Jeesus sanoi: Minä olen Elämän Leipä!

Joh. 6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Jeesus kehoitti uskomaan Häneen, - ei syntejä anteeksi. Syntejä anteeksi ei mennyt sinun syntiesi takia ristille vaan JEESUS TEKI SEN!

28

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sananlaskut
      20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?

      Tiedän porukan joka väittää panevansa ahkerasti syntejä pois - ilman suullista uskontunnustusta Jeesukseen. Ilman omalla suulla tehtyä tunnustusta.

    • Anonyymi

      Miksi Jeesus ei nostanut seurakuntaa keskiöön? Puhuteltiinko häntä SRK,n toimesta?

      • Anonyymi

        Aivan selvästi liian kristuskeskeistä. Eriseura uhkaa.


      • Anonyymi

        Hän juuri nosti, on seurakunnan kulmakivi, ja lupasi Pietarille kaiken avun asiaan.
        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.RK;lla mitään sanomista. Seurakunta mm temmataan, ei yksittäisiä ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän juuri nosti, on seurakunnan kulmakivi, ja lupasi Pietarille kaiken avun asiaan.
        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.RK;lla mitään sanomista. Seurakunta mm temmataan, ei yksittäisiä ihmisiä.

        Niinkö, mistä tuollaisia olet kuullut?

        Matt. 24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän juuri nosti, on seurakunnan kulmakivi, ja lupasi Pietarille kaiken avun asiaan.
        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.RK;lla mitään sanomista. Seurakunta mm temmataan, ei yksittäisiä ihmisiä.

        Seurakunta mm temmataan, ei yksittäisiä ihmisiä.

        Hmm..seurakunta joka ei elä oikein..mihin se temmataan?
        Seurakunta ,jossa on pedofiliaa vieläkin 2020.
        Hoitokokousia..toisten kyttäämistä ja ahdistamista uskon varjolla..minne se temmataan..
        Voi olla kuuma paikka..
        Te,ette opi..miksi?
        Ei vanhojen ukkojen sanat ole oikein,ei heillä ole rakkautta vaan ahdistusta ja alistamista lahkoille!
        Kun ymmärtäisitte,olette vapita sieluja,ette kenenkään määräämiä täällä maailmassa.
        Olette oppimassa elämää,tahtoa,rakkautta,tunteita.. Te,elätte aina,te ette kuole vaikka ruuminne kuolee,te elätte,teidät on luotu !!
        Mutta te teette askeleen,miten elätte..
        Kaikista suurin on Rakkaus,menkää se edellä aina!


      • Anonyymi

        Eikö nostanut. Kaikki alistettiin seurakunnan perustamisen jälkeen seurakunnalle, jonka kulmakivi on Kristus.

        SRK;ssahan se ei sitä ole, Kristuksen yli käy ne jotka vilkuttelulla myäöntelevät syntejään anteeksi, -suksen veressä?

        Hän nimenomaan nosti seurakunnan keskiöön ja asia jatkuu Ilmestyskirjassa, jossa ei juuri puhuta persoonista, muussa tapauksessa kun pahana, ja seurakunta on keskiö, ja vain seurakunta pelastuu.

        Alku oli tämä Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita
        Joten se oli ensimmäinen seurakunta.

        Varsinainen Jerusalemin seurakunnan perustaminen tapahtui hieman ennen helluntaita.

        Mutta Hengen laskeutuminen Uuden liiton seurakunnan alku on ensimmäisessä helluntaissa. Jeesuksen uskova seurakunta oli ennen helluntaita pieni ja arka, mutta kun Pyhä Henki vuodatettiin korkeuksista, opetuslapset saivat uuden voiman ja rohkeuden. Tämän Pyhän Hengen antaman voiman ja rohkeuden vaikutuksesta Pietari piti kuuluisan saarnan, jonka kautta 3000 henkeä tuli uskoon. Näin seurakunta sai räjähdysmäisesti kasvavan alun.

        Apt 1
        15 Ja niinä päivinä Pietari nousi veljien keskellä, kun oli väkeä koolla noin sata kaksikymmentä henkeä, ja sanoi:
        16 "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.
        17 Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.
        18 Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
        19 Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.
        20 Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.
        21 Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
        22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
        23 Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
        24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
        25 ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
        26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.

        Raamatussa sanotaan, että Jeesus on seurakunnan pää, ja seurakunta on hänen ruumiinsa. Paavali vertaa kirjeissään seurakuntaa ihmisruumiiseen, joka koostuu eri jäsenistä, eri seurakuntalaisista, ja jonka päänä on itse Kristus. Kristus on siis seurakunnan varsinainen pää, kaitsija ja johtaja. Toisaalla Paavali vertaa seurakuntaa perheeseen, jonka päänä (kaitsijana) on mies (ei nainen!), kuitenkin siten, että miehenkin päänä on Kristus.

        Seurakuntaa kuvataan myös Kristuksen morsiamena (Joh. 3:29), jonka hän tulee kerran nostamaan ylös taivaaseen Karitsan hääjuhlaan (Ilm. 19:7-9) olemaan hänen kanssaan ikuisesti (1. Tess. 4:17). Tämä seurakunnan pelastuminen viittaa nimenomaan maailmanlaajuiseen Jumalan seurakuntaan, joka koostuu kaikista niistä, jotka uskovat Jeesukseen siten kuin Raamattu opettaa. Vain Jeesukseen uskovat ovat maailmanlaajuisen Jumalan seurakunnan jäseniä, muut eivät sitä ole.

        r


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niinkö, mistä tuollaisia olet kuullut?

        Matt. 24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Luuk. 17:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään

        tempaus


    • Anonyymi

      Jeesus oli siis härski valehtelija vai skitso
      joka uskoi jo itsekin?

      • Anonyymi

        Jeesus oli siis härski valehtelija vai skitso
        joka uskoi jo itsekin?

        Jesus Kristus on kirkastettu !
        Hän ei koskaan valehtele !
        Tottakai Jesus uskoi Isäänsä,maailman luojaan !
        Niin pyhä,kuin hän on. Toivon,että löytäisit tien pilkkaajan polulta pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli siis härski valehtelija vai skitso
        joka uskoi jo itsekin?

        Jesus Kristus on kirkastettu !
        Hän ei koskaan valehtele !
        Tottakai Jesus uskoi Isäänsä,maailman luojaan !
        Niin pyhä,kuin hän on. Toivon,että löytäisit tien pilkkaajan polulta pois!

        Voita kirkastetaan, ei ihmisiä sentään, Höpöjähön Jeesus päästelee koko UTn täydeltä.
        Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voita kirkastetaan, ei ihmisiä sentään, Höpöjähön Jeesus päästelee koko UTn täydeltä.
        Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.

        Niinkö? Miski Hän sanoi viimeksi; Isä, Sinun käteesi annan henkeni.
        Lue Raamattua.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Miski Hän sanoi viimeksi; Isä, Sinun käteesi annan henkeni.
        Lue Raamattua.

        r

        Mutta kun lapsi tunnetusti ei voi adoptoida itselleen isää niin eipä tuo isähaluttu korvaansa lotkauttannu poijalle tuossakaan tilanteessa.


      • Anonyymi

        Jeesus oli siis härski valehtelija vai skitso
        joka uskoi jo itsekin?

        Kun ymmärtäisit oppimaton.. mitä on Rakkaus ja se riittää..
        Kuitenkin valehtelija ja panettelija joka syntyi v.666 medinassa,on suuri paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voita kirkastetaan, ei ihmisiä sentään, Höpöjähön Jeesus päästelee koko UTn täydeltä.
        Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.

        Voita kirkastetaan, ei ihmisiä sentään, Höpöjähön Jeesus päästelee koko UTn täydeltä.
        Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.

        Toivon sinun ymmärtävän,mikä on kirkastus? Olet kovin oppimaton ja alkeellinen.
        Ymmärrätkö mikä on Rakkaus? Toivottavasti..
        Kovin halveksit Kristusta ja Jumalaa,mutta ssinulle tulee se päivä vielä..että kaipaat heitä!
        He antavat silti sinulle anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun lapsi tunnetusti ei voi adoptoida itselleen isää niin eipä tuo isähaluttu korvaansa lotkauttannu poijalle tuossakaan tilanteessa.

        Mutta He ovat yhdessä Jumala, ainutaikainen.
        Alkutekstin mukaan Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Siinä ei adopiota tarvita.

        Vähän tunnette Raamattua.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voita kirkastetaan, ei ihmisiä sentään, Höpöjähön Jeesus päästelee koko UTn täydeltä.
        Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.

        Toivon sinun ymmärtävän,mikä on kirkastus? Olet kovin oppimaton ja alkeellinen.
        Ymmärrätkö mikä on Rakkaus? Toivottavasti..
        Kovin halveksit Kristusta ja Jumalaa,mutta ssinulle tulee se päivä vielä..että kaipaat heitä!
        He antavat silti sinulle anteeksi!

        >>>>Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.

        Taitaa olla Jeesus ja Hänen sanomansa hukassa.
        Hän nimittäin käytti Ristillä vain 7 lausetta,

        Isä, anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät. (Luuk. 23:34)

        Totisesti, jo tänään olet minun kanssani paratiisissa. (Luuk. 23:43)

        Nainen, tämä on poikasi! Tämä on äitisi! (Joh. 19:26f)

        Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? (Mark. 15:34)

        Minun on jano. (Joh. 19:28)

        Se on täytetty. (Joh. 19:30)

        Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni. (Luuk. 23:46)

        Mieti nyt mihin Hänen sanomansa liittyy?

        Isään Jumalaan 3 rukousta.
        Lähimmäiselle 3 rukousta
        Itselle 1 pyyntö.

        Mutta Hänen suhteensa omaan Isäänsä alkoi jo lapsena, ja sitä dialogiaa on UT;ssa yli 30 kappaletta, joista mainitsen yhden; Matt. 6:9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voita kirkastetaan, ei ihmisiä sentään, Höpöjähön Jeesus päästelee koko UTn täydeltä.
        Mutta lopuksi ristiriipunnsssa Jeesuskin tajusi ettei mtään jumalaa ole olemassa.

        Toivon sinun ymmärtävän,mikä on kirkastus? Olet kovin oppimaton ja alkeellinen.
        Ymmärrätkö mikä on Rakkaus? Toivottavasti..
        Kovin halveksit Kristusta ja Jumalaa,mutta ssinulle tulee se päivä vielä..että kaipaat heitä!
        He antavat silti sinulle anteeksi!

        Oli kaveri oppimaton, tai ei, mutta Kristuksessa kirkastuminen tuli voimaan ennen voin keksimistä.
        Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu päivä päivältä. Tämä hetkellinen ja vähäinen ahdinkomme tuottaa meille määrättömän suuren, ikuisen kirkkauden. Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään, sillä näkyvä kestää vain aikansa mutta näkymätön ikuisesti. (2 Kor 4:16-18)

        Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten. Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa. (1 Kor 15:40-43)

        Katsokaa, minkä kaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sen tähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. (1 Joh 3:1-2)
        Vähäinen on sanan tuntemisesi.

        Sitten oma kommentti, - Juuri sinä tulet itkemään menetetyn kirkastumisesi perään, kun koko lahkosi.


    • Anonyymi

      Tuu hae leivälles voita

      • Anonyymi

        Tuu hae leivälles voita

        Rakkautta elämääsi..voi hyvin!!


    • Anonyymi

      Jes.55:3-4 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi. Ap.t. 13:36-37 Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ap.t.2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ps.16:10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

    • Anonyymi

      Tarkoittaako Jeesus, ettei Pyhän Hengen omaavalla ole samanlaisia tarpeita kuin tavallisella ihmisellä(pakanat ja publikaanit)?

      • Ei, ei tarkoita;

        Matt
        14:14 Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, ja hän paransi heidän sairaansa.
        14:15 Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa hänen tykönsä ja sanoivat: "Tämä paikka on autio, ja päivä on jo pitkälle kulunut; laske siis kansa luotasi, että he menisivät kyliin ostamaan itsellensä ruokaa."
        14:16 Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei heidän tarvitse mennä pois; antakaa te heille syödä."
        14:17 He sanoivat hänelle: "Meillä ei ole täällä muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa."
        14:18 Mutta hän sanoi: "Tuokaa ne tänne minulle."
        14:19 Ja hän käski kansan asettua ruohikkoon, otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi leivät opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle.
        14:20 Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, kaksitoista täyttä vakallista.
        14:21 Ja niitä, jotka aterioivat, oli noin viisituhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.
        14:22 Ja kohta hän vaati opetuslapsiansa astumaan venheeseen ja kulkemaan edeltä toiselle rannalle, sillä aikaa kuin hän laski kansan luotansa.
        14:23 Ja laskettuaan kansan hän no


    • Anonyymi

      Olipas pahaa leipää, oli kamalinta mitä minä olen maistanut.

      • Anonyymi

        Uslimi sanoi tänne:))

        Olipas pahaa leipää, oli kamalinta mitä minä olen maistanut.


    • Anonyymi

      Saalem,oletko paha? Saalem on noitakeskus Jenkeissä ja saatanasta!
      Pitääkö rukoilla Isältä,että ..
      Pitääkö rukoilla Jesus Kristukselta sinun takia,oletko paha Saalem?
      Kerrro,oletko paha,saatanasta ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe