Aihe

Tiedoksi sysmäläisille, en äänestä kuntavaaleissa enää.

Anonyymi

Todellakin sysmäläinen kuntapolitikointi on mennyt aivan sairaaksi. Kuten epäilen, niin täällä ihan aikuisten oikeesti kirjoittelevat sysmäläiset politiikanvaikuttajat. Hävetkää kaikki, puoluekannasta riippumatta! Tasonne on ala-arvoinen.

15

277

Vastaukset

• Hyvä avaus. Toimivatko nykyiset valtuutetut meidän äänestäjien, eli kuntalaisten, edun mukaisesti, vai oman/puoluen edun mukaisesti? Siinäpä vasta kysymys! Kaikki vaan äänestyslakkoon, näytämme näille pelleille, että meitä ei höynäytetä enää jatkossa. Tämä nykyinen meno on ihan sairasta, kiitti, mullekin riiti!

• Eihän Kokoomus, Kepu, SDP jne satiaispuolueet toimi eduskunnassakaan kansa edun mukaisesti, joten miksi he täällä Sysmässäkään ajaisi mitään muuta kuin omaa ja korruptio kavereidensa etua.

Syy miksi Sysmässä kaikki on päin helvettiä on täällä harjoitettava korruptio, lähes jokainen kunnanviraston virkamies, paikallinen yrittäjä ja vaaleilla valittu kunnanvaltuutettu on siihen omalta osaltaan sekaantunut ja sitoutettu. Sulle mulle, sulle mulle, sulle mulle...joko olet korruptiossa mukana siitä itse hyötymässä tai et ole, ja jos et ole niin olet kaikesta ulkona. Olet syrjitty, halveksittu, vainottu, kiusattu ja lopulta ulos savustettu.

Jos aikoo äänestää, kannattaa miettiä hyvin tarkkaan ketä Sysmässä äänestää. Ei kannata äänestää sokkona. Kannattaa jopa ottaa yhteyttä henkilöön ketä aikoo äänestää vakuuttuakseen hänen rehellisyydestään, luotettavuudestaan ja hänen aikomuksistaan, ja siitä löytyykö henkilöstä Ns. "munaa". Kysymys on luottamuksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän Kokoomus, Kepu, SDP jne satiaispuolueet toimi eduskunnassakaan kansa edun mukaisesti, joten miksi he täällä Sysmässäkään ajaisi mitään muuta kuin omaa ja korruptio kavereidensa etua.

Syy miksi Sysmässä kaikki on päin helvettiä on täällä harjoitettava korruptio, lähes jokainen kunnanviraston virkamies, paikallinen yrittäjä ja vaaleilla valittu kunnanvaltuutettu on siihen omalta osaltaan sekaantunut ja sitoutettu. Sulle mulle, sulle mulle, sulle mulle...joko olet korruptiossa mukana siitä itse hyötymässä tai et ole, ja jos et ole niin olet kaikesta ulkona. Olet syrjitty, halveksittu, vainottu, kiusattu ja lopulta ulos savustettu.

Jos aikoo äänestää, kannattaa miettiä hyvin tarkkaan ketä Sysmässä äänestää. Ei kannata äänestää sokkona. Kannattaa jopa ottaa yhteyttä henkilöön ketä aikoo äänestää vakuuttuakseen hänen rehellisyydestään, luotettavuudestaan ja hänen aikomuksistaan, ja siitä löytyykö henkilöstä Ns. "munaa". Kysymys on luottamuksesta.

Ei ole kuin yksi Sysmä ja myö ollaan ihan ite !

• No en olis huolinutkaan mitään ääniä tommosilta itsekeskeisiltä mulkuilta.

• "Tiedoksi sysmäläisille, en äänestä kuntavaaleissa enää". .... Helvetin hyvä lupaus. Muista pitää se, niin lämmittää sinua kuin housuun laskettu talvikusi!

t. Olli Kuiva

• Äänestämättä jättäminen on suurta tyhmyyttä!!

• Mutta jollei ole ehdokasta jota äänestää niin voi äänestää vaikka aku-ankaa niin tulee sekin valvollisuus täytettyä !

• Äänestämättä jättäminen on ääni nykymenon jatkumiselle? Sitähän aloittaja juuri vastustaa, joten eipä ole mitään järkeä jättää käyttämättä sitä ainoaa keinoa millä voi oikeasti vaikuttaa.

Äänestäminen on oikeus! Käykää ihmiset äänestämässä!

• Amerikan vaalit parhaillaan auki - ne ei ole sysmäläisten vaalit! Älkää kiehuko vielä.

• Enää ei kuuleman mukaan ole edes lähdössä ehdokkaaksi.

• Kuka on tämä Enää onko hän jossain valiokunnassa, kun ei hallituksesta ja valtuustosta löydy.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka on tämä Enää onko hän jossain valiokunnassa, kun ei hallituksesta ja valtuustosta löydy.

Sysmäläisenä tietäisit.

• Tiedoksi sinulle: äänestämättä jättäminen on typerintä, mitä voi tehdä. Sen jälkeen että vielä julistat sitä täällä. Miksiköhän? Mietipä sitä.

• Taitaa olla samantekevää äänestääkö vai ei. Kun vaalit on ohi niin vaalilupaukset unohtuu ja pelataan vaan omaan pussiin. Kyllähän siinä pieni äänestäjä turhautuu, joten ymmärrän hyvin aloittajan tunteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla samantekevää äänestääkö vai ei. Kun vaalit on ohi niin vaalilupaukset unohtuu ja pelataan vaan omaan pussiin. Kyllähän siinä pieni äänestäjä turhautuu, joten ymmärrän hyvin aloittajan tunteen.

Sysmässä on ollut nyt reilun kahden vaalikauden ajan vallalla tilanne, jossa käytännössä muutama valtuutettu ja virkamies on määritellyt miten asiat päätetään. Osan valtuutettujen mielipiteet asioista on heille saneltu ylhäältä ja loppujen tehtäväksi on jäänyt tuuleen huutelu.
        Tähän tilanteeseen tulee muutos vain äänestämällä oikeita henkilöitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      10077
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      285
      5203
    3. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      94
      3217
    4. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      67
      3156
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1493