Karmeaa että tuollaista

Anonyymi

Voi tapahtua. Onneksi itse olen ollut terapiassa viimeksi kesäkuussa 2014 eikä kyseinen firma liity siihen mitenkään. Enpä aio mennä terapiaan enää tällaisen uutisen jälkeen koskaan ja tuskin olisin mennyt muutenkaan vaikka nyt on vaikein vaihe elämässä koskaan. Kuka enää tällaisen uutisen jälkeen uskaltaa mennä kallonkutistajalle?

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006677282.html

MasentunutMies

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Just tollasen takia mä julkaisen kaikki asiani itse niin ei ole kellään millä kiristää. Ei melkeen mikään missään oikeesti salassa pysy. Ainakin kaikki mun asiat jotka olen asioinut muka luottamuksellisesti on aina jotenkin levinneet. Sen takia aloin levittää asioitani itse ja ketään ei enää kiinnosta,

      "ppooiuiuu"

    • Anonyymi

      Psykoterapiassa käyneenä heräsi kysymys, onko asiakastietojen huolimaton käsittely alalla kovin yleistäkin? Itse löysin kritisoitavaa terapeutin tavasta säilyttää tietojani, mutta en uskaltanut tästä ääneen mainita. Ei ollut kyseessä tämä Vastaamo.

      • Anonyymi

        Kanta levittää terapiatietoja paljon enemmän kuin nyt tapahtunut hakkerointi, jossa tiedot olivat vain väliaikaisesti esillä paikassa, josta niitä ei kukaan osaa edes hakea. Jos käy terapiassa tai psykologikeskusteluissa julkisella, mitään ei jää salaan, kaikki on omassa sairaanhoitopiirissä muiden työntekijöiden luettavissa, ja heillä on siihen myös lupa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanta levittää terapiatietoja paljon enemmän kuin nyt tapahtunut hakkerointi, jossa tiedot olivat vain väliaikaisesti esillä paikassa, josta niitä ei kukaan osaa edes hakea. Jos käy terapiassa tai psykologikeskusteluissa julkisella, mitään ei jää salaan, kaikki on omassa sairaanhoitopiirissä muiden työntekijöiden luettavissa, ja heillä on siihen myös lupa.

        höpöhöpö. kanta on paljon tietoturvallisempi kuin yksityisten psykoterapeuttien ja puljujen omat viritykset. kanta-palveluun jää lokimerkintä jokaisen kohdalta joka tietoja lukee ja asiattomat urkinnat joutuvat oikeuteen. yksityissektorilla kukin psykoterapeutti käsittelee potilastietoja miten sattuu, eikä niistä valvonta saa tolkkua, pääse selville, että kuka niitä on milloinkin lukenut ja mitä niihin on milloinkin lisätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpöhöpö. kanta on paljon tietoturvallisempi kuin yksityisten psykoterapeuttien ja puljujen omat viritykset. kanta-palveluun jää lokimerkintä jokaisen kohdalta joka tietoja lukee ja asiattomat urkinnat joutuvat oikeuteen. yksityissektorilla kukin psykoterapeutti käsittelee potilastietoja miten sattuu, eikä niistä valvonta saa tolkkua, pääse selville, että kuka niitä on milloinkin lukenut ja mitä niihin on milloinkin lisätty.

        Sairaanhoitopiireissä on johdon ohje, että potilaan psykiatrisiin tietoihin - siis myös terapiakeskusteluihin ja hoitokeskusteluihin - perehtyminen on osa suositeltavaa "kokonaisvaltaista" hoitoa. Kannattaa tosiaan joskus tilata omat lokitietonsa,

        Omakannastahan ei näe lokitietoja, vaan ne on tilattava sairaanhoitopiirin toimipisteestä. Omakannasta näkee vain, jos tietoja on luovutettu johonkin toiseen sh-piiriin tai yksityissektorille.

        Oman sairaanhoitopiirin kaikissa toimipisteissä on jokaisella sinua hoitavalla siis oikeus lukea mielenterveystietojasi, mukaan lukien terapiakäyntien kirjaukset. Lukuoikeus on kaikilla sinua hoitavilla oli sitten kyseessä yleislääkäri, hoitaja, fysioterapeutti, neuvolatyöntekijä, hammaslääkäri tai muu. Kunhan vain on hoitosuhde, eli on jotenkin hoidollisesti tekemisissä kanssasi vaikka vain yhden vastaanoton verran.


    • Anonyymi

      Mä nyt en ole ihan varma, onko kyseiesenlainen alisuoriutuminen pelkän psykiatrian alan etuoikeus, vaan yleisempi "halpuuttamisen" trendi, se ettei tietyistä asiantuntija tehtävistä tai palveluista haluta maksaa, tai ottaa niitä todesta.

      Niin tai näin, niin kyllähän se on paskempi juttu ihmisille, joita kyseinen tilanne koskee. :(

      • Anonyymi

        Sain vasta äsken Vastaamolt ilmoituksen tietojeni varkaudesta.
        Elämä alkaa olla nyt jollain tavalla mallillaan, mutta aikamoinen mainehaitta tulee jo ammatillisesti jos nuo tiedot oikeasti julkaistaan. Ja olisi tosiaan edes kiva tietää kirjausten sisältö, jotka on varastettu? Aion ne nyt pyytää Vastaamolta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe