Mihin rakentaisit uuden radan

Anonyymi

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itäinen rantarata tarjoaa vaihtoehtoisen reitin sekä tavara- että henkilöliikenteelle.

      Parantaa rataverkon riskinsietokykyä ja mahdollistaa uutta junaliikenteen tarjontaa.
      Ei ole taloudellisesti eikä ilmastopoliittisesti järkevää muutamalla minuutilla lyhentää henkilöliikenteen aikaa Porvoo-Kouvola reitillä.

      Yksi vaihtoehdoista on yhteys Lahden itäpuolella ja liittyisi nykyiseen raiteeseen

      Mikkelin eteläpuolella, ennen Otavan liikennepaikkaa. Tämä rataosa olisi 126 km

      pitkä.

      Matka Lahdesta Mikkeliin lyhenisi 29 kilometrillä nykyiseen Kouvolan kautta kulkevaan yhteyteen verrattuna. Kustannus n.1,5 miljardia euroa .

    • Anonyymi

      täinen rantarata – Suomen kannalta paras

      Itäinen rantarata on valtakunnallinen hanke, joka tuo kasvua koko Suomeen. Itäinen rantarata kulkee Helsingistä lentoaseman kautta Porvooseen, Loviisaan, Kotkaan, Haminaan ja siitä itään, yhdistäen merkittävän kasvualueen Suomen rataverkostoon.

      Tältä rannikkovyöhykkeeltä puuttuu ratayhteys, vaikka sillä sijaitsevat Suomen merkittävimmät liikenteen nykyiset ja nousevat solmukohdat: Helsingin, Porvoon, Loviisan ja Haminakotkan satamat, sekä Helsinki-Vantaan lentoasema ja Pyhtään lentokenttä, joka on ratkaisu Malmin lentokentän toimintojen korvaamiseksi.

      Itäinen rantarata on uutta luova rata, joka on enemmän kuin ratainvestointi. Suomen kilpailukyvyn, teollisuuden ja kaupan kannalta logististen palveluiden ja liikenneverkkojen toimivuuden parantaminen on oltava Itäisten ratavaihtoehtojen tarkastelun keskiössä. Itäinen rantarata on vastaus sekä henkilö- että tavaraliikenteen vaatiman ratakapasiteetin kasvattamiseen tasolle, jolla saadaan huomattavaa kasvua koko Suomen rautatieliikenteelle ja rautatiemarkkinoille.

      Itäisen rantaradan hyötyjä koko Suomelle on helmikuussa julkaistussa raportissaan selvittänyt WSP Finland Oy Avautuu uuteen ikkunaan, rautatieliikenteen erikoisasiantuntijoiden johdolla. Lue WSP:n raportti tästä. Avautuu uuteen ikkunaan

      Itäinen rantarata lisää Suomen kilpailukykyä ja luo huomattavia synergiaetuja etelän satamille ja pääkaupunkiseudun työssäkäyntialueelle pitkällä aikavälillä, käy ilmi WSP Finlandin tuoreesta selvityksestä Itäinen rantarata – Synergiaa etelän satamille ja liikkuvuutta työvoimalle . Itäinen rantarata on suurena infrastruktuurihankkeena ajankohtainen etenkin, kun koronaviruksen aiheuttama kansanterveydellinen kriisi on ohi ja taloutta ryhdytään elvyttämään rakenteellisesti.

    • Anonyymi

      Vasta 9 viisasta ja rehellistä kouvolalaista on rohjennut adressin allekirjoittaa.

      Anonyymeinä esiintyvinä ei sevinnyt oliko Sheikki manoil, Korpiwaara tai Kauhisto mukana.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille kouvolalaisille , Teitä on jo 11 allekirjoittajaa.

    • Anonyymi

      Suomen menestys perustuu vientiin

      Rannikko ja satamat ovat Suomen portti maailmaan. Itäinen rantarata varmistaa teollisuuden kuljetukset maassamme ja liittää suurimmat satamamme tehokkaasti Venäjän kauppa-alueeseen. Laaja satamaverkko ja meriväylät ovat Suomelle kilpailutekijä. Itäinen rantarata vahvistaa Suomen asemaa Venäjän kauttakulkuliikenteessä nopeuttamalla transitoliikennettä.

      Itäinen rantarata yhdistää Suomen matkustaja- ja tavaraliikenteen EU:n ydinsatama HaminaKotkaan ja siten EU:n priorisoimiin liikennekäytäviin.

      Itäinen rantarata on koko Suomen kannalta tärkeä riskienhallinnan väline, jonka vaikutusalueella sijaitsevat Suomen suurimmat satamat. Suomen toimintavarmuuden kannalta on tärkeää rakentaa idän suuntaan vaihtoehtoinen reitti turvaamaan suurimpien satamien toimintaa häiriötilanteissa ja poikkeusolosuhteissa.

    • Anonyymi

      Suomen Transitoliikenneyhdistys puoltaa itäistä rantarataa – Yhdistys toimitti kannanoton Liikenneministeriölle ja Valtiovarainministeriölle


      Jäsenet

      Fenniarail Oy
      Fertilog Oy
      HaminaKotka Satama Oy
      Hangon Satama Oy
      Helsingin Satama Oy / LoviisanSatama Oy
      Oy M. Rauanheimo Ab
      Oiltanking Finland Oy
      Oulun Satama Oy
      Oy Adolf Lahti Yxpila Ab
      Porin Satama Oy
      Raahen Satama Oy
      Scandinavian Logistic Path Oy
      Stanoil Oy
      Steveco Oy
      VR Transpoint

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe