Diapam 2x10mg yhtenä päivänä viikossa

Anonyymi

Moi!

Onko mitään haittaa tai riippuvuusmahdollisuuksia jos käyttää diapamia yhtenä päivänä viikossa yhteensä 2x10mg otettuna päivän aikana.
Saan sillä taukoa ahdistukseeni ja toleranssin mieto kasvu ei ole haitannut. En käytä lääkettä päihtymistarkoitukseen. Mutta saan sillä tauon ahdistuksesta. Ja se riittä minulle että kerran viikossa enemmän ahdistusvapaa ilta. Psyykkiselle riippuvuudelle en ole altis. Voiko fyysistä riippuvuutta tulla tällä käytöllä?
Olen näin mennyt 3kk ja en ole huomannut mitään haittoja.

Kiitos!

10

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin ja varmasti myöskään seuraavana päivänä ei ahdista paljoa. Äkkiseltään tuo annostus tuntuu isolta siinä mielessä, että otat sen yhtenä iltana, minulle riitti yleensä 5mg tarvittaessa, jopa kymmenen vuotta. Kai on mahdollista tulla riippuvaiseksi ei mutta mitäpä se haittaa, kun Diapamista ei ole muita sivuvaikutuksia ja ihminen on jokatapauksessa riippuvainen monista asioista.

      • Anonyymi

        Käytän diapamia (lääkärin määräryksestä) satunnaisesti, kun käyn ylikierroksilla ja alan krampata, pelätä ja voida pahoin. Minulla vaikutus alkaa yleensä vajaassa viidessä minuutissa. Olen herkkä kaikille lääkkeille, mutta luulen vaikutuksen olevan osin psykosomaattistakin, eli odotus rauhoittumisesta vaikuttaaneöimistöön ja mielialaan. Oudoksi vetää olon, vaikka pelko ja ahdistus katoavatkin: huojuttaa ja vähän pyörryttää. Motoriikka kärsii. Ajatus ei kulje. Ilman vaippaa ei voi diapamin ottamisen nukkua, koska saatan laskea unissani alleni tai päästä niin hitaasti vessaan, että vahinko tapahtuu.
        Mutta uni on sikeää ja kaikki rauhallista ja kerrankin pelosta ja tunnekuohuista vapaata.
        Alkoholia ei tietenkään voi käyttää 7-10 pv. diapamin jälkeen eikä koskaan lääkkeen kanssa samaan aikaan.
        Kylläpä unettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän diapamia (lääkärin määräryksestä) satunnaisesti, kun käyn ylikierroksilla ja alan krampata, pelätä ja voida pahoin. Minulla vaikutus alkaa yleensä vajaassa viidessä minuutissa. Olen herkkä kaikille lääkkeille, mutta luulen vaikutuksen olevan osin psykosomaattistakin, eli odotus rauhoittumisesta vaikuttaaneöimistöön ja mielialaan. Oudoksi vetää olon, vaikka pelko ja ahdistus katoavatkin: huojuttaa ja vähän pyörryttää. Motoriikka kärsii. Ajatus ei kulje. Ilman vaippaa ei voi diapamin ottamisen nukkua, koska saatan laskea unissani alleni tai päästä niin hitaasti vessaan, että vahinko tapahtuu.
        Mutta uni on sikeää ja kaikki rauhallista ja kerrankin pelosta ja tunnekuohuista vapaata.
        Alkoholia ei tietenkään voi käyttää 7-10 pv. diapamin jälkeen eikä koskaan lääkkeen kanssa samaan aikaan.
        Kylläpä unettaa.

        Ah ihana olo kun tuon avulla voi joskus nukkua jopa 7h !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän diapamia (lääkärin määräryksestä) satunnaisesti, kun käyn ylikierroksilla ja alan krampata, pelätä ja voida pahoin. Minulla vaikutus alkaa yleensä vajaassa viidessä minuutissa. Olen herkkä kaikille lääkkeille, mutta luulen vaikutuksen olevan osin psykosomaattistakin, eli odotus rauhoittumisesta vaikuttaaneöimistöön ja mielialaan. Oudoksi vetää olon, vaikka pelko ja ahdistus katoavatkin: huojuttaa ja vähän pyörryttää. Motoriikka kärsii. Ajatus ei kulje. Ilman vaippaa ei voi diapamin ottamisen nukkua, koska saatan laskea unissani alleni tai päästä niin hitaasti vessaan, että vahinko tapahtuu.
        Mutta uni on sikeää ja kaikki rauhallista ja kerrankin pelosta ja tunnekuohuista vapaata.
        Alkoholia ei tietenkään voi käyttää 7-10 pv. diapamin jälkeen eikä koskaan lääkkeen kanssa samaan aikaan.
        Kylläpä unettaa.

        Jos kannabis olisi Suomessa laillista se olisi todellakin paras ja terveellisin lääke juuri tuohon tapaan käytettynä.
        Toivottavasti se joskus laillistuu täälläkin viimein.
        Yrtti on mainio ahdistukseen, antaa tauon ahdistuksesta ja masennuksesta ja muistaa taas miltä tuntuu kokea iloa ja hyvää mieltä.
        Mutta kun on laitonta täällä niin en halua tukea rikollisliigoja enkä kehota muitakaan tukemaan.
        Voihan sitä joskus käydä Amsterdamissa ahdistuslomalla jos on mahdollisuus siihen.


    • Anonyymi

      Ei kannata syödä pillerreitä, paitsi vitamiini-pillereita, C-multivita kannattaa aamuisin talvisin.

      Toleranssi nousee todella nopeasti noissa valium-tableteissa helposti huomaatkin että 100mg pitää olla tabletin annostus.

      • Anonyymi

        Höpö höpö!
        Toleranssi ei nouse jos käyttää vain yhtenä päivänä viikossa.
        Vitamiineja on toki hyvä syödä mutta ylipelottelu bentzoista on turhaa.
        Bentzot ovat hyvä lääke hallitusti käytettynä, parempi kuin uuden polven masennuslääkkeet.


    • Anonyymi

      Itse vetäisin muutaman oluen mielummin. ;)

      • Anonyymi

        Tulee kalliiksi! Pami paketti maksaa noin vitosen eikä rasita maksaa samoin kuin alkoholi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee kalliiksi! Pami paketti maksaa noin vitosen eikä rasita maksaa samoin kuin alkoholi.

        Kaikki lääkkeet rasittaa maksaa, jopa enemmän kuin alkoholi.
        Diapamiin ei todellakaan voi tulla riippuvaiseksi. Sehän on niin mietoa tavaraa, että vähän sikeämmän unen vain antaa yöksi.
        Kovat huumeet on erikseen, eikä kaikki niihinkään riippuvaiseksi tule.


    • Anonyymi

      Aloittajan toiminta on mielenkiintoinen ja kokeilemisen arvoinen. Minullakin niin jatkuvasti kamalan paha olla ahdistuksen ja masennuksen kanssa, enkä enää tajua, mikä (lääke) minua voisi (enää) auttaa. Nyt käytän neljänneksen Opamoxia iltaisin 5 mg amitriptyliinin kanssa. Useinmiten saan nukuttua noin, mutta päivät joskus kamalia ja olen myös ajatellut, josko yhden päivän viikossa ottaisin kokonaisen Opamoxin kahdessa osassa.
      Minulla on pieni ssri-lääke aamuisin, mutta se ei auta, enkä pysty sitä poistamaan kamalien oireiden takia! Olen samaa mieltä, että ssri-lääkkeet huonompia ja todella koukuttavia verrattuna vanhanaikaisiin rauhoittaviin. Kaduttaa kovin, että suostuin parikyt vuotta sitten edes ssri aloittamaan. Kiitos kuka kuunteli minua. Mutta siis aloittajan mietteet hyvä: pitäisi välillä saada lepoa oireista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe