Minulla on ollut vuosikausia tapana muokata tekemiäni pdf-tiedostoja Acrobatilla, viimeisin ilmainen versio on kai 8.1 ja sitäkin olen käyttänyt ainakin kolmisen vuotta.
Ennen ei ole ollut mitään vaikeuksia valita nuolella esim. kuva jonka haluan siirtää yhdeltä sivulta toiselle.
Mutta nyt äkkiä nuoli ei toimikaan. En pysty siis valitsemaan kohdetta saati että voisin sen poistaa tai siirtää.
Katsoin juuri äsken valikkoa ja siellä muokkausta, esim. Valitse kaikki CTRL A on harmaa. Miksi ihmeessä?
Taatusti ei liity mihinkään dokumentin käyttöoikeuteen, koska olen tehnyt sen itse.
Näin siis ollut vähän aikaa enkä tiedä itse muuttaneeni mitään ohjelman toiminnoissa. Mutta mietin että jospa kuitenkin olen esim. asetuksissa vahingossa ruksannut jonkin ruudun?
Tiedän kyllä että muitakin pdf-tiedostojen muokkausohjelmia on, mutta en haluaisi vaihtaa, ja syy tähän ongelmaan kiinnostaa joka tapauksessa.
Googlailu kolmella kielellä ei ole tuottanut tulosta.
Acrobat 8 - ennen pystyi valitsemaan kohteita nuolella, nyt äkkiä ei
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Versio on ikivanha. Päivitä uudempaan.
- Anonyymi
Oletko viimeaikoina asentanut jotain udempaa, kuten Libre Office? Ainakin tuon uudemmat versiot asentavat kilkkeen kb2999226 (Update for Universal C Runtime in Windows) joka tekee (luultavasti tahallisesti/tarkoituksella) rankasti hallaa monille vähänkin vanhemmille satseille, etenkin Adoben satseille.
- Anonyymi
Katsoin juuri, ja en löytänyt klikettä enkä myöskään satsia.
- Anonyymi
tai hetkinen, mistä niiden tulisi löytyä.
- Anonyymi
Tuollainen "kilke" (mikä lie) kb2999226 todella löytyi koneestani. Käytän Windows 7, en halua päivittää kymppiin koska minulla on käytössä niin monta vanhaa ohjelmaversiota, jotka tuskin toimisivat kympissä. Ei ole varaa päivittää mitään saati ostaa uusia versioita.
Windows6.1-KB2999226-x64.msu
Mutta mitä tälle ongelmalle oikein voi tehdä? Tuo mainitsemasi "kilke" on tosiaan voinut tulla LibreOfficen mukana. Riittääkö, jos otan ohjelman pois, vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta lisäksi?
/ap (tuo toinen vastaaja ei ole sama kuin minä joka aloitin ketjun)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882881Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845