Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vituttaa

tapsa_

Pakko purkaa tätä oloa johonkin, vaikka tänne! >) Eli päällä on siitepölykausi, jonka seurauksena olen väsynyt, tunkkainen, ärtynyt ja kuumeessa vähintään seuraavat 1 ½ kuukautta. Syy on siis tämä klassinen siitepölyallergia. Viime keväänä reaktiot alkoivat vasta koivun kukkimisen alettua, mutta tänä keväänä jo nyt, ilmeisesti katupölyn ja lepän kukinnan yhteishyökkäyksen johdosta. Kaikki tuntuu niin perseeltä, mielenkiinto ei oikein riitä mihinkään, kun on jatkuva uupumus ja nenänvuotaminen päällä.
Onko täällä muita, joita luontoemo potkii tällä tavoin päähän näin kesän kynnyksellä? :)

15

2982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomalla

      Liity sinakin tahan joukkoon joka naihin aikoihin pakkaa laukut ja lahtee etelan lomarannikoille puhdasta meri-ilmaa hengittamaan! Jo viikon breikki keskella Suomen koivukautta helpottaa kummasti.

      Tsemppia, kylla se syksy sielta viela tulee :-)

      • kunnon lääkeet?

        Olen isekin allergikko ja pärjään vallan hyvin siitepölyajat syömällä telfastia ja lisäksi hengitettäviä steroideja. Lisäksi joskus olen käyttänyt nenäsuihkeita ja silmätippoja. Vältän myös liikaa ulkoilua.

        Olen myös ollut siedätyshoidossa ja se lopetti pahimmat silmä-ja nuhaoireet.

        Ajattelin vaan, että onko sulla tarpeeksi järeä lääkitys. Itsekin kärsin ennen nykyisiä lääkkeitäni. Duactkin voi olla ihan ok, mutta sitä ei kai voi käyttää kun jotain 10 päivää putkeen.


      • Petta
        kunnon lääkeet? kirjoitti:

        Olen isekin allergikko ja pärjään vallan hyvin siitepölyajat syömällä telfastia ja lisäksi hengitettäviä steroideja. Lisäksi joskus olen käyttänyt nenäsuihkeita ja silmätippoja. Vältän myös liikaa ulkoilua.

        Olen myös ollut siedätyshoidossa ja se lopetti pahimmat silmä-ja nuhaoireet.

        Ajattelin vaan, että onko sulla tarpeeksi järeä lääkitys. Itsekin kärsin ennen nykyisiä lääkkeitäni. Duactkin voi olla ihan ok, mutta sitä ei kai voi käyttää kun jotain 10 päivää putkeen.

        itelläni ties kuinka mones lääkitys menossa...on testattu mm. seuraavia: Zyrtec,Semprex, Aerius, Xyzal,Cetirizin..jnejne..ei ees muista kaikkia. Nyt taitaa olla tuo Aerius menossa. Kaikki määrätty aina raseptillä vaan mikään ei oo auttanu kunnolla


      • Kovaa kamaa
        Petta kirjoitti:

        itelläni ties kuinka mones lääkitys menossa...on testattu mm. seuraavia: Zyrtec,Semprex, Aerius, Xyzal,Cetirizin..jnejne..ei ees muista kaikkia. Nyt taitaa olla tuo Aerius menossa. Kaikki määrätty aina raseptillä vaan mikään ei oo auttanu kunnolla

        Syö Duactia,jos et oo jo kokeillu.


      • SPöly
        Kovaa kamaa kirjoitti:

        Syö Duactia,jos et oo jo kokeillu.

        Duact on hyvä juu. Toimii ainakin mulla. Zyrtecit sun muut antihistamiinit vaan väsyttää ja lisää vitutusta.


      • XXX
        Kovaa kamaa kirjoitti:

        Syö Duactia,jos et oo jo kokeillu.

        Duactia pitää ottaa monta tablettia päivässä.
        Vaikutus ei ole pitkäkestoinen. Markkinoilla on huomattavasti parempiakin valmisteita. Duact kuivattaa vaan nenän eikä se ns. auta hirveesti kyllä allergiaan.

        Kannattaa käydä apteekissa ja kysyä henkilökunnalta mitä eri vaihto-ehtoja löytyy.


      • sleepless in Helsinki
        XXX kirjoitti:

        Duactia pitää ottaa monta tablettia päivässä.
        Vaikutus ei ole pitkäkestoinen. Markkinoilla on huomattavasti parempiakin valmisteita. Duact kuivattaa vaan nenän eikä se ns. auta hirveesti kyllä allergiaan.

        Kannattaa käydä apteekissa ja kysyä henkilökunnalta mitä eri vaihto-ehtoja löytyy.

        Olen aloittanut eilen Duact-kuurin jo kuukauden kestäneen infektion hoitoon ja nyt olen viettänyt täysin unettoman yön. Ihoni on kihelmöinyt ja kutissut ja olen saanut sydämentykytystä.

        Olen yleensäkin saanut lääkkeistä kaikki mahdolliset sivuvaikutukset, joten siirsin lääkityksen aloittamista viimeiseen asti. Nyt kuitenkin allergiaoireet ovat helpottuneet aina muutamaksi tunniksi.

        Toinen lääkäri määräsi minulle Cirrusta, mutta olin jo ehtinyt ostaa Duactin eikä mulla ollut siitä aiempaa kokemusta.Onko kenelläkään kokemusta että Cirruksella olisi vastaavia sivuvaikutuksia kuin Duactilla?

        Onko kukaan kokeillut käyttää ilalla esim Ataraxia rinakkain Duactin kanssa? Ataraxhan on tunnetusti antihistamiini, joka väsyttää.


      • tuonen lapsi
        sleepless in Helsinki kirjoitti:

        Olen aloittanut eilen Duact-kuurin jo kuukauden kestäneen infektion hoitoon ja nyt olen viettänyt täysin unettoman yön. Ihoni on kihelmöinyt ja kutissut ja olen saanut sydämentykytystä.

        Olen yleensäkin saanut lääkkeistä kaikki mahdolliset sivuvaikutukset, joten siirsin lääkityksen aloittamista viimeiseen asti. Nyt kuitenkin allergiaoireet ovat helpottuneet aina muutamaksi tunniksi.

        Toinen lääkäri määräsi minulle Cirrusta, mutta olin jo ehtinyt ostaa Duactin eikä mulla ollut siitä aiempaa kokemusta.Onko kenelläkään kokemusta että Cirruksella olisi vastaavia sivuvaikutuksia kuin Duactilla?

        Onko kukaan kokeillut käyttää ilalla esim Ataraxia rinakkain Duactin kanssa? Ataraxhan on tunnetusti antihistamiini, joka väsyttää.

        Duact:in sivuvaikutuksista:

        Mulla myös kuristusta puristusta rinnan/kurkun alueella, jota luulin aluksi refluksiksi. Käytän Turbuhaler 400 mg:tä, astma.

        Myös kutinaa ja nokkosihottumaa.

        Ihmettelin tuota nokkosihottumaa jo edellisellä kerralla, mutta ajattelin, että se johtui antibiootista. Nyt kun käytin pelkkää Duactia, niin totuus paljastui.


    • kannattaa

      Tehdä niinku minä. Kävin homeopaatilla, minä ja poikani. Oireet olleet jo kolmisen vuotta pois kummaltakin.

      • Kerttuli

        Kerro lisää kokemuksistanne homeopaattisista lääkkeistä..


      • kannattaa
        Kerttuli kirjoitti:

        Kerro lisää kokemuksistanne homeopaattisista lääkkeistä..

        No meillä niitä on käytetty jo muutamia vuosia ihan kaikkeen flunnssasta, mahataudeista ja päänsäryistä allergioihin. Todella käytiin homeopaatin vastaanotolla ja siellä se homeopaatti yksilöi meidän oireet ja anto jonkun peruslääkkeen kummallekin (mitä nyt en enää muista) ja sitten akuuttien oireiden lääkkeet. Näillä on tultu toimeen. Poika alkoi yskiä kuivaa yskää ja silmät alko kutiamaan nyt kun koivun siitepölyä ilmestyi ilmaan, mutta taas saatiin oireet pois pelkillä homeopaattisilla. Kyllä kannattaa mieluummin heittää ennakkoluulot romukoppaan ja kokeilla. Voi seurata parempia kesiä.


    • siitepölyallergikolle

      Kokeile Kestineä ja siitepölyruokavaliota.

    • Nainen-84

      ..myös yksi siitepöly-allergikko. Olipa kyllä kiva kun alkoi lämpimät ilmat mutta ne oireet ei oo yhtän kivoja. Nytkin tuon katupölyn takia tuntuu että ilma on kuin puuroa, jota sitten yrittää väkisin vetää keuhkoihinsa.Jaksamista!Kyllä me tästä taas selvitään!!

    • riti

      olen utelias mitä lääkitystä käytät

    • xxx

      Se, mitä lääkkeitä tarvitsee, ja miten paljon, on hyvin yksilöllistä. Mun mielestäni kannattaa kyllä mennä tekemään testit ja antaa lääkärin määrätä sopiva lääkitys. Jos allergia todetaan, kela korvaa useimmiten todella hyvin kustannuksia lääkkeistä yms. takasin.
      Itse olen ollut allergikko&astmaatikko koko elämäni, ja kyllä se lääkäri on lähes poikkeuksetta osannut määrätä oikeanlaiset lääkkeet minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe