Painopeitto antaa parhaat unet. Totta

Anonyymi

Nyt ilmojen viiletessä sain suurella vaivalla sen pussilakanan väliin. Peiton paino on 45 kg. Ittellä 63 kg.
Entisillä vilttipeitteillä vilu pysyi poissa, mutta kivut tulivat unen läpi häiriöksi asti.

Sanompa vaan, että kaksi yötä parhailla unilla moneen vuoteen. Jos elän, vasta alkukesästä vaihdan kevyempiin fällyihin. > riskiryhmä-äijä <

24

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se oli ke.21.10. Tämä oli ison murheen päivä. Huijari kai näki meikällä vahvat dementian oireet.
      Mies myi autoaan rautatieassalla. Hän pyysi näppärän näköisestä Hundai autostaan poikkeusoloissa vain 2600 €urolla.
      Tulin bussilla, lähdin pikku Hundailla kotiin. Niin minä luulin. Huomenna oli tarkoitus siirtää auto nimiini.
      Ennen Rantahakaa Vt-7:lla poliisit vaativat valoillaan pysähtymään.
      Ajat varastetulla autolla, sinulla ei ole ajo-oikeutta tähän ne selvensi.
      Huijariporukka nauroi jossakin katketakseen onnistuneelle jekulleen. Sain kyydin pysäkille, mutta parin kuukauden eläkerahan menetys iski täysillä päälle.

      Ja eikun painopeiton alle. Viimeistään la. 31.10, täydenkuun aikaan dementikon mieliala on taas valmis etsimään uutta "helppoa rahaa".

    • Anonyymi

      Tuo peitto on siron pienen vaimon painoinen.

    • Anonyymi

      Kai kuitenkin peittosi paino on 4,5kg eikä suinkaan 45kiloa?

      • Anonyymi

        Toki näin, ei 45, vaan 4.5 kg. Hyvin se pysyy nukkujan päällä. Intiassa teetetty pussilakana olisi pitänyty pestä ennen käyttöö.
        Siinä oli itämainen huono haju, ei tuoksu. Tykkään nukkua viileässä. Nyt kun ulkona lämpöasteita, kämpän lämpötila on 15,1 astett.
        Kun lösölle on herättävä ensimmäisen kerran, vapisen vilusta kuin uitettu kapinen koira.
        - se ap -


    • Anonyymi

      Mikä on painopeitto? Vai panopeitostako puhelet.

    • Anonyymi

      Meillä lähitavarakaupassa tarjouksessa painopeitto. Siitäpä miettimään. Otin ensin kokeeksi vanhan kalastajalangasta virkatun päiväpeiton, jonka heitin täkin päälle. On turvallinen olo joten jotain taikaan on. Vähän luulen että painavampi voisi vaikeuttaa verenkiertoa. Ohjeiden mukaan 60 kglle sopisi viiden kilon päiväpeitto.

      • Anonyymi

        Minulla on 600 kilon painopeitto!
        Nukkumaan mennessäni nostan sen sähkövinssin avulla päälleni.
        Nykyään mahdun kulkemaan ovea avaamatta:
        Postiluukku ovessa riittää ihan hyvin.


    • Kovin ohkusista peitteistä en pidä,
      lisäilen untuvan päälle vielä tikkupeitteen ja
      on shaalia ja samettipeittoa, jos peiton alla viluttaa.

      Joskus muistelen mummolan vintillä paksua peittoa,
      sen täyte oli jotain muuta kuin näitä nykyisiä keposia täytteitä
      ja päällinen paksua flanellia, kunnon tikkauksetkin siinä oli,
      hyvin sen alla nukutti ja varsinkin kun peltikatto ropisi unettavasti.

    • Anonyymi

      Aina oppii uutta. En ollut kuullut painopeitosta. Oletteko oikeasti käyttäneet sellaista. Nukkuuko paremmin? Tuntuuko siltä että joku halaa jatkuvasti niinkuin mainos sanoo. Onko tukalaa jos se viltti painaa yli 10 kiloa? Vai onko pelkkää bluffia koko juttu.

      • Anonyymi

        Ei oo bluffii. Testattu ja hyväksi goisaajalle koettu. Kokeill ihmeessä.


    • Anonyymi

      Muori kertoi minulle painopeitosta ja arveli sen olevan minulle hyvinkin tarpeellinen, kysyi mielipidettäkin, sanoin, etten halua päälleni ylimääräistä painoa öisin, enkä päivisinkään.
      Kuitenkin minulle kannettiin raskasta pakettia 70 vuotislahjaksi. Painopeitto! Sitkeästi yritin nukkua sen alla, yksi yö, ei onnistunut, hapensaanti vaikeutui ja tuli ahdistava olo, mielikuvitusta, psykosomaattinen häiriö?
      Arvelin mielessäni muorin hommanneen kimppaostoksen jälkeläisten ja sukulaisten kanssa, ajatellen lähinnä itseänsä peiteltäväksi sillä.
      Jonkun yön muori nukkuikin painopeiton alla ja kertoi olevansa tyytyväinen. Sitten peitto katosi, en tiedä missä se on, enkä viitsi kysyä, ei minun tarvitse kaikkea tietää.

      Kol Kot.

    • Anonyymi

      Lähinnä ajattelen korvaako se puolison? Heh, se olisi mahtavaa, jos siitä sais halauksen efektin. Kumppani on muutenkin liian laiha. Ei niinkun mittään painoa. Höyhensarjaa. Jos ottaa todella painavan painopeiton olisi niinkuin karhun syleilyssä.

    • Anonyymi

      Ihan kiva jos saa kumppanin gigantista. Sellasen jolla on todellista painoarvoa. Takkaa kunnon yöunet.

    • Anonyymi

      Painopeitto ei sovi sydän- ja verisuonisairaille eikä keuhkosairaille.
      Ei kuulemma myöskään jos on osteoporoosi.
      Se antaa mukavan rennon tunteen ja se hyvänolon tunne
      kuulemma parantaa unenlaatua ja nukkuu yhtenäisempää unta.
      (Käyttäjien kertomaa jossakin keskusteluapalstalla)

    • Anonyymi

      Taidan ostaa itselleni joululahjaksi. Jos olen tyytyväinen se saa korvata jokunen vuosi sitten kuolleen ukon. Se olisikin hienoa. Ei ihminen voi ennee muuta toivoa ku painavee peittoa.

    • Anonyymi

      Osaksi terveelle äijämiehelle painopeitto antaa rauhallisen yöunen. Pieni yksityiskohtainen kokemus; minulla on levottomat jalat, (ei diaknosoitu) Painopeiton alla koivet pysyvät samassa asennossa ilman vaeltamista.
      Nukun selkämakuulla yksin. Kevyitä peittoja käyttäessäni, keho asettuu unenaikana, jalat länteen pää itään. Painopeitto poistaa tuon liikaahtelun.

      • Anonyymi

        Mun auttaa kaupan löysät "villasukat" , pidän niitä tarvittaessa puoltuntia illalla. oikeat villasukat on liian kuumat.
        itse kyllä kannatan kehon lämmöstä painuvaa patjaa, kuin jotain painavaa peittoa.
        On tosi hyvä nukkua kyljellään.
        Tuota halvempiakin on ja ovat ihan hyviä. Ite vien patjan mukanani moneen kyläpaikkaan, niin olen siihen 175 e hintaiseen rakastunut.

        Nuorena nukuin vaikka matolla, mutta kun kuulin että painautumissa kehittyy verihyytymiä, kun veri ei pääse kiertämään. Se on yli 40v vaarallista.

        GOLD F85 WELLPUR


    • Kyllä käy kateeksi.

    • Anonyymi

      Mun lääkäri sanoi aikoinaan että peiton pitää olla hyvin kevyt. Painava peitto rasittaa sydäntä ja verisuonistoa.

      Lääkärini on 96 vuotias, kulkee reippaasti rollaattorilla ja sähkömopolla. Ajokortti oli jotain 93 vuotiaaseen.

      • Viisas lääkäri hän.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Viisas lääkäri hän.

        Siimämielessä viisas, olen isänpuolta ollut jo suvun vanhin ainakin 15 vuotta. kaikki on kuolleet "johonkon " sydänjuttuun äkkinäisesti. Isä kaikki veljetkin alta 40v ja isäkin nuprena.


    • Anonyymi

      Kirjoitin tuolla aiemmin kalastajalanka-parisängyn päiväpeitosta, jolla testasin painoa päälläni. 22.10.2020 17:04
      On osoittautunut tosi hyväksi. Sen voi pestä koneessa, kun kulemma oikea painopeitto on vähän hankala pestä. Tosin ei saa lingota vaan laittaa ulos tai kylppäriin kuivumaan valuvana. Ei kone kestäisi. Sain uusiokäyttöä ikuiselle peitolle, ja olen tyytyväinen, en ole kertakäyttö-ihminen.
      Nyt on halityyni vieressä, iso untuvatyyny tarvittaessa jalkojen alle, tavallinen tyyny, toinen täkki itseni toisella puolella rullalla, normaali täkki päälläni, ja iso kl-peitto sen päällä kaksinkerroin. Naurattaa kun petaan tämän sekamelskan, mutta selvästi on yöuni parantunut, turvallinen olo kuin pesässä.

    • Anonyymi

      Kunpa tietäisi oikean totuuden paino peitosta.  Onko terveellistä nukkua painon alla.
      Vai onko se hetken juttu, kuten hulavanne.  
      Nykyään kehoitetaan välttämään jos tulee mustelmia, siitä voi seurata veritulppia, keuhkoveritulppa.
      Sileä kevyt hulavanne laihduttaa yhtä paljon jos sitä käyttää.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe