Ennenkin posti hidastellut, ei mitään uutta

Anonyymi

Kari Suomalaisen pilailua ' Täyskäsi 1975' : Turha se on postinkulkua moittia, tässäkin tuli taas kirje isoisän ukin vaarilta. Kertoo, että hyvin pyyhkii Pommerin sodassa . . .

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyään kestää Jyväskylä Tampere välillä, vain viikon matkalla. Matka on 151 km, siis noin 21 km/vrk, Tehdäänkö hankehdotus, Posti-Kustille sähkömopo, ainakin uusi polkupyörä.

    • Anonyymi

      Niin onhan se huvittavaa kun joku nykyisin vielä paperisia kirjeitä lähettelee. Tai laskuja.

      • Anonyymi

        Toisin veikkaan et isovanhempasi saa kirjeitä ja laskuja jos elossa ovat, muuten on huvittavaa et älykännyköissä on viruksia jotka voivat tyhjentää pankkitilisi muutamassa....Mutta eipä ennen vanhaan kun oli pankkikirja tähän pystytty, eli mites se on kumpi on tietoturvallinen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin veikkaan et isovanhempasi saa kirjeitä ja laskuja jos elossa ovat, muuten on huvittavaa et älykännyköissä on viruksia jotka voivat tyhjentää pankkitilisi muutamassa....Mutta eipä ennen vanhaan kun oli pankkikirja tähän pystytty, eli mites se on kumpi on tietoturvallinen??

        Isovanhempani ovat kuolleet 30.. 40 vuotta sitten. Appivanhempani ovat noin 80 v ja itse olen 60 v.

        Ammattikoulun käynyt appiukko käyttää WhatsApp ia ja kirjoittelee usein samoin lähettelee kortteja sähköisesti ja kuvia.

        Maksaa laskut lähes kaikki netissä tai tulee sähköisenä laskuna.

        Lukee lehdet netissä. Katselee telkkarista YouTube a.

        Niillä on älykännykät, tabletit ja tietokoneet.

        Ei oo pelkästään iästä kiinni. Tiedän ettei kaikki pysty. Kannattaa yrittää, pysyy aivot virkeenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin veikkaan et isovanhempasi saa kirjeitä ja laskuja jos elossa ovat, muuten on huvittavaa et älykännyköissä on viruksia jotka voivat tyhjentää pankkitilisi muutamassa....Mutta eipä ennen vanhaan kun oli pankkikirja tähän pystytty, eli mites se on kumpi on tietoturvallinen??

        Kun käytettiin pankkikirjaa, jouduttiin käyttämään käteistä. Sekä käteisen käyttöön että pankkirjoihin liittyi liikaa riskejä. Laitatko minulle linkin uutisesta, missä mainitaan viruksen tyhjentäneen jonkun tilin. Ja jos löytyy, niin lisäksi tietoa korvasi joku.

        Lue tuosta alkuun:

        https://selko.fi/artikkelit/taloustietoa-ikaantyneille/turvallisuus/

        Pannkkikirjojen käyttö olisi nykyaijana mahdoton ajatus. Jäykistäisi toimintaa ja tekisi nykyisestä elämästä todella kallista.

        Kannattaa siirtyä kortteihin. Jos netti epäilyttää, ainahan voi maksaa konttorissa mm. laskuja. Tosin siitä henkilökohtaisesta palvelusta pitää veloittaa.

        En vaihtaisi kortteja ja mobiilia käteiseen, olen ennemmin ilman ruokaa tai kirjeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun käytettiin pankkikirjaa, jouduttiin käyttämään käteistä. Sekä käteisen käyttöön että pankkirjoihin liittyi liikaa riskejä. Laitatko minulle linkin uutisesta, missä mainitaan viruksen tyhjentäneen jonkun tilin. Ja jos löytyy, niin lisäksi tietoa korvasi joku.

        Lue tuosta alkuun:

        https://selko.fi/artikkelit/taloustietoa-ikaantyneille/turvallisuus/

        Pannkkikirjojen käyttö olisi nykyaijana mahdoton ajatus. Jäykistäisi toimintaa ja tekisi nykyisestä elämästä todella kallista.

        Kannattaa siirtyä kortteihin. Jos netti epäilyttää, ainahan voi maksaa konttorissa mm. laskuja. Tosin siitä henkilökohtaisesta palvelusta pitää veloittaa.

        En vaihtaisi kortteja ja mobiilia käteiseen, olen ennemmin ilman ruokaa tai kirjeitä.

        Aivan, ja kun nykyään on lähimaksu, eli voi vinukuttaa sitä korttia vaikkei omista miten se on turvallisempaa? Ja miten se on et kun maksat nettipankissa onko se ilmaista? Kannattaa sinun olla ehdottomasti ilman ruokaa ja kirjeitä.


    • Anonyymi

      Onnittelu ja tervehdyskortit ihania. Korteissa, korteista paljon hauskuutta. Rakastan lähettää ja saada, ylläpitää niinkauan, kuin posti yleensäkin enää kulkee.

      • Anonyymi

        Lähetän whatsapp lla ja teen kortit itse. Mukava saada myös kännykkään, jää suoraan talteen.


    • Anonyymi

      kiittäkää sipilän hallitusta kun muutti postilakia

      • Anonyymi

        Mistä asiasta pitää kiittää? Hyvin tuntuu toimivan. Tosin harvoinhan tuota tarvitsee, ei lähes ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe