Sinkkuus yms

Anonyymi

Ahdistaa kun elämä jumittaa paikallaan. Muilla sentään on naisystävät, perhe perustettu jne. Varsinkin perjantaisin ahdistaa viikonlopun viettoon lähtee töistä, kun kotona ei ole ketään. Noilla on sentään se kumppani ja perhe jonka kanssa elämää elää.

"Mukavaa" kuunnella kun töistä soitellaan kumppanille ja ollaan iloisella päällä, että "kohta oon kotona". Kateutta tää on varmasti.

Mulla on ikää 35v (mies) ja kumppanin halu ois kova. Läheisyys yms arjen jakaminen. Lapsetkin haaveissa.

En tiedä mistä löytää. Tinder tuntuu jotenkin hankalalta paikalta, paljon feikkiprofiileja. Mennyt huonompaan suuntaan se.

Ja tää corona vielä.

5

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joskus ollaan kavereiden kanssa mietitty, että voiko tinderin pelaa läpi? Joidenkin huhujen mukaan voi. Ja samalla pähkitty, että millanen siellä on se loppubossi.

      No vitsit sikseen, mutta työtä se teettää että sieltä elämänkumppanin löytää, ja aika monihan reboottaa elämänsä sillon tällön, kun ei se oikea sitten kymmenen vuoden päästä olekkaan oikea.

      Mutta positiivisuuden kautta, oletko miettinyt jotain harrastusta? Sieltä saattaisi löytää ihmisiä joilla on sama mielenkiinnon kohde, siitä on ainakin helpompi lähtee jutulle.

    • Anonyymi

      Joku voisi etsiä luvut tilastoista, mutta on sekä vapaita naisia että vapaita miehiä. Osa on ikisinkkuja, osa (lapsettomia) leskiä tai eronneita. Eli nk. yksinäisiäkin ihmisiä on. Et todellakaan ole yksin.

      Itse olen nainen, ollut nuorena muutaman vuoden naimisissa, eronnut. Seurustellut pitkään varatun miehen kanssa. Eri ikävaiheissa asioista ajattelee eri tavoin. Miehellä 35 ei ole mikään deadline. Isäksi ennättää tulla vaikka 60-vuotiaana. Naisella 35 alkaa olla jo deadline. Harva nainen on hedelmällinen enää yli 40-vuotiaana (säännöllinen kuukautiskierto ei takaa raskaaksi tuloa). Toisaalta myös ajattelu muuttuu iän myötä. Itse ajattelin paljon lapsiasiaa nuorena, sitten aloin ajatelle, etten jaksaisi sitä karuselliä. Eli myös ikä auttaa hyväksymään tosi asiat. Lapsettomuus ja perheettömyys ei ole paha asia.

      Ei kannata nk. väkisin hankkia parisuhdetta. Oikeasti on paljon helpompaa olla yksin kuin huonossa parisuhteessa. Huomiosi saattavat olla valikoivia. On ihmisiä, joilla on hyvät parisuhteet. Sitten on niitä, joilla kotona voi olla vaikka minkälainen parisuhde helvetti. Uskottomuutta, väkivaltaa, mielenterveys- ja päihdeongelmia. Osa jaksaa pitää kulisseja yllä, eivätkä ulkopuoliset huomaa tilannetta. Eli kannattaa harkita. Ainahan ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Mutta kun olet itse aidan toisella puolella, niin entinen puoli saattaakin olla vihreämpi.

      Itsekin koin ensimmäisen kerran kunnolla yksinäisyyden tunnetta koronatoimenpiteiden aikana. Siinä vaiheessa huomasi, että on rakentanut elämänsä mädän lankun varaan, tuli kunnon tipahdus. Nyt on uusi tasapaino, eikä ratkaisu ole parisuhde. Itsekin suosittelen hyviä harrastuksia ja uusien asioiden opettelua. Kaikki asiat eivät ole kiellettyjä koronasta huolimatta.

    • Anonyymi

      Itse olen etätöissä, joten eipä sitä oikein muualle tule lähdettyä kuin lenkille, varsinkin näin korona aikaan. Lenppari lenkkeilypaikkani on tuhottu hakkuilla ja hiekan nostolla. Tilalla vain monttuja. Lisäksi ei sinne viitsi pimeään ja märkään lähteä kovin usein ottalampun kanssa juoksemaan, vaikka välillä tuleekin. Ulkonakin on jo pimeää kun työt loppuu iltapäivällä, vielä neljä kuukautta. Mihinkään ryhmäharrastuksiin tai baareihin ei uskalla koronan takia lähteä. Kavereilla on joko perheitä, tai ovat vuorotöissä, joten viikonloput eivät satu kovin usein yhteen. Alkoholia olen vältellyt monta kuukautta, koska viime talvena tuli tissuteltua, mutta siitä oli enimmäkseen pelkkää harmia ja haittaa.

    • Anonyymi

      Mikähän siinä on että ihmistä aina ahdistaa. Ihminen ei ole koskaan tyytyväinen siihen, mitä on. Aina pitäisi olla muuta. Pienen hetken on tyytyväinen ja taas ahdistaa.
      Se on totuus!
      Kumpa ihminen olisikin tyytyväinen elämäänsä.
      Osta vaikka käytetty kitara ja soittele sitä. Pääasia on että pääsee eroon tyytymättömyydestä, Kaikki muu asettuu itsestään ajan kanssa.

    • Anonyymi

      Oletko kokeillut muita seuranhakupalveluita?
      Aika on karua, tiedän sen itsekin kokemuksesta..
      Mutta täytyy jaksaa etsiä, hakea, kokeilla.. Ei sitä muuten mitään löydä. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.
      Tsemppiä, tiedän mitä yksinäisyys on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe