Etupään kolahtelu V40

Artsi

Aina välillä on ollut näillä palstoilla juttua etupään kolahteluista.No,näin teki myös minun V40.Käytin autokorjaamolla jossa etupää nostettiin ylös ja tutkittiin,eikä missään väljää josta kolahtelu voisi johtua,iskarit myös kunnossa.Öljyjä tarkastaessa tuli mieleen että voisiko iskarin yläpään mutterit,ne jotka näkyy kun konepellin aukaisee(3kpl/puoli)olla mahd,ajansaatossa löystynyt,en tiedä miten kireällä/löysällä niiden pitää olla mutta hylsyllä/räikällä kun käänti niin ne tuntuivat olevan tosi löysässä,kiristin reilusti ja kaupanpäälle rasvasin ne yläpään laakerit(löytyy kun ottaa pienen muovikannen siitäkeskeltä auki)reilulla vaseliiniannoksella.Mysteerinen kolina hävisi siihen paikkaan.En tiedä auttasko muiden tapauksissa,kannattaa ainakin tarkistaa,minun autosta kolinat tosiaan hävisi.

9

6631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mike

ajaa esim monttuun hiljaisella vauhdilla? Mulla sama juttu. Käytin Bilialla ja sano että ei siellä mitään kolinaa/vikaa ole. Mutta kyllä ne rahan siitä osas ottaa. Pistin lisäksi valituskirjelman niin prkle eivät edes vastanneet. Nooh niillä vissiin riittää asiakkaita..

• Joni

jos ajaa pienellä vauhdilla jääpolanteeseen tai pieneen kuoppaaan?Itsellä jysähtää aivan kuin iskaria ei olisi olemassakaan.Yksi korjaamo epäili iskareita.Ajattelin vaihtaa monroet tai Sachit.Onko kellään kokemusta?

• Anonyymi
        Joni kirjoitti:

jos ajaa pienellä vauhdilla jääpolanteeseen tai pieneen kuoppaaan?Itsellä jysähtää aivan kuin iskaria ei olisi olemassakaan.Yksi korjaamo epäili iskareita.Ajattelin vaihtaa monroet tai Sachit.Onko kellään kokemusta?

Selveskö vika?

• s40

No niin,löythän niitä kohtalon tovereita...
      Jees,mun s40 on pitänyt sitä mystistä kolahtelua viimekesästä asti.. Olen yrittänyt sillon tällön tutkia,mut en ole löytänyt välyksiä tai vast. ei myöskään huolto,epäilivät vaimentimia,mut olen vähän erimieltä niiden kanssa! Olen joka tapauksessa laittamassa nurkat uusiks,oli syy sitten missä tahansa,mut pitääpäs kokeilla tota ruuvien kiristystä näin väliaikaiseksi parannukseksi...voihan se ollakkin mahdollista et ne ko. ruuvit saattaa löystyä ajan mittaan mikäli niissä ei ole mitään "lukitsevaa" systeemiä...

• Artsi

Unohtu mainita edel,viestissä,että tarkastakaa myös sen keskimutterin kireys(se siellä muovikupin sisällä)minulla ei siinä ollut väljiä,mutta työkaveri puhui jotta hänen autossa,Subarussa,kolkatus loppui sen kirimisellä.Laittakaa tosiaan reilu satsi vaseliinia siihen laakeriin lopuksi,ei mitään vaseliinisprayta vaan kunnon paksua vaseliinia.Toivottavasti kolinat loppuu.

• Mike

Käyttäny volvoa huollossa ja missä kannattaa. Sen voin sanoa että ei ainakaan Biliassa.

• Artsi

oli ilo että kolinat olisi menneentalven lumia,taas vkl etupään kolina alkoi,ihme touhua.Eiku pajalle taas.

• Max

Mulla etupään kolina johtui moottorin kannatin kumista. Se on helppo todeta kun avaa konepellin ja toinen liikauttaa autoa esim. käsijarru päällä, niin että moottori liikahtaa. Osa maksaa volvolla noin 130 euroa ja tarvike osana yli 200 euroa!

• Arska

Jep..mulla kolisee kans ja tiedän vian...tossa mallissa on yleistä että raidetangon sisäpään laakerit on väliät...täytys vaihtaa mut eipä jaksa...eihän noi etes katsastus asemalla saaneet selville...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1391
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1205
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      808
    Aihe