Epidemiakorvaus jäi saamatta

Anonyymi

Moi

Itsehän en saanut sitä 150 eurosta ollenkaan. Jo 16.10 soitin kelaan ja ihmettelin asiaa....oikein mukava naisoletettu totesi kohdallani käyneen virheen, lupasi että asia korjataan ja rahat tulee seuraavalla viikolla. Ei ole tullut penninjeniä.

Nyt huomasinkin että on tehty päätös ettei minulla ole oikeutta kyseiseen korvaukseen. Olen ollut valitettavasti toimeentulotuella pian kaksi vuotta, joka ikinen kuukausi. Päätöksessä perusteena ettei minulla ole oikeutta elo-ja syyskuussa toimeentulotukeen, joten korvausta ei tipu.

Ok. Se on tietysti totta ettei minulla ole enää oikeutta elo/syys tttukeen, meinaan kun olen ne silloin jo saanut normisti. Mitäs nyt pitäisi keksiä? Olen tässä elokuusta asti tapellut joka ikisestä puenimmästäkin yksityiskohdasta kyseisen firman kanssa....syynä muutto elokuussa. On valitettu, saatu oikaisuja sitä ja tätä ja vielä tota, monta eri vaihetta ja kaikissa toki itse ollut oikeassa. Onko tosiaan ettei siellä osata laskea/katsoa asioita oikein??? Onko se niin vaikeaa että 1 1=2?

Voimat loppuu taas

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valittaa pitää ja muista myös laskuttaa kelaa kaikista kuluista joita tulee kun joudut hakemaan vääriin päätöksiin oikaisua.

    • Anonyymi

      Näin hallitus päätti: Yritysten koronatukeen yli puoli miljardia euroa - miljoonia kulttuurin apurahoihin

      • Anonyymi

        Tuskinpa vaan, aika moni niistä on kokoomus ja muidenkin puolueiden (niinistö valehtelijan) kannattajia, "raha puhuu" eikös niin sanota? (ainakin muiden rahoihin kun pääsee käsiksi joutumatta kiinni itse rikoksesta esim. vapaamuurarit sun muut lahkot) muu on pelkkää silmälumetta suomessa. Ei kyllä ole ihme, että niin moni "osaaja" häipyy suomesta, kun huomaa minkälainen "puoluepoliittinen virkamies-/naiskoneisto" suomen varoja pyörittää! Melkein kaikki jollainlalla korruptoituneita talousrikollisia! Hyi helvetti!


    • Anonyymi

      Jos olet elo-syyskuussa saanu ttt korvausta, saat koronakorvauksen syys- ja lokakuulta. Valivali kelaan ja massit tilille.
      Joko provo tai muuten huomiohakuista.

      • Anonyymi

        Ei oo provo, alottaja siis olen. Nyt 3 kertaa asia tarkistettu. Ei tipu. Joka kerta kun soittanut, on asia katsottu ja laitettu eteenpäin että korjaa virheen.
        Näköjään taas tullut päätös ettei oikeutta, koska on tarkistettu elo-syys jälkeenpäin lokakuun hakuni yhteydessä, ettei oikeutta elo-syyskuulta enää ole toimeentulotukeen. Edelleen, ei tietenkään ole kun olen rahat jo niiltä kuukausilta saanut. En ole edes pyytänyt tarkistamaan mitään, vaikka uudessa päätöksessä lukee myös että olen pyytänyt, en ole. Ja mitä sitten vaikka olisinkin, olen saanut toimeentulotukea joka ikinen kk, myös elo-syyskuussa.

        Pakko luovuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo provo, alottaja siis olen. Nyt 3 kertaa asia tarkistettu. Ei tipu. Joka kerta kun soittanut, on asia katsottu ja laitettu eteenpäin että korjaa virheen.
        Näköjään taas tullut päätös ettei oikeutta, koska on tarkistettu elo-syys jälkeenpäin lokakuun hakuni yhteydessä, ettei oikeutta elo-syyskuulta enää ole toimeentulotukeen. Edelleen, ei tietenkään ole kun olen rahat jo niiltä kuukausilta saanut. En ole edes pyytänyt tarkistamaan mitään, vaikka uudessa päätöksessä lukee myös että olen pyytänyt, en ole. Ja mitä sitten vaikka olisinkin, olen saanut toimeentulotukea joka ikinen kk, myös elo-syyskuussa.

        Pakko luovuttaa?

        Eli ennakkopäätös ollu elo- syyskuulle? Onhan sulla silloin oikeus koronatukeen. Selititkö kelan virkailijalle, että olet oikeutettu koronarahaan, koska olet saanut toimeentulotukea elo-syyskuussa ja saat edelleen lokakuussa? Jätä soittopyyntö käsittäjälle asiakasneuvojan kautta. Selitä hänelle tarkemmin. Voi olla, että käsittelijä on luullut sinun hakevan muutosta päätöksiin, vaikka kyseletkin koronarahaa.
        Soita kuntasi sosiaaliasiamiehellekin ja kysy hänen mielipidettä. Tee Kelaan muutoslautakuntaan valitus. Käsittely tosin kestää kuukausia.

        Joku tässä mättää. Eikös koronatuen pitänyt tulla automaattisesti jokaiselle siihen oikeutetulle, ilman eri hakemusta?
        Saitko tt tukea keväällä ja kesällä, kuten koronatuen ehtona on? Tai onko sun tulot (ilman maksettua toimeentulotukea) nousseet elo-syyskuussa? Oletko saanut veronpalautusta? Silloin ymmärrän ettet saa koronarahaa.
        Saatko marraskuussa koronarahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ennakkopäätös ollu elo- syyskuulle? Onhan sulla silloin oikeus koronatukeen. Selititkö kelan virkailijalle, että olet oikeutettu koronarahaan, koska olet saanut toimeentulotukea elo-syyskuussa ja saat edelleen lokakuussa? Jätä soittopyyntö käsittäjälle asiakasneuvojan kautta. Selitä hänelle tarkemmin. Voi olla, että käsittelijä on luullut sinun hakevan muutosta päätöksiin, vaikka kyseletkin koronarahaa.
        Soita kuntasi sosiaaliasiamiehellekin ja kysy hänen mielipidettä. Tee Kelaan muutoslautakuntaan valitus. Käsittely tosin kestää kuukausia.

        Joku tässä mättää. Eikös koronatuen pitänyt tulla automaattisesti jokaiselle siihen oikeutetulle, ilman eri hakemusta?
        Saitko tt tukea keväällä ja kesällä, kuten koronatuen ehtona on? Tai onko sun tulot (ilman maksettua toimeentulotukea) nousseet elo-syyskuussa? Oletko saanut veronpalautusta? Silloin ymmärrän ettet saa koronarahaa.
        Saatko marraskuussa koronarahaa?

        Joo, veronpalautus on tuossa käytännössä ainoa mahdollisuus miksei koronarahaa irronnut. Eivät ne kelassa aina ole penaalin terävimpiä kyniä mutta ei sitä taida tässä tapauksessa olla aloittajakaan. Jokin mättää mitä ei ole hiffannut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ennakkopäätös ollu elo- syyskuulle? Onhan sulla silloin oikeus koronatukeen. Selititkö kelan virkailijalle, että olet oikeutettu koronarahaan, koska olet saanut toimeentulotukea elo-syyskuussa ja saat edelleen lokakuussa? Jätä soittopyyntö käsittäjälle asiakasneuvojan kautta. Selitä hänelle tarkemmin. Voi olla, että käsittelijä on luullut sinun hakevan muutosta päätöksiin, vaikka kyseletkin koronarahaa.
        Soita kuntasi sosiaaliasiamiehellekin ja kysy hänen mielipidettä. Tee Kelaan muutoslautakuntaan valitus. Käsittely tosin kestää kuukausia.

        Joku tässä mättää. Eikös koronatuen pitänyt tulla automaattisesti jokaiselle siihen oikeutetulle, ilman eri hakemusta?
        Saitko tt tukea keväällä ja kesällä, kuten koronatuen ehtona on? Tai onko sun tulot (ilman maksettua toimeentulotukea) nousseet elo-syyskuussa? Oletko saanut veronpalautusta? Silloin ymmärrän ettet saa koronarahaa.
        Saatko marraskuussa koronarahaa?

        Siis elokuussa olen saanut tttuen, jota hakenut heinäkuussa. Syyskuussa saanut tuen jota hain elokuussa....eli niinkuin tuo nyt normaalisti menee. Vaihdoin asuntoa elokuun aikana(nyt toki vaativat muuttamaan halvempaan ens vuoden alusta lähtien, mutta se asia erikseen).

        Syyskuussa hain tukea lokakuulle, jonka yhteydessä oli tarkastettu myös muutosta johtuen elo ja syyskuun asioita( tästä seurasi ongelmia koska laskettu päin helvettiä, tein valituksen , ja sain rahat). Lokakuun päätöksessä lukee että "Ei oikeutta tttukeen elo/syyskuussa". Tuosta se mättää. Ei tietenkään ole oikeutta kun olin jo ne tuet saanut.
        Keväällä saanut tukea, enkä ole saanut veronpalautusta. Kolme kertaa asia nyt käsitelty....soitto kelaan, selitän asian, hlö langan toisessa päässä tajuaa tapahtuneen virheen, siirtää asian käsittelyyn, tulee päätös että ei oikeutta epidemiapenneihin koska lokakuun päätöksessä lukee ettei oikeutta tttukeen elo/syyskuulta. Näin. No sepäs sattu sopivasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis elokuussa olen saanut tttuen, jota hakenut heinäkuussa. Syyskuussa saanut tuen jota hain elokuussa....eli niinkuin tuo nyt normaalisti menee. Vaihdoin asuntoa elokuun aikana(nyt toki vaativat muuttamaan halvempaan ens vuoden alusta lähtien, mutta se asia erikseen).

        Syyskuussa hain tukea lokakuulle, jonka yhteydessä oli tarkastettu myös muutosta johtuen elo ja syyskuun asioita( tästä seurasi ongelmia koska laskettu päin helvettiä, tein valituksen , ja sain rahat). Lokakuun päätöksessä lukee että "Ei oikeutta tttukeen elo/syyskuussa". Tuosta se mättää. Ei tietenkään ole oikeutta kun olin jo ne tuet saanut.
        Keväällä saanut tukea, enkä ole saanut veronpalautusta. Kolme kertaa asia nyt käsitelty....soitto kelaan, selitän asian, hlö langan toisessa päässä tajuaa tapahtuneen virheen, siirtää asian käsittelyyn, tulee päätös että ei oikeutta epidemiapenneihin koska lokakuun päätöksessä lukee ettei oikeutta tttukeen elo/syyskuulta. Näin. No sepäs sattu sopivasti.

        No asiahan on sitten harvinaisen selvä. Turha kelaa enää hiillostaa, asia meni reisille sinun kannalta mutta varsinaista oikeusmurhaa et ole kärsinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, veronpalautus on tuossa käytännössä ainoa mahdollisuus miksei koronarahaa irronnut. Eivät ne kelassa aina ole penaalin terävimpiä kyniä mutta ei sitä taida tässä tapauksessa olla aloittajakaan. Jokin mättää mitä ei ole hiffannut..

        Kyllä ne ovat, jo vuoden alussa ovat laskeneet ( heidän sukulaisensa kirjanpitorikolliset ja lakihomot saavat täyden korvauksen) tarkkaan nämä kuprut mihin suomen kansalainen joutuu kun on jäänyt työttömäksi "yt-neuvotteluissa", tää on niin tätä sipilä lipponen kokoomus persukusipää rkp -linjaa, ettei voi kun oksentaa! Älkää hyvät ihmiset äänestäkö nuita huijareita! Eduskunta, kansanedustajat, hallitus ja suomen virkamiehet ja muut pitäisi haastaa oikeuteen, mutta kun sielläkin istuu nämä "koko kansan rahoilla seilaavat vapaamuurari tuomarit ja poliisit ja toimittajat ja muut hyväverkostointi yhteisöt" aina eu-loppareita myöten! Ja sitä paitsi psykopaatit ja narsisti nauttivat osoittaakseen ylemmyydentuntonsa järjestetyissä oikeudenkäynneissä! Että tämmöinenkö on Suomi nykyaikana?


    • Anonyymi

      MINÄ en eläkeläisenä korvausta saanut.

      176-176

      Betalast?

    • Anonyymi

      No pitäskö niitä v*tu maksaa miljonäärillekin...häpeäisit edes.

      • Anonyymi

        MINÄ en häpeä mitään. Enkä varsinkaan myötähäpeää sinun puolesta, tupauuno.


    • Anonyymi

      Oletkohan kenties saanut veronpalautusta siten, että tt-tukea ei ole jollekin kuukaudelle saanut, ja se taas on syy miksi koronatukea ei saa kun siinähän on tietyt kuukaudet jotka on oltava tt-tuen varassa.

      Arvailen vain.

      Jos syy oli veronpalautus, niin siinä on jälleen yksi hyvä peruste sille, miksi verot kannattaa säätää siten, että mätkyjä ei tule, ja veronpalautuksetkin pidettävä max 50 euron tasossa.

    • Anonyymi

      Lukeehan niissä päätöksissä miten asia on ratkaistu. Aloituksessa ei kerrota ihan kaikkea, joten ei voi tietää mistä on kysymys. Suosittelisin aloittajaa lukemaan tarkasti päätöksensä.

      • Anonyymi

        Tarkkaan on luettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkaan on luettu

        Eipä tuota tosiaan tullut. Tahallista toimintaa virkailijalta, koska muutkin asiat sössi. No tuota en saa kuitenkaan muutettua, muita asioita onneksi osittain....talous meni kuralle, jos ny enää enempää mahollista.

        "Ei oikeutta elo/syyskuussa tttukeen" (lokakuussa). pitääköhän nuo tuet vielä maksaa takaisin sitten? Se tästä nyt enää puuttus :D


    • Anonyymi

      Tuskinpa vaan, aika moni niistä on kokoomus ja muidenkin puolueiden (niinistö valehtelijan) kannattajia, "raha puhuu" eikös niin sanota? (ainakin muiden rahoihin kun pääsee käsiksi joutumatta kiinni itse rikoksesta esim. vapaamuurarit sun muut lahkot) muu on pelkkää silmälumetta suomessa. Ei kyllä ole ihme, että niin moni "osaaja" häipyy suomesta, kun huomaa minkälainen "puoluepoliittinen virkamies-/naiskoneisto" suomen varoja pyörittää! Melkein kaikki jollainlalla korruptoituneita talousrikollisia! Hyi helvetti!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe