Ei tarvitse ihmetellä jos ylinopeudet lisääntyy

Anonyymi

Viisaat on ollu asialla, ei mene enää tulojen mukaan ilmeisesti.
Liikennevirhemaksu on kiinteät maksut, ei tarvitse olla kovinkaan hyvät tulot kun
noilla ei ole mitään merkitystä vähän paremmin tienaavalle. Kun nyt tiedetään että sitä valvontaa on aika vähän. Tämä siis pienemmistä ylinopeuksista 1-20km/h.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihä noista ole herran vuosiin rangaistus tullut tulojen mukaan. Ainoastaan rikoslain mukaan rangaistavat liikenteen vaarantaminen ja törkeä liikenteen vaarantaminen tuovat päiväsakkoja, joiden suuruus riippuu tuloista.

      • Anonyymi

        Nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia nykyautoille. Nopeusrajoitukset pitäisi päivittää 70 luvun autoilta nykyautoille. Ja tiet ovat parantuneet. Talvirajoituksista tulisi luopua, koska on leudot talvet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia nykyautoille. Nopeusrajoitukset pitäisi päivittää 70 luvun autoilta nykyautoille. Ja tiet ovat parantuneet. Talvirajoituksista tulisi luopua, koska on leudot talvet.

        Ei ne autot, vaan ne kuskit. Ei ihmisen reaktiokyky ole paljonkaan kehittynyt 70-luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia nykyautoille. Nopeusrajoitukset pitäisi päivittää 70 luvun autoilta nykyautoille. Ja tiet ovat parantuneet. Talvirajoituksista tulisi luopua, koska on leudot talvet.

        Fysiikanlait eivät ole muuttuneet 70-luvulta mutta ihmisten ajotaito,, mitä yritetään korvata lisäämällä autoihin ajonhallintatekniikkaa mikä ottaa vallan ihmiseltä kun taidot lopuvat. Lisäksi tarkkaavaisuus ja muiden huomioon ottaminen on heikentynyt. Autoissa ei 70-luvulla puhuttu puhelimiin tai katseltu televisiota ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikanlait eivät ole muuttuneet 70-luvulta mutta ihmisten ajotaito,, mitä yritetään korvata lisäämällä autoihin ajonhallintatekniikkaa mikä ottaa vallan ihmiseltä kun taidot lopuvat. Lisäksi tarkkaavaisuus ja muiden huomioon ottaminen on heikentynyt. Autoissa ei 70-luvulla puhuttu puhelimiin tai katseltu televisiota ajon aikana.

        Fysiikanlait eivät ole muuttuneet 70-luvulta mutta ihmisten ajotaito on heikentynyt.


    • Itse asiassa vähiten merkitystä on kaikkein köyhimmille. Kun ulosotto on jo tapissa ja vankilaan ei joudu, voi ajella vähän miten sattuu...

      • Anonyymi

        Eivät voi, kun auto viedään kun saatavia peritään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät voi, kun auto viedään kun saatavia peritään.

        Ei niillä kaikkein köyhimmillä ole autoa, joten sitä ei voi viedäkään.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei niillä kaikkein köyhimmillä ole autoa, joten sitä ei voi viedäkään.

        "Ei niillä kaikkein köyhimmillä ole autoa, joten sitä ei voi viedäkään."

        Niinpä, ja silti voi ajella miten sattuu.


    • Anonyymi

      Asialla ei ole mitään merkitystä ajotaitoisille. Tunaroiville tumpuloille varmaan sitten on.

    • Anonyymi

      Osuit tavallaan oikeaan. On tutkittu että liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu ja huijaaminen on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa.

      • Anonyymi

        Lisäys: Ei ole synnynnäistä. Berkeleyn yliopistossa aiemmin tehdyn tutkimuksen mukaan rikkaat tuntevat muita harvemmin empatiaa.

        Tuoreen tutkimuksen tekijät kirjoittavat, että rikkaat ihmiset ovat muita riippumattomampia sosiaalisista normeista selviytymiskeinona, sillä heillä on enemmän taloudellisia resursseja. Kun taloudellinen asema parantuu – oli sitten ihminen tai muu kädellinen – tulee entistä itsekeskeisemmäksi.


    • Anonyymi

      Ylinopeuksien lisääntymiseen on vain yksi syy: rajoitusten taso ei ole ajan tasolla. Rajoituksia on pudotettu koko ajan, vaikka autot ovat kehittyneet huimasti. Valtiovallan tärkein syy rajoituksille on rahan kerääminen liikenneturvallisuudella perusteltuna. Meistä suurin osa tajuaa, että tämä syy on täysin tekosyy. Myös viranomaisten, erityisesti Pasterstainin, jatkuva mesominen ja propagandan levittäminen lisää rajoitusten vastustamista, vaikka nämä neropatit ilmeisesti ihan muuta kuvittelevat.

      • Anonyymi

        Hieno kirjoitus! Olen kanssasi täysin samaa mieltä!

        Audi king.
        -kuolematon-


      • Anonyymi

        Tuoko se syy on? Voi ollakin. Miten todistat sen?


    • Anonyymi

      Liikennevirhemaksu on voimassa vain alle 10km/h ylinopeuksissa, joka on mielestäni ihan oikea päätös. Se kyllä tässä uudessa laissa (1.6.2020 alkaen) ihmetyttää, että esim. punaisia päin ajaessa, ei enää tule ns. päiväsakkoa, vaan se liikennevirhemaksu, joka ei vaikuta ajokortin talteenottoon, vanahan lain mukaan siitä tuli aina päiväsakko, joka oli ns. vakavampi rike, miettikääs sitä, että ei ole väliä millä opastevalolla ajat risteyksen läpi, mm. taannoin se huopalahdentien audimiehen rikkomus, jossa tappoi lapsen, onko nyt niin, että se ei ole "vakava" liikennerikkomus, ei kai sitten.

      • Anonyymi

        Tappaa saa, kunhan vaan tapat "oikein".....😁


    • Anonyymi

      Eikö se virhemaksun raja ole 20 km/h ylinopeutta? Sen verran saa ajaa yli ihan vapaasti, kun vaan sitten maksaa sen maksun jos sattuu jäämään kiinni.

      Mutta sitten on vielä parempi jos ajaa enemmän kuin 20 km/h yli. Siitähän tässä vähän aikaa sitten poliisi valitteli, että ei ole edes mahdollista sakottaa ollenkaan, jos ei samalla myös vaaranna liikennettä. Ja ei kai nyt kukaan sentään silloin aja lujaa, jos se vaarantaisi liikennettä, ei tietenkään.

    • Anonyymi

      Kohta saavat lisää sakkorahaa kun talvinopeudet tulee juuri nyt. Onneksi Lapissa ei moista asiaa tunneta vaan siiellä samat rajoitukset kesät talvet Rovaniemeltä pohjoiseen ja samoin Torniosta Kilpisjärvelle.

      • Talvi nopeudet on perseestä niin kuin muukin paska ! On se perkele kun niillä pitää liikenne jumalauta sotkea !


      • Anonyymi
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Talvi nopeudet on perseestä niin kuin muukin paska ! On se perkele kun niillä pitää liikenne jumalauta sotkea !

        Kiva, kun joskus näkee positiivisesti ajattelevan kirjoittajan, 330d-ja-hajis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, kun joskus näkee positiivisesti ajattelevan kirjoittajan, 330d-ja-hajis

        Haista perse ! Eikö sulla homoh ole mitään asiaa tähän asiaan ?


      • Anonyymi

        Joskus tulee ajelluksi tuolla pohjoisemmassakin ja pitää sanoa että itsesuojeluvaisto pistää helläämään kaasua kun jossain kapealla metsätiellä on 100 km/h nopeusrajoitus. Etelä-Suomessa tuollaiset tiet olisi taatusti rajoitettu 80 km/h nopeuteen, jopa alemmallekin nopeudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tulee ajelluksi tuolla pohjoisemmassakin ja pitää sanoa että itsesuojeluvaisto pistää helläämään kaasua kun jossain kapealla metsätiellä on 100 km/h nopeusrajoitus. Etelä-Suomessa tuollaiset tiet olisi taatusti rajoitettu 80 km/h nopeuteen, jopa alemmallekin nopeudelle.

        No niinhän se pitäisi ollakin että kuskilla on päässä järki, joka kertoo että ihan aina ei voi ajaa sitä sataa, ja silloin voi ajaa vaikka sitä kaheksaa kymppiä tai yheksääviittä. Toki se voisi olla vaikea hyppy saada holhoamiseen tottuneiden kuskien ajatustoiminta heräilemään, ja aluksi voisi tapahtua virhearvioinneista johtuvia ulosajoja sun muita töpeksintöjä, kun kuviteltaisiin että rajoitus on aina se joka määrää suoraan ajonopeuden olipa keli mikä vaan.


    • Anonyymi

      Niinno rahalla saa lisävauhtia, eikä tarvi edes maksaa joka kerrasta. Kätevää. Eikä määrällisesti ole enää rajoitettu montako kertaa saa tuota etua käyttää vuodessa tai kahdessa. Se on valtiolle edullisempaa pitää maksumiehet ratissa että saadaan lisääkin maksuja.

      • Anonyymi

        Tuohan siinä onkin se suurin ongelma. Koska kohtuullisesta ylinopeudesta ei enää sakoteta vaan määrätään kiinteä maksu, joiden lukumäärä ei vaikuta enää ajokorttiin, "ostetaan" lupa ajaa jatkuvasti reipasta ylinopeutta. Maksetaan sitten "ylinopeuslupa" kun sattuu osumaan poliisin tutkaan ja jatketaan taas matkaa kuten ennenkin.

        Luultavasti tämä pykälä muutetaan jos noita maksuja alkaa kertymään liikaa. Mutta tuleehan tuolla konstilla entistä enemmän rahaa valtion kassaan, kun autoilijan ei tarvitse pelätä ajokortin joutumista kuivumaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe