Jeesatkaas vähän

Jonn@

Akvaariostani löytyy seuraavia kasveja: viuhkalehti, iso rusomiekkakasvi, vallisneria, keihäslehti, kääpiömelalehti, pieni miekkakasvi ja kääpiökeihäslehti.
Kuinka näitä kasveja pitäisi lannoittaa? Olen tähän asti käyttänyt vuoroviikoin Seran Florenaa (eli nestemäistä) ja Florenette A:ta (tabletteja). Mitkä näistä kasveista hyötyisivät nestemäisestä ja mitkä pohjatableteista?
Ainoa joka näistä kasveista tuntuu kukoistavan on vallisneria, varmaan kaikki kasvini tarvitsisivat kaksiputkisen valaisimen? Vai onko kyse oikeanlaisen lannoituksen tarpeesta?

4

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osteoporoosi

      Kaikki muut paitsi viuhkalehti tablettilannoitukseen.

      • Jonn@

        Olisi varmaan sitten järkevintä ostaa niitä pitkäkestoisia tabletteja, ettei tarvitsisi kauheen usein lisätä Seran Florenette A -tabletteja. Mitähän nuo JBL:n 7 ball -tabletit maksavat? Laitanko silti nestemäistä lannoitetta joka viikko tuota viuhkalehteä varten?


      • Nermal
        Jonn@ kirjoitti:

        Olisi varmaan sitten järkevintä ostaa niitä pitkäkestoisia tabletteja, ettei tarvitsisi kauheen usein lisätä Seran Florenette A -tabletteja. Mitähän nuo JBL:n 7 ball -tabletit maksavat? Laitanko silti nestemäistä lannoitetta joka viikko tuota viuhkalehteä varten?

        Ite ostin just niitä JBL:n palloja ja oli muistaakseni hiukan päälle 8 euroa. Niitä voi (kuulemma) myös pienistää esim. vasaralla, jolloin saat lannoitetta laajemmalle alueelle. Onhan sulla hiekkapohja? Sorapohjasta kun tahtovat lannoitteet liueta liian nopsaan veteen lähinnä levien käytettäväksi...
        Nestemäistä juu viuhkalehdelle, ja kyllähän valaistukseenkin kannattaa kiinnittää huomiota (riittävästi ja oikeanlaista ja tarpeeksi usein putkien vaihto).


      • Jonn@
        Nermal kirjoitti:

        Ite ostin just niitä JBL:n palloja ja oli muistaakseni hiukan päälle 8 euroa. Niitä voi (kuulemma) myös pienistää esim. vasaralla, jolloin saat lannoitetta laajemmalle alueelle. Onhan sulla hiekkapohja? Sorapohjasta kun tahtovat lannoitteet liueta liian nopsaan veteen lähinnä levien käytettäväksi...
        Nestemäistä juu viuhkalehdelle, ja kyllähän valaistukseenkin kannattaa kiinnittää huomiota (riittävästi ja oikeanlaista ja tarpeeksi usein putkien vaihto).

        Juu hiekkapohja löytyy kyllä. No eipä oo kovin kalliita nuo lannoitepallot.
        Kiitoksia kaikille vinkeistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1197
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      869
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      734
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe