvitä kaikesta suurinpiirtein.

      • Anonyymi

        Psljon nuoria, jotka nyt kulkevat busseilla tulevat myös ratikassa kulkemaan.


      • Anonyymi

        Hyvistä perheistä lähtöisin olevat ja urheilevat nuoret kulkevat mopo autoillaan. Ja hyvä niin koska kaikesta huonoimmassa asemassa olevat ovat usein sairaita ja käyttävät julkisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvistä perheistä lähtöisin olevat ja urheilevat nuoret kulkevat mopo autoillaan. Ja hyvä niin koska kaikesta huonoimmassa asemassa olevat ovat usein sairaita ja käyttävät julkisia.

        Höpöhöpö. Riuskoja ja terveitä nuoria on busseissa jatkuvasti liikkeellä. Et sitä tiefä, koska et ole sosiaalinen ihminen vaan autossasi liikennejonoissa mököttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvistä perheistä lähtöisin olevat ja urheilevat nuoret kulkevat mopo autoillaan. Ja hyvä niin koska kaikesta huonoimmassa asemassa olevat ovat usein sairaita ja käyttävät julkisia.

        Mopoauto on alunperin kehiteitty huonokuntoisille vanhuksille ja invalideille. Mielestäsi se nyt on "hyväkuntoisten" nuorten kulkuväline. Jos ovat niin hyväkuntoisi pitäisivät kuntoaan yllä hölkkäämällä pysäkille tai pyöräilemällä ulkoilmassa, joka pysyisi raikkasmpana ilman mopoautojen päästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopoauto on alunperin kehiteitty huonokuntoisille vanhuksille ja invalideille. Mielestäsi se nyt on "hyväkuntoisten" nuorten kulkuväline. Jos ovat niin hyväkuntoisi pitäisivät kuntoaan yllä hölkkäämällä pysäkille tai pyöräilemällä ulkoilmassa, joka pysyisi raikkasmpana ilman mopoautojen päästöjä.

        Pettymys ratikkaan tulee olemaan syvä ja laaja. Niin paljon liikaa siitä on luvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettymys ratikkaan tulee olemaan syvä ja laaja. Niin paljon liikaa siitä on luvattu.

        Kerrankos rahvasta on petetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettymys ratikkaan tulee olemaan syvä ja laaja. Niin paljon liikaa siitä on luvattu.

        Ratikka otetaan käyttöön kuntavaalien jälkeen.


    • Anonyymi

      Ilma pysyy raikkaana suomessa autoista huolimatta koska nykyään kaikissa on katalysaattorit ja muut saateenpoisto menetelmät.
      Ainoastaan sähköautot saastuttaa koska niiden sähköä tuotetaan hiilivoimaloissa joiden päästöjä ei puhdisteta. Mutta sähkö, on ah niin seksikästä energiaa.
      Nuoret mopoautoilijat välttävät vihernarkkien hyökkäykset ja hepatiitin kun pääsevät treffeille ja reeneihin mopoautolla.
      Miksi vihreät haluavat ajaa maan keski-ajalle.?? Maksaako Moskova tarpeeksi rahaa Ohisalon opetuslapsille.

      • Anonyymi

        Kyllä autot katalysaattoreista huolimatta aiheuttavat päästöjä. Saksa, joka on autojen valmistusmaa ja jossa autokanta on uudempaa on asettanut autoilulle päästöjen vuoksi rajoituksia. Moni muukin maa on tehnyt niin.


      • Anonyymi

        Sähköä tuotetaan siitä huolimatta vaikksa ajaisitkin polttomoottotiautolla, joka aiheuttaa päästöjä sähköntiuotannon lisäksi.
        Sähköä tuotetaan myös tuuli-, vesi- a aurinkovoimalla, jotka eivät aiheuta päästöjä ilmakehään.
        Selittelysi eivät kelpaa autoilun hyväksi.


    • Meillä Ikaalisissa sujuu kaikki mainiosti. Muuttakaa valittajat Ikaalisiin! Sieltä on lyhyt matka Tampereella, jos ikävä yllättää. Voi käydä ratikassa kakalla. Täällä ulostetaan takseihin.

      • Anonyymi

        Voisitko pyllismyllis pysyä siellä maalaisten palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko pyllismyllis pysyä siellä maalaisten palstalla.

        Minä leviän kaikkialle!


      • Anonyymi
        myllis_seppo kirjoitti:

        Minä leviän kaikkialle!

        Taitavat lukijat olla kyllästyneitä kirjoitteluusi ja ajaneet sinut pois Ikaalisten palstalta.


      • Anonyymi

        Kakka!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      10
      3379
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1858
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      982
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      948
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe