Heippa,
Olen vaikeaa masennusta sairastava nainen Helsingistä ja haluaisin tehdä uusia ystäviä, erityisesti myös muista masennusta sairastavista.
Onko kellään tietoa sivustoista tms mistä tällaisia voisi löytyä?
Kiinnostaisi myös tietää onko kenelläkään kokemusta noista ystävä sovelluksista, googlettelin asiaa ja löysin mm. Yubo ja Frim sovellukset, ootteko kokeilleet sellaisia?
En etsi minkäänlaista miesseuraa niin en haluaisi sellaisiin sovelluksiin tai sivustoihin eksyä.
Sovellukset ystävystymiseen? Uudet ystävät?
8
315
Vastaukset
- Anonyymi
Voi, voi! Masentuneet harvoin jaksavat näitä ystäväjuttuja harrastaa kuten ei mitään muutakaan toimintaa.
- Anonyymi
No ei pidä paikkaansa. Moni masentunut käy vertaistukiryhmissäkin ja tapaa muita ihmisiä.
- Anonyymi
Ironiaa? Itse olen mt-syillä eläkkeellä, ja harrastan aktiivisesti monenlaista. Voin olla hidas ja aikaan saamaton, mutta koskaan en ole jäänyt sänkyyn makaamaan. Tosin ihan oikeasti, en hae toisen mt-potilaan seuraa. Tuntuu ajatuksena liian ankealta. Välttämättä kaksi masentunutta ei ole sopiva pari. Tietysti tilanteet menevät ohi ja elämäntilanteet muuttuvat. Omat voimavarani eivät kuitenkaan riittäisi toisen kannatteluun. Ei myöskään kaksisuuntaisen vauhtitouhuiluun. Sitäkin tulee nähtyä.
Samaa suosittelen kuin muillekin yksinäisille. Etsikää joku harrastus. Sitä kautta tapaa uusia ihmisiä. Ehkä ystävystyy, ehkä ei. Nettipalstoilla on paljon myös monenlaisia onnen onkijoita. Voi saada varsinaisia mieliharmeja kontolleen. Elävässä elämässä on helpompi arvioida ihmisiä. Sitä paitsi mukava harrastu vie ajatuksia itsestä pois. Hyvän päivän jälkeen kestää olla yksin kotona. Se ei ole rangaistus, vaan nautinto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ironiaa? Itse olen mt-syillä eläkkeellä, ja harrastan aktiivisesti monenlaista. Voin olla hidas ja aikaan saamaton, mutta koskaan en ole jäänyt sänkyyn makaamaan. Tosin ihan oikeasti, en hae toisen mt-potilaan seuraa. Tuntuu ajatuksena liian ankealta. Välttämättä kaksi masentunutta ei ole sopiva pari. Tietysti tilanteet menevät ohi ja elämäntilanteet muuttuvat. Omat voimavarani eivät kuitenkaan riittäisi toisen kannatteluun. Ei myöskään kaksisuuntaisen vauhtitouhuiluun. Sitäkin tulee nähtyä.
Samaa suosittelen kuin muillekin yksinäisille. Etsikää joku harrastus. Sitä kautta tapaa uusia ihmisiä. Ehkä ystävystyy, ehkä ei. Nettipalstoilla on paljon myös monenlaisia onnen onkijoita. Voi saada varsinaisia mieliharmeja kontolleen. Elävässä elämässä on helpompi arvioida ihmisiä. Sitä paitsi mukava harrastu vie ajatuksia itsestä pois. Hyvän päivän jälkeen kestää olla yksin kotona. Se ei ole rangaistus, vaan nautinto.Itse kanssa mt-potilas (mm vaikea-asteinen masennus) ja vaikka joinakin päivinä en kykenekään tekemään juurikaan muuta kuin pysymään elossa, niin on päiviä jolloin haluaisin ja jaksaisin tavata kavereita. Valitettavasti tää korona rokottaa tapaamisia ja niillä muutamalla kaverilla jotka mulla on, on työtä, perhettä, jne. Viimeksi kaveria tavannut 3 viikkoa sitten. Vanhempiani viime viikolla. Siinäpä sitten se. Lääkäreitä sitten useammin mutta ei ne nyt ole kivoja tapaamisia.
- Anonyymi
Tosiaan harrastamaan ja auttamaan muita. Toisten auttaminen tuo hyvän mielen itselle ja se on paras lääke masennuksesta eroon pääsemiseksi. Jos keksit tavan auttaa muita netissä, järjestöjen toiminnassa tai vaikkapa ottamalla lemmikkejä kotiisi ihmisten matkojen ajaksi. Mikä kiinnostaa itseä eniten. Henkisyyttä ei pitäisi myöskään unohtaa, se on osa ihmistä ja siitä pitäisi huolehtia. Jos keskittyy liikaa materialismiin ja älyllisiin tekemisiin ihminen jää jälkeen ihmiskunnan henkisessä kehityksessä, joka on nyt kiihtymässä. Meditaatio ja etenkin ns kiirtan, jota Ananda Margalaiset harrastaaa on tehokas masennuksen poistaja. Kokeilepa puoli tuntia, ohjeita täällä https://www.youtube.com/watch?v=5j7cPuwvUrQ
- Anonyymi
Masennusta ei ole olemassa.
On vain tämä hetki.
Masentuneet elää menneisyydessä.
Ahdistuneet elää tulevaisuudessa.
Kysy itseltäsi kumpaa ajattelet tai kumpaan takerrut mielessäsi enemmän.
Kaikki alkaa ja päättyy mielessä. - Anonyymi
Kaverihaku löytyy. Lisää .net sanan perään. :)
- Anonyymi
Ehkä nuorille tuo saitti on sopiva, mutta ei ainakaan varttuneille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817697
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923776- 672569
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721609Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3781539Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436- 621430
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048