Etupään kolahtelu V40

Artsi

Aina välillä on ollut näillä palstoilla juttua etupään kolahteluista.No,näin teki myös minun V40.Käytin autokorjaamolla jossa etupää nostettiin ylös ja tutkittiin,eikä missään väljää josta kolahtelu voisi johtua,iskarit myös kunnossa.Öljyjä tarkastaessa tuli mieleen että voisiko iskarin yläpään mutterit,ne jotka näkyy kun konepellin aukaisee(3kpl/puoli)olla mahd,ajansaatossa löystynyt,en tiedä miten kireällä/löysällä niiden pitää olla mutta hylsyllä/räikällä kun käänti niin ne tuntuivat olevan tosi löysässä,kiristin reilusti ja kaupanpäälle rasvasin ne yläpään laakerit(löytyy kun ottaa pienen muovikannen siitäkeskeltä auki)reilulla vaseliiniannoksella.Mysteerinen kolina hävisi siihen paikkaan.En tiedä auttasko muiden tapauksissa,kannattaa ainakin tarkistaa,minun autosta kolinat tosiaan hävisi.

9

6520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mike

ajaa esim monttuun hiljaisella vauhdilla? Mulla sama juttu. Käytin Bilialla ja sano että ei siellä mitään kolinaa/vikaa ole. Mutta kyllä ne rahan siitä osas ottaa. Pistin lisäksi valituskirjelman niin prkle eivät edes vastanneet. Nooh niillä vissiin riittää asiakkaita..

• Joni

jos ajaa pienellä vauhdilla jääpolanteeseen tai pieneen kuoppaaan?Itsellä jysähtää aivan kuin iskaria ei olisi olemassakaan.Yksi korjaamo epäili iskareita.Ajattelin vaihtaa monroet tai Sachit.Onko kellään kokemusta?

• Anonyymi
        Joni kirjoitti:

jos ajaa pienellä vauhdilla jääpolanteeseen tai pieneen kuoppaaan?Itsellä jysähtää aivan kuin iskaria ei olisi olemassakaan.Yksi korjaamo epäili iskareita.Ajattelin vaihtaa monroet tai Sachit.Onko kellään kokemusta?

Selveskö vika?

• s40

No niin,löythän niitä kohtalon tovereita...
      Jees,mun s40 on pitänyt sitä mystistä kolahtelua viimekesästä asti.. Olen yrittänyt sillon tällön tutkia,mut en ole löytänyt välyksiä tai vast. ei myöskään huolto,epäilivät vaimentimia,mut olen vähän erimieltä niiden kanssa! Olen joka tapauksessa laittamassa nurkat uusiks,oli syy sitten missä tahansa,mut pitääpäs kokeilla tota ruuvien kiristystä näin väliaikaiseksi parannukseksi...voihan se ollakkin mahdollista et ne ko. ruuvit saattaa löystyä ajan mittaan mikäli niissä ei ole mitään "lukitsevaa" systeemiä...

• Artsi

Unohtu mainita edel,viestissä,että tarkastakaa myös sen keskimutterin kireys(se siellä muovikupin sisällä)minulla ei siinä ollut väljiä,mutta työkaveri puhui jotta hänen autossa,Subarussa,kolkatus loppui sen kirimisellä.Laittakaa tosiaan reilu satsi vaseliinia siihen laakeriin lopuksi,ei mitään vaseliinisprayta vaan kunnon paksua vaseliinia.Toivottavasti kolinat loppuu.

• Mike

Käyttäny volvoa huollossa ja missä kannattaa. Sen voin sanoa että ei ainakaan Biliassa.

• Artsi

oli ilo että kolinat olisi menneentalven lumia,taas vkl etupään kolina alkoi,ihme touhua.Eiku pajalle taas.

• Max

Mulla etupään kolina johtui moottorin kannatin kumista. Se on helppo todeta kun avaa konepellin ja toinen liikauttaa autoa esim. käsijarru päällä, niin että moottori liikahtaa. Osa maksaa volvolla noin 130 euroa ja tarvike osana yli 200 euroa!

• Arska

Jep..mulla kolisee kans ja tiedän vian...tossa mallissa on yleistä että raidetangon sisäpään laakerit on väliät...täytys vaihtaa mut eipä jaksa...eihän noi etes katsastus asemalla saaneet selville...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe