Varoitan teitä Pyhän Hengen pilkasta Lestadiolaiset!

Matt. 12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta

Minä ja nimimerkki r saamme toistuvasti syytöksiä että olemme saatanan asialla kun todistamme Herrastamme Jeesuksesta ja hänen verellään suorittamastan
sovitutustyöstä. Teemme sen tiukasti Raamatun sanalla todistan.

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matt
      9:34 Mutta fariseukset sanoivat: "Riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."

    • Anonyymi

      Provo aktiivisuus on selkiästi havaittavissa.

      • Niin on. Voitko lopettaa provoilusi?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin on. Voitko lopettaa provoilusi?

        Herra tietää omansa. Sitä ei välttämättä käsitä ne, jotka ovat ottaneet oppinsa osaksi 1800-luvulta. Eihän tämä oppi ole ollut 1000 vuotta aikaisemmin. Miten silloin ihmiset tulivat uskoon, kun heitä ei siunannut taivastielle v-lestadealanen saarnaaja? Voi, kumpa ymmärrys avautuisi, että Herralla on niin paljon lampaita, jotka eivät tiedä em. uskovista yhtään mitään. Vuorokaudessa tulee uskoon kymmeniä tuhansia ympäri maailmaa. Kaikki ovat saman Paimenen lampaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herra tietää omansa. Sitä ei välttämättä käsitä ne, jotka ovat ottaneet oppinsa osaksi 1800-luvulta. Eihän tämä oppi ole ollut 1000 vuotta aikaisemmin. Miten silloin ihmiset tulivat uskoon, kun heitä ei siunannut taivastielle v-lestadealanen saarnaaja? Voi, kumpa ymmärrys avautuisi, että Herralla on niin paljon lampaita, jotka eivät tiedä em. uskovista yhtään mitään. Vuorokaudessa tulee uskoon kymmeniä tuhansia ympäri maailmaa. Kaikki ovat saman Paimenen lampaita.

        Niille Herran omille kohdistaminen sanomme.


    • Anonyymi

      Ei tämä kyllä ole enää lestadiolaisten palsta.
      Tänne kirjottaa ihan muut kuin lestadiolaiset.

      • Anonyymi

        Mitenkä niin heppoisilla valhe-eväillä voisi paljon Raamatun sanaa vastaan kirjoitella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä niin heppoisilla valhe-eväillä voisi paljon Raamatun sanaa vastaan kirjoitella?

        Teiltä on kokonaan unohtunut, että Suomessa on uskonnonvapaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teiltä on kokonaan unohtunut, että Suomessa on uskonnonvapaus.

        Ettepä sitä vapautta hoitokokousuhreillenne anna.

        Uskonnonvapauslaki mahdollistaa väärentämättömän evankeliumin julistamisen jopa vl-palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiltä on kokonaan unohtunut, että Suomessa on uskonnonvapaus.

        Parhaimmillaan se tarkoittaa vapautta uskonnoista.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ettepä sitä vapautta hoitokokousuhreillenne anna.

        Uskonnonvapauslaki mahdollistaa väärentämättömän evankeliumin julistamisen jopa vl-palstalla.

        Mielestäni sitä ei umpisukeltajat tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni sitä ei umpisukeltajat tee.

        Etkö itse umpisukella sokealla miehelläsi? Veikkaanpa ettet käytä edes sukelluspukua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö itse umpisukella sokealla miehelläsi? Veikkaanpa ettet käytä edes sukelluspukua?

        Saalemista kajahti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni sitä ei umpisukeltajat tee.

        Otsikossa oli jo varoitus kaltaisillesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teiltä on kokonaan unohtunut, että Suomessa on uskonnonvapaus.

        Uskonnon vapaus ei anna teille oikeutta tuoda luterilaiseen kansankirkkoon sen tunnustusten vastaisia taikauskoisia harhaoppeja. Röyhkeys on rikos - ei oikeus.


    • Anonyymi

      He söivät joivat ja naivat.

    • Anonyymi

      Eräs saarnas niin että kukaan sydämen kristitty ei osallistu netissä keskustelemaan uskonasioista.

      • Anonyymi

        Hänellä on huoli, että kaikki törkeydet palastuvat.
        Eikö kellot jo soi, lähtekää lätkimään, Pavekin sanoo; Kol 2;20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin
        21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
        Jos minun seurakunnassani alkaisi puhumaan juoruja käämenselkään ja puutua seurakunnan ihmisten henkilökohtaisiin asoihin, kukaan tervejärkinen Jeesuksen seuraaja ei katselisi siytä työtä, koska se on Raamatun mukaan saatanan agendaa.

        r


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on huoli, että kaikki törkeydet palastuvat.
        Eikö kellot jo soi, lähtekää lätkimään, Pavekin sanoo; Kol 2;20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin
        21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
        Jos minun seurakunnassani alkaisi puhumaan juoruja käämenselkään ja puutua seurakunnan ihmisten henkilökohtaisiin asoihin, kukaan tervejärkinen Jeesuksen seuraaja ei katselisi siytä työtä, koska se on Raamatun mukaan saatanan agendaa.

        r

        Niinpä.


    • Anonyymi

      Saalemien hätähuuto.

    • Anonyymi

      Saalemi ja nimimerkki R =yksi ja sama persoona, joka ei muuta jaksa tehdä kuin trollata uskovaisten palstoja.

      • Anonyymi

        Paskaa puhut.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa puhut.

        r

        Pyhä Henki on totuuden henki. Jolla on PH, hän ei valhettele ja pysyy totuudessa. Olen kuitenkin havainnut että on ihmisiä jotka väittävät sisimmässään olevan totuuden hengen mutta he eivät pysy totuudessa. Se todistaa ettei henkilöllä ole Pyhää Henkeä ja ihmisopeilla he ovat tehneet totuuden hengestä valehtelijan.
        Se on totuuden pilkkaa jota ei anneta anteeksi.
        w.


      • Anonyymi

        Saalemi ja nimimerkki R =yksi ja sama persoona, joka ei muuta jaksa tehdä kuin trollata uskovaisten palstoja.
        Myös w kuuluu samaan henkilöön.


      • Väärä todistus jälleen. Olemme eri ihmiset mutta sanoma on sama.
        Väität Raamatun totuutta trollaukseksi:Sinullekin on varoituksen sana otsikossa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Väärä todistus jälleen. Olemme eri ihmiset mutta sanoma on sama.
        Väität Raamatun totuutta trollaukseksi:Sinullekin on varoituksen sana otsikossa.

        Saalemi ja nimimerkki R =yksi ja sama persoona, joka ei muuta jaksa tehdä kuin trollata uskovaisten palstoja.
        Myös w kuuluu samaan henkilöön.

        Mite sä ny kuiteski tulit 3minsan sisään SaaleminPastori-ko persoonalla tulit ittees puolusteleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemi ja nimimerkki R =yksi ja sama persoona, joka ei muuta jaksa tehdä kuin trollata uskovaisten palstoja.
        Myös w kuuluu samaan henkilöön.

        Mite sä ny kuiteski tulit 3minsan sisään SaaleminPastori-ko persoonalla tulit ittees puolusteleen?

        Siinäpä osoitus sinulle epäuskoiselle että minä ja r kirjoitamme samassa hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemi ja nimimerkki R =yksi ja sama persoona, joka ei muuta jaksa tehdä kuin trollata uskovaisten palstoja.
        Myös w kuuluu samaan henkilöön.

        Mite sä ny kuiteski tulit 3minsan sisään SaaleminPastori-ko persoonalla tulit ittees puolusteleen?

        Olen fyysinen henkilö ilman kytköksiä kehenkään. Se selvennyksesi jotka täällä epäilevät muuta.
        w.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on totuuden henki. Jolla on PH, hän ei valhettele ja pysyy totuudessa. Olen kuitenkin havainnut että on ihmisiä jotka väittävät sisimmässään olevan totuuden hengen mutta he eivät pysy totuudessa. Se todistaa ettei henkilöllä ole Pyhää Henkeä ja ihmisopeilla he ovat tehneet totuuden hengestä valehtelijan.
        Se on totuuden pilkkaa jota ei anneta anteeksi.
        w.

        Joka ei voi tunnustaa Jeesusta Herraksi ilman muttia, henellä ei voi olla Pyhää Henkeä.

        1.Kor
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemi ja nimimerkki R =yksi ja sama persoona, joka ei muuta jaksa tehdä kuin trollata uskovaisten palstoja.
        Myös w kuuluu samaan henkilöön.

        Hei sinä, on törkeää väittää joitain nimimerkkejä samaksi henkilöksi, jollet tiedä asiaa varmaksi. Sivusta silloin tällöin käyn lukemassa näitä palstoja, ja ärsyttää tuollainen olettaminen jota et nähtävästi kykene perustelemaan. Tuo näivettää sinänsä hyvän ja asiallisen keskustelun. Itse olen ex lesta, mutta periaatteessa minulla ei ole mitään syytä mollata tuntemattomia ihmisiä, oli ne sitten lestoja tai mitä tahansa muita hengellisyyksiä edustavia ihmisiä.


    • Roomalaiskirje:
      10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

      10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

      10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

      • Anonyymi

        Paholainen uskoo myös Raamattuun mutta ei pelastu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paholainen uskoo myös Raamattuun mutta ei pelastu.

        Mistä tuon tempaisit? Miten mielestäsi uskotaan Raamattuun?

        Miksi Raamattu on mielestäsi olemassa?

        Mihin vanhoillislestadiolaiset uskovat?

        Pelkästään Raamattuun uskomalla ei kukaan pelastu mutta Raamattu kertoo Jeesuksesta johon uskomalla pelastuu, mutta ei loitsimalla Jeesuksen nimeä jonkun toisen syntien yli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paholainen uskoo myös Raamattuun mutta ei pelastu.

        Tuossa seitsemän sanan lauseessa kuvastuu koko vl-halveksunnan suuruus mitä tulee Sanan suhteen. Raamattu on heille halveksunnan kohde ja vielä suuremman halveksunnan saavat he jotka kunnioittavat Sanaa.

        2.Aikakirja:
        36:16 Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut.

        Sananlaskut:
        13:13 Joka sanaa halveksii, joutuu sanan pantiksi; mutta joka käskyä pelkää, saa palkan.

        Jesaja
        30:9 Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,

        30:10 jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.

        30:11 Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."

        30:12 Sentähden, näin sanoo Israelin Pyhä: Koska te halveksitte tätä sanaa ja luotatte väkivaltaan ja vääryyteen ja siihen turvaudutte,

        30:13 niin tämä synti on oleva kuin repeämä korkeassa muurissa, joka uhkaa sortua ja pullistuu;


      • Anonyymi

        Ymmärrätkös mitä kirjoitat.Raamattua selitetään Raamatulla.
        Sinä olet se henkilö, joka ei varmasti tunne Jumalan vanhurskautta.
        En pilkkaa sinua, vaan säälin pimeyttäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkös mitä kirjoitat.Raamattua selitetään Raamatulla.
        Sinä olet se henkilö, joka ei varmasti tunne Jumalan vanhurskautta.
        En pilkkaa sinua, vaan säälin pimeyttäsi.

        Onpas tekohurskasta valehtelua taas. Ei ihme ettet väitteiitesi tueksi löydä mitään todisteita.


    • Mietin onko jo väite syntien poispanemisesta pilkkaa.

      20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?

    • Anonyymi

      Ap.t.2:
      1. Luku 2
      Pyhän Hengen vuodattaminen
      Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
      2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
      4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
      5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
      6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
      7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

      Matteus.12:
      32. Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se annetaan hänelle anteeksi. Mutta jos joku puhuu Pyhää Henkeä vastaan, sitä hänelle ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."

      • Anonyymi

        Pyhällä Hengellä kastettuja toiset luuliat olevan juovuksissa.

        Aikoinaan Daavidiakin halveksi eräs nainen, kun Daavid karkeloi joukkonsa edessä. Seurauksena nainen ei koskaan saanut lasta.


    • SaaleminPastori-ko

      Minä en halua tuomita ketään, varoitan kuitenkin siitä että intoa voi olla mutta ei taidon jälkeen. Esimerkiksi tämä nuorten tyttöjen tätiryhmä on sellainen että haluaisin antaa heille täyden vastuuvapauden. He ovat täysin johtajiensa harhaanviemiä eksytettyjä jotka kiivailevat asiasta jota eivät edes ymmärrä.

      Jer. 23:1 "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.

      • Jesaja
        29:10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne.

        29:11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",

        29:12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea."

        29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jesaja
        29:10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne.

        29:11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",

        29:12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea."

        29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

        Tuohan koskee VT:n aikalaisia, juutalaisia. Kristustakaan en ymmärrä laittaa kommenttiisi, eletäänhän UT:n aikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan koskee VT:n aikalaisia, juutalaisia. Kristustakaan en ymmärrä laittaa kommenttiisi, eletäänhän UT:n aikaa.

        Koskee vääryyttä tekeviä kautta-aikain. Teitä pitäisi vain silitellä rötöksistänne huolimatta.


    • Anonyymi

      tämä varoitus on hyvä pitää esillä.

    • Anonyymi

      Täälä kirjottaa yks sama henkilö kolmella eri nimmarilla itsensä kanssa ja on kirjoitusten kanssa samaa mieltä.
      Siis ei hyvää päivää sentään.

      • Anonyymi

        Tai siis keskustelee itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis keskustelee itsensä kanssa.

        Meinaatko, että yksi VL isä, Pedofiili, puhuja sekä kattomies?
        Voi olla.


      • Ja sitten todisteet väitteellesi?

        Tuo on tyypillinen psykologinen ilmiö valehtelijalta, hän epäilee että muutkin turvautuvat vilppiin kun hän sitä itsekin tekee.


    • Anonyymi

      Kristinuskossa manipuloidaan kahdella asialla:
      1. Syntisyydellä
      2. Pyhän Hengen pilkalla.

      Kun huomasin nuo manipulaatiot, olenkin pilkannut ahkerasti Pyhää Henkeä ja tehnyt runsaasti syntiä.

      Näin pääsin manipulaation vallasta.

      • Toivotan onnea valitsemallasi tiellä. Viisas olisi valinnut toisin.


      • Anonyymi

        Nii se on kun ei valittu sortuu syntiin ni se on heti Pyhän Hengen pilkka ja käytännössä teko syy sille miks sitä syntiä ei anteeksi anneta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Toivotan onnea valitsemallasi tiellä. Viisas olisi valinnut toisin.

        Pilkkaa sinäkin Pyhää Henkeä. Vapauttaa kummasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaa sinäkin Pyhää Henkeä. Vapauttaa kummasti!

        Pilkkasin tänään jo kaksi kertaa.
        Nimim. vapautunut mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkasin tänään jo kaksi kertaa.
        Nimim. vapautunut mies

        Kahjoja on monenlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahjoja on monenlaisia.

        Niihän ne on.
        Ne tekee mitä haluaa ja ne ei tunne mitään syyllisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahjoja on monenlaisia.

        Voi olla myös mieleltään häiriintynyt.
        Ei tämmöstä tee jos ymmärtää asian vakavuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla myös mieleltään häiriintynyt.
        Ei tämmöstä tee jos ymmärtää asian vakavuuden.

        En olisi uskonut miten keveämielisestijotkut ihmiset suhtautuvat varoitukseeni. Luulenpa että he ovat ateisteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla myös mieleltään häiriintynyt.
        Ei tämmöstä tee jos ymmärtää asian vakavuuden.

        Tuollaisen rienan esittäjät ovat luultavasti katkeroituneita ja valitettavasti vl-valhe tuottaa heitä liian paljon. Sielunvihollinen on päässyt heidänkin kohdalla päämääräänsä vaikka eivät enää kuulukaan lahkoon. Saatanalle ns varma nakki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe