Kun on niin pimeää iltaisin ikkunasta ulos katsellessa

Anonyymi

kehtaako laittaa ns. jouluvaloja parvekkeelle tai ikkunoihin ? Minun eivät ole jouluaiheisia, ei ole tähtiä, ei tonttuja eikä poroja. Erilaisia lämpimänvalkoisia valonauhoja vain. Yksi on mallia "jääpuikkoja"

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kun kysyit. En olisi muistanutkaan, että valoja voi laittaa piritykseksi pimeään.
      Pitää lähteä kaivelemaan kaappeja. Yhä aikaisemmin niitä laitetaan, kun luntakaan
      ei ole etelässä valaisemassa maisemaa. Sitä vaan ! Minäkin laitan kohta ja otan pois
      joskus helmi-maaliskuulla ehkä. Sehän on minun maisemani ikkkunastani ulos.
      Ei siitä tarvitse muitten häiriintyä. Ei naapureitten tarvitse mennä ulkopuolelta niitä katsomaan varta vasten. Valo tekee hyvää etelän "kaamoksessakin".

    • Anonyymi

      Kyntteliköt laitoin ikkunalaudoille. Keinokyntttilä on vähän tunnelmaton,
      mutta piristää kuitenkin. Kynttilä kuin kynttilä se luo rauhaa sieluun.

    • Anonyymi

      Minäkin laitoin jo semmosen ledi krassin keittiön ikkunaa.Piristää mieltä ja valaisee kei ttiötä .Esimmäisenä adventtina laitan sitten sähkö kynttilät ikkunalaudalle.

    • Viime vuosina monenlaiset koristevalot ovat tulleet muotiin pimeinä aikoina. Ei niissä mitään moitteen sijaa mielestäni ole.
      Onkin mukava askarrus pyhäinmiesten päiväksi ripustella lamppurivistöt pihapensaisiin.

      • Anonyymi

        Mielelläni otan tähän aiheeseen mielipiteeni . Miksi vaan Jouluna Suomessa laitetaan Pimeäänaikaan ulos ylimääräisiä valoja - Haluaisin jos minulla olisi oma piha laittaa sinne heti pimeääaikaan valoa lisää ja piristykseksi koska meillä täälä pohjolassa oln pitkä pimeäaika .

        Makriinalle terkkuja -- Ja haluaisin nähdä vielä meitä ikäihmisiä täällä --keskustelut saman ikäisten kanssa oon aina mukavampaa --kun ollaan saatu kokea niin paljon kun on tätä ikääkin karttunut . Ja muistelot ova sen mukaiset - Elämä opettaa sanotaan - Jos ei muuta niin ainakin hiljempaa kävelemään !
        Mahtaako setä Kahvilaakaan olla täällä enään ?

        Ulla Mirjami
        Täältä Tukholmasta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielelläni otan tähän aiheeseen mielipiteeni . Miksi vaan Jouluna Suomessa laitetaan Pimeäänaikaan ulos ylimääräisiä valoja - Haluaisin jos minulla olisi oma piha laittaa sinne heti pimeääaikaan valoa lisää ja piristykseksi koska meillä täälä pohjolassa oln pitkä pimeäaika .

        Makriinalle terkkuja -- Ja haluaisin nähdä vielä meitä ikäihmisiä täällä --keskustelut saman ikäisten kanssa oon aina mukavampaa --kun ollaan saatu kokea niin paljon kun on tätä ikääkin karttunut . Ja muistelot ova sen mukaiset - Elämä opettaa sanotaan - Jos ei muuta niin ainakin hiljempaa kävelemään !
        Mahtaako setä Kahvilaakaan olla täällä enään ?

        Ulla Mirjami
        Täältä Tukholmasta

        Moi Ulla Mirjami, vai sanoisinko Ullapulla, joksi lastani nimitimme, koska hänkin on Ulla.

        Sinulla Ulla on varmasti "pilvinpimein" niitä eläin livekameroita, niin voisitko laittaa muutaman näytiksi näin syksyn pimeiden iltojen katseltavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielelläni otan tähän aiheeseen mielipiteeni . Miksi vaan Jouluna Suomessa laitetaan Pimeäänaikaan ulos ylimääräisiä valoja - Haluaisin jos minulla olisi oma piha laittaa sinne heti pimeääaikaan valoa lisää ja piristykseksi koska meillä täälä pohjolassa oln pitkä pimeäaika .

        Makriinalle terkkuja -- Ja haluaisin nähdä vielä meitä ikäihmisiä täällä --keskustelut saman ikäisten kanssa oon aina mukavampaa --kun ollaan saatu kokea niin paljon kun on tätä ikääkin karttunut . Ja muistelot ova sen mukaiset - Elämä opettaa sanotaan - Jos ei muuta niin ainakin hiljempaa kävelemään !
        Mahtaako setä Kahvilaakaan olla täällä enään ?

        Ulla Mirjami
        Täältä Tukholmasta

        Hei Ullamirjami. Olen kovin kaivannut mielipiteitäsi. Pitkään 80-palsta oli vain meidän muutaman kirjoittajan varassa, mutta sitten Skillan muutti tänne ja toi mukanaan Noja-Tuolin, joka korvaa pirtin hämäryyden. Sinne voisit tervehdyksen kirjoittaa, koska tutut istuskelevat nojatuoleissa melkein päivittäin.
        Hyvää syksyn jatkoa Tukholmaan.
        t. Makriina


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielelläni otan tähän aiheeseen mielipiteeni . Miksi vaan Jouluna Suomessa laitetaan Pimeäänaikaan ulos ylimääräisiä valoja - Haluaisin jos minulla olisi oma piha laittaa sinne heti pimeääaikaan valoa lisää ja piristykseksi koska meillä täälä pohjolassa oln pitkä pimeäaika .

        Makriinalle terkkuja -- Ja haluaisin nähdä vielä meitä ikäihmisiä täällä --keskustelut saman ikäisten kanssa oon aina mukavampaa --kun ollaan saatu kokea niin paljon kun on tätä ikääkin karttunut . Ja muistelot ova sen mukaiset - Elämä opettaa sanotaan - Jos ei muuta niin ainakin hiljempaa kävelemään !
        Mahtaako setä Kahvilaakaan olla täällä enään ?

        Ulla Mirjami
        Täältä Tukholmasta

        Olipa kiva kuulla sinusta sieltä rapakon takaa Ulla Mirjami.

        Muistan kun asuin Tukholmassa 60-luvun lopulla siellä ei juuri lunta nähty vai harmaita räntäisiä alkutalven päiviä. Kun matkustin sieltä jouluksi Korpeen oli ihanan valoisaa, korkeat valkoiset nietokset valaisivat päiviä. Nyt ilmaston muutoksen edetessä täälläkin on ollut vähälumisia talvia. Harmautta ja pimeää olen ehkäissyt jo laittamalla lyhtyjä ulos. Valonauhat on sytytetty yläparvekkeelle ja viikonlopulla virittelen mökin pihapuihin valonauhoja.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olipa kiva kuulla sinusta sieltä rapakon takaa Ulla Mirjami.

        Muistan kun asuin Tukholmassa 60-luvun lopulla siellä ei juuri lunta nähty vai harmaita räntäisiä alkutalven päiviä. Kun matkustin sieltä jouluksi Korpeen oli ihanan valoisaa, korkeat valkoiset nietokset valaisivat päiviä. Nyt ilmaston muutoksen edetessä täälläkin on ollut vähälumisia talvia. Harmautta ja pimeää olen ehkäissyt jo laittamalla lyhtyjä ulos. Valonauhat on sytytetty yläparvekkeelle ja viikonlopulla virittelen mökin pihapuihin valonauhoja.

        ............minä...minä...minä...minä.....minä......


      • Anonyymi kirjoitti:

        ............minä...minä...minä...minä.....minä......

        Minäpä minä, entäs sinä. Miten on, onko siellä pimeää vai vieläkö näkkee ilman talikynttilöitä?


      • Anonyymi

        Sinä näyt tunkeneen jo. - Nm. Istutko sen päällä


    • Anonyymi

      Mediaa seuratessani huomasin, että Tampereella on perjantaina avattu taas Valoviikot.
      Keskeiset kadut valaistaan erilaisilla valokuvioilla, yleensä eläinkuvioilla.
      Myös Tammerkoski on valaistu yli kilometrin matkalta.

      • Kuulemma Tammerkosken siltakin on taas kunnossa ja patsaat paikallaan.
        Hyviä valoviikkoja vain sinne!


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Kuulemma Tammerkosken siltakin on taas kunnossa ja patsaat paikallaan.
        Hyviä valoviikkoja vain sinne!

        Juu, ja Tammerkoskessa on Tanssivat vedet - taideteos. Vesisuihkut nousevat kymmenien metrien korkeuteen ja tanssivat samalla eriväristen valojen ja musiikin tahdissa.


    • Anonyymi

      Kyllä se siitä valkenee, kun tulee lumi maahan.

      • Anonyymi

        Niin lunta on jo pohjoisempana Suomessa. Etelässä ei lunta ole paljon nähty,
        siksi haluaa valoa vaikka lampuin ja kynttelöin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lunta on jo pohjoisempana Suomessa. Etelässä ei lunta ole paljon nähty,
        siksi haluaa valoa vaikka lampuin ja kynttelöin.

        Niinpä tietenkin. Ei enää päreitä poltella. Sähkövalo se olla pitäää.


    • Anonyymi

      Ei täällä mitään pimeää ole.
      Katuvalot toimivat.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät asu katuvaloalueella. - Nm. Vain oma


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe