Vanhoillislestadiolaiset korostavat uskoa mutta eivät kerro mihin. Voit uskoa vaikka lentävään spagettihirviöön ja silti voit olla esimerkillisen hyvä vellu. Vaikkapa rykyn puheenjohtaja tai rahastonhoitaja/kolehdin kantaja.
Kuulen jo korvissani vastalauseiden vyöryn mutta ajatelkaapa asiaa. Lestadiolaisuudessa halutaan uskoa synnit anteeksi. Kukaan ei kysy uskostasi Jeesukseen, eikä saakaan kysyä. Jeesuksen nimeä käytetään samoin kuin muinaiset kiertävät loitsijat apostolien aikana jnjv mantrassa
Itse poimitte erillisen jakeen Raamatusta eksyttääksenne. Ihmettelen sitäkin että joukossanne on monia ihmisiä joille äidinkielemme on ammatti. Kuitenkin he ovat hiljaa kuin kuuluisa keltainen neste sukassa kun vl-puhujat raiskaavat heidän silmiensä edessä rakasta äidinkieltämme. Heitä on jopa puhujina.
Äidinkielen ammattilaisten ainakin pitäisi käsittää että usko ilman kohdetta on mahdoton.
Usko Jeesukseen tulee kuulosta
57
77
Vastaukset
Lukekaa Roomalaiskirjeen koko 10. Luku nIin huomaatte mitä vl-puhujat jättävät sanomatta.
Roomalaiskirje:
10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. > Jakeen lisätiedot
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
10:18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
10:19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan.
10:20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
10:21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden.10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään
- Anonyymi
Melkein totta: Usko Jeesukseen tulee luulosta - ei tosiasioista.
- Anonyymi
Se on vain sinun mielipide, ei tosiasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain sinun mielipide, ei tosiasia.
Miksihän poistettiin kirjoitus , joka paljasti vl-opin harhan vauvojen uskon syntymisestä?
Vl-oppihan on, että vauvoilla on syntymäusko ja sen perusteella heidät voidaan kastaa, koska raamatullinen kaste edellyttää uskoa. Raamattuhan ei tunne tuollaista syntymäuskoa, joka on vl-saarnaajien keksintöä, jotta sillä saataisiin legitimiteetti vauvojen kastamisella.
Raamattu opettaa: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
Nyt kastetaan uskomaton vauva, mikä on täysin vastoin Raamatun opetusta.
Onko aihe liian arka, vai miksi tuo kirjoitus poistettiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän poistettiin kirjoitus , joka paljasti vl-opin harhan vauvojen uskon syntymisestä?
Vl-oppihan on, että vauvoilla on syntymäusko ja sen perusteella heidät voidaan kastaa, koska raamatullinen kaste edellyttää uskoa. Raamattuhan ei tunne tuollaista syntymäuskoa, joka on vl-saarnaajien keksintöä, jotta sillä saataisiin legitimiteetti vauvojen kastamisella.
Onko aihe liian arka, vai miksi tuo kirjoitus poistettiin?Vauvakaste parempi kuin umpisukellus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko aihe liian arka, vai miksi tuo kirjoitus poistettiin?Väittäähän voi vaikka että korppi on valkoinen mutta onko se totta? Kaikki liha on syntyessään syntinen, syntynyt syntisestä lihasta, myös vauva.
Eikä tilannetta paranna se että syntinen liitetään kasteeksi nimetyssä kirkon rituaalissa sen jäseneksi.
w. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste parempi kuin umpisukellus.
Kaikki vl-miehet umpisukeltaa myös sokealla miehellään ja ilman sukelluspukua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste parempi kuin umpisukellus.
Vauvakaste on vain veromerkki, kuten lappalaisilla vasojen merkintä. Kumpikaan ei tajua, mitä todellisuudessa tapahtu, sillä heidät kastetaan "tämän seurakunnan jäseneksi"?
Todella pakanallista, sillä Raamatussa ei kasteta yhtään lasta, vain heidät, jotka lähtevät seuraamaan Jeesusta, ja kaste, babtizoo on aina upottaminen nesteeseen seuraavasti: - Minä kastan sinut NN Jeesukseen Kristukseen, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Tästä syystä kukaan ai ala kastamaan lestadiolaisia, koska he eivät tunnusta Jeesusta Kaikkivaltiaaksi Herraksi, ja siinä menee samalla pelastus.
Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Autiomaassa, (lestadiolaisittain korvessa) ei juuri muutaman viikon ikäiset vauvat konttailleet.
Kasteen, sekä ehtoollisen syntien anteeksi saaminen voittaa lestadiolaisten vilkuttelun täyteen pimeyteen.
Galatalaiskirje:
3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
r Anonyymi kirjoitti:
Onko aihe liian arka, vai miksi tuo kirjoitus poistettiin?Täällä toi mii näköjään sensuuri kirjoitusten suhteen. Kokeillaan meneekö tämäkään palstalle.
Anonyymi kirjoitti:
Onko aihe liian arka, vai miksi tuo kirjoitus poistettiin?Miksiköhän poistettiin? Juuri siksi että siinä paljastettiin yksi räikeimmistä vl-valheista. Kaikkia ne puhujat päissään keksivätkin.
- Anonyymi
Mitä on "usko" merkityksessä "pistis"? Tästä ei puhuttu vl-pyhäkoulussakaan.
- Anonyymi
Pistis on kreikkaa ja tarkoittaa pelkkää uskoa, ilman kohdetta.
Sopii VL kuvioihin.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii VL kuvioihin.
rEi taida Kempeleen nälvijälläkään olla kohdetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida Kempeleen nälvijälläkään olla kohdetta.
Jeesus on suuri, Hän on kaikkivaltias kristittyjen Herra.
pakana nälviälle tämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida Kempeleen nälvijälläkään olla kohdetta.
Katsoitko TV;stä Kaikki synnit?
Mikä Herra lestoilla on.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on suuri, Hän on kaikkivaltias kristittyjen Herra.
pakana nälviälle tämä.Papukaijakin lennähti palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papukaijakin lennähti palstalle.
Tervetuloa, olet siis puhuva ja kirjoittava papukaija? Kiroilu on kielletty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa, olet siis puhuva ja kirjoittava papukaija? Kiroilu on kielletty
Vapaitten suuntien sairaat elämöivät palstalla. Hallelujaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papukaijakin lennähti palstalle.
Papukaija olet Sinä.
Kaverihan kirjoitti asiaa, se ohjema keroo meistä totuutta.
Olen Vl, mutta mietin samoin, kun se tyttö: Miten tälläinen voi olla totta, Raamattua ei käytetä ja ihmisiä kirotaan helevttiin.
Mikä Sinun kohtalo on helvetti, vai Jeesus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papukaija olet Sinä.
Olen Vl, mutta mietin samoin, kun se tyttö: Miten tälläinen voi olla totta, Raamattua ei käytetä ja ihmisiä kirotaan helevttiin.
Mikä Sinun kohtalo on helvetti, vai Jeesus.On aina toivoa antavaa kun huomaa että veeällissäkin edes joku AJATTELEE jopa omaa uskomistaan ja sitä mitä se oikin on !
kiitos ilonhetkestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaitten suuntien sairaat elämöivät palstalla. Hallelujaa.
Kiitä siitä Jumalaa, että edes jostain kuulet Raamatun totuuksia, tosin olet sitten vastuussa kuulemastasi Jumalan edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papukaija olet Sinä.
Mikä Sinun kohtalo on helvetti, vai Jeesus.Mitä vittua valitat. En ole vl, enkä ole kiinnostunut noin alhaisista ohjelmista. Arvaile vain omaa kohtaloasi, äläkä summassa maalita.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vittua valitat. En ole vl, enkä ole kiinnostunut noin alhaisista ohjelmista. Arvaile vain omaa kohtaloasi, äläkä summassa maalita.
Hyvin "uskottavaa"on vakuuttelusi. Miten tiedät ohjelman ala-arvoisuuden jos et ole katsonut?
Anonyymi kirjoitti:
On aina toivoa antavaa kun huomaa että veeällissäkin edes joku AJATTELEE jopa omaa uskomistaan ja sitä mitä se oikin on !
kiitos ilonhetkestä.Havaintojeni mukaan hyvin moni rehellinen vellu ajattelee ja ihmettelee lahkon Raamatunvastaisia taruja. Heillä on etsikon aika. Herra tarjoaa heille rakkautta totuuteen.
2.Tess
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Havaintojeni mukaan hyvin moni rehellinen vellu ajattelee ja ihmettelee lahkon Raamatunvastaisia taruja. Heillä on etsikon aika. Herra tarjoaa heille rakkautta totuuteen.
2.Tess
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.Tällaista ei vl-seuroissa saarnata. Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista ei vl-seuroissa saarnata. Miksi?
Saatetaan saarnatikin, mutta sillä tarkoitetaan aivan jotakin muuta joukkoa kuin vl:iä.
Anonyymi kirjoitti:
Tällaista ei vl-seuroissa saarnata. Miksi?
Roomalaiskirje:
9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä
9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolestaAnonyymi kirjoitti:
Sopii VL kuvioihin.
rJuuri noin se menee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii VL kuvioihin.
rOntuva on sanomasi.
Pistis:
Määritelmä
vakaumus kaiken totuudesta, usko; NT: ssä vakaumus tai vakaumus, jossa kunnioitetaan ihmisen suhdetta Jumalaan ja jumalallisia asioita, yleensä mukana olevalla luottamuksen ja pyhän kiihkeyden ajatuksella, joka on syntynyt uskosta ja liittynyt siihen
liittyvät Jumalaan
vakaumus siitä, että Jumala on olemassa ja kaiken luoja ja hallitsija, iankaikkisen pelastuksen tarjoaja ja antaja Kristuksen kautta
koskien Kristusta
vahva ja tervetullut vakaumus tai usko siihen, että Jeesus on Messias, jonka kautta saamme ikuisen pelastuksen Jumalan valtakunnassa Anonyymi kirjoitti:
Ontuva on sanomasi.
Pistis:
Määritelmä
vakaumus kaiken totuudesta, usko; NT: ssä vakaumus tai vakaumus, jossa kunnioitetaan ihmisen suhdetta Jumalaan ja jumalallisia asioita, yleensä mukana olevalla luottamuksen ja pyhän kiihkeyden ajatuksella, joka on syntynyt uskosta ja liittynyt siihen
liittyvät Jumalaan
vakaumus siitä, että Jumala on olemassa ja kaiken luoja ja hallitsija, iankaikkisen pelastuksen tarjoaja ja antaja Kristuksen kautta
koskien Kristusta
vahva ja tervetullut vakaumus tai usko siihen, että Jeesus on Messias, jonka kautta saamme ikuisen pelastuksen Jumalan valtakunnassaTee sinunkaupat ja kutsu reilusti Vapahtajaasi nimellä Jeesus!
Monisanaisuutesi ei asian ydinsanomaa muuta.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Tee sinunkaupat ja kutsu reilusti Vapahtajaasi nimellä Jeesus!
Monisanaisuutesi ei asian ydinsanomaa muuta.Saalemissa itse on itsensä vapahtaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saalemissa itse on itsensä vapahtaja.
Perustele.
Anonyymi kirjoitti:
Saalemissa itse on itsensä vapahtaja.
Saalemi sitä ja tätä ja aivan mielikuvituksellisia valhepohjalla olevia syytöksiä.
Tuon Raamatun totuuksia esille ja jos se aiheuttaa pahaa oloa niin on syytä katsoa peiliin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ontuva on sanomasi.
Pistis:
Määritelmä
liittyvät Jumalaan
koskien Kristusta
vahva ja tervetullut vakaumus tai usko siihen, että Jeesus on Messias, jonka kautta saamme ikuisen pelastuksen Jumalan valtakunnassaMissä "pistis" kertoo mihin uskoo?
Eihän sitä kerro VL muutenkaan, paisti Jumalaan.
Mutta muista DSaatanaikin uskoo Jumalaan, mutta kuten te, ei tunnusta, että jeesus on kaikkivaltias Jumala, Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Alkukielellä; 30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi
Teillä saatanan kanssa on paljon yhteistä, mm pedofilia ja sailu, sekä valehtelu.
r
- Anonyymi
Kyllä VL liike tai oikeastaan lahko on niin paljon väärää ja valhetta kylvänyt kautta aikojen. LL oli raittius saarnaaja ja lankesi itse siihen kun hänta alettiin palvoa. Hän nosti itsensä yli muiden ja sai siittä nautinnon kuten saarnamiehet kautta aikojen.
Uskon että LL oli alkoholisti joka siirsi addiktion uskomukseen.
Aamen ja kunnia ihmisyydelle!Tuota noin, pakko tuottaa sinulle pettymys mutta Lars Levi Lestadius oli todella niin kunnon mies kuin olla ja voi. Hän oli ruotsin luterilaisen kirkon kirkkoherra Pajala seurakunnassa . Hän ei missään nimessä kannattanut lahkoutumista eikä hän eläissään tiennyt että hänen nimelle perustetaan lahko joka äärimmillään on johtanut vanhoillislestadiolaisuuden kaltaiseen ihmisten eksytyskulttiin.
- Anonyymi
Olet väärässa LLL oli Jumalan mies, eikä saarnaillut syntejä anteeksil, sen teki enimmäisenä Raattamaa. Hän taisteli syntiä vastaa Jeesuksen keinoin.
r
- Anonyymi
Usko tulee luulosta.
Mutta luulo ei ole tiedon väärtti. - Anonyymi
Minulla oli jo valmiina aloitus asiasta usko ja sen kohde.
- Anonyymi
Helevetin demonipesä, oo perkele hilijaa! Jaksa ennää tollasta jeesustelua kuunnella. Jätkä on yks syntisäkki, pääperkele ja helevetillinen rääväsuu, joka on läpeensä demonien riivaama ihmisperkele!
- Anonyymi
Sanoo pe-ku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo pe-ku.
Demonipesä pitäis viedä sielunhoitolaan. Järkyttävässä syntisairaudessa rypee. Kamalaa katottavaa, ku toinen on aivan demonien riivaama!
Anonyymi kirjoitti:
Demonipesä pitäis viedä sielunhoitolaan. Järkyttävässä syntisairaudessa rypee. Kamalaa katottavaa, ku toinen on aivan demonien riivaama!
Vl-sielunhoitola on heidän surullisenkuuluisa hoitokokous. Otan kutsun vastaan, milloin aloitetaan? :-)
- Anonyymi
Niin se on.
- Anonyymi
yksinkertaisuus ei ole synti mutta sen seuraukset pakkaa useinkin olemaan sitäkin.
eli jospa nämä demonittelijat ovatkin vain parempaa ymmärrystä vailla olevia lestalaisuudessa riippuvia koulusta pudonneita.- Anonyymi
Paikkakuntani lestalaiset on samanlaisia, ei heillä mitään tajua ole koko uskomisen asiasta, mutta monessa polvessa jo puolustellaan isiensä harhoja nyrkit ummessa.
uskovat itse ilmeisesti olevansa niitä ainoita taivasvalittuja. voi raukkoja. - Anonyymi
Jaak. 1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan
Siinä mielessä yksinkertaisuus on synti, ettei ota vastaan tarjolla olevaa viisautta.
Raamatun totuudet ovat niin vahvaa ruokaa näille vl-eksytetyille, että he alkavat voida pahoin. Heidän pahoinvointiäänensä on tuo demonittelu. Sisimmässään he ymmärtävät sen suuren ristiriidan mikä Raamatun totuuden ja vl-valheen välillä on. Toiset kääntyvät vl-pimeyteen takaisin, kiroten Sanantuojan demoniksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikkakuntani lestalaiset on samanlaisia, ei heillä mitään tajua ole koko uskomisen asiasta, mutta monessa polvessa jo puolustellaan isiensä harhoja nyrkit ummessa.
uskovat itse ilmeisesti olevansa niitä ainoita taivasvalittuja. voi raukkoja.Samoin oli Nooan aikana ja Jeesuksen syntyessä. Ihmiset vetosivat isiensä uskoon kysyen : Miksi isiemme usko ei muka nyt riitä?
Kuvaavaa on että fariseukset ja kirjanoppineet nukkuivat Jeesuksen syntyessä. Enkeli ei löytänyt kuin paimenet kedolta, joille ilmoittaa ilosanoman vapahtajan syntymästä.
Jopa itämaan tietäjät tiesivät asiat paremmin kuin itserakkaat vl-fariseukset ja vl-kirjanoppineet. Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan
Siinä mielessä yksinkertaisuus on synti, ettei ota vastaan tarjolla olevaa viisautta.
Raamatun totuudet ovat niin vahvaa ruokaa näille vl-eksytetyille, että he alkavat voida pahoin. Heidän pahoinvointiäänensä on tuo demonittelu. Sisimmässään he ymmärtävät sen suuren ristiriidan mikä Raamatun totuuden ja vl-valheen välillä on. Toiset kääntyvät vl-pimeyteen takaisin, kiroten Sanantuojan demoniksi.Jostain syystä kirjautumiseni ei näkynyt tuossa kirjoituksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Samoin oli Nooan aikana ja Jeesuksen syntyessä. Ihmiset vetosivat isiensä uskoon kysyen : Miksi isiemme usko ei muka nyt riitä?
Kuvaavaa on että fariseukset ja kirjanoppineet nukkuivat Jeesuksen syntyessä. Enkeli ei löytänyt kuin paimenet kedolta, joille ilmoittaa ilosanoman vapahtajan syntymästä.
Jopa itämaan tietäjät tiesivät asiat paremmin kuin itserakkaat vl-fariseukset ja vl-kirjanoppineet.Eikä tässä.
- Anonyymi
Ylös tämäkin ja sassiin.
Yrittäkää ymmärtää vellut. Usko Jeesukseen pelastaa! Ei usko uskoonne!
- Anonyymi
Ei nämä , suurin osa, täällä voi olla aikuisia ihmisiä, ei kukaan täysjärkinen ainakaan tällä "Saalemin" aloittamalla postauksella voi olla täyskasvuisia, mitä lienee pentuja !?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174466
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842509Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261414Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 201001
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19985- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 171914